Stačí když koupím jen blinkry,a dám tam odpory??..
Musí být každý na odpor na každém vývodu k blinkru...??
Viz odkazy..
http://www.forbikers...-1-do-20amp/d-72308/
http://motoshop.mira...kry-207020-sada.html
http://www.ebay.com/...ca93d2d4&vxp=mtr
Děkuji za vaše rady
1 reakcí na tento příspěvek Led blinkry do R1
1 reakcí na tento příspěvek Led blinkry do R1
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Led blinkry do R1
J.M.K. píše: Lepší je vyměnit i přerušovač, jelikož odpory tvoří v podstatě náhradní zátěž místo žárovek, takže elektrický příkon tak zůstává stejný, jako by byly stále namontované žárovky, čili hlavní výhoda LED se tím ztrácí.
U 99,9% motorek, kde buzení alternátoru není regulovatelné a tedy jede pořád na 100%, je použítí LED z pohledu úspory nesmyslné.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Led blinkry do R1
Kozel_84 píše: AndělČK> No jestli ten přebytečnej vyrobenej výkon spaluje regulátor napětí, tak se nedivim, že je rozpálenej jak pěťák. Nebo jak to funguje? Co se s tím výkonem "navíc" stane?
Ano myslíš si to správně. Je přeměněn na teplo v regulátoru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Led blinkry do R1
Eddie666 píše: Rezistor se dává jeden na každou stranu, čili použiješ celkem 2 rezistory. Za mě přerušovač.
Asi záleží na zapojení okruhu, ale třeba já musel zapojit 4 rezistory. Prostě každý LED blinkr přemostit jedním odporem.
Pokud je možnost vyměnit snadno přerušovač, šel bych touhle cestou. Pokud máš v ceně odpory, klidně jdi cestou odporů...
A jeden zdejší uživatel si nědávno dodělával blinkry na Babettu a tam díky malému výkonu magneta LED použít musel. Stavěl jsem mu přerušovač, jelikož přerušovač pro LED a navíc na napaájení 6V AC jest nesehnatelný.
A tím "spalováním" přebytečného výkonu to zas tak jednoduché není - tyristory a diody v regleru zas takový úbytek na sobě nemají a uplatní se i vlastnost alternátoru, kdy při zvyšování záteže a kor přetěžování zvyšuje indukční odpor vinutí, čímž si sám proud zčásti omezí a ještě k tomu se část zkratového výkonu "spaluje" na odporu vinutí, které se pak chladí olejem (přesněji řečeno se část tepla z vuinutí odvede do železa statoru a odtud do víka karteru, na němž jest stator uchycen.
Plných cca 300W, které by teoreticky v nejhorším případě musel regler vyzářit, by při obvyklé velikosti svého chladiče nezvládl ani náhodou. Mám doma (vlastnoručně navržený a postavený) dílenský zdroj 30V/10A se dvěma (paralelně řazenými) BDW83D coby výkonovými prvky, které jsou na hliníkovém chladiči o rozměru cca 25x12x2cm a ten při plném proudu do zkratu na výstupu jen tak tak zvládá tranďáky uchladit a to jest na něm ventilátor! Takže chladič regleru cca 4x menší a navíc bez nuceného chlazení by těžko mohl vyzářit 300W, aniž by se přehřál a regler neupekl.
Díky této vlastnosti je možné u alternátoru tuto regulaci použít. U dynama by použitelná nebyla - při zkratu je schopné dodat takový proud, že by dlouho nevydrželo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Led blinkry do R1
Franco82 píše: Asi záleží na zapojení okruhu, ale třeba já musel zapojit 4 rezistory. Prostě každý LED blinkr přemostit jedním odporem.
Pokud je možnost vyměnit snadno přerušovač, šel bych touhle cestou. Pokud máš v ceně odpory, klidně jdi cestou odporů...
No nenapadá mě jediný důvod, proč oddělovat přední blikač od zadního na téže straně, nedával jsi ty rezistory moc velké?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Led blinkry do R1
Eddie666 píše: No nenapadá mě jediný důvod, proč oddělovat přední blikač od zadního na téže straně, nedával jsi ty rezistory moc velké?
Taky nevidím důvod, ale schéma v ruce nemám a kdoví jak to Luigi udělal .
Hondotu přiložených odporů jsem se snažil dohledat ještě před namontováním. Ale Barracuda nikde nic neuvádí a multimetr po ruce nemám. Možná jsou dělaný pro 10W a já měl origo 21W. Takže jsem vyměnil zadní pár blinkrů, blikalo rychle. Přidal jsem dozadu odpory, vše ok. Vyměnil jsem blinkry vepředu, blikalo rychle. Přidal jsem odpory i dopředu a je to ok. Kdyby výrobce odpory nepřikládal, tak si to spočítám a bude stačit pravděpodobně jeden pár a bude to elegantnější.
Kdyby výrobce použil elektronický přerušovač, bylo by to úplně ideální.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1176, 1177] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... | Ozzy_ | 35304 | Dnes v 13:01 Kubik19 |
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 | Blacky94 | 3 | Dnes v 06:46 Gahan37 |
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 599 | 24.4.2024 v 23:12 Ariete |
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 | Richard65 | 3 | 13.4.2024 v 20:57 Richard65 |
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 | tomassek.32 | 45 | 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ |