globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Spojka 638 - nejde seštelovat
22.5.2013 v 18:08
Zdravím, mám problém se spojkou. Ani za nic nejde seštelovat. Buď od 4 tis. otáček klouže a nebo na volnoběh, když zařadím jedničku, klesnou otáčky asi o 500 a špatně se řadí a nebo tyhle dva stavy nastávají současně v různým poměru podle toho jestli povolím nebo utáhnu.

Mám to zatím tak, aby to neklouzalo, ale evidentně by spojka chtěla přitáhnout, protože je pořád trochu v záběru - řazení je dost tvrdý a nezní zrovna zdravě.

Moje otázka zní, co s tím? Unavený pružiny? Něco s lamelama? Olejem to není...

Naposledy editováno 22.05.2013 18:09:56
Předchozí
1 2
Následující

Spojka 638 - nejde seštelovat

22.5.2013 v 18:31 | Nahoru | #1
Sundat spojku a určitě to poznáš. Při nejhorším sem nahoď fotky a někdo zkušenější ti poradí.

2 reakcí na tento příspěvek Spojka 638 - nejde seštelovat

22.5.2013 v 18:52 | Nahoru | #2
zase doporučim napřed zkouknout vypínač spojky u altíku, jestli neni prasklej nebo moc vymačkanej v červených částech, lze dovařit, lepší koupit novej:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka 638 - nejde seštelovat

22.5.2013 v 18:58 | Nahoru | #3

bledemon píše: zase doporučim napřed zkouknout vypínač spojky u altíku, jestli neni prasklej nebo moc vymačkanej v červených částech, lze dovařit, lepší koupit novej:
[



Ten sem dneska cistil a kolem toho valecku to trochu vymackany je - valecek chodi trosicku do stran, ale fakt malo, tak sem to nechal byt. Na pace sem si opotrebeni nevsiml. Kouknu na to. To by pak znamenalo, ze ma spojka kratsi chod ze?

Spojka 638 - nejde seštelovat

22.5.2013 v 19:00 | Nahoru | #4
Tak to je téma na dlouhý večery,musím se přiznat,že jsem na tom strávil hooodně času i peníze to stálo. Předně bych začal na řidítkách spojkovou páčkou,bývá tam vymačkané pouzdro což způsobuje nežádoucí vůle. Každý milimetr je na 638 nesmírně důležitý. Dále spojkové lanko,zvláště poškození bowdenu,aby nebyl natažený.
Dalším kámenem úrazu je vlastní spojkový vypínací mechanizmus,po těch létech je ochozen a díky tomu,že tam lítá prach,písek,atd. je vydřen. Takže vyměnit za nový,vidlice co ho ovládá bude možná taky vychozená což má vliv na seřízení vlastního mechanizmu. To jsou věci venkovní,teď se podíváme pod levé víko motoru.
Na velkém spojkovém koši v jeho středu je bronzové pouzdro,bývá volné což způsobuje nežádoucí vyklánění koše. Je potřeba spojku rozdělat,zrevidovat lamely,pružiny.Na vnitřním hliníkovém unašeči ocelových mezilamel jsou záseky v materiálu,které je třeba pilníkem opilovat,aby byly plochy hladké bez vymačkání. Problém bývá nejen v již zmíněné radiální vůli velkého ocelového spojového koše,ale i v axiální,kde má být vůle 0,2-0,3 mm,větší vůle způsobuje axiální pohyb celé spojky což je nežádoucí. Rovněž doplnění pomocné pružné lamely není vůbec na škodu,ba o proti orig.gumovému O-kroužku 120x3mm je to funkční řešení.
Myslím,že je toho dost,viď. Tak to rozdělej,zkontroluj,lamely tuším mají nové sílu 3,7 mm a pružiny bych dal nový,když to bude rozdělaný.
Nedá mi to,olej máš opravdu převodový,mokrý spojky jsou na to citlivý a mohou klouzat při nevhodném mazivu. Hodně zdaru přeji

(reakce na) Spojka 638 - nejde seštelovat

22.5.2013 v 19:02 | Nahoru | #5
bledemon> to je na Jawě důležitá součátka!!!!!

(reakce na) Spojka 638 - nejde seštelovat

22.5.2013 v 19:02 | Nahoru | #6
Koudy01> přesně tak,pak to chybí při seřizování!!!

1 reakcí na tento příspěvek Spojka 638 - nejde seštelovat

22.5.2013 v 19:51 | Nahoru | #7
Tak ten vypinac je v poradku. Opotrebeni je opravdu minimalni (jen leskle plosky v mistech dotyku soucastek).
Kdyz zmacku spojkovou packu, dole na tom vypinacu ma paka na chlup stejnou vychylku jako pri zmacknuti radici paky - automatu. Z toho sem si vyvodil, ze nebude chyba v pacce ani bowdenu. Pokud teda ta paka pri zmacknuti packy nema mit vetsi vychylku nez pri zmacknuti radicky...

Olej sem mel Gyrol 90. Vymenil sem ho za Motul Transoil 10W40 (urcen pro mokrou spojku). Prevodovka se trosku uklidnila, ale problem stejnej.

E: O-krouzek na spojce i pruzna lamela je letos nova.

Naposledy editováno 22.05.2013 19:59:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka 638 - nejde seštelovat

22.5.2013 v 20:00 | Nahoru | #8
Koudy01> tak musíš po levé víko,pokud je vně vše v pořádku. Pružiny,lamely,ocelové mezilamely-zde je předepsána přísná rovinnost dle příručky k moto. Vůle velkého koše v radiálním a axiálním směru.Stav ložiska hřídele co drží spojkový koš.
Seřizuješ ji správně? Povolit lanko,seřizovacím šroubkem dostat raménko s rolnou do kontaktu s vidlicí vypínání poloautomatu a nakonec doladit lanko na vůli mezi páčkou a jejím držákem na 1mm já to mám na chloupek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka 638 - nejde seštelovat

22.5.2013 v 20:18 | Nahoru | #9
Fazer-FZS> Presne tak to delam. Ale v tom stavu, kdy dostanu raminko do kontaktu s rolnou me to klouze. Na pacce vuli 1mm mam, takze ta to nedrzi. Musim tam mit cca 2 mm vuli (mezi tim raminkem a rolnou), aby to neklouzalo. Pak to neklouze, ale zase porad lehce tahne....

Nevim no. Par spojek uz sem seridil, ale tuhle proste ne a ne...zitra zmerim lamely a kouknu na ty pruziny. Je nekde k tem pruzinam nejaka tolerance? Na Yamahu sem ji predepsanou mel, ale na Jawku sem nic o toleranci pruzin nenasel...

Naposledy editováno 22.05.2013 20:20:16

(reakce na) Spojka 638 - nejde seštelovat

22.5.2013 v 21:27 | Nahoru | #10
Koudy01> mám k Jawě běžnou příručku,uživatelskou a tam o rozměrech pružin nic není,akorát tolerance tloušťky těch ocelových mezilamel. Toto vypadá na slabý přítlak pružin,nebo nerovnost lamel či mezi lamel. Ještě jsem potkal s povolenou matkou a následně vytlučenými drážkami spojkového koše,musel jsem ho v mém případě koupit nový,drážky byly na 50% pryč.
Nelze opomenout vypínací tyčku,aby nebyla ohlá nebo nezadrhala v hřídeli. To by byl taky problém.

Naposledy editováno 22.05.2013 21:29:38

3 reakcí na tento příspěvek Spojka 638 - nejde seštelovat

22.5.2013 v 22:27 | Nahoru | #11
Tak sem asi narazil na jednu z pricin. Tahle lamela byla uprostred, coz neni asi zrovna dobry...


Jinak celej spojkovej kos se vykle tak milimetr na kazdou stranu a ma vuli i co se tyce posuvu na hrideli - jde s nim posouvat dopredu a dozadu cca taky milimetr...

A takhle mam vydreny viko. Musi to byt taky od spojkovyho kose, ale netusim co kdo jak kde proc. Me to nijak nerachoti. Tak jestli se udalo nejakymu predeslymu majiteli neco nebo to viko vubec neni z tohodle motoru...Kdo vi.


Naposledy editováno 22.05.2013 22:36:52

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka 638 - nejde seštelovat

22.5.2013 v 23:08 | Nahoru | #12
Koudy01> Dám ti jednu jednoduchou radu. Vyměň celou spojku za spojku z 634ky, já se na svojí osmičce se spojkou taky hodně natrápil, od doby co sem obětoval 1500Kč a koupil tu z 634 tak mám klid

(reakce na) Spojka 638 - nejde seštelovat

22.5.2013 v 23:10 | Nahoru | #13
Koudy01> legendární pružná lamela....

(reakce na) Spojka 638 - nejde seštelovat

23.5.2013 v 05:25 | Nahoru | #14
Koudy01> ta pružná lamela je skvělá,mám ji taky ve spojce,ALE NA DNĚ KOŠE(co nejblíže motoru). Ta odřenina je od volného pouzdra co je v tom ocelovém koši,takže vyměnit bude třeba. Pokud Ti ten koš jezdí v axiálním směru 1mm je to moc,má to být 0,2-0,3mm. Ta rozpěrná vložka co se po ní koš otáčí bývá v pořádku,ale přeměřit ji můžeš. Matice byla dotažená dost? Nemáš otlačený drážky v tom vnitřním unašeči?
Takže lamelu s těmi vykloněnými zuby na dno a zuby k motoru !!!!!!

(reakce na) Spojka 638 - nejde seštelovat

23.5.2013 v 05:27 | Nahoru | #15
mischa638> jistě je to řešení i Jawa sama začala na modely 640 po nějakém čase montovat malou spojku. Ale tato velká se dá vychytat ke spokojenosti,alespoň mě se to podařilo.

1 reakcí na tento příspěvek Spojka 638 - nejde seštelovat

23.5.2013 v 08:31 | Nahoru | #16
Ja na dne pruznou lamelu mam. Puzna lamela ma ohnuty jenom zuby ne? Tohle je takhle ohnuty cely - zuby sou v rovine s obvodem a da se s tim v ruce "lupat" na jednu na druhou stranu. Pruzna lamela by mela podle me pruzit. Tohle meni svuj stav skokove. Bud na jednu nebo na druhou stranu. Pokud se mylim, rad se poucim

A ja mam na te pruzne lamely, co je na dne, ohnuty zuby do obou smeru. Na stridacku - jeden k motoru, jeden ven. Takhle sem ji koupil...

edit: video



Naposledy editováno 23.05.2013 08:42:51

(reakce na) Spojka 638 - nejde seštelovat

23.5.2013 v 08:47 | Nahoru | #17
mischa638> Vono to tak asi dopadne. Ale letos bych rad jeste odjezdil na teto. Uvidim, co to udela, az to slozim...

1 reakcí na tento příspěvek Spojka 638 - nejde seštelovat

23.5.2013 v 08:58 | Nahoru | #18
A jeste dotaz. Kdyz mam pruznou lamelu, ma tam byt ten o-krouzek nebo se vyndava? Ja ho tam mam. Nekde vypisou vydelat, nekde o vydelani nic neni...

1 reakcí na tento příspěvek Spojka 638 - nejde seštelovat

23.5.2013 v 09:34 | Nahoru | #19
Opotrebeni kose.




Naposledy editováno 23.05.2013 13:05:40

(reakce na) Spojka 638 - nejde seštelovat

23.5.2013 v 10:58 | Nahoru | #20
Koudy01> pěkně pilníkem zapilovat ty otlaky na koši i unašeči co udělaly lamely.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka 638 - nejde seštelovat

23.5.2013 v 10:59 | Nahoru | #21
Koudy01> pokud se montuje pružná lamela tak se O-kroužek 120x3 NEMONTUJE!!!

(reakce na) Spojka 638 - nejde seštelovat

23.5.2013 v 11:03 | Nahoru | #22
Koudy01> to je špatně.nesmí to takto se prohýbat,jak vypadají ostatní? Vyměnil bych je všechny.
Ještě k té pružné lamele,já mám taky zuby nastřídačku,ale viděl jsem ji jednostraně naohýbanou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka 638 - nejde seštelovat

23.5.2013 v 13:03 | Nahoru | #23
Diky vsem za rady !!!

Fazer-FZS píše: Koudy01> pokud se montuje pružná lamela tak se O-kroužek 120x3 NEMONTUJE!!!


Proc se tam nedava? Z duvodu, ze by mohl diky mezere vznikle mezi kosem a tou pruznou lamelou vyskocit?

Uz to faka. Vymenil sem tu prohlou lamelu za rovnou a jeste poradne vyvlozkoval packu, aby mela opravdu temer nulovou vuli a spojka konecne pekne vypina a neklouze
Jenom sem tam teda nechal ten O-krouzek, takze znovu rozdelat a o-krouzek demontovat?
U Jenika sem si totiz precetl, ze se lamela montuje, aby "byla podpořena funkce o-kroužku v koši spojky". Z cehoz me vyslo, ze tam ma zustat...

Naposledy editováno 23.05.2013 13:32:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka 638 - nejde seštelovat

23.5.2013 v 16:02 | Nahoru | #24
Koudy01> ta pružná lamela přebírá ve větším rozsahu tu činnost O-kroužku. On ten kroužek po čase provozu se ztenčí,ztvrdne a přestane plnit svojí práci,tedy,aby se nelepily lamely na dno koše. Lamela je trvanlivá,zůstává napružena,neopotřebovává se o proti O-kroužku. Proto když na místo kroužku dáš pružnou lamelu,není ho tam již zapotřebí,protože lamela to řeší ve větším rozsahu na delší životnost.

Spojka 638 - nejde seštelovat

23.5.2013 v 16:07 | Nahoru | #25
Jinak k těm vůlím,je potřeba je maximálně eliminovat,protože část pohybu vypínací tyčky pohltí ta pružná lamela,takže každá desetinka dobrá. Mám takovou osobní zkušenost,že když seřídím spojku na studeném motoru,tak se vůle po zahřátí zvětší díky roztažnosti materiálu motoru. Proto jsem začal seřizovat spojku na zahřátém motoru,sice ve studeném stavu je téměř bez vůle lanko,ale při provozní teplotě je vůle v pořádku,tedy měřeno mezi páčkou s jejím držákem těch 1-2 mm. Vůle tam být musí,aby nebyl vypínací mechanismus v napětí,spojka by pak klouzala.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka 638 - nejde seštelovat

23.5.2013 v 16:19 | Nahoru | #26

Fazer-FZS píše: Koudy01> ta pružná lamela přebírá ve větším rozsahu tu činnost O-kroužku. On ten kroužek po čase provozu se ztenčí,ztvrdne a přestane plnit svojí práci,tedy,aby se nelepily lamely na dno koše. Lamela je trvanlivá,zůstává napružena,neopotřebovává se o proti O-kroužku. Proto když na místo kroužku dáš pružnou lamelu,není ho tam již zapotřebí,protože lamela to řeší ve větším rozsahu na delší životnost.



Jj, ze ten krouzek nic nevydrzi a pruzna lamela je lepsi, vim. Proto sem ji tam poridil. Ale proc musi jit ten krouzek, pokud se montuje lamela ven? Jde mne o tom jestli, kdyz to ted funguje, do toho mam hrabat a ten krouzek vyhodit nebo to tak muzu nechat = nehrozi nejaka nebezpecna situace, ktera by mohla diky soucasne pritomnosti krouzku a pruzne lamely nastat.

(reakce na) Spojka 638 - nejde seštelovat

23.5.2013 v 16:26 | Nahoru | #27
Koudy01> to je otázka? Záleží jak ta pružná je pružná Pokud nemá zuby našraňkovaný jako cirkulárka tak by tam ten O-kroužek měl zůstat,když vypadne tak si to nedosedne na dno a rozdrtí ho to časem,možná by to i mělo snahu prokluzovat. Já ho prostě vyhodil. Nech to a uvidíš jak se to bude jevit,když by spojka zazlobila znovu tak rozdělat a vyhodit.

1 reakcí na tento příspěvek Spojka 638 - nejde seštelovat

23.5.2013 v 22:10 | Nahoru | #28
Jj, necham to tam a uvidim. Byl sem to trochu projet a je to uplne o necem jinym Snad to vydrzi.
Takze diky vsem za rady, problem vyresen

(reakce na) Spojka 638 - nejde seštelovat

23.5.2013 v 22:23 | Nahoru | #29
Koudy01> Jawám nazdar,ať Ti slouží

1 reakcí na tento příspěvek Spojka 638 - nejde seštelovat

23.5.2013 v 22:26 | Nahoru | #30
Vzhledem k tomu, že žádný výrobce žádné pružné lamely, co vím, nedělá, není problém v tom, že by pružná lamela musela být. Většinou je problém jinde. To pružení lamely na videu určitě není žádoucí. Já mám spojku původní přes 50 tis, dostává záhul jako prase a kéž by fungovalo vše takto...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 radys02 37 24.9.2023 v 18:22 krizak66
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 Boss.trx850 9 5.8.2023 v 17:01 pech.
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
JAWA 350/632, 638 výfuky krátké - d... Jawa 350/632, Jawa 350/638 hurikans 8 4.5.2023 v 11:42 mito7


TOPlist