globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tak nám zakázali powercommander a jiné ŘJ - stk
 
1.6.2013 v 22:18
Velice zajmavé počtení jako nová metodika pro STK na tento rok.. malá citace
"Nejčastěji se tyto přídavné korekční jednotky vyskytují u motocyklů a u elektronicky řízených vznětových motorů. Tyto jednotky navíc nemívají homologaci z hlediska elektromagnetické kompatibility (EMC) a jejich použití tedy odporuje i požadavkům na EMC. Používají se jednotky typu PowerCommander (motocykly) či PowerBox (vznětové motory)."

Celá směrnice pro STK je na http://www.mdcr.cz/..._1_upravy_motoru.doc

Co je zajmavé, že jako přestavba je považovaná aj výměna filtru sání za jiný a podobně..to je ale v jiných dokumentech.. http://www.dekra-au...-cistice-vzduchu.pdf

Od 1.1.2013:

Kontrola výkonu vývěvy, kompresoru a funkce víceokruhového jistícího ventilu.
Kontrola elektrického posilovače řízení.
Kontrola úpravy výkonu motoru (nepovolené úpravy řídících jednotek atd.).
Kontrola omezovačů tahu bezpečnostních pásů.
Kontrola předepínacích zařízení bezpečnostních pásů.
Kontrola airbagů.
Kontrola doplňujících zádržných systémů.
Kontrola požadavků týkajících se dopravy dětí.
Kontrola opotřebení tažného zařízení s použitím měřidel (STK pro užitková vozidla a STK pro traktory).
Kontrola hloubky vzorku pneumatik při použití zařízení na měření hloubky vzorku pneumatik.
Aplikace normy ISO 21069 – požadavek směrnice 2010/48 EU na sjednocení způsobu vyhodnocování účinku brzdových soustav vozidel s největší technicky přípustnou hmotností nad 3,5 tuny.
(Pozn. DEKRA: Norma ISO 21069 bude pravděpodobně aplikována v průběhu roku 2013).
U vozidel, u kterých nelze z technických důvodů zkontrolovat účinek brzdové soustavy na válcové zkušebně brzd, se dle požadavků směrnice 2010/48 EU má uskutečnit jízdní zkouška s použitím decelerometru. (Pozn. DEKRA: Tento požadavek směrnice EU bude pravděpodobně aplikován v průběhu roku 2013).

Od 1.1.2014:

Kontrola činnosti a kontrola brzdných účinků nouzového brzdění.
Činnost systému odlehčovací brzdy.
Kontrola účinnosti tlumení (kontrola tlumičů pérování vozidla).
Kontrola systému elektronické stability jízdy.
Měření hlučnosti.
Kontrola prostupu světla zasklením vozidla s použitím měřícího zařízení.

Naposledy editováno 01.06.2013 22:31:43

2 reakcí na tento příspěvek Tak nám zakázali powercommander a jiné ŘJ - stk

2.6.2013 v 12:33 | Nahoru | #1
Ahoj ve spolek, mně muj kamarád přez kterýho valim STK už celý léta řekl nedávno přesně toto:
"Do konce roku doval všechno na čem chceš STK, od novýho roku už ti to nikdo neudělá, nebo to bude tak drahý že na to nebudeš mít, jedno vozidlo budou kontrolovat minimálně dva lidi a oba dva budou odpovědní za zdokumentování a otestování. Na konci podepíšou oba protokol, pokud se později něco s tím vozidlem stane, ať už bouračka, nebo nucená technická prohlídka, bude se to pak kontrolovat. Pokud na vozidle bude cokoliv co oni nezdokumentovali, budou problémy. Problémy tipu : pokuta ja kretén, při opakování až kriminál. Jakákoliv věc která na vozidlo nepatří, například čirý blinkr na vozidle kde má být žlutý, nebo věc nehomologovaná k provozu + neschválená pro použití na konkrétním vozidle, bude pruser."

Na to jsem se zeptal, protože mi přišlo nemožný aby někdo věděl jaký maj bejt blinkry nebo, zrcátka na nějaký třeba 15let starý motorce"A jak na to jako příjdou, že to tam neni origo?

"Tak třeba při nucený technický, pokud technik nabyde přesvědčení, že něco neni vpořádku, aniž by věděl co...vozidlo se zadrží na dobu nezbytně nutnou ke kvalifikovánému posouzení. To provede soudní znalec, který si múže přizvat styčnou osobu od výrobce vozidla - pokud se prokáže, že na vozidle bylo úmyslně upraveno cokoliv, co nesplňuje ABCedu sraček....máš to na krku, pokud si auto dáváš někam do servisu, maj to oni na krku ovšem ti se budou distancovat....takže ty Posudek a zjištění skutečného stavu + všechny výdaje platí majitel, pokud se ukáže že vozidlo neodpovídá.... případně osoba(servis) který úpravu, nebo nebezpečnou opravu provedl. Bude existovat mnoho zpúsobú urovnání počínaje "pouhým" uvedením do púvodního stavu(chápej originálního) přez pokuty a soudem konče(chytěj tě jak jedeš v natuněný plechárně 200 a vyšlou tě technickou)

Abych pravdu řekl, já se toho docela obávám. Na motorce nic extra nemám, snad kromě řezaných slickú (který teda asi neni problém přezout) ale auto múžu rovnou odhlásit
Sám jsem zvědavej jak to bude ale nemám z toho vubec dobrej pocit. Tenhle člověk byl páka na všecko a známe se skoro 10 let, do ksichtu mi řekl že ani mně ani nikomu jinýmu to už dělat nebude, jelikož pro ně z toho budou obrovský postihy a ztráta zaměstnání je ten nejmenší z nich.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak nám zakázali powercommander a jiné ŘJ - stk

2.6.2013 v 12:43 | Nahoru | #2
Jenda_FZR> To mi prijde trosku jako malovani certa na zed. Takhle tvrdy to nikdy nemuzou udelat. Vzdyt by vsichni technici STK dali vypoved a pokud ne tak by zlikvidovali dopravu v CR.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak nám zakázali powercommander a jiné ŘJ - stk

2.6.2013 v 13:00 | Nahoru | #3
Jenda_FZR> Ty vole, nestraš mě, mam v autě katt off atd atd atd.. :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist