globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Technika jízdy na okruhu a nastavení biku
8.6.2013 v 23:20
Nazdár! Začínám se rozkoukávat na okruhu a mám následující poznatky a dotazy. Pokud se nějakej okruhář nudíte, budu vám vděčnej, když mi sem napíšete nějakou tu radu.

1) Po prvním dni na okruhu mi přijde, že jsem si to celý rozes***, hlavně plyn mi přijde, že o hodně víc cuká, hlavně když řadim. Prostě mam pocit, že jsem jí tolik naložil, že se celá rozštelovala. Samozřejmě potom jsem nikde nic neladil, prostě jezdim a měnim gumy. Otázka je - co s tím? Je to normální nebo se mi to jen zdá, protože po normální silnici jedu úplně jinak?

2) Nevím, jak správně skloubit brždění a podřazování před šikanou. Nejdřív pouštím, plyn, začínám brzdit, těsně před začátkem zatáčky podřazuju (ale plynem otáčky nedoháním, protože pořád eště dobržďuju), takže mi to někde trochu cukne, a pak pozvolna pouštim brzdu. Někdy to ale dělám tak na posl.chvíli, že se mi rozevlaje zadní kolo. Jak to má bejt správně?

3) Na pravou stranu se nemůžu zaboha poskládat, ale přitom to skoro pořád nakláním na stupačku, kterou dřu (jooo, už tam dávám přepáko), na levou stranu se mi přitom pocitově zatáčí líp, líp se mi tam lehá (tělem), ale náklon mám menší. Je to normální, nebo bych si to měl srovnat na obě strany stejně?

Předem díky :)

1 reakcí na tento příspěvek Technika jízdy na okruhu a nastavení biku

9.6.2013 v 09:06 | Nahoru | #1
2) Davas meziplyny?

(reakce na) Technika jízdy na okruhu a nastavení biku

9.6.2013 v 10:12 | Nahoru | #2
SirIndy>

Technika jízdy na okruhu a nastavení biku

9.6.2013 v 10:17 | Nahoru | #3
na meziplyny ser, většinou na to není čas a jestli máš 2008+ tak máš antihop, nebo si zvedni volnoběžný otáčky na cca 2000 rpm. jinak správný je do zatáčky jít tělem a motorku držet co nejvíc rovně (guma má větší grip = můžeš dřív a mocnějš gassovat)

Technika jízdy na okruhu a nastavení biku

9.6.2013 v 10:57 | Nahoru | #4
Me to na levou take jde lepe. Na prave mam vyfuk a bojim se o nej

1 reakcí na tento příspěvek Technika jízdy na okruhu a nastavení biku

9.6.2013 v 13:08 | Nahoru | #5
To obtížnějsí projíždění pravých zatáček jest celkem známá a ne zrovna vzácná věc a vetšinou to způsobuje prostý psychický blok vlivem podvědomého strachu z nezvládnutí zatáčky, jelikož při nezvládnutí levé zatáčky to prostě vynese z cesty a člověk udělá pár kotrmelců po poli (obecně vzato), kdežto při nezvládnutí pravé zatáčky to motorku vynese do protisměru, kde hrozí srážka s protijedoucím vozidlem, která logicky musí dopadnout mnohem hůře, než kotrmelce v poli.

1 reakcí na tento příspěvek Technika jízdy na okruhu a nastavení biku

9.6.2013 v 13:23 | Nahoru | #6
J.M.K.> No jasně, ale já mluvim o jízdě na okruhu. V provozu se bojím víc věcí, než jen pravých zatáček :)

SirIndy> Psal jsem "plynem otáčky nedoháním..."

Velkobouchač> Mam starý gixxo, to nemá žádnej antihopping, prostě nic :) To s tim tělem platí hlavně u výjezdu, kdy čim dřív narovnáš motorku, tim dřív jak píšeš "mocně gasuješ" :D Ale co před zatáčkou?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Technika jízdy na okruhu a nastavení biku

9.6.2013 v 14:05 | Nahoru | #7
gambi> To je mně jasné, mám na mysli to, že se ten blok z provozu podvědomě přenáší i na okruh a někdy není snadné se s tím poprat. Někdo tvrdí i to, že to může souviset i s tím, zda jest člověk pravák, nebo levák.

Technika jízdy na okruhu a nastavení biku

9.6.2013 v 16:37 | Nahoru | #8
třeba já mám lepší pocit ze zatáček pravejch, protože z levý jsem už dvakrát v provozu vyletěl a mam tam nějakej blok a pěkně me to štvě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Technika jízdy na okruhu a nastavení biku

9.6.2013 v 22:04 | Nahoru | #9

J.M.K. píše: To obtížnějsí projíždění pravých zatáček jest celkem známá a ne zrovna vzácná věc a vetšinou to způsobuje prostý psychický blok vlivem podvědomého strachu z nezvládnutí zatáčky, jelikož při nezvládnutí levé zatáčky to prostě vynese z cesty a člověk udělá pár kotrmelců po poli (obecně vzato), kdežto při nezvládnutí pravé zatáčky to motorku vynese do protisměru, kde hrozí srážka s protijedoucím vozidlem, která logicky musí dopadnout mnohem hůře, než kotrmelce v poli.



IMHO je to taky o tom, ze pravou rukou pridavas, takze se tam musis slozit presneji, nez do leve, kde ti ta ruka tak nejak lip vychazi ..

(reakce na) Technika jízdy na okruhu a nastavení biku

9.6.2013 v 23:11 | Nahoru | #10
Veverčák> Přesně ten pocit mám také, že zatímco levého heftu se jen držím a v levé zatáčce na něm něco váhy jest, tak pravým musím ovládat plyn a každý pohyb zápěstí může někdy motorku rozhodit. Být ovládání plynu na levém heftu, dost možná by problém byl opačný. Možná by se to dalo říct i tak, že díky potřebě citu pro ovládání plynu si netroufnu přenést na pravé zápěstí takovou váhu.

(reakce na) Technika jízdy na okruhu a nastavení biku

9.6.2013 v 23:24 | Nahoru | #11

J.M.K. píše: gambi> To je mně jasné, mám na mysli to, že se ten blok z provozu podvědomě přenáší i na okruh a někdy není snadné se s tím poprat. Někdo tvrdí i to, že to může souviset i s tím, zda jest člověk pravák, nebo levák.



Spis to ma co delat prava a leva hemisfera mozku. Samozrejme s tim i souvisi jestli jsi pravak nebo levak, hrajes hokej na pravou nebo levou atd...

Technika jízdy na okruhu a nastavení biku

9.6.2013 v 23:32 | Nahoru | #12
S tím heftem a plynem naprostej souhlas
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1187, 1188] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35611 Dnes v 19:28 Ozzy_
Výroba karbonových dílů [1, 2] Suzuki GSX-R 1000 BlackSabbath 47 10.5.2024 v 14:53 BlackSabbath
Kotouče na okruh gsxr1000 K9 Suzuki GSX-R 1000 koda5 10 26.4.2024 v 12:34 psenap
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Katalyzátor + homologované výfuky Suzuki GSX-R 1000 Baca13 2 25.3.2024 v 11:45 Gahan37


TOPlist