Naposledy editováno 24.05.2013 16:41:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
Zapomeň na srovnání otáček na kolo - o tom už se snad nikdo nepře.
Motor - spojka - hřídel(hnací)- hřídel(hnaná) ...
1) vymačneš spojku - hnaná i hnací jede stejným poměrem příslušného kvaltu(od zadního kola) - nic nepadá
2) šlapeš na řadičku a vyřazuješ vložený kolo mezi jedním poměrem - v tu chvíli se na moment dostávají obě hřídele do setrvačnýho otáčení - ztrácejí energii (ozubený kola na hrídeli kloužou, jen vložený kolo jede na drážkách) Když v tuhle chvíli bude na spojce nějakej moment udrží je ve vyšších otáčkách - vhodných k zařazení kvaltu s nižím poměrem.
3) kvalt docvakne - ...já tvrdím, že je lepší je-li tam síla co v přeřazení nutí vložený kolečko porychlit, NEŽ když tam zůstane jen setrvačnost ktrá jde naproti tomu co je zapotřebí ...
bavíme se opravdu o desetinách sekundy, o vedlejším efektu ...nic co by zajišťovalo plnou synchronizaci.
Ale jestli někdo napíše, že to kurví spojku, musí bejt strojařský pako - protože srovnáním otáček na zadní kolo tu spojku právě vůbec nepřebrousíš a lamely jsou na sebe při přenosu největší sily v menším rozdílu rychlostí.
Naposledy editováno 28.05.2013 10:33:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
Jinýmy slovy, zajímá tě jak hladce tam spadne kvalt s meziplynem (sychnronizace), nebo jak moc ti začne tancovat zadní kolo po puštění spojky (srovnání otáček kolo-motor)?
To se s tebou vůbec nehádám o technických detailech, jen bych chtěl připomenout hlavní důvod proč se meziplyn dává.