globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
 
17.5.2013 v 20:11
Čáu chlapy. Mám takovej problém. Rád bych se naučil při prudkém brzdění podřazovat s meziplynem. Ikdyž brzdím jen lehce prostě mě to dělá problémy a vždy to odděluju. Na brzdu můžu v pohodě 2 prsty. Moto brzdí dobře. Ikdyž občas tam šáhnu i 3-4 prstama, když potřebuju brzdit fakt jak to prase. Když jsem byl na volných jízdách v brně tak to bylo takový divný no. Když jsem to tam rval. Ale tak tam jsem měl v zatáčkách pořád 3ku a na rovině dal na chvílu 5ku na cílovce a před schancovkou. Rád bych se to naučil. Vím je to o věci zvyku a trénování. Ale urychlit to nějakou fintou asi nejde že? Když držím brzdu na plno a otočím plynem abych přidal a dal kvalt níž tak mě ty prsty jak něma kroutím vždy způsobý to že uberu sílu na brzdovou páčku..

Naposledy editováno 24.05.2013 16:41:45
Anketa: Tak co teda? Řadit s meziplynem nebo ne? Je to k hovnu nebo ne?
Jsem Tupec neznalec a říkám že s meziplynem
78%
50
Jsem Normální a říkám bez meziplynu
22%
14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

28.5.2013 v 10:32 | Nahoru | #1
Stev> alébrž tím říkáš, že srovnání otáček ano, nápomoc synchronizaci ne.
Zapomeň na srovnání otáček na kolo - o tom už se snad nikdo nepře.

Motor - spojka - hřídel(hnací)- hřídel(hnaná) ...
1) vymačneš spojku - hnaná i hnací jede stejným poměrem příslušného kvaltu(od zadního kola) - nic nepadá
2) šlapeš na řadičku a vyřazuješ vložený kolo mezi jedním poměrem - v tu chvíli se na moment dostávají obě hřídele do setrvačnýho otáčení - ztrácejí energii (ozubený kola na hrídeli kloužou, jen vložený kolo jede na drážkách) Když v tuhle chvíli bude na spojce nějakej moment udrží je ve vyšších otáčkách - vhodných k zařazení kvaltu s nižím poměrem.
3) kvalt docvakne - ...já tvrdím, že je lepší je-li tam síla co v přeřazení nutí vložený kolečko porychlit, NEŽ když tam zůstane jen setrvačnost ktrá jde naproti tomu co je zapotřebí ...

bavíme se opravdu o desetinách sekundy, o vedlejším efektu ...nic co by zajišťovalo plnou synchronizaci.
Ale jestli někdo napíše, že to kurví spojku, musí bejt strojařský pako - protože srovnáním otáček na zadní kolo tu spojku právě vůbec nepřebrousíš a lamely jsou na sebe při přenosu největší sily v menším rozdílu rychlostí.

Naposledy editováno 28.05.2013 10:33:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

28.5.2013 v 10:40 | Nahoru | #2
t_freedom> ad 3) ty tvrdíš porychlit, já tvrdím že porychlit nepotřebuješ, potřebuješ aby se hřídel roztočila s co nejmenší možno silou po okamžiku spojení. A ta tam bude větší když musí hnát motor do otáček. To je to škubnutí po přeřazení bez meziplynu.

Jinýmy slovy, zajímá tě jak hladce tam spadne kvalt s meziplynem (sychnronizace), nebo jak moc ti začne tancovat zadní kolo po puštění spojky (srovnání otáček kolo-motor)?

To se s tebou vůbec nehádám o technických detailech, jen bych chtěl připomenout hlavní důvod proč se meziplyn dává.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist