globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: je to pravda ?
13.6.2013 v 22:03
Zdarec dneska na trati byla řec otom že se může do chladiču nalít destilovaná voda. Je to pravda ??

je to pravda ?

13.6.2013 v 22:09 | Nahoru | #1

je to pravda ?

13.6.2013 v 22:11 | Nahoru | #2
Dokud je nad nulou, tak by v tom nemel byt problem

je to pravda ?

13.6.2013 v 22:17 | Nahoru | #3
Můžeš tam klidně nalejt perlivou vodu

je to pravda ?

13.6.2013 v 22:21 | Nahoru | #4
Jo, ale musíš kolem motorky třikrát obtancovat tanec hula-hula a roztírat si přitom Motul 5100 10W40 sojčím pírkem po prsou

1 reakcí na tento příspěvek je to pravda ?

13.6.2013 v 22:28 | Nahoru | #5
Ano, může!!! Zakázat ti to opravdu nikdo nemůže. Co ti na to poví čerpadlo, který je chladící kapalinou mazaný už je jiná věc.

je to pravda ?

13.6.2013 v 22:30 | Nahoru | #6
a kuwa to bolelo...

je to pravda ?

13.6.2013 v 22:36 | Nahoru | #7
může, ale fridex tam není jen kvůli mrazu, ale taky jako ochrana proti korozi a zvyšuje bod varu

je to pravda ?

13.6.2013 v 22:58 | Nahoru | #8
Ano. Mám od Motulu do 130°C

je to pravda ?

13.6.2013 v 23:18 | Nahoru | #9

1 reakcí na tento příspěvek je to pravda ?

14.6.2013 v 00:14 | Nahoru | #10
Jo, chlapi, děláte si z kluka srandu, jenže dneska holt ne každý, kdo osedlá motorku, ví o motorech úplně všechno... bohužel.
I když furt lepší, než kdyby se zeptal, jestli tam může nalít vodu z louže, potoka, nebo dokonce olej (ano, narazil už jsem i na experta, co chladicí okruh Favoritu naplnil "vyjetým" hydraulickým olejem!!!).

Každopádně nouzově tam destilku chrstnout může, ale co nejdřív vypustit a namíchat "nemrzku" s destilkou v předepsaném poměru! Nikdy neplnit neředěnou nemrzkou , ať už je na bázi lihu, nebo glykolu.

Krom toho má správně namíchaná směs tu vlastnost, že pokud se přece jen dostane teplota pod její "mez", tak nezamrzá "natvrdo" jako voda, ale postupně prorůstá drobnými krystalky a vytvoří jakýsi rosol (huspeninu), která je pružná a neroztrhá tak chladič a blok motoru.

je to pravda ?

14.6.2013 v 06:27 | Nahoru | #11
Mně bylo v servise včera řečeno, že dávat tam destilku rozhodně nemám.

je to pravda ?

14.6.2013 v 07:37 | Nahoru | #12
ale třeba Rossi a spol tam nic jinýho nelejou než vodu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) je to pravda ?

14.6.2013 v 07:38 | Nahoru | #13
J.M.K.> Proto jsem mu s lehkým vtipem a nenásilně naznačil, že je to hloupost a proč. Každopádně jak píšeš. Když mi na vyjížďce začal chcát chladič, tak na dojetí domů (cca 20 km) holt voda z potoka. Doma vypustit, propláchnout, chladič nechat opravit a nalít nemrzku.

je to pravda ?

14.6.2013 v 09:02 | Nahoru | #14
boha jeho vy jste citlivky a na spoďáry jedině pervol black magic ne? destilka se tam leje normálně oproti kohoutkovici kterou tam leju já nedělá vodní kámen navíc vzhledem k dnešním uzavřeným palivovým soustavám ti v tom tlaku voda taky nebude vřít při 100°c ale o něco pozděj (fyzika tuším 7-8 třída ZŠ princip papinova hrnece)
navíc čistá voda líp odvádí teplo a motorka se rychlej chladí každopádně jezdit na čistou vodu ti nedoporučuju protože do podzimu na to zapomeš a mráz tě překvapí jen jednou navíc je nemrzka mastná a nerezne po ní všechno tak ochotně Ps: jediný co na vodní pumpě mažeš je jedno gufero a to jedno ložisko má bud celoživotní náplň nebo se maže od motoru

Naposledy editováno 14.06.2013 09:05:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) je to pravda ?

14.6.2013 v 12:14 | Nahoru | #15
chiro2> Nouzové dojetí je každopádně něco jiného. Také jsem jednou dojížděl s "čůrajícím" motorem u Liazky (ruply kroužky pod válci a náplň začala utíkat bezpečnostním odpadovým kanálem v bloku - dvě cca 5mm díry na bloku několik cm nad vanou), při každé příležitosti zastavoval, nabíral do konví "kohótovicu", nebo i "rybníkovicu" a doléval ostošest. Nakonec mě dost zachránilo, že jsem zrovna mj. měl na korbě takovou tu kubíkovou plastovou nádrž, plnou vody. Lepší dovézt půlku nákladu, než odrovnat motor.
Zdá se to být na první pohled primitivní porucha, ale ve skutečnosti to znamená rozebrat půl motoru (hlavy dolů, válce ven, přetěsnit, složit).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) je to pravda ?

14.6.2013 v 21:34 | Nahoru | #16

J.M.K. píše: chiro2> Nouzové dojetí je každopádně něco jiného. Také jsem jednou dojížděl s "čůrajícím" motorem u Liazky (ruply kroužky pod válci a náplň začala utíkat bezpečnostním odpadovým kanálem v bloku - dvě cca 5mm díry na bloku několik cm nad vanou), při každé příležitosti zastavoval, nabíral do konví "kohótovicu", nebo i "rybníkovicu" a doléval ostošest. Nakonec mě dost zachránilo, že jsem zrovna mj. měl na korbě takovou tu kubíkovou plastovou nádrž, plnou vody. Lepší dovézt půlku nákladu, než odrovnat motor.
Zdá se to být na první pohled primitivní porucha, ale ve skutečnosti to znamená rozebrat půl motoru (hlavy dolů, válce ven, přetěsnit, složit).



...to musíš sání, turbo ven, nedáš ani to, ani to, bo tam nenasadíš klíč ..bo je celý zkřížený... Ani óčko nenasadíš.... Nebudu to dělat!!!!!! JMK: Rozumím, někdy je lepší jednoduché a účelné řešení s menšími následky, než nečinit ničehož a spokojeně dojet

(reakce na) je to pravda ?

14.6.2013 v 22:03 | Nahoru | #17
chiro2> Cééély trachtór rozdělat, Ty py*o... Vy kuuuur*y slovenskéééé, zakurve*néééé.... tak py*a co to jééé kur*ááá????? Jéééšišmarjááá... doo py*éééé!!! To nééňy nórmalňy kur*áááá!!! Žááádny stroj, když uuuvyďyš někdy... zkuuus se podívat, kam, jak idú trubky vstřikovací... zbyyyytku strojů na Zeměkouli Ty py*o!!! Krom to tohoto vole... hááájzli jééédni!

Ale vážně... neznalé to tam dost svádí k tomu, ty dírky v bloku ucpat, aby voda neutíkala... jenže tím vlastně vyřadí bezpečnostní opatření, následně se voda dostane do oleje - a co zrobí Frisex v kontaktu s olejem, snad každý dodnes dobře ví.

1 reakcí na tento příspěvek je to pravda ?

18.6.2013 v 14:28 | Nahoru | #18
Ať taky trochu přispěji do mlýna.
Gufero vodní pumpy rozhodně není mazáno nemrznoucí kapalinou speciálně určenou do těch našich zázračných strojů. To si jednou vymyslel nějaký pablb a dost lidí se toho chytlo.
Nemrznoucí kapalina má za úkol nezmrznout,ochraňovat proti korozi (což moc dobře neumí), zabránit úsadám čehokoli v systemu a má o 3% vyšší bod varu než destilovaná voda.Navíc má menší roztažnost vzhledem k teplotě než destilka. To jsou všechny důvody proč používat směs nemrznoucí kapaliny a destilované vody.

Vše je velmi diskutabilní a tomu všemu nahravá fakt, že destilovaná voda má bod varu při přetlaku 1 bar. malinko pod 115°C. A to jak víme chladící soustavě bohatě stačí.

Proto si stojím zatím,že sezónním používáním destilky v chladící soustavě se téměř nic nestane. Jediné čeho bych se bál, je nedostačující expanzní nádoba chladící kapaliny na určitých strojích. Věc jiná je používání vody z řadu,tam hrozí usazování vodního kamene a následné přehřívání určitých míst chladící soustavy.

Pro oponenty: co třeba takové gufero kalového čerpadla,co třeba ucpávky na horizontálních čerpadlech , čím pak jsou tato hřídelová těsnění mazána?

(reakce na) je to pravda ?

18.6.2013 v 14:39 | Nahoru | #19

adamstast píše: Ať taky trochu přispěji do mlýna.
Gufero vodní pumpy rozhodně není mazáno nemrznoucí kapalinou speciálně určenou do těch našich zázračných strojů. To si jednou vymyslel nějaký pablb a dost lidí se toho chytlo.
Nemrznoucí kapalina má za úkol nezmrznout,ochraňovat proti korozi (což moc dobře neumí), zabránit úsadám čehokoli v systemu a má o 3% vyšší bod varu než destilovaná voda.Navíc má menší roztažnost vzhledem k teplotě než destilka. To jsou všechny důvody proč používat směs nemrznoucí kapaliny a destilované vody.

Vše je velmi diskutabilní a tomu všemu nahravá fakt, že destilovaná voda má bod varu při přetlaku 1 bar. malinko pod 115°C. A to jak víme chladící soustavě bohatě stačí.

Proto si stojím zatím,že sezónním používáním destilky v chladící soustavě se téměř nic nestane. Jediné čeho bych se bál, je nedostačující expanzní nádoba chladící kapaliny na určitých strojích. Věc jiná je používání vody z řadu,tam hrozí usazování vodního kamene a následné přehřívání určitých míst chladící soustavy.

Pro oponenty: co třeba takové gufero kalového čerpadla,co třeba ucpávky na horizontálních čerpadlech , čím pak jsou tato hřídelová těsnění mazána?



Mne by treba 115 stupnu nestacilo, tolik jsem mel v Rakousku pri jizde v kolone do prudkeho kopce za kamionem Pri jizde do 50km/h ma VTR porad 105 stupnu a jede vetrak, v Honde to trochu nedomysleli

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) je to pravda ?

18.6.2013 v 14:49 | Nahoru | #20

chiro2 píše: Ano, může!!! Zakázat ti to opravdu nikdo nemůže. Co ti na to poví čerpadlo, který je chladící kapalinou mazaný už je jiná věc.



Řekni co je na vodním čerpadle na motocyklu mazaný chladicí kapalinou?

(reakce na) je to pravda ?

20.6.2013 v 09:32 | Nahoru | #21
PEPAFJR>
On myslí gufero vodní pumpy a myšlenka to věru není špatná. Ale navrhovatel této myšlenky si to mylně spojil s vodními čerpadly na autech, kde jsou hřídelové ucpávky (né gufera) dělané rozdílně a nedomyslel, že na motocyklech je to trochu jinak.

Jde spíš o to, že gufero je z materiálu tzv. samomazného (není to klasická guma) a z druhé strany je mazané olejem . Chladící kapalina pouze odvádí teplo samozřejmě i z místa styku gufera a hřídele.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda crf 250 problém s nastartován... Honda CRF 250R Danybomber 5 12.4.2024 v 11:51 Danybomber
Kdy co měnit- Motokrosy Honda CRF 250R, KTM 350 SX-F Anti 8 13.2.2024 v 06:21 MartinkaB
Koupě motokrosové motorky Honda CRF 250R David_20 18 20.10.2023 v 16:39 assassin
250ccm + spacák Honda CRF 250R trawexis 1 18.5.2023 v 09:20 Danec93
Rozměr měrky oleje CRF 250R 2009 Honda CRF 250R Kopik17 2 29.1.2023 v 15:48 Kopik17


TOPlist