globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Otáčky-simson
Zdravím motorkáři, nějak si už nevím rady se simsonem...

Simson stál 8 let, potom co jsem ho vyhrabal, jsem vyčistil(vyfoukal) co se dalo...Karburátor jsem rozebral, vyfoukal. Vše vypadalo v pohodě, jen bylo vidět těch 8 let. Těsnění bylo skoro na odpis, ale jiný jsem neměl, tak jsem ho tam vrátil a drželo. Vyměnil jsem svíčku. Po složení chytnul na druhé našlápnutí. Srovnal jsem volnoběh, bohatost a už plánoval celkovou opravu. Vše v pohodě, potom ale kámošovi vypadlo plyn. lanko z karburátoru kvůli velké vůli. Hodil jsem ho tam zpět, nakopnul a moc se mu nechtělo a pak začli blbnout otáčky(neustálé samovolné vytáčení a zase chcípání). Nemyslim, že by to mohlo mít souvislost s tím lankem. Znovu jsem vše rozebral, vyčistil, dal nové těšnění a nic se nezměnilo. Jediné co mě napadlo, že by byl problém ve ventilu, který je ovládán plovákem. Předem díky za rady
Typ karburátoru: 16N1-1.1

Zde přikládám video, aby bylo vidět co to dělá(za kvalitu se omlouvám):

1 reakcí na tento příspěvek Otáčky-simson

Skvělá odpověď, děkuji! 28.5.2013 v 23:23 | Nahoru | #1
Samovolné zvyšování otáček jest, kor u dvoutaktu, typickým projevem ochuzení směsi a v tomto případě to skutečně vypadá na pokles hladiny v karbci, jelikož benzin nestíhá dotékat. Závada může být v plováku a jehl. ventilu, ale problém může být i v cestě paliva mezi nádrží a karbcem. Kor po tak dlouhé odstávce se tomu není co divit, mohly se tam někam dostat usazené sajrajty z nádrže.

A které těsnění máš na mysli? Mezi karbcem a sacím hrdlem motoru? Právě to by mohlo být ono, jelikož pokud motor přes něj saje falešný vzduch, projeví se to úplně stejně. V horším případě může jít "falešluft" přes gufera na klice. A opět po tak dlouhé odstávce je dost pravděpodobné, že budou v háji.

Klidně si udělej improvizovanou "nádrž" z plastové flašky a hadičkou napoj přímo na karbec, dej do ní (pochopitelně) čerstvou směs a uvidíš. Vyloučíš tak možný problém v cestě paliva z nádrže do karbce. Pokud se nic nezmění, je třeba jít po plováku a netěsnostech. Falešný vzduch se dá odhalit i tím, že při běžícím motoru na předpokládané místo závad opatrné cákneš startovací (etherový) sprej a pokud se chod motoru znatelně změní, je sání falešluftu v onom místě jasné.

1 reakcí na tento příspěvek Otáčky-simson

Skvělá odpověď, děkuji! 29.5.2013 v 08:18 | Nahoru | #2
Simering na klice pod zapalováním v háji.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Simson jake pneu Simson S 51 Enduro Bluecz98 13 5.1.2024 v 17:05 Ozzy_
Nové moto do 50 kubíků na skupinu A... [1, 2] Simson S 51 Enduro, Derbi Senda 50 pozdnímíza 34 11.12.2023 v 05:11 mildanek72
Karburátor nefunguje Simson S 51 Enduro Endiiis 8 29.11.2023 v 12:57 vit51
Simson ztratil výkon z ničeho nic Simson S 51 Enduro Endiiis 9 28.11.2023 v 19:40 Kohlstein
Simson, jak narovnat podsedlovku Simson S 51 Enduro Bluecz98 11 24.10.2023 v 20:18 maku100


TOPlist