v tomhle videu jsem nahrál zvuk startování. Problém je, že mi v poslední době takhle startuje. Je to ta zkurvená volnoběžka nebo to bude baterkou? Baterie je plně nabitá, ale už nemá takový výkon, dle techniků z varty.
Dík za rady.
1 reakcí na tento příspěvek Virago 1100 problémy se startem
edit: Jestli se chceš ujistit, zkus připojit k motorce startovací kabely a autobaterii. Pokud to bude stejné, vyloučíš tím baterku.
Naposledy editováno 17.05.2013 12:31:40
1100Virago píše: Jo, to zní jako klouzající volnoběžka. Sháněj válečky a udělej repasi, nebo můžeš koupit novou za necelé tři tisíce.
edit: Jestli se chceš ujistit, zkus připojit k motorce startovací kabely a autobaterii. Pokud to bude stejné, vyloučíš tím baterku.
1 reakcí na tento příspěvek Virago 1100 problémy se startem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 problémy se startem
"Cívkou" myslíš relátko starteru, ne? Jestli po stisknutí tlačítka starteru cvakne, jako že sepne, tak změř voltmetem, nebo žárovkovou zkoušečkou, jestli v době, kdy je sepnuté, je napětí na jeho výstupní silové svorce (ta, na kterou je napojen kabel vedoucí ke starteru).
Pokud tam napětí nebude a pokud nebude ani na druhé ze silových svorek (na tu vede tlustý kabel od baterky), tak musíš hledat v přívodu od baterky, pokud na první svorce napětí je stále, ale na druhé se při "sepnutí" relátka neobjeví, je relátko vadné.
Pokud se ukáže, že relátko spíná dobře (objevuje se napětí na jeho výstupní svorce), tak změř, zda bude napětí i přímo na svorce starteru. Pokud ne, je přerušený kabel mezi relátkem a starterem, pokud ano, je chyba ve starteru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 problémy se startem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 problémy se startem
Palo58 píše: J.M.K.> na cívce bylo napětí aniž by byla sepnutá (zasunutá) na výstupu na startér
Nezlob se, ale právě tohle vůbec nedává smysl. Nebo máš tu verzi s vysouvacím pastorkem u starteru (dost nešťastně řešený a problémový prvek)?
Mimochodem k čemu slouží a je důležitá ta pružinka číslo 9 ?
1 reakcí na tento příspěvek Virago 1100 problémy se startem
1 reakcí na tento příspěvek Virago 1100 problémy se startem
Spíše mi vrtá hlavou ta pružinka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 problémy se startem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 problémy se startem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 problémy se startem
Na hřídeli startéru bylo jen ozubené kolo 1 bržděné drátěným klipem 2. Kola 5 a 7 mají ve skutečnosti (i u nových verzí) ozubení spirální, takže roztočením startéru se začne kolo 7 posouvat po kolohřídeli 5 a stlačovat tu pružinku, až dojede k dorazu a začne to točit celým motorem. Je to zpožďovač záběru, aby startér začal motorem hýbat až když je dostatečně roztočený, protože Virago nemá dekompresory a první dvouuhlíkové startéry měly malý výkon a moment.
Když motor chytne a roztočí se, předběhne otáčky startéru, tím se kolo 7 po spirále přesune na druhou stranu a vyvlékne ze záběru. Pružina tomu pomáhá a brání vzpříčení. A to býval kámen úrazu - po čase se stávalo, že pružina neměla sílu nebo praskla, kola zůstala vzpříčená v záběru a motor se snažil roztočit startér jako dynamo. Jenže při tom pekelném převodovém poměru nebyla šance, celé se to hryzlo a pak lítaly zuby jak při hospodské rvačce, docházelo k destrukci klikových ložisek a ohýbání klikových čepů. Takže soudruzi z Japonska zkusili napravit chybu dodatečně vloženou miniaturní volnoběžkou (na větší nebylo v bloku místo), která sice destrukcím zabránila, ale stala se legendární slabinou těchhle motorek.
Naposledy editováno 21.05.2013 14:18:20
1 reakcí na tento příspěvek Virago 1100 problémy se startem
[IMG]
[IMG]
Teď už to jen zatřískat. Mám shánět tedy tu pružinku nebo již díky té volnoběžce není třeba?
Naposledy editováno 22.05.2013 10:51:14
Pružinu sežeň, není tam jen na ozdobu. Že to funguje i bez ní je jedna věc, ale konstruktéři věděli, proč ji tam dávají.
Kde jsi sehnal válečky? Případně, kde ti upravili rozměry?
1 reakcí na tento příspěvek Virago 1100 problémy se startem
U otce v práci. Chlapík na soustruhu upravil nerezovou tyčku na potřebné rozměry a pak to jemným smirkem jen vyhladil. Mám do zálohy právě udělané i ty 7.15mm.
Obvolal jsem asi 10 firem s ložisky a rozměr 7.35 už se prej dlouho nedělá. A firma z Tvého odkazu takhle velké válečky taky nedělá.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 problémy se startem
Tak to jsem zvědav, jak dlouho ti to vydrží. Netuším totiž, jak je na tom nerez s tvrdostí, houževnatostí a otěruvzdorností. Třeba to bude mít lepší odolnost než ložiskové válečky, ale taky se může stát, že to za rok budeš měnit znovu. To je těžké hádat.
Naposledy editováno 22.05.2013 11:22:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 problémy se startem
První verze po zavedení volnoběžky vypadala takhle:
Věnujte pozornost o-kroužku 4, kolům 5 a 7, pružině 9, válečku 13 a tomu, že číslování dílů končí 19.
Někdy okolo roku 1993/1994 došlo ke změně designu:
Šroubovice na kolech 5 a 7 má jiné, strmější stoupání, váleček 13 má změněný vzhled a rozměry a jsou přidány předpínací válečky pružiny 20. Vše za účelem spolehlivějšího zavléknutí ozubených kol do sebe. Válečky 20 po čase způsobují, že solenoid není schopný spolehlivě spínat a v jiném tématu se osvědčilo je zase vyhodit.
V letech 1995/1996 došlo k finální změně:
Zmizel o-kroužek, pružina, a kola 5 a 7 se dodávají jen jako spárované soukolí 4. Takže pokud je v motorce nejnovější verze kol, pružina není nezbytná.
2 reakcí na tento příspěvek Virago 1100 problémy se startem
Osobně jsem sám zvědav jak dlouho ty moje válečky vydrží
- změřit drážku válečku 13, jestli je široká 13 mm (nový) nebo 15 mm (starý)
- zkontrolovat, jestli jsou přítomné válečky 20 (nové) nebo chybí (staré)
- zjistit, jestli chybí o-kroužek 4 (nové) nebo tam je (staré)
a ideální by bylo změřit stoupavost spirály (počet jejich závitů) kol 5 a 7, to je rozhodující. Jenže nevím, kolik má nová a stará verze, takže chybí data.
Je totiž pravděpodobné, že funkci vratné pružiny v nové verzi supluje více předepjatá pružina 16. A že pokud jsou přítomné válečky 20 i pružina 9, zpětný tlak je příliš velký a to zas vyvolává problémy na spínacím solenoidu, které se řeší právě vyndáním těch válečků 20 (nebo právě pružiny 9).
1 reakcí na tento příspěvek Virago 1100 problémy se startem
1 reakcí na tento příspěvek Virago 1100 problémy se startem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virago 1100 problémy se startem
Ještě kdyby někdo vyráběl snadno rozebíratelný obal, ať se nemusí ten plech vždycky odehýbat a zaklepávat, a oprava by byla záležitost na chvilku.
Jestli někdo budete mít štěstí, tak sem hoďte link pro budoucí opraváře.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
XIV Velká Virago Vyjížďka 2024 se ... [1 ... 346, 347] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... | rancher | 10406 | 14.5.2024 v 11:01 _Kovboj_ |
studený start na bočáku Yamaha XV 1100 Virago | LenkaLucka | 27 | 29.4.2024 v 11:20 Weisner |
Jaký olej do Yamaha XV 1100 [1, 2, 3] Yamaha XV 1100 Virago | HonzaXV1100 | 85 | 14.1.2024 v 10:27 intra |
Synchronizace zkoušel to někdo? [1, 2, 3] Yamaha XV 1100 Virago | vajdi217 | 70 | 1.11.2023 v 13:20 Gumovník |
dotaz Yamaha XV 1100 Virago | Pernek | 2 | 26.9.2023 v 09:52 Kolja73 |