bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Led blinkry do R1
Zdravím,potřeboval bych poradit,co všechno potřebuji,k tomu abych si mohl dát na moto led blinkry,Jendá se o Motocykl R1 2003...pročetl jsem toho tady hodně,ale nevím,někdo radí odpory,někdo bez..někdo s přerušovačema a někdo zas bez...Nevím..

Stačí když koupím jen blinkry,a dám tam odpory??..
Musí být každý na odpor na každém vývodu k blinkru...??

Viz odkazy..

http://www.forbikers...-1-do-20amp/d-72308/
http://motoshop.mira...kry-207020-sada.html

http://www.ebay.com/...ca93d2d4&vxp=mtr

Děkuji za vaše rady











Led blinkry do R1

1.4.2013 v 21:38 | Nahoru | #1
Napsal jsi si sam. Dej co chces. Vse funguje. Muj nazor- prerusovac.

1 reakcí na tento příspěvek Led blinkry do R1

Skvělá odpověď, děkuji! 1.4.2013 v 21:46 | Nahoru | #2
Rezistor se dává jeden na každou stranu, čili použiješ celkem 2 rezistory. Za mě přerušovač.

1 reakcí na tento příspěvek Led blinkry do R1

1.4.2013 v 22:59 | Nahoru | #3
Lepší je vyměnit i přerušovač, jelikož odpory tvoří v podstatě náhradní zátěž místo žárovek, takže elektrický příkon tak zůstává stejný, jako by byly stále namontované žárovky, čili hlavní výhoda LED se tím ztrácí.

Led blinkry do R1

Skvělá odpověď, děkuji! 2.4.2013 v 07:48 | Nahoru | #4
Je možný použít obě varianty, já jsem zachoval původní přerušovač a dal ke každému blinkru výkonový odpor. Mám to popsáno u sebe v profilu u Suzuki v deníku (i výpočet velikosti odporu). Funguje to bez problému a za pár korun. Příkon zůstává stejný, jako s žárovkou, ale blinkr se používá jen krátkodobě. Ne jako světla, který svítěj nepřetržitě, takže se spotřebou proudu blinkrama bych si nelámal hlavu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Led blinkry do R1

2.4.2013 v 09:00 | Nahoru | #5

J.M.K. píše: Lepší je vyměnit i přerušovač, jelikož odpory tvoří v podstatě náhradní zátěž místo žárovek, takže elektrický příkon tak zůstává stejný, jako by byly stále namontované žárovky, čili hlavní výhoda LED se tím ztrácí.



U 99,9% motorek, kde buzení alternátoru není regulovatelné a tedy jede pořád na 100%, je použítí LED z pohledu úspory nesmyslné.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Led blinkry do R1

2.4.2013 v 09:11 | Nahoru | #6
AndělČK> No jestli ten přebytečnej vyrobenej výkon spaluje regulátor napětí, tak se nedivim, že je rozpálenej jak pěťák. Nebo jak to funguje? Co se s tím výkonem "navíc" stane?

(reakce na) Led blinkry do R1

Skvělá odpověď, děkuji! 2.4.2013 v 09:15 | Nahoru | #7

Kozel_84 píše: AndělČK> No jestli ten přebytečnej vyrobenej výkon spaluje regulátor napětí, tak se nedivim, že je rozpálenej jak pěťák. Nebo jak to funguje? Co se s tím výkonem "navíc" stane?


Ano myslíš si to správně. Je přeměněn na teplo v regulátoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Led blinkry do R1

Skvělá odpověď, děkuji! 2.4.2013 v 11:21 | Nahoru | #8

Eddie666 píše: Rezistor se dává jeden na každou stranu, čili použiješ celkem 2 rezistory. Za mě přerušovač.



Asi záleží na zapojení okruhu, ale třeba já musel zapojit 4 rezistory. Prostě každý LED blinkr přemostit jedním odporem.

Pokud je možnost vyměnit snadno přerušovač, šel bych touhle cestou. Pokud máš v ceně odpory, klidně jdi cestou odporů...

(reakce na) Led blinkry do R1

Skvělá odpověď, děkuji! 2.4.2013 v 11:42 | Nahoru | #9
AndělČK> Což to je pravda, ale nezřídka potkám někoho, kdo si stežuje na slabé dobíjení, nebo si namontuje přídavná světla a pak se pochopitelně snaží ušetřit, kde se dá a klidně pak staví LED i zadní světlo.
A jeden zdejší uživatel si nědávno dodělával blinkry na Babettu a tam díky malému výkonu magneta LED použít musel. Stavěl jsem mu přerušovač, jelikož přerušovač pro LED a navíc na napaájení 6V AC jest nesehnatelný.

A tím "spalováním" přebytečného výkonu to zas tak jednoduché není - tyristory a diody v regleru zas takový úbytek na sobě nemají a uplatní se i vlastnost alternátoru, kdy při zvyšování záteže a kor přetěžování zvyšuje indukční odpor vinutí, čímž si sám proud zčásti omezí a ještě k tomu se část zkratového výkonu "spaluje" na odporu vinutí, které se pak chladí olejem (přesněji řečeno se část tepla z vuinutí odvede do železa statoru a odtud do víka karteru, na němž jest stator uchycen.
Plných cca 300W, které by teoreticky v nejhorším případě musel regler vyzářit, by při obvyklé velikosti svého chladiče nezvládl ani náhodou. Mám doma (vlastnoručně navržený a postavený) dílenský zdroj 30V/10A se dvěma (paralelně řazenými) BDW83D coby výkonovými prvky, které jsou na hliníkovém chladiči o rozměru cca 25x12x2cm a ten při plném proudu do zkratu na výstupu jen tak tak zvládá tranďáky uchladit a to jest na něm ventilátor! Takže chladič regleru cca 4x menší a navíc bez nuceného chlazení by těžko mohl vyzářit 300W, aniž by se přehřál a regler neupekl.

Díky této vlastnosti je možné u alternátoru tuto regulaci použít. U dynama by použitelná nebyla - při zkratu je schopné dodat takový proud, že by dlouho nevydrželo.

Led blinkry do R1

2.4.2013 v 13:11 | Nahoru | #10
Děkuji moc za reakce,Udidíme,zkusím jak to bude fungovat....Jak s odporem,tak s přerušovačem...Ale doufám,že to bude ok...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Led blinkry do R1

2.4.2013 v 15:39 | Nahoru | #11

Franco82 píše: Asi záleží na zapojení okruhu, ale třeba já musel zapojit 4 rezistory. Prostě každý LED blinkr přemostit jedním odporem.

Pokud je možnost vyměnit snadno přerušovač, šel bych touhle cestou. Pokud máš v ceně odpory, klidně jdi cestou odporů...



No nenapadá mě jediný důvod, proč oddělovat přední blikač od zadního na téže straně, nedával jsi ty rezistory moc velké?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Led blinkry do R1

2.4.2013 v 16:35 | Nahoru | #12

Eddie666 píše: No nenapadá mě jediný důvod, proč oddělovat přední blikač od zadního na téže straně, nedával jsi ty rezistory moc velké?



Taky nevidím důvod, ale schéma v ruce nemám a kdoví jak to Luigi udělal .
Hondotu přiložených odporů jsem se snažil dohledat ještě před namontováním. Ale Barracuda nikde nic neuvádí a multimetr po ruce nemám. Možná jsou dělaný pro 10W a já měl origo 21W. Takže jsem vyměnil zadní pár blinkrů, blikalo rychle. Přidal jsem dozadu odpory, vše ok. Vyměnil jsem blinkry vepředu, blikalo rychle. Přidal jsem odpory i dopředu a je to ok. Kdyby výrobce odpory nepřikládal, tak si to spočítám a bude stačit pravděpodobně jeden pár a bude to elegantnější.
Kdyby výrobce použil elektronický přerušovač, bylo by to úplně ideální.

(reakce na) Led blinkry do R1

2.4.2013 v 17:50 | Nahoru | #13
Franco82> V tom případě měly odpory příliš velkou hodnotu, tedy zřejmě byly určeny pro "simulaci" 10W žárovek. Když jsi přidal další odpor i k přednímu blinkru, tak byly oba odpory (přední a zadní) v paralelce a tím pádem se výsledný odpor dostal na potřebnou (poloviční) hodnotu, což přesně odpovídá žárovkám 21W místo 10W.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 Blacky94 3 Dnes v 06:46 Gahan37
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1176, 1177] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35303 Dnes v 01:27 psenap
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 tomassek.32 45 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ


TOPlist