Anti> Jde o to, že čím víc válců při stejném objemu, tím uživatelsky příjemnější řízení. U jednoválce musíš ve městě pořád řadit a hlídat otáčky. Motorka s necitlivým zápěstím cuká, bez plynu se ani nerozjede a jak se rozjede, musíš hned řadit. Oproti tomu dvouválec si nechá líbit podtáčení i přetáčení, špatné řazení, prostě je blbuvzdorný. A to nemluvím o čtyřválci. Moji mladou jsem učil řídit první silnější motorku Yamahu FZ6 a rozjela se napoprvé, ani jednou jí to nezdechlo a říkala, že by ji klidně mohla mít jako první motorku, že je to pro holky jak dělané... Ve měste zařadí čtverku nebo pětku, za městem šestku - a hotovo. Pak jen kroutí plynem. Já jsem měl motor z XT ve svém Tenere a jako první motorku na silnici bych to nechtěl. A do terénu taky ne, protože je moc těžká.
Naposledy editováno 08.02.2013 22:13:16