globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!
31.3.2013 v 23:13
Zdravím, koukám po foru a asi nikdo nemá problém jako já, už sem hold takovej problémovej
Koupil jsem CBR 900 rr najel na ní tak 200km v posledních 20 km mi odešel regulátor dobijení tak sem to neřešil a moto rozebral a dělal stavbu - v průběhu zimy jsem našel ragulátor z motorky co jí padnul motor tak jsem ho koupil.

Včera sem moto složil do stavu možnýho natočení motoru, ale baterka byla slabá - nebo jsem tak jen usuzoval protože cvakalo startovací relé . . . . (baterka před zimou koupená nová, přes zimu byla doma a 2 krát sem jí nabil) takže sem jí znova přez noc nabil a dneska se do toho zase pustil bohužel starter se jen líně převaloval, vzal sem na to baterku z auta a už to šlo trochu líp, ale furt žádná sláva + se hrál kabel co vede od startovacího relé ke starteru.

Další věc je, že mi nejde jiskra protože proud do cívek jde mám dvě teorie:
- motor nemá takový otáčky, aby snímač otáček dal signál CDI a ta pak předala signál na cívky
- je špatnej snímač otáček měřil jsem na něm střídavej i stejnosměrnej mezi 2 kabelama i mezi kostrou každej zvlášť a ani známka napětí (mám ručičkovej voltmetr a nevim kolik tam má bejt V ale do 5 snad né ?)

Domnívam se, že tam je indukční snímač jdou k nemu jen 2 kabely - ale přeci se jen tak sám od sebe nerozbije. Jde změřit jestli dává napětí ? proti kostře nebo prostě dám Vmetr mezi ty 2 kabely, zejtra zkusim změřit ještě odpor jestli nejni snímač přepálenej . . .

Pak jsem zkoušel i propojit relátko klíčem na přímo a byly furt malý otáčky, pak mě napadlo rozpojít kabel od starteru na moto připojit normálně baterku + druhou baterku dát na přímo na starter přes startovací kabely přímo na vývody starteru, abych si byl jistej, že to nejni kabelama od starteru a už to točilo víc, ale furt mi to přijde málo . . a jiskru to neházelo

Zejtra plánuju rozebrat startér a podívat se na uhlíky, ložiska a celkově jak na tom je - jedna moje teorie byla i že jak má malý otáčky, že CDI nepošle signál do cívek.

Jinak na pojistky jsem koukal nešel jsem jednu na startovacím relé a pak ještě jeden box a všechny dobrý.

Ještě bych potřeboval vědět jestli na cívku z CDI jde signál + a nebo se cívka kostří.

Rovnou se omlouvám za chyby snažil jsem se všechno opravit ale je dost pozdě , snad to pochopíte. Ještě sem hodim schéma aby jste to nemuseli hledat.






Uzavřeno 24.05.2013 v 20:43 uživatelem M4rť4s

Otevřeno 20.06.2013 v 15:18 uživatelem M4rť4s

Uzavřeno 01.08.2013 v 19:46 uživatelem M4rť4s


Naposledy editováno 31.03.2013 23:23:25

1 reakcí na tento příspěvek CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

3.4.2013 v 21:28 | Nahoru | #91
Nechci Vám tady do toho moc kecat četl jsem v podstatě 50% z celého a tak 99% autorova poznámek, mě by hodně zajímalo to jak si to rozstrkával a dojížděl domů kolik to tak bylo km.
Zkušenost praví když regulátor k.o. a pojistky ok tak to přeskočilo pojistky šlo to do baterky a tudíž do celýho obvodu. Viděl jsem jak špatnej regulátor roztavil ty plastový 40A šmucky... A minulou sezonu takhle jedna mašina shořela na špatnej reg. Altík bude v pohodě.

Hřeje kabel furt špatnej regulátoru (Asi).

Motorka: nezpívá ti někdy, divný zvuky (odfukování, kňourání cokoliv i když to máš vyplý a v klidu) Kolikrát to vrací hodně málo do klaksonů nebo benzín čerpadlo... (Malý štávty takže slyšís jako, že neslyšíš.)

Nestaruje ti mašina s 2x baterkama a napřímo jede víc. Jasnej Regulátor špatnej!!! Stačí aby byl nakřáplej a už baterku zkratuje..

(Nebo ti to tam zkratujou pojistky, nebo cokoliv jinýho.)

Berto takhle:
Hřejou kabely jasnej reg.
Baterka nová plus jsi to zkoušel sjednou navíc - reg.

Proběhny ještě jednou ty pojistky zkus jinej regulátor (nejdřív ty pojistky)

Nebo nejlépe jestli to dáš oběhni celou mašinu a hledej zkrat.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

3.4.2013 v 21:32 | Nahoru | #92
VITEK_M> jj až to smontuju zkusim tvojí metodu měření . . ona ta baterka z auta nejni nová nabitá sice je, ale taky něco zažila v nejhoršim to napíchnu na nastartovanýho Golfa kde baterka maká i při - 10

CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

3.4.2013 v 21:33 | Nahoru | #93
Uhliky a kotva vypadaji vporadku.Uhliky bych nebrousil.

(reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

3.4.2013 v 21:36 | Nahoru | #94

M4rť4s píše: VITEK_M> jj až to smontuju zkusim tvojí metodu měření . . ona ta baterka z auta nejni nová nabitá sice je, ale taky něco zažila v nejhoršim to napíchnu na nastartovanýho Golfa kde baterka maká i při - 10

Nezlob se na me bez urazky, ale zkousis pi..... A jeste to zkousej na nastartovanyho Golfa, ach jo.

(reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

3.4.2013 v 21:38 | Nahoru | #95
Kosner.> pojistky sem zkoušel dneska multimetrem a v pohodě . . možná jsi nečet že už chvíli moto blafala a pak zhasla . . . no roztlačení a dojezdy byly ma 2 km víc né to bylo asi jen 2 krát něž sem to odstavil, motorku sem fakt ani poářdně neprojel najel sem na ní max 300 km . . Jinak když byl špatnej regulátor tak to dobíjelo málo jestli si to pamatuju je tu nekde o tom i vláknu tak 12,5 bez s vetel se svetlama to bylo pod 12

Ale třeba máš pravdu.

1 reakcí na tento příspěvek CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

4.4.2013 v 08:06 | Nahoru | #96
No kdyz je spatnej regulator tak ti to nedobiji nic protoze v obvodu mas zasebou alit tam mas tri draty (po 40V ted bych kecal ale proste velky) to jde do regulatoru kde.se meni na mensi ale ne 12 cca 13,7v ktere ti musi jit prea pojistky na a probit baterku aby se dobijela.

Muzes tam mit vetsi zkrat co ti zase odpalil regulator a vybyji baterku..

S timto to i nastartujes kdyz se budes hodne snazit.

(ja to zazil na jizni spojce v plnym provozu kdyz to zacalo zrat pojistky a to byla teprve sranda)

(reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

4.4.2013 v 08:23 | Nahoru | #97
Kosner.> uvidime, snad to pujde, zkusim jeste vyndat ty svicky. A kdyby tam teda byl zkrat tak je tam vetsi proud?

2 reakcí na tento příspěvek CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

4.4.2013 v 09:11 | Nahoru | #98
kdyžtak bys ještě mohl zkusit rozpojit konektor od alternátoru do regulátoru - většinou 3 žluté vodiče tlusté asi 3-4 mm a pak radši ještě zkusit vypojit drát
který vede od regulátoru na baterku...

Návodů tady máš dost tak se snaž :D

(reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

4.4.2013 v 09:26 | Nahoru | #99
VITEK_M> jj vim ktery to jsou mas pravdu jsou zluty a pak je tam jeste kostra a + od baterky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

4.4.2013 v 11:18 | Nahoru | #100

VITEK_M píše: kdyžtak bys ještě mohl zkusit rozpojit konektor od alternátoru do regulátoru - většinou 3 žluté vodiče tlusté asi 3-4 mm a pak radši ještě zkusit vypojit drát
který vede od regulátoru na baterku...

Návodů tady máš dost tak se snaž :D



jj to sem psal na prvni strane uz

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

4.4.2013 v 11:34 | Nahoru | #101
VITEK_M píše: kdyžtak bys ještě mohl zkusit rozpojit konektor od alternátoru do regulátoru - většinou 3 žluté vodiče tlusté asi 3-4 mm a pak radši ještě zkusit vypojit drát který vede od regulátoru na baterku... Návodů tady máš dost tak se snaž :D

Bubrak-ZX10R píše: jj to sem psal na prvni strane uz



To už zkoušel nee???? jestli ne tak je to jasný celou dobu a je to ten reg co mu tu snad už všichni říkaj znova a znova..

Btw: máš tři žlutý do reg z reg dva + a - do pojistek a na baterku to jsou ty pojistky (jak kde 30-40 (55) A) Vždyt si psal že jsi altík měl venku a zkoušel jsi ho měřit to je ono!!!

M4rť4s.> uvidime, snad to pujde, zkusim jeste vyndat ty svicky. A kdyby tam teda byl zkrat tak je tam vetsi proud?

Tohle jsem nepochopil, proud bude všude stejnej(když to beru už za baterkou) při zkratu se ti děje že uzavřený obvod je "otevřený" a žereti to všechu štávu a hreje si to na oblouk. Tam jde oto kde, může bejt vetší odpor, může být menší odpor to je různý na jakým místě...

Ale ty kabely zahřáty svědčí o vysranym regulátoru co to střílí do baterky tudíž vetší všechno. Představ si že roztočíš altík kterej jede 3x 40 jdeto rovnou na baterku ta to buď zastaví a nebo pustí do celýho obvodu (pojistky jsou v ten moment dávno utavený a nerozpojují ti obvod) a pak hledej co ti to všechno upálilo a v ten moment co vyměníš regulátor ti může zkratovat jiný el. součástka...

Asi bych se bejt tebou na všechno vys. a začal bych znova od začátku a pořádně.. Jinak moto elektrikář..

(reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

4.4.2013 v 16:36 | Nahoru | #102
Kosner.> Ano psal jsem, že jsem měřil altík at napětí tak jeho odpor a odpor vuci kostre to sem delal když mi odešel regulátor abych se ujistil, že nejni špatnej i alternátor a dělal jsem to i ted znova(postupoval jsem podle návodu kterej měl bejt blbo vzdornej a je tu o něm někde vlákno)

Startoval jsem moto nejdřív bez regulátoru dobíjení protože sem ho zapomel doma a jeste nebyl danej na moto a stejně se kabely hřály, ale rychle se vybila baterka tam sem měl úvahu, že když ho připojim bude se to aspon trochu dobijet - proto tam je . . .

a jak říkáš kdyby byl špatnej regulátor tak by teda bylo na baterce větší napětí aspon skokově to by se dalo změřit.

A ten dotaz na zkrat byl kvuli tomu abych věděl jak ho najít. A teď mi došlo že jestli nejsem uplně blbej tak podle ohmova zákona když je tam tedy větší odpor a hřejou se kabely tak musí bejt menší proud - třeba se mýlim . . . ale jestli né tak by se potom dalo najít amprovýma kleštěma.

1 reakcí na tento příspěvek CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

4.4.2013 v 16:42 | Nahoru | #103


To jsem teda zvědavej kde najdeš chybku..

(reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

4.4.2013 v 16:51 | Nahoru | #104
Kosner.> tak to nejsi sám

(reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

4.4.2013 v 17:01 | Nahoru | #105

M4rť4s píše: VITEK_M> jj až to smontuju zkusim tvojí metodu měření . . ona ta baterka z auta nejni nová nabitá sice je, ale taky něco zažila v nejhoršim to napíchnu na nastartovanýho Golfa kde baterka maká i při - 10

dable,uz to zacina byt trochu napinavy,jeste jedna radicka,nevim kolik ma ten faros nalitany ale pokud ti starter neutahne motor a mas dobrou baterku tak mrkni pod svody jestli nevylitla ojnica

1 reakcí na tento příspěvek CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

4.4.2013 v 18:54 | Nahoru | #106
Měřil si napětí na baterce, napětí na baterce při startování a napětí na startéru při startování? Změř a napiš sem hodnoty. Pomalu se v tom ztrácim, jelo ti to v poslední době nebo naposledy na podzim? Jak víš že ti to s novym regulátorem nedobíjí když se ti ještě nepodařilo nastartovat?

(reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

4.4.2013 v 19:12 | Nahoru | #107
dave-lister> to jsem ještě neměřil od tý doby co mi to tu někdo poradil sem ještě nestartoval naposledy to jelo na podzim pak sem jí celou rozebral . . .
teď jsem očistil všechny kontakty vzal je kontaktolem a vyndal svíčky jedna je mokrá zbytek černej kouknu do manuálu kolik maj mít odtrh vrátim a pujdu startovat

CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

4.4.2013 v 19:46 | Nahoru | #108
to si děláte prdel, že motor zatuhne přes zimu tak, že s ním startér (který je teoreticky ok) neotočí asi si cvrknu

CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

4.4.2013 v 20:47 | Nahoru | #109
Zatuhne je blbej vyraz.Z valcu stece olej,vytece z lozisek kliky a ojnic a je to jasny.Treni co uz neutahne.Vubec me nevadi ze jsem treba jedinej.Hlavne ze si umim poradit.Jak jsem psal.Zastavi se v kompresi.On ji pretoci,napodruhy,ale v dalsi stoji zas.Takto se to neda natocit.Vydelam svicky,tocim az zhasne mazani.Vycisti se,namaze a pak me chytne.Pak uz jde nastartovat,nejdyl stala v sezone cca 14 dni a v pohode.Muj typ motorky je znamej slabym starterem,tak asi proto.Plus vek.
A ty,ty ted muzes cvrkat.

CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

4.4.2013 v 21:47 | Nahoru | #110
Tak to sem teda blázen . . .vrátil jsem starter očistil černý svíčky pak jsem ještě ustřihnul kabel co šel od start. relé na starter (plusovej) a znova sem ho přidělal na konektor, měl tam trochu polámaný kablíky - ale odpor kolem nuly . . .
svíčky vrátil nasadil air box, dal nádrž, ještě očistil všechny spoje (jak jsem psal, připojil jen moto baterku a zkusil startovat [stream]http://www.stream.cz/uservideo/804985-cbr-900[/stream]

1 reakcí na tento příspěvek CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

4.4.2013 v 21:50 | Nahoru | #111
že by ten káblík?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

4.4.2013 v 22:29 | Nahoru | #112
Dolík....> já ho meřil a fakt nemel žádnej odpor jen se mi nelíbil tak sem ho předělal - bylo v něm zlomených jen 6 těch malejch kabliků

(reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

4.4.2013 v 22:41 | Nahoru | #113
M4rť4s> tak hlavně, že to funguje

CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

4.4.2013 v 23:11 | Nahoru | #114
Ještě sem vám všem chtěl moc poděkovat za všechny rady a nápady takže díky moc

1 reakcí na tento příspěvek CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

4.4.2013 v 23:13 | Nahoru | #115
prosimte v jakym miste si to spravoval? konektor si daval novej? ze bych si to taky zkontroloval

CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

4.4.2013 v 23:18 | Nahoru | #116
tak sem mel pravdu, prispevek #8

(reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

4.4.2013 v 23:20 | Nahoru | #117

M4rť4s píše: Dolík....> já ho meřil a fakt nemel žádnej odpor jen se mi nelíbil tak sem ho předělal - bylo v něm zlomených jen 6 těch malejch kabliků



o odpor nejde, pokud ma mensi prumer (tj mene tech malejch kabliku), tak nepusti tak velkej proud

1 reakcí na tento příspěvek CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

5.4.2013 v 08:11 | Nahoru | #118
Blahopřeju... Njn maj svojí duši potvory.. :)

CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

5.4.2013 v 11:47 | Nahoru | #119

(reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!

5.4.2013 v 14:51 | Nahoru | #120
milion> nn starej sem odstřihnul v tom místě co byl kabel zlámanej, rozdělal a dal jsem ho zpátky na kabel.

jinak jak jsem psal byl to plusovej kabel od spínacího relé ke starteru.
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pro Brňáky - štěrk Adamov - Josefov Honda CBR 900RR Fireblade Beranidlo 18 5.9.2023 v 15:08 _Michal
Haynes manual CBR900RR 92-99 Honda CBR 900RR Fireblade jdu900fire_blejt 5 1.7.2023 v 07:54 jdu900fire_blejt
Technické údaje CBR 900RR Fireblade... Honda CBR 900RR Fireblade Lapchik-54 5 22.5.2023 v 09:27 Krautkopf
Cbr900rr sc33 horný okulár/brejle Honda CBR 900RR Fireblade micindev 2 4.5.2023 v 20:15 micindev
Dlouho startuje Honda CBR 900RR Fireblade dawe1 12 27.10.2022 v 19:08 Ariete


TOPlist