globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
 
17.5.2013 v 20:11
Čáu chlapy. Mám takovej problém. Rád bych se naučil při prudkém brzdění podřazovat s meziplynem. Ikdyž brzdím jen lehce prostě mě to dělá problémy a vždy to odděluju. Na brzdu můžu v pohodě 2 prsty. Moto brzdí dobře. Ikdyž občas tam šáhnu i 3-4 prstama, když potřebuju brzdit fakt jak to prase. Když jsem byl na volných jízdách v brně tak to bylo takový divný no. Když jsem to tam rval. Ale tak tam jsem měl v zatáčkách pořád 3ku a na rovině dal na chvílu 5ku na cílovce a před schancovkou. Rád bych se to naučil. Vím je to o věci zvyku a trénování. Ale urychlit to nějakou fintou asi nejde že? Když držím brzdu na plno a otočím plynem abych přidal a dal kvalt níž tak mě ty prsty jak něma kroutím vždy způsobý to že uberu sílu na brzdovou páčku..


Naposledy editováno 24.05.2013 16:41:45
Anketa: Tak co teda? Řadit s meziplynem nebo ne? Je to k hovnu nebo ne?
Jsem Tupec neznalec a říkám že s meziplynem
78%
50
Jsem Normální a říkám bez meziplynu
22%
14
Předchozí
1... 8 9 10 11
Následující

Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

27.5.2013 v 23:18 | Nahoru | #301
podřazuju s úplně plným meziplynem,ale truchu to škube

(reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

28.5.2013 v 06:59 | Nahoru | #302

Rauly píše: ser na mezi plyn...sezen na masinu rychlorazeni :D



jojo, pomůže zejména při podřazování o kterým se tu bavíme

MaLTom> hele a kolik je úPLNĚ PLNEJ ? nestačilo by o něco míň ?

Naposledy editováno 28.05.2013 07:00:12

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

28.5.2013 v 09:57 | Nahoru | #303

Kamy píše: podřadit s meziplynem znamená , že přes spojku, přeneseš (byť jen zbytkový moment asi 10%) z motoru násobený převodem spojky.... o Tento moment bude zařazení plynulejší!!!!



Tady všichni zuřivě řeší funkci převodovky, ale podle mě tu plynulost s meziplynem způsobuje prostej fakt, že připojím hřídel k už roztočenýmu motoru. Ony když ty otáčky spadnou během přeřazení, tak se musej zase rychle dostat zpět, aby se srovnala rychlost otáčejícího se zadního kola a otáčky motoru. A když mu těma otáčkama během řazení napřed trochu pomůžu, potřebná síla je menší, nehledě na to jestli se v převodovce mezitím něco točí nebo ne.

Z laickýho pohledu si tipnu že 10% zbytkovýho momentu nehraje v tomhle případě roli.

e: jestli opakuju co napsal někdo jinej tak pardon, nemám sílu to všechno číst

Naposledy editováno 28.05.2013 09:58:33

(reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

28.5.2013 v 09:58 | Nahoru | #304
SLEEPER> Hale, třeba v Moste nálet do šikany Dá se tam nalítnout i v kilu, ale to už je nějak hodně... Hale, zkus si, jak jsem radil, nejdřív podřadit s plynem a pak brzdit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

28.5.2013 v 10:32 | Nahoru | #305
Stev> alébrž tím říkáš, že srovnání otáček ano, nápomoc synchronizaci ne.
Zapomeň na srovnání otáček na kolo - o tom už se snad nikdo nepře.

Motor - spojka - hřídel(hnací)- hřídel(hnaná) ...
1) vymačneš spojku - hnaná i hnací jede stejným poměrem příslušného kvaltu(od zadního kola) - nic nepadá
2) šlapeš na řadičku a vyřazuješ vložený kolo mezi jedním poměrem - v tu chvíli se na moment dostávají obě hřídele do setrvačnýho otáčení - ztrácejí energii (ozubený kola na hrídeli kloužou, jen vložený kolo jede na drážkách) Když v tuhle chvíli bude na spojce nějakej moment udrží je ve vyšších otáčkách - vhodných k zařazení kvaltu s nižím poměrem.
3) kvalt docvakne - ...já tvrdím, že je lepší je-li tam síla co v přeřazení nutí vložený kolečko porychlit, NEŽ když tam zůstane jen setrvačnost ktrá jde naproti tomu co je zapotřebí ...

bavíme se opravdu o desetinách sekundy, o vedlejším efektu ...nic co by zajišťovalo plnou synchronizaci.
Ale jestli někdo napíše, že to kurví spojku, musí bejt strojařský pako - protože srovnáním otáček na zadní kolo tu spojku právě vůbec nepřebrousíš a lamely jsou na sebe při přenosu největší sily v menším rozdílu rychlostí.

Naposledy editováno 28.05.2013 10:33:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

28.5.2013 v 10:40 | Nahoru | #306
t_freedom> ad 3) ty tvrdíš porychlit, já tvrdím že porychlit nepotřebuješ, potřebuješ aby se hřídel roztočila s co nejmenší možno silou po okamžiku spojení. A ta tam bude větší když musí hnát motor do otáček. To je to škubnutí po přeřazení bez meziplynu.

Jinýmy slovy, zajímá tě jak hladce tam spadne kvalt s meziplynem (sychnronizace), nebo jak moc ti začne tancovat zadní kolo po puštění spojky (srovnání otáček kolo-motor)?

To se s tebou vůbec nehádám o technických detailech, jen bych chtěl připomenout hlavní důvod proč se meziplyn dává.

2 reakcí na tento příspěvek Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

28.5.2013 v 10:45 | Nahoru | #307
stev: hlavni duvod je jasnej, to je to co rikas ty a s tim nema problem ani creck...

ma to ale i vedlejsi efekt a to je snazsi zarazeni, jak velkej ten efekt je zalezi na stavu prevodovky, konstrukci prevodovky a stylu razeni pilota... ale podle me tam tenhle vedlejsi efekt je, podle freedoma taky... podle crecka ne.... to je to o co se tu hadame.

(reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

28.5.2013 v 11:01 | Nahoru | #308
assassin> já to chápu, ale nově příchozí už se v tom ztratí. Ono teda je malá pravděpodobnosi i že by došel k mému příspěvku

A taky creck ve svojí obvyklé nekonzistenci občas tvrdí že meziplyn je na motorce zbytečnej, jindy zase že ne ...

(reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

28.5.2013 v 11:33 | Nahoru | #309

assassin píše: stev: hlavni duvod je jasnej, to je to co rikas ty a s tim nema problem ani creck...

ma to ale i vedlejsi efekt a to je snazsi zarazeni, jak velkej ten efekt je zalezi na stavu prevodovky, konstrukci prevodovky a stylu razeni pilota... ale podle me tam tenhle vedlejsi efekt je, podle freedoma taky... podle crecka ne.... to je to o co se tu hadame.



přesně tak...to je v kostce našich 345 678 příspěvků - kurfa Assasine, proč jsme to nenapsali hned ...

STEV> Jasně že to dělám hlavně kvůli srovnání otáček na zadní kolo ...

Zajímavý je, na Duckně je taková drsná převodka, proti japoncům to chce fakt trochu zěmědělskou hrubost - je přesná, krátká, ale potřebuje kopnutí... při řazení z 6-5, Nebo z 5-4 není ještě brzdnej efekt kola nijak hroznej, ALE několikrát se mi stalo, že mi nižší kvalt nezapadl, pokud se mi třeba klouzla rukavice na plynu a nebyl meziplyn. Jedná se třeba o řazení před matadorem v Mostě, nebo z rovinky do retardéru... tam kde máš kalup a nejmíň to potřebuješ... to mě dovedlo k myšlence, že to tomu řazení pomáhat může - no a pak jsem kecal s dvěma mechanikama od motorek a hypoteticky to připustili taky...

Naposledy editováno 28.05.2013 11:34:46

(reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

28.5.2013 v 12:36 | Nahoru | #310

Stev píše: Tady všichni zuřivě řeší funkci převodovky, ale podle mě tu plynulost s meziplynem způsobuje prostej fakt, že připojím hřídel k už roztočenýmu motoru. Ony když ty otáčky spadnou během přeřazení, tak se musej zase rychle dostat zpět, aby se srovnala rychlost otáčejícího se zadního kola a otáčky motoru. A když mu těma otáčkama během řazení napřed trochu pomůžu, potřebná síla je menší, nehledě na to jestli se v převodovce mezitím něco točí nebo ne.

Z laickýho pohledu si tipnu že 10% zbytkovýho momentu nehraje v tomhle případě roli.

e: jestli opakuju co napsal někdo jinej tak pardon, nemám sílu to všechno číst



ano, to co ty píšeš, je to co bereme jako samozřejmost - už jsem to tu přirovnával k běhu na štafety, kdy si běžci přehodí štafety buď tím že druhý stojí a čeká a nebo že se ten druhý rozběhne na rychlost toho prvního.. Tohle jsme si ostatně vyjasnili už v jiném vlákně čítající asi 400 příspěvků)

my se celou dobu dohadujeme o tom, k čemu dochází v momentě přeřazení.... bohužel... Z toho vznikla debata o synchronizaci, ději který probíhá u každé převodovky na světě... Tohle celé vzniklo jenom proto, že někdo tvrdošijně stojí za tím, že synchronizace a meziplyn jsou úkony(děje) patřící jen do Vejtřasky a taky proto, že všichni, i ti fundovaní z oboru, co se ho snaží vyvést z omylu jsou věčně pod terčem urážek.....

každý technik prostě pochopí, co je myšleno termínem MeziPlyn.... Tenhle termín je jasně vysvětlující oč se jedná a používá se pro každý typ převodovky jinak a má jiné benefity (většina stejná)......

pokud mi tu někdo bude cpát, že meziplyn patří jen do asynchroních převodovek a že u synchronních nebo motorkových převodovek se jen vrká (tedy u aut se asi plynuje) pak ať si takový technik nebo mechanik sáhne na svědomí, zda není tak trošku debil.

1 reakcí na tento příspěvek Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

29.5.2013 v 12:57 | Nahoru | #311
já myslim že je to jen o cviku, trochu se tomu pověnuj a půjde to.. já to jako dítě nacvičoval na dědově dvaapůli co stála za prášená v kůlně

mrkni jak to v plnym kalupu sype mladej halbich

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

29.5.2013 v 13:27 | Nahoru | #312
Corela91> dobrej fofr. Jak moc ma zkraceny prevody? 6ka v cca 275 omezovac koukam a min jak trojku neradi

Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

29.5.2013 v 19:59 | Nahoru | #313
loool 2.04 na okruh, to je hnůj

(reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

29.5.2013 v 21:13 | Nahoru | #314
dejf.> bude to o pár zubů zrkácený.. Vychází mu to přesně takže není co dodat

(reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

30.5.2013 v 05:48 | Nahoru | #315
AdosR> Včera jsem si na tebe vzpomněl, respektive na tohle vlákno. Přistihl jsem se, že při brzdění a současném podřazování dávám meziplyn tak nějak automaticky

Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

30.5.2013 v 09:04 | Nahoru | #316
Aniz bych cetl predchozi komentare par postrehu k dotazu. Sorry, jestli uz to tady je - 11 stranek je fakt moc

Podrazovani s meziplynem na okruhu je trochu vyssi divci a pokud mas antihop a cit pro spojku, tak to neni tak uplne potreba - treba Michal Filla se mi priznal, ze to vetsinou nedela.

Co delam ja (a bylo mi porazeno) je pri dorazeni na posledni kvalt poustet spojku s citem.

Pokud se proste chces ten meziplyn naucit, tak je dobry to trenovat klidne bez motoru ve stoje - primacknout dvema brzdama brzdu a ucit se vrknout plynem tak, aby jsi tlacil na brzdu porad stejne (to samo o sobe neni uplne snadny). Kdyz ti to pujde, tak bych to nejdriv trenoval na silnici, kde o nic moc nejde a az bych v tom mel jistotu, tak bych to zkousel na okruhu - a pro jistotu bych brzdil nejdriv o neco driv, abych mel vic prostoru resit problemy.

Kdyz jsem jeste ten meziplyn zkousel, tak se mi jednou stalo, ze jsem jel do Schwantzovky pod plynem a s brzdou - cili takovej malej burn-out v nejakych 130-ti. Hezky mi tancoval zadek po silnici nez jsem si uvedomil, co ze to delam spatne a vsechno (brzdu i plyn) pustil.

Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

7.6.2013 v 06:47 | Nahoru | #317
stejně se mi nejvíc líbí jak se Krek nakonec tak nějak vytratí ...a není to poprvé. Vždy když se objeví víc a víc lidí jež upoutá diskuse a nejsou na jeho straně...najednou se vypaří
Předchozí
1... 8 9 10 11
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist