globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: cbr 900rr vs R1
Zdarec
Odstranil sem předsudek na Yamahu, a koukám ještě po R1čce.. začala se mi líbit..
Ale v cenové hranici 50ti klacků do nosu, rok 98-99-00, asi nic dobrýho nenajdu a spolehlivě by tak akorád žrala olej, nebo ne ? Servis jako takový už tolik neřeším, udělám na škole, ale výdrž a cena dílů.. Někde sem našel test cbr 900rr/zx9r/R1 kde vyhrála R1 průměrně ve všech katregoriích. Ale za ty prachy co mám, nevím co bych koupil, potřebuju taky trošku spolehlivej stroj A hlavně, to je tak kurva znát rozdíl v emocích mezi hondou kawou a jamahou?
Anketa: s mýma fin, možnostma
R1
20%
11
Fireblade
80%
44
Předchozí
1 2
Následující

cbr 900rr vs R1

Skvělá odpověď, děkuji! 28.1.2013 v 11:18 | Nahoru | #1
Když už "novýho sporta" tak za mě R1 v prvním karburátoru. Nebudeš nejrychlejší,ale svezeš se ještě na jedné z posledních MOTOREK, pokud bude podvozek v pořádku.
jakej kus vybereš, už je jen na tobě. Je to už přeci jen letitý, ale jistě jich bude dost zachovalých po technické stránce. Olej to žere normálně (0,5L na tisíc je ještě dobrý ) a převodový kolečko, které se občas polámalo si uděláš sám- není to drahý v materiálu.

Pak to osaď Keihinama FCR a budeš spokojenej

Neříkám,že je spolehlivější než CBR,ale je to jen o předchozích majitelích...

cbr 900rr vs R1

28.1.2013 v 11:36 | Nahoru | #2
Tak nejrychlejší nebudu ani s fárošem, to je mi jasný spíš ale jde o koule řidiče, už sem dal i nějaký 9-vítky, je to o řidičovi ne o motorce, no právě jak píšeš. Chci MOTORKU, bez elektrických systémů, který zabíjej um řidiče, prostě surovej motor, já a silnice . Ale rok 80 zase nechci...
Koukal sem po nečem takovým, ale je to leštěnka za málo peněz, dovezu to a dám další 20 do motoru, kterou nemám.
Jakej rok myslíš ?

1 reakcí na tento příspěvek cbr 900rr vs R1

28.1.2013 v 11:40 | Nahoru | #3
Karburátor maj do roku 2001. Jel sem na R1 98, 2002 a 2006, v čem je kouzlo tý nejstarší, že se tolik mm-art-airbrush-ovi líbí netušim :), ale svezení je to fajn.

(reakce na) cbr 900rr vs R1

28.1.2013 v 11:59 | Nahoru | #4
OpenScars> Po osazení těch šoupat FCR bys pochopil ihned

2 reakcí na tento příspěvek cbr 900rr vs R1

28.1.2013 v 12:21 | Nahoru | #5
A praskající vložky válců?

cbr 900rr vs R1

28.1.2013 v 12:34 | Nahoru | #6
Kup ZX9R a máš klid. Za 50 se dá sehnat relativně pěknej kousek. Na spotřebu oleje ani na převodovku netrpí a oproti CBR alespoň jede. Před 3 rokama jsem prodal mojí ZX9R 98 s 64tis.km a byla absolutně bez chyby.

cbr 900rr vs R1

28.1.2013 v 12:40 | Nahoru | #7
jj přesně.....z těhle dvou bych taky vzal nejraději Kawu ZX9R

(reakce na) cbr 900rr vs R1

28.1.2013 v 12:45 | Nahoru | #8

c.j. píše: A praskající vložky válců?



v listopadu sem to viděl a nebyl to pěknej pohled

ty prvni R1 jedou jako prase, ale bohuzel maji nejaky ty mouchy coz pak neni levna zalezitost ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) cbr 900rr vs R1

28.1.2013 v 14:09 | Nahoru | #9

c.j. píše: A praskající vložky válců?



Praskaly vložky u R6 do roku 2002. U r1 jsem to snad neslyšel. U staré R1 se občas domrdá 2ka v převodovce a spoj. koš u prvních modelu. U r.v 2000 to trochu pořešili. Měl jsem R1 99 naladěnou a pěkná bestie. Od 4 tis to jede pěkně 5-6 tis kopanec a celkově hrubej chod motoru a karbecovka,a s krátkým plynem to je dobrá kultovka stará. Pak už začali dělat klidnější průběh výkonu a jak se říká uřízli tomu trochu kule. Zadní tlumič na piču, neztíhá výkon.. mě osobně to žralo jen 0.2 litru na 1000km. Ale bohužel se vyjebal spj.koš. Jinak mě to snad 7x málem zabilo budu na ni vzpomínat vždycky..

Naposledy editováno 28.01.2013 14:11:33

cbr 900rr vs R1

28.1.2013 v 14:27 | Nahoru | #10
ZX9R a nebo GSX-R 750

cbr 900rr vs R1

28.1.2013 v 15:22 | Nahoru | #11
Volba mezi CBR 900 a R1 je podle mého jasná - R1. Už jen vzhled. Osobně jsem jezdil na obou, R1 2000 jsem vlastnil dlouho a nedá se jí nic vytknout (CBR nijak neoslovilo), i když každej má svůj pohled a názor. Dokonce se R1 z mého pohledu a osobních zkušeností nedá vytknout ani to, co tu většina lidí o ní na fóru obecně píše, tedy spíš většina, co to někde čela nebo slyšela. Ale musím říct, že za 50 000Kč už bych se jí bál. Dobrých kusů bude málo. Já svoji prodával ve velmi dobrém stavu, ale nemyslím si, že do dobrých rukou. Oleje žrala 0,2-0,5/1000km, na okruhu nijak nezaostávala, na silnici výkonu víc, než potřebuješ. Brzdy na jedničku. Se spojkou jsem problém neměl, trochu se ohnul koš, ale nic, co by jí degradovalo. Nemá ráda tvrdé dopady ze zadního, kola jsou trochu měkká. Za dobu (skoro čtyři roky), co jsem jí měl, jsem měnil jen spotřební věci a hladinové čislo oleje. Jízda na R1 2000 byla suprová, prostě to jede, brzdí, je to divoký a musíš se s tím prát, užiješ si to od nastartování po zaparkování. Opravdu na ní vzpomínám jen v dobrém a někdy lituji, že jsem ji nenechal doma jako věšák Ale jezdím teď 2008 a baví mě to o dost víc, než 2000. Už je znát ten pokrok a pořád je to slušná bestie. Každopádně přeji, ať najdeš kus, co tě bude těšit a ne z tebe tahat prachy. Když najdeš dobrej kus, litovat nebudeš.

1 reakcí na tento příspěvek cbr 900rr vs R1

28.1.2013 v 16:18 | Nahoru | #12
Nic proti autorovi, ale co pořád řešíte co si mám koupit? Tak bud se mě moto líbí nebo ne! To jako budete poslouchat někoho komu se na tom dobře jezdilo a nebo se mu to líbilo?
Pokud někdo na cesty vybírá dle parametrů tak je u mě trouba, vesměs to vychází u SBK na stejno, nemluvím o okruhu,ale tam se stejně komponenty mění. Sakra nebudu jezdit na motce která se mě nelíbí jen proto že někdo řekl že je dobrá nebo že má o pár kobyl víc a lepší brzdy když je na silnici využije na max pár bezmozků.
Snad si kupuji motorku která se mě líbí a je pro moje zaměření v poho.
Nevěřím že by byla některá motorka od normálních výrobců jako je H, S, Y, K, D, B, A, T atd. i když jich moc nebude (těch atd.) úplnej propadák aby se na tom nedalo jezdit.
Beru co se mě líbí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) cbr 900rr vs R1

28.1.2013 v 16:20 | Nahoru | #13

AdosR píše: Praskaly vložky u R6 do roku 2002. U r1 jsem to snad neslyšel.



Týká se to bohužel i R1. Dvě až tři takové jsem za posledního půl roku viděl i tady v inzerci.

(reakce na) cbr 900rr vs R1

28.1.2013 v 16:55 | Nahoru | #14
ST3> S timhle přístupem už jsem to tu jednou zkoušel a dozvěděl sem se, že když si vybírám motorku hlavně podle toho, aby se mi líbila, tak sem narcis. Tady to neni jednoduchý, je to tu samej psycholog a mentor.

cbr 900rr vs R1

28.1.2013 v 17:08 | Nahoru | #15
Mě osobně se nejvíce líbí CBR 900, Ninja jede hodně dobře a ze všech bdue zřejmě nejpohodlnější, R1 jede asi ještě lépe a nejméně pohodlná.

Ale Fireblade je Fireblade (i to pitomé 16" přední kolo bych zkousl) Nejkrásnější byly první, ale bral bych co nejnovější..







Naposledy editováno 28.01.2013 17:14:54

cbr 900rr vs R1

28.1.2013 v 17:08 | Nahoru | #16
Myslím,že chybu neuděláš ani s jednou z nich.Koukej spíš na stav

cbr 900rr vs R1

28.1.2013 v 17:14 | Nahoru | #17
Já osobně bych šel do Firebladu. Občas jsem měl tu čest se svézt na Firebladu 98 mého strejdy a ta motorka do dnešních dnů spolehlivě jezdí a dělá svojí práci tak jak má. Ano R1 je víc sexy je to taková prcinka, ale raději bych šel (pokud se pohybujeme v rozmezí let 98-00)do poctivé selky od Hondy. (Dříve jsem míval R1)

(reakce na) cbr 900rr vs R1

28.1.2013 v 17:15 | Nahoru | #18

c.j. píše: Týká se to bohužel i R1. Dvě až tři takové jsem za posledního půl roku viděl i tady v inzerci.



No tý vole tak o tom nevím teda. Ale to už ty R1 musely mít najeto ke 100 tis km reálných ne stočených. U R6 to dělalo i o dost dříve.

1 reakcí na tento příspěvek cbr 900rr vs R1

28.1.2013 v 22:13 | Nahoru | #20
No takhle, na přelomu května a června, dělám papíry na plnotučný Ačko, do té doby chci mít jasno na kterou motorku mám finance, abych nekoupil kus do kterýho nasypu 20 tis. ale kus co něco vydrží a s kterým projedu a proletím svět, tedy zároveň , která mašina bude na moje používání nejideálnější, jezdím v zimě, v létě, v dešti zkrátka furt... Takže v červnu bych chtěl kupovat. Ještě chvíli pobudu studentem, kdybych měl práci tak to takhle asi neřeším...

Chci taky přijít na to, co všichni maj na tom, že honda nemá koule... takže se budu snažit projet všechny mašiny, a zjistit co na tom je.

Zatím teda vede opravdu to Cebeero, klasika a moje finance mi velí, že to bude nejrozumější volba, je to mašina, kterou budu mít už déle.

Naposledy editováno 28.01.2013 22:14:09

cbr 900rr vs R1

28.1.2013 v 22:58 | Nahoru | #21
Tak buď chceš něco co má koule a bude mít logicky dražší náklady na vše nebo něco s levným provozem.

cbr 900rr vs R1

28.1.2013 v 23:15 | Nahoru | #22
Podle kusu. Obecně asi fároše, je škaredej a není to taková našlapaná raketa co lítá třista z místa, takže je větší šance natrefit na pubošema nedomrvenej kousek.

Ale jinak asi R1, karbecovka má fakt něco do sebe Jen to něco spolkne, no. Ale taky nemusí. Podle kusu.

cbr 900rr vs R1

29.1.2013 v 07:58 | Nahoru | #23
Sehnat zrovna tyhle modely v zachovalem stavu bude asi jako sportka... Podle toho co najdes jestli najdes R1 ve slusnem stavu tak tu kdyz CBR tak CBR.... Kazdopadne co se tyce povozeni se tak R1 proti Farosovi vede... Za sebe bych asle sel do CBR ten Faros ma neco do sebe proste ale to je uz na kazdem

(reakce na) cbr 900rr vs R1

29.1.2013 v 09:35 | Nahoru | #24
xBaryk> tak podle toho co píšeš o využití motorky, tak upřímně říkám R1 ne. Do té nasypeš při zradě víc jak 20 000Kč a svět na ní neproletíš bez utrpení a flaškama oleje v batohu. Na to, co chceš si fakt kup "dělníka" CBR, to je kus železa. R1 je přece jen oproti tomu už slečínka v šatičkách.

cbr 900rr vs R1

29.1.2013 v 11:12 | Nahoru | #25
ja měl faroše 96 -97 naprosto jedinečná motorka dodnes ji mám v hlavě ...bez jakékoli závady naprosto nenáročná a pohodlná motorka a když chceš umí jet pěkně ... spotřeba 6-9l a nevím co bych ji vytkl ...snad jen to přední kolo ale zas taková tragoška to není...semtam se to díky tomu zaklepalo ale to už se jezdila pila...měl sem ji celkem dlouho a mohl sem srovnat s FZ1gt což je převlečená R1/03 ...po nalazení ten fároš měl pořád co nabídnout...

fároš mi vydržel ze všech motorek nejdele doma a současně sem ho měl i stou R1 99 a FZ1...

r1 jela sice dravěji..ve vyšších rychlostech ale podle mě až za 7tis...a měla svoje ..ventily, spojkový koš jak kafemlýnek po jeho výměněn za 3tis km zase.. byla i podle mě takova divně nastavená od podvozku..mě prostě nesedla (nevím čím)..

jinak faroš je faroš

cbr 900rr vs R1

29.1.2013 v 11:48 | Nahoru | #26
Měl sem podobný dilema a co se týče stavu je to hlavně o předchozích majitelých. Já měl to štěstí a narazil sem na krásně zachovalej kousek (i když pár bolístek taky měla), ale nic co by se nedalo za ruzemnej peníz pořešit. Motka má najeto poctivých 85 000km a jediný co se řešilo byly rozvody (teda spíš chrastící napínák, kterej pořád chrastí, ale funguje) a teď spojka, když sem zjistil, že si s ní vyhrál nějákej umělec (lamely z úplně jinýho modelu), takže pohoda. Co se kol týče mám orig. 16 a mám i 17 a není to zase takovej nebetyčnej rozdíl. Poznáš to hlavně v dlouhejch zatáčkách, kdy prostě menší přední kolo má raději kratší a ostřejší zatáčky. Jezdíme na moto často i ve 2delší trasy a já sám sem dal 850km za den a pohodička (s mýma 175cm sem jako vosa na bonbónu, ale já mám rád hodně místa )

A o tom, že nemá koule... až budeš všechny stroje drtit u omezovače, tak poznáš, že Honda má prostě víc "user-friendly" přístup. R1 tě nakope, když to trochu přeženeš a nedáš jí co potřebuje, kdežto Fároš to zkousne a jenom se trochu zavlní, aby ti řekl, že takhle ne... Kawa to stejný o Duc ani nemluvím. A tam sou ty emoce! Samozřejmě má na tom podíl i úplně jinej průběh výkonu, kterej je prostě u Hondy krásně uhlazenej a nevadí ji 2500-3000otáček od kterejch táhne, pak chytne druhej dech v 7 a táhne plynule až do maxima. R1 tě naproti tomu doslova vystřelí a tlačí tě do toho maxima.

A design už je jenom věc vkusu, mě se prostě Fároš z 98 líbí Takže hlavně jich pár oběď, aby si zjistil stav a pak už je to hlavně o tom co chceš a hledáš. Jestli budeš jezdit PiluJakoPrase tak R1 je jasná Továrna na emoce. Jestli se chceš na motce podívat i dál, ale občas si i zablbnout (s trochou ředěnějším adrenalinem), tak Fároš.

cbr 900rr vs R1

29.1.2013 v 15:55 | Nahoru | #27
Tý první R1 bych se radši vyhnul, dost trpěj na převodovky...

cbr 900rr vs R1

29.1.2013 v 17:09 | Nahoru | #28
Je to o tom co chceš. Měl sem oboje. A povim ti Fároš byl zabavnější jediný co me vadilo byla ta 16 vepředu (brzda v zatáčce a rovnalo se to) zažil sem kvuli tomu i pár horkejch chvilek. Motor na fárošovi byl uplně skvělej i když neměl koně jako r1 ,ale ta vyváženost a nástup krouťáku hned dole na to mužeš u r1 s celym exupem zapomenout. Začíná to jet viceméně kolem 8 tisíc. Další věc je, že u většiny starejch r1 exup už ani nebude fungovat nebo bude vybraný servo a zaaretovaná klapka, pak je to ještě horší. Tlumení a brzdy má r1 o level jinde než fároš. Taky stupačky sou znatelně vejš na r1. Další věc je,že spotřeba 0,5l oleje u starý r1 je z říše snů. Spíš litr a víc. Na běžný ježdění bych bral jednoznačně hujdu. Kdybych se chtěl pohybovat víc po okruhu tak R1. PS: Nevím jak určitý lidi přišli nato,že u ZX9 98 vejš se převodovky nesrali? Trochu haluz. Viděl sem jich nejmín 5. A ani v inzerátech není problém potkat zx9 co neřadí

1 reakcí na tento příspěvek cbr 900rr vs R1

29.1.2013 v 17:10 | Nahoru | #29
R1 není špatná ale až do roku 2004 se srali převodovky zejména dvojkové kolečko v převodovce a navíc karbec už je dost nemoderní i celkem náročný na seřízení oproti stříkačce na cbr 929rr.u cbr 929rr se nesere nic krom regulátoru dobíjení a ten jde vyměnit za třeba vape.na www.motoinzerce jsou ted dva fároše za cca +-57tis a to je myslím celkem pěkná cena za hodnou motorku která moc nežere a hlavně se nesere.za me cbr 929rr 2001.navíc má malou hmotnost,krátký rozvor a super brzdy! a podvozek.navíc se stříkačka bude pak prodávat mnohem lépe než zastaralej karbec :) nebo gsxr 750 2001+ pokud se ti ho podaří sehnat.ted jich moc není.vše za 62tis+

(reakce na) cbr 900rr vs R1

29.1.2013 v 17:57 | Nahoru | #30

DRIVERX_CIPIS píše: R1 není špatná ale až do roku 2004 se srali převodovky zejména dvojkové kolečko v převodovce a navíc karbec už je dost nemoderní i celkem náročný na seřízení oproti stříkačce na cbr 929rr.u cbr 929rr se nesere nic krom regulátoru dobíjení a ten jde vyměnit za třeba vape.na www.motoinzerce jsou ted dva fároše za cca +-57tis a to je myslím celkem pěkná cena za hodnou motorku která moc nežere a hlavně se nesere.za me cbr 929rr 2001.navíc má malou hmotnost,krátký rozvor a super brzdy! a podvozek.navíc se stříkačka bude pak prodávat mnohem lépe než zastaralej karbec :) nebo gsxr 750 2001+ pokud se ti ho podaří sehnat.ted jich moc není.vše za 62tis+



Trošku si přečti forum, právě cbr 929-954 rr se ted dost sype taky na převodovkách. Už hodně lidí s tím mělo starosti, někteří lidi tu z fora znájí i lidi co to řešili. Udajně poddimenzováná převodovka.. Regulátor je klaiska. U tak starých motorek je prostě kurva nebezpečí že se ti vysere. Takže hledat jen top stavy což je těžké.. Ale je lepší chtít třeba 3 mašiny a ne jen jednu. Je pak větší výběr. JÁ bych spíš vzal něco co je v krásným stavu a je vidět že se o to majitel staral než něco co se bojím že se mě bude sypat( ikdyž se mě ta motorka bude líbít víc desingem)

Naposledy editováno 29.01.2013 18:00:31
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1186, 1187] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35586 Dnes v 15:00 Kubik19
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 Blacky94 7 Včera v 10:40 Krautkopf
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 tomassek.32 45 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ


TOPlist