2 reakcí na tento příspěvek Nejdou pravá směrová světla
Když nepomohla ani výměna přepínače, tak v něm chyba nebude a nejsnazší bude rozpojit konektor u přepínače a odpojit oba pravé blinkry a pak měřit na konektoru u přepínače. Pokud drát vedoucí od přepínače na pravou stranu (poznáš dle barvy) bude vykazovat zkrat na kostru i po tomto rozpojení, tak bohužel musí být někde prodřený - zkus zahýbat svazkem v různých místech a místo poruchy se tak dá najít. Nejsnáze se svazek prodře třeba u brýlí a krku, kde se nejvíc pohybuje.
Pokud se kabeláž ukáže jako dobrá, tak podezření padá na PP blinkr.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejdou pravá směrová světla
Navíc také, pokud máš vše rozpojené, tak změř, zda jsou ve zkratu na kostru i přívodní dráty u blinkrů. To rovněž ukáže na zkrat v této části vedení a pak už nezbývá, než jít po drátech a hledat. Svazek nemusí totiž být nutně prodřen na kostru a zkratovat přímo na rám, ale zkrat může být uvnitř svazku, mezi drátem k pravým blinkrům a některým z kostřicích drátů (obvykle jsou černé), které ve svazku jsou.
Pokud by se nakonec ukázalo, že závada je skutečně uvnitř svazku, tak nejsnazší bude všechny tři konce "postiženého drátu" (výstup z přepínače, přívod k PP blinkru, přívod k PZ blinkru) v konektorech odpojit, zaizolovat a takto chybějící linku natáhnout znovu drátem stejné, nebo podobné (těžko se shánějí originální barevné kombinace vodičů) barvy, který musí vést z výstupu přepínače pro pravou stranu a na (+) póly obou pravých blinkrů. Rozbočení je možné udělat buď u jednoho z blinkrů nalisováním dvou drátů do jednoho fastonu , nebo rozbočením drátů zlodějkou .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejdou pravá směrová světla
zdravím - mám dotaz, někdy v dubnu 2013 si radil kolegovi co měl u SUZUKI VZ 800 Maraudera problém s nefunkčním pravým blinkrem. No a mne po xxx letech se stal stejný problém na stejném druhu a typu motorky, ale s LEVYM blinkrem .
Když přepnu na L problikne mi kontrolka /neutral/ a sníží se její svit /.
Tak jsem rozebral přepínač světel a blinkrů /L strana řídítek/ pročistil kontakty a nic.
Podle textu co píšeš v dubnu 2013 se domnívám, že když nejde L blinkr, může být problém s přerušovačem /pravý blinkr jde, ale z 10 zapnutí cca. 3x NE/.
Takže prosba zní-dovedl by si mi takto po emailu poradit postup kontroly ke zjištění závady-dík.
S pozdravem
Lada z Třebíče
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejdou pravá směrová světla
tak je tam zřejmě "klasické" sedmipólové "relátko", příznačné pro Suzuki - ve skutečnosti je to kombinace obsahující přerušovač blinkrů, diodovou výhybku a relátko stojanu, coby součást "bezpečnostního" okruhu stojan-spojka-neutrál. Z této jednotky vychází světlemodrý (Lbl - light blue) drát, který vede na střední kontakt přepínače blinkrů ("turn signal light switch"), z přepínače pak vede černý (B -black) drát na levou stranu a světlezelený (Lg - light green) drát na pravou stranu.
Takže pokud se problém objevuje jen na jedné straně, chyba musí být až za přepínačem. Mezi oběma stranami blinkrů je ještě zapojena kontrolka (žárovka kontrolky se kostří přes žárovky strany, která není zrovna aktivní), takže by mohl být částečný/občasný zkrat na drátu vedoucím ke kontrolce (rovněž černý, větvit se bude v nějakém konektoru a vede do budíku). Nebo někde jinde může být prodřený drát v okruhu levé strany.
Nejsnazší bude odpojit konektor jednotky s přerušovačem ("Turn signal/side-stand relay") a na kontakt konektoru, z kterého vede světlemodrý drát, přivést přes žárovku (ne napřímo!!!) 12V/21W napětí přímo od (+) pólu baterky. Spínačku, ani nic jiného nezapínat. Pak přepnout přepínač blinkrů na pravou stranu a zkušební žárovka i oba blinkry by se měly rozsvítit tlumeným jasem. To je v pořádku. Pak přepnout na levou stranu a pokud se zkušební žárovka (zastává funkci pojistky-omezení proudu) rozsvítí naplno a blinkry se nerozsvítí, je někde v obvodu levé strany zkrat. Pak je třeba postupně vyndat obě levé žárovky, rozpojit konektor od budíku, jít po černém drátu od přepínače, pohybovat kabelovým svazkem, hledat další konektory na cestě černého drátu... a v momentě, kdy žárovka-zkoušečka zhasne, byla právě odpojena část okruhu, v které se zkrat nachází. Tam je pak třeba hledat. Pakliže by se levá strana po zapnutí chovala stejně, jako pravá, tak ještě jít po černém drátu od přepínače a pohybovat svazkem, nebo poklepat na blinkry a když žárovka zahlásí zkrat, tak v právě zkoušeném místě je někde problém.
Nebo je ještě možné rozpojit konektor levého ovladače a "zkušební napětí" (od baterky přes žárovku) přivést rovnou na černý drát. Tím se vyloučí možnost (i když málo pravděpodobná) závady v přepínači a bude jasné, že problém je až někde dál. Ale především - pokud pravé blinkry jdou bez problémů a levé blbnou jen občas (pokud si rozumíme v tom "3 zapnutí z deseti"), tak bych to hádal na prodřený drát na cestě napájení levé strany, který se občas dotkne někde kostry. Dost často se to stává v okolí krku řízení ,kde kabelový svazek nejvíce trpí na pohyb.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejdou pravá směrová světla
Ahoj Nicku,
dík za info, víkend se blíží, vezmu tvůj návod + schéma a ponořím se do tajů "drátové džungle" a uvidíme, každopádně dám vědět a tobě dík za vstřícnost a radu.
měj se fajně-prima víkend
čauky
Lada
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zadní karburátor na VZ800 Marauder ... Suzuki VZ 800 Marauder | linhic | 2 | 7.1.2024 v 13:59 1100Virago |
Zadní karburátor Suzuki Marauder VZ... Suzuki VZ 800 Marauder | linhic | 5 | 6.12.2023 v 11:42 linhic |
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... | Slezy28 | 326 | 29.9.2023 v 00:19 kudla009 |
Škrtený Marauder 800 Suzuki VZ 800 Marauder | Dano998 | 0 | 8.9.2023 v 22:32 Dano998 |
Brašny na Suzuki VZ 800 Suzuki VZ 800 Marauder | Faier | 2 | 5.9.2023 v 18:28 Boris. |