Já to nikdy nedělal a nemám se kde přiučit, ale lempl nejsem,jen nechci něco pokazit tak se zeptám..
Desky už jsem měnil ale nikdy neřešil čištění..
Vytáhnu desky a namáčkám páčkou aby válečky co nejvíc vyjely ty očistím...můžu tím něco pokazit? může mi váleček nějak vypadnout?
co na to nějaké těsnění? co mě může překvapit?
Když jsou pístky "venku" je problém je zatlačit zpět? Musí se otevřít nádobka skrz to? zvládne se to sikovkama? atd...
Děkuji za každou radu...
Nerad bych začal čistit třmeny a zjistil že se mi to pod rukama rozsypalo a vypadalo těsnění,vytekla brzdovka atd
a ještě jedna věc poslední stovky kilometrů mi hvízdají desky za jízdy,takže předpokládám že to může být zahnojeným brzdičem že se pístky nevrací tak jak mají(páčka,dávkování atd je naprosto v pohodě)
PS: alespon jednou za zivot bych si to chtel zkusit udělát sám ruce,vybavení a mozek mám, ted jen trochu teorie.
autosalontv.cz/autosalon-13-1/priprava-motorky-za-sezonu zde je z AM salonu je to od 4:45
Naposledy editováno 02.04.2013 15:50:48
1 reakcí na tento příspěvek vše o údržbě brzd,výměna,čištění
Woky píše: Tak si pust autosalon z minule soboty tam vo tom mleli jinak
se vzpomínkou na MEDVĚDA :
takze se priklanis k variante 2 nebo 3. v ankete?
PRECTI SI ZACATEK A UVIDIS ZE DIL JAK V AUTOSALONU VEZME TRMEN A PREJEDE KARTACKEM JSEM VIDEL.
nicmene to neresi ruzna uskali a trable ktere to muze prinest a absolutne neodpovida na me ostatni otazky...rad bych tady z toho udelal jaky si navod jak komplet na brzdy....video kde ti rekne vem si jar vyndej desky a drhni kartackem lajkovi moc nereknou...a ver ze jsem hledal na googlu,tady ve foru, hledal i v clanku (napr navod jak zmerit altik atd) tak neco na te bazi bych rad dal do kupy tady
2 reakcí na tento příspěvek vše o údržbě brzd,výměna,čištění
1 reakcí na tento příspěvek vše o údržbě brzd,výměna,čištění
Muze
Když jsou pístky "venku" je problém je zatlačit zpět? Musí se otevřít nádobka skrz to? zvládne se to sikovkama? atd...
Kdy jsou pistky venku je dobre se na to podivat koncepce, ze zadu je vycistit vymenit tesneni a poskladat zpet
SIKAMA NA TO NESAHEJ !!!!!!!!!!
Brzdovka ty nevytece pokud si nevytlacis pistky ven.
PIskani je zpusobeny bud blbejma deskama a nebo tim ze ta deska blbe sedi, Bejva tam takovej plisek kterej pritlacuje desku.
A jeste jednu takovou pomucku pro zacatecniky:
Nexiustuje polorozebrana brzda nebo brdic nandanej zpatky a srouby utazeny rukama. Proste bud brzdic visi na dratu a neni pridelanej a nebo je pridelanej a dotazenej momentakem jak ma byt. JInak od te prace neodchazim, to pak prijde telefon nebo nekdo na panaka ty nato zapomenes a jedes se sroubama utazenejma rukou .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vše o údržbě brzd,výměna,čištění
enusim2 píše: FiZzeR> to je presne ono. i YT jsem projel asi se blbe anglicky ptal co po nem chci taky ty pistky otacis? a pripadne cim to namazat?
pístky neotáčím; ohledně toho mazání, asi jak kdy - někdy tam nedávám nic, někdy kápnu brzdovku, jindy potřu pístky vazelínou na brzdy (speciální), ještě jsem se nerozhodnul co je nejlepší ale čistím je při výměně desek, ev. min. jednou do roka, zatím jsem neměl problém.
Díky za super odpovedi..Pamatuji ze davno jsme u kamarada menili desky a desky nemohli od sebe roztahnout aby se dali nasadit.tak se ptam dopredu at jsem pripraveny a necumim jak pero z gauce a tyden nejezdim:D
1 reakcí na tento příspěvek vše o údržbě brzd,výměna,čištění
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vše o údržbě brzd,výměna,čištění
FiZzeR píše: já to už roky dělám takhle
Jestli se můžu zeptat: To umýval ty pístky mýdlovou vodou jen? Občas to musíš dělat něčím silnějším. A co tam kapal pak za sračku, předtím než zasouval pístky zpátky? Olej nebo brzdovku? Díkec. No ale hele ono se časem nevyhneš i tomu že vyděláš ven pístky.. Před tím samozřejmě odpustit brzd. kapalinu. Protože hoodně lidí nechává brzd.kapalinu v systém x let a pak to udělá uvnitř třmenu takovou sračku mazut. Já vydělával komplet pístky na R1 a zx-6r a u obouch tam byl pod pístkama bordel. Taková kaše ze staré brzdovky. Já si myslím že to nic neudělá když vyděláš pístky, jen je musíš nasadit do stejnýho otvoru odkud si je vydělal. Může to pak chcat. Jen pak to nasazování zpátky
AdosR píše: Jestli se můžu zeptat: To umýval ty pístky mýdlovou vodou jen? Občas to musíš dělat něčím silnějším. A co tam kapal pak za sračku, předtím než zasouval pístky zpátky? Olej nebo brzdovku? Díkec. No ale hele ono se časem nevyhneš i tomu že vyděláš ven pístky.. Před tím samozřejmě odpustit brzd. kapalinu. Protože hoodně lidí nechává brzd.kapalinu v systém x let a pak to udělá uvnitř třmenu takovou sračku mazut. Já vydělával komplet pístky na R1 a zx-6r a u obouch tam byl pod pístkama bordel. Taková kaše ze staré brzdovky. Já si myslím že to nic neudělá když vyděláš pístky, jen je musíš nasadit do stejnýho otvoru odkud si je vydělal. Může to pak chcat. Jen pak to nasazování zpátky
z nejhoršího to umeju čističem brzd a zubním kartáčkem, někteří říkaj že čistič brzd na to není vhodný, neb vysušuje gumové prvky... ale nevím co je na tom pravdy. no a pak celej třmen strčím do kbelíku teplý vody s jarem a vydrhnu to měkkým kartáčem. ad lubrikace pístků - už jsem psal výš.
že se nějakej sajrajt dostane i za prachovky vím, ale se svou šikovností se do toho nazdařbůh pouštět nebudu, aspoň teda pokud nebudu mít po ruce komplet rep. set na brzdiče
P.S.: hlavně pak nezapomeň ten použitej zubní kartáček odložit, mohlo by to nechávat černý šmouhy na zubech...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vše o údržbě brzd,výměna,čištění
Omar_Bomba píše: kdyz je tady debata o brzdach, tak nebudu zakladat nove tema a napisu muj dotaz zde. Minuly tyden jsem se byl projet a zablokovovalo se mi zadni kolo. Kotouc byl rozzhaveny do ruda. Tak jsem si rekl, ze je to potreba asi procistit, ze se pistky nevraci. Postup +- stejny jak jsem dal video Fizzer. Ale dnes se mi kolo zablokovalo zas. Pritom pistky chodily celkem dobre(kdyz jsem mel odpojeny trmen). Takze mam podezreni na pumpu. Ta se mi zda, ze pracuje divne. Pres pumpu by mela tect brzdovka, diky tomu, ze je nadobka s brzdovkou vys. Ale ona vetsinou netekla-nevim z jakeho duvodu, tak jsem mel problem dostat brzdovku az do trmenu. To se nakonec podarilo. Odvzusnovani slo taky blbe, hodne pomalu. 10min jsem odvzdusnoval a z nadobky skoro nic neubylo. Chci se jenom ujistit, ze je to na 100% pumpou. Co myslite?
Jak starý máš hadice? Pokud jsou starý, můžou být uvnitř zpuchřelý a pak jsou blbě průchodný nebo jsou průchodný jen jedním směrem. To ti udělá to, že se ti destičky nevrátí a pořád brzdí. Tím se ohřejou desky, kotouče i kapalina. Vše se roztáhne a brzdí to ještě víc až dojde k úplnýmu zablokování.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vše o údržbě brzd,výměna,čištění
Jeste jsem zapomnel napsat, ze se brzda nezablokovala po seslapnuti, ale az pri rychlejsi jizde(100 a vic), takze mam za to, ze se pistky dostacne nevrati(kapalina nema kam jit) a dochazi porad k treni desticek s kotoucem, az dojde k zablokovani.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vše o údržbě brzd,výměna,čištění
Omar_Bomba píše: ...
Jeste jsem zapomnel napsat, ze se brzda nezablokovala po seslapnuti, ale az pri rychlejsi jizde(100 a vic)...
Právě o tom mluvím.
Desky se neoddálí od kotouče a třou se o kotouč. Při pomalé jízdě to neudělá tolik tepla a stihne se to ochladit. Ale při rychlé jízdě sice víc chladíš okolním vzduchem, ale mnohem víc se to hřeje.
S rostoucí teplotou se roztahuje kapalina a brzdí to víc až do zablokování.
To že rukou protlačíš brzdovku pístkem do nádobky ještě neznamená, že gumičky na pístkách dokážou totéž. Už jsem se s tím setkal mnohokrát a bylo to vždycky hadičkama.
1 reakcí na tento příspěvek vše o údržbě brzd,výměna,čištění
To že pumpa nepropouští může být způsobený tím, že je částečne zmáčklá.
Pokud se píst pumpy nevrátí do koncové polohy, je průchod do nadržky zavřený - pak to samosebou nejde ani odvzdušnit.
Zkontroluj zda máš vůli mezi brzdovou pákou a pumpou.
Nebo může být unavená (prasklá) pružina v pumpě.
Ted se divam na parts depot a pruzina se neda koupit samostatne a nejaka kupovana z obchodu pujde asi tezko dopasovat. Takze to bude chtit asi komplet pumpu
1 reakcí na tento příspěvek vše o údržbě brzd,výměna,čištění
V manuálu mám předepsáno měnit každé 4 roky gumičky v brzdovejch pumpách.
Místo 100Kč za guničky dám 3500Kč za sady.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
Neválí se někomu doma guma k blinkr... Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX-9R Ninja, Kawasaki... | enusim2 | 11 | 22.4.2023 v 21:04 Lech |
Moje nová mašina - supersport kdo p... Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX-9R Ninja, Ducati 1... | jásumotorkář | 28 | 21.4.2023 v 21:47 Phajatos |
ZX9R F1 rv 2002 - madla spolujezdce Kawasaki ZX-9R Ninja | Phajatos | 8 | 21.4.2023 v 21:01 Phajatos |
Písty ZX9R Kawasaki ZX-9R Ninja | Radovanh1 | 1 | 16.12.2022 v 02:27 hondaman1 |