globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Otáčky-simson
Zdravím motorkáři, nějak si už nevím rady se simsonem...

Simson stál 8 let, potom co jsem ho vyhrabal, jsem vyčistil(vyfoukal) co se dalo...Karburátor jsem rozebral, vyfoukal. Vše vypadalo v pohodě, jen bylo vidět těch 8 let. Těsnění bylo skoro na odpis, ale jiný jsem neměl, tak jsem ho tam vrátil a drželo. Vyměnil jsem svíčku. Po složení chytnul na druhé našlápnutí. Srovnal jsem volnoběh, bohatost a už plánoval celkovou opravu. Vše v pohodě, potom ale kámošovi vypadlo plyn. lanko z karburátoru kvůli velké vůli. Hodil jsem ho tam zpět, nakopnul a moc se mu nechtělo a pak začli blbnout otáčky(neustálé samovolné vytáčení a zase chcípání). Nemyslim, že by to mohlo mít souvislost s tím lankem. Znovu jsem vše rozebral, vyčistil, dal nové těšnění a nic se nezměnilo. Jediné co mě napadlo, že by byl problém ve ventilu, který je ovládán plovákem. Předem díky za rady
Typ karburátoru: 16N1-1.1

Zde přikládám video, aby bylo vidět co to dělá(za kvalitu se omlouvám):

1 reakcí na tento příspěvek Otáčky-simson

Skvělá odpověď, děkuji! 28.5.2013 v 23:23 | Nahoru | #1
Samovolné zvyšování otáček jest, kor u dvoutaktu, typickým projevem ochuzení směsi a v tomto případě to skutečně vypadá na pokles hladiny v karbci, jelikož benzin nestíhá dotékat. Závada může být v plováku a jehl. ventilu, ale problém může být i v cestě paliva mezi nádrží a karbcem. Kor po tak dlouhé odstávce se tomu není co divit, mohly se tam někam dostat usazené sajrajty z nádrže.

A které těsnění máš na mysli? Mezi karbcem a sacím hrdlem motoru? Právě to by mohlo být ono, jelikož pokud motor přes něj saje falešný vzduch, projeví se to úplně stejně. V horším případě může jít "falešluft" přes gufera na klice. A opět po tak dlouhé odstávce je dost pravděpodobné, že budou v háji.

Klidně si udělej improvizovanou "nádrž" z plastové flašky a hadičkou napoj přímo na karbec, dej do ní (pochopitelně) čerstvou směs a uvidíš. Vyloučíš tak možný problém v cestě paliva z nádrže do karbce. Pokud se nic nezmění, je třeba jít po plováku a netěsnostech. Falešný vzduch se dá odhalit i tím, že při běžícím motoru na předpokládané místo závad opatrné cákneš startovací (etherový) sprej a pokud se chod motoru znatelně změní, je sání falešluftu v onom místě jasné.

1 reakcí na tento příspěvek Otáčky-simson

Skvělá odpověď, děkuji! 29.5.2013 v 08:18 | Nahoru | #2
Simering na klice pod zapalováním v háji.

(reakce na) Otáčky-simson

29.5.2013 v 09:29 | Nahoru | #3
J.M.K.> Nádrž jsem taky čistil a celá "cesta" od nádrže do karburátoru je nová. Těsnění myslím přímo to pod miskou karburátoru. Těsnění mezi hrdlem se mi zdá dobré. Mně je spíš divné, že po tom co motor normálně běžel, se najednou tak zbláznil a to se na něm skoro nejelo. Nevim jestli to je důležité, ale předtím jsem tam měl směs 1:33. Nyní těsně před tím, než se to posralo jsem tam dal 1:50.

Nevim jak se tomu přesně řiká, prostě ten ventil, který je zvedán plovákem-ten by se měl sám vracet zpět ve svislé poloze karburátoru je to tak ? Díky

Naposledy editováno 29.05.2013 09:49:03

(reakce na) Otáčky-simson

29.5.2013 v 09:34 | Nahoru | #4

karlos-transalp píše: Simering na klice pod zapalováním v háji.



Díky Tomu budu asi zatim věřit nejvíc.

Otáčky-simson

29.5.2013 v 11:02 | Nahoru | #5
hod ten karburator uplně rozebranej do octa a nech ho v tom vařit cca 10 minut
pak profoukej kompresorem a slož. Bude to cajk

E: pokud stál tak asi určitě šli do háje gufera na klice

Naposledy editováno 29.05.2013 11:03:01

Otáčky-simson

29.5.2013 v 11:19 | Nahoru | #6
Vyměn to gufero na te klice ze strany zapalka a koukni jestli tam máš takový krycí plech , ktery brání tomu vytlačení gufera tlakem v klikové skříni, jo a to gufero tam dej nějaké normální (obyčejné), nedávej žádne měkké mohlo by zase střelit,

1 reakcí na tento příspěvek Otáčky-simson

29.5.2013 v 12:37 | Nahoru | #7
Okey díky Je to kámošovo, takže nevim jestli budu mít čast to vyměnit. Navíc jsem to nikdy nedělal, takže to napřed musim nastudovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Otáčky-simson

29.5.2013 v 13:33 | Nahoru | #8
EveryBady> A máš stahovák na to magneto ? Bez toho stahováku to neuděláš a pokud to budeš nějak páčit nebo to tahat prackovým stahovákem tak to magneto zničíš a budeš kupovat nové!!Bacha na to !

(reakce na) Otáčky-simson

29.5.2013 v 14:04 | Nahoru | #9
fapeko> ne nemám na to je stahovák přímo nebo nějaký univerzál ? Jde mi o to, jestli bych ho sehnal u známého, co dělá motorky-ale dělá převážně jen motocrossové stroje a ne staré vraky...

(reakce na) Otáčky-simson

29.5.2013 v 20:13 | Nahoru | #11

1 reakcí na tento příspěvek Otáčky-simson

29.5.2013 v 20:16 | Nahoru | #12
Ješte se mrkni, jestli máš jehlu zajištěnou plíškem. Je to blbě řešený a moc to nedrží. Taky zkontroluj funkci sytiče - častá bolest.

(reakce na) Otáčky-simson

29.5.2013 v 20:54 | Nahoru | #13

Dave81 píše: Ješte se mrkni, jestli máš jehlu zajištěnou plíškem. Je to blbě řešený a moc to nedrží. Taky zkontroluj funkci sytiče - častá bolest.



To všechno by mělo být v pohodě.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Simson jake pneu Simson S 51 Enduro Bluecz98 13 5.1.2024 v 17:05 Ozzy_
Nové moto do 50 kubíků na skupinu A... [1, 2] Simson S 51 Enduro, Derbi Senda 50 pozdnímíza 34 11.12.2023 v 05:11 mildanek72
Karburátor nefunguje Simson S 51 Enduro Endiiis 8 29.11.2023 v 12:57 vit51
Simson ztratil výkon z ničeho nic Simson S 51 Enduro Endiiis 9 28.11.2023 v 19:40 Kohlstein
Simson, jak narovnat podsedlovku Simson S 51 Enduro Bluecz98 11 24.10.2023 v 20:18 maku100


TOPlist