1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rakousko ruší povinné svícení aut ...
..to je asi na jinou diskusi a jistě jich tu už mrak bylo.. taky mě serou motorky co tak svítí pořád, ale i přes to když pospíchám, tak to dávám vědět svému okolí takhle.. možná seru o pár lidí víc, ale šance, že mne přehlédnou se tím o něco sníží.. nejsem dušín a ty na něj taky nevypadáš :P
edit: pravo-piss
..to je asi na jinou diskusi a jistě jich tu už mrak bylo.. taky mě serou motorky co tak svítí pořád, ale i přes to když pospíchám, tak to dávám vědět svému okolí takhle.. možná seru o pár lidí víc, ale šance, že mne přehlédnou se tím o něco sníží.. nejsem dušín a ty na něj taky nevypadáš :P
edit: pravo-piss [/quote]
jasne, rychlost mi dela potiz dodrzovat, snazim se ale ostatni neomezovat,neohrozovat
kdyz pospichas, tak to mozna i beru :) na druhou stranu to je dalsi efekt sviceni pres den, ze se motorky snazi zase jinak zviditelnit - dalkovyma
1 reakcí na tento příspěvek Rakousko ruší povinné svícení aut ...
1 reakcí na tento příspěvek Rakousko ruší povinné svícení aut ...
Bubrak ZX10R píše: Jsem urcite proti sviceni aut. S jejich svicenim motocykly ztraceji vyhodu, kterou si proste zaslouzi vzhledem ke svoji vetsi zranitelnosti.
Jedina vec je fakt, ze na sviceni jsou lide zvykli a to odvykani asi prinese par nehod navic.
*yes* tak nějak
A proc ne? Neresila se v Cesku vetsi trestni odpovednost a sukani uz od ctrnacti? Kdyz maji byt dost velci na jednu vec tak i na druhou. Jaky je podle tebe rozdil pokud jde o volby mezi nejakou blondatou sestnacti letou pipkou a sedesati letou zaslouzenou i zasoulozenou soudruzkou kadrovackou nebo sexkretarkou z UV KSC? Naopak jsem spise pro to vzit volebni pravo vsem kteri meli nejakou sanci se pro jevit za minuleho rezimu. Proste hromadne urcite rocniky STOP a hotovo zadne srani stary pane a pani. A s presumpci neviny at jdou do prdele. Kolaboroval kazdy a kdo rika ze ne tak ten kolaboroval nej vice a kolaboruje do dnes. No a co ze ta mlada je vegetarianka a kouri travu a pro to ze je trava zelena voli zelene? Porad lepsi nez ta sedesatka ktera voli Komouse. Tolik ke sviceni v Rakousku. PS: Sere vas ze se Rakousko sere do Ceskeho Nagasakina a do Hirosiman tak se neserte do Rakouskeho sviceni a volebniho prava.
S tim o tom navysovanim rychlosti opatrne. Z jednoho konce mesta na druhy to trva dnes stejne dlouho nebo jeste dele nez pred dvaceti lety. Mezi Bratislavou a Prahou to same. Obcas se za dari tak ze byl pred dvaceti lety lepsi cas kdyz se jelo po stare nez kdyz se jede dnes po tak zvane dalnici. Za jak dlouho to ujede vlak a kolik to trvalo v hloubi minuleho stoleti Slovenske strele? Concorde je v prdeli tak ze zase jaka rychlost? Pocitace maji tisic krat vetsi vykon ale aplikace ktera umoznuje to same co pred dvaceti lety jen s tisicem picovin ktere nikdo nevyuzije na vic se zase otevira stejne dlouho nebo jeste delsi dobu. Atp. Ona je totiz rychlost a rychlost. Maximalka celkovou rychlost dopravy nedela. Spise na opak. Vetsi maximalka akorat vice zabiji. A pak je vysetrovani nehody a uzavera a objizdky a kolony. Jezdit vsichni plynule mesto sedesat a mimo sto deset a dalnici sto sedesat zije v Cesku uz zase patnact milionu lidi. Tak ze je vlastne dobre ze se ti blbci mezi sebou vymlati jeste by se lidstvo prelidnilo. A sviceni samo o sobe bezpecnost nezvysuje. Spise ji snizuji ti kteri nekoho nevidi kdyz nesviti. Takove z provozu vypraskat do domovu duchodcu. To ze mezi sviticimi auty je hure videt svitici motorka je jeden argument ale daleko horsi je ze nejsou poradne videt cyklisti a chodci. Zvlast kdyz jede magor na dalkova nebo ma mlhovky. Doba prinese povinne GPS a cernou skrinku. Nejpozdej na kazde technicke bude kasirovani z te cerne skrinky a nekteri tam to auto uz rovnou nechaji na pokuty. Tedy spise to bude jako u kamionu a mnohem casteji podle toho GPS. To GPS by taky mohlo zajistit ze kdyz se podle udaju ze dvou GPS k sobe budou blizit dve vozidla nejak nebezpecne bude to samo brzdit. Hlavne u motorek to bude radost az na kost uz se tesim. Ale letos to uz nestihnou.
Motorkář Pohodář píše: Nevím, ale svícení všech vozidel mě nijak užitečné nepřišlo, když to porovnám s dobou, kdy nesvitíl nikdo, krom motorek. Nikdy se mi nestalo, že bych někoho přehlédl proto, že nebyl dostatečně vidět. Spíš to bylo, že jsem ho neviděl já díky nedostatečné pozornosti. Dle mého pokud člověk za volantem si nebude hrát s telefonem, číst v mapě, hladit stopařky po kolenou, cpát se bagetama a bude čumět před sebe, za sebe a vedle sebe, tak to stačí a my, motorkáři, budeme lépe vidět mezi plechovkami. Prostě si myslím, že zavedení povinného svícení nebylo dobré.
Co by se stalo po zrušení povinného svícení? To nevím. Počkejme až rakušáci dojdou s nějakou statistikou. Třeba přijdou na to, že jim nehodovst opět vzorstla .... atd.
Nevím proč bychom se měli učit z chyb vlastních, když se můžeme učit z chyb druhých a ne jen slepě kopírovat trendy západních sousedů.
Raději bych zavedl v autoškole psychotesty, protože na silnicu je plno magorů, kteří tam nemají, co dělat.... Většina lidí zná předpisy, ale neumí se na silnicích chovat tak, aby nehod bylo méně... Pořet usmrcených osob při automobilových nehodách je dle mého hrozné číslo :(
*yes* naprosto souhlas *yes*
1 reakcí na tento příspěvek Rakousko ruší povinné svícení aut ...
- jízda se zapnutými světly přináší výhodu jen za snížené viditelnosti
- za dobrých podmínek (denní světlo, suchá silnice) nepřináší "denní osvětlení" žádný pozitivní efekt pro bezpečnost, protože výhoda představovaná dřívějším rozeznáním objektu je kompenzována následným "zíráním" řidiče do světlometu
- analýzy ukazují na to, že zapnutá světla za dne nutí řidiče přenášet pohled jinam a pak se nevěnuje navigaci ve svém bezprostředním okolí
- v souvislosti s tím pojmenovávají autoři záměnu priorit, kdy se řidič soustředí pouze na osvětlené objekty a ty neosvětlené zůstávají tak za osvětlenými maskovány.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rakousko ruší povinné svícení aut ...
rydlas píše: Celodenní svícení všeho co jede, je špatně... lidi prostě více zíraj na ty rozsvícený světla stejně jako hmyz na svítící žárovku na ulici... prostě to přitahuje oči, méně se pak věnujou řízení... byl na to nějakej výzkum... zkuste třeba DFensův OSBID.. www.osbid.org
- jízda se zapnutými světly přináší výhodu jen za snížené viditelnosti
- za dobrých podmínek (denní světlo, suchá silnice) nepřináší "denní osvětlení" žádný pozitivní efekt pro bezpečnost, protože výhoda představovaná dřívějším rozeznáním objektu je kompenzována následným "zíráním" řidiče do světlometu
- analýzy ukazují na to, že zapnutá světla za dne nutí řidiče přenášet pohled jinam a pak se nevěnuje navigaci ve svém bezprostředním okolí
- v souvislosti s tím pojmenovávají autoři záměnu priorit, kdy se řidič soustředí pouze na osvětlené objekty a ty neosvětlené zůstávají tak za osvětlenými maskovány.
*yes* *yes*
1 reakcí na tento příspěvek Rakousko ruší povinné svícení aut ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rakousko ruší povinné svícení aut ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rakousko ruší povinné svícení aut ...
1 reakcí na tento příspěvek Rakousko ruší povinné svícení aut ...
Vždycky jsem myslel, že ten točí vždy přesně podle převodu přes klínovej řemen a otáček motoru. Co se naindukuje, to vyrobí. Proud jde do všeho zapnutého, přebytkem dobíjí baterku. Když ještě zbyde, tak to nechá přes nějaký odpor vyšumět a energii nějak odchladí. Když náhodou vyrobí málo, naopak musí pomáhat baterka. Nebo se umí přizpůsobit a dokáže při stejných otáčkách vyrobit jednou víc a jednou míň? Jako že by třeba měl víc oddělených vinutí a zapínal si je podle potřeby? Pak bych chápal, že jednou sebere motoru víc a jednou míň výkonu. Nebo je to fakt podle odběru? Nikdy jsem činnost alternátoru do podrobností nezkoumal.
Aby to nebylo podobné, jako když si někdo nezatopí. A nějak mu nedochází, že to teplo se stejně vyrobí a je jedno, jestli si ho pustí do auta nebo přes chladič do vzduchu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rakousko ruší povinné svícení aut ...
Jiroun>Může mi někdo vysvětlit jak je to s tím alternátorem?
Vždycky jsem myslel, že ten točí vždy přesně podle převodu přes klínovej řemen a otáček motoru. Co se naindukuje, to vyrobí. Proud jde do všeho zapnutého, přebytkem dobíjí baterku. Když ještě zbyde, tak to nechá přes nějaký odpor vyšumět a energii nějak odchladí. Když náhodou vyrobí málo, naopak musí pomáhat baterka. Nebo se umí přizpůsobit a dokáže při stejných otáčkách vyrobit jednou víc a jednou míň? Jako že by třeba měl víc oddělených vinutí a zapínal si je podle potřeby? Pak bych chápal, že jednou sebere motoru víc a jednou míň výkonu. Nebo je to fakt podle odběru? Nikdy jsem činnost alternátoru do podrobností nezkoumal.
Aby to nebylo podobné, jako když si někdo nezatopí. A nějak mu nedochází, že to teplo se stejně vyrobí a je jedno, jestli si ho pustí do auta nebo přes chladič do vzduchu.
Tak zapátrej na internetu
U motek, kde je altík-"magneto" tak tam se přebytek energie "zkratuje". (buzený permanentním magnetem)
U aut a některých motek je pak altík s cizím buzením a tam regler jednoduše "zesiluje nebo zeslabuje" proud cívkou a tím mění "sílu magnetu" to jest, že altík vyrobí jen to se spotřebuje nic víc to jest rozsvítíš a altík musí dodat dalších 110W.
1 reakcí na tento příspěvek Rakousko ruší povinné svícení aut ...
nesmíte na to koukat z pohledu motorka vs. auto vs. chodec
koukejte na to jinak
který auto je líp vidět
s rozsvícenýma nebo se zhasnutýma světlama?
myslím že odpověď je jednoznačná
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rakousko ruší povinné svícení aut ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rakousko ruší povinné svícení aut ...
opět se na to díváš špatně
přehlédneš snáz osvětlenou nebo neosvětlenou kostku?
nevím jak dlouho jezdíš
nevím jakej máš zrak
ale za sebe můžu říct, že jsem už x krát přehlédnul auto
protože jsem vjížděl z ostrého slunka do stínu lesa
protože jsem jel proti slunku
protože ........
a to mám zrak v pořádku, nejsem rozklepanej důchodce, mám celkem solidní praxi
takže podle tebe mám jít a odevzdat řidičák
nedívej se na to že všichni řidiči musí být dokonalí
že motorkáři ztratí výhodu
že se ušetří za benzín/naftu
že ekologie ...
že ....
prostě to ber tak že líp uvidíš to co je osvětlený než to co nesvítí
Tak to potom chápu, že někdo argumentuje neekologičností svícení. Ale je to stejně debilita. Kdyby si radši spočítali, kolik stojí styl jízdy některých "frajerů" - na semaforech se rozjíždí jak o život a na dalších na poslední chvíli brzdí. Už se těším, jak někdo omezuje maximální akceleraci a při prekročení dávaj pokutu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rakousko ruší povinné svícení aut ...
siskin>_max_>
opět se na to díváš špatně
přehlédneš snáz osvětlenou nebo neosvětlenou kostku?
nevím jak dlouho jezdíš
nevím jakej máš zrak
ale za sebe můžu říct, že jsem už x krát přehlédnul auto
protože jsem vjížděl z ostrého slunka do stínu lesa
protože jsem jel proti slunku
protože ........
a to mám zrak v pořádku, nejsem rozklepanej důchodce, mám celkem solidní praxi
takže podle tebe mám jít a odevzdat řidičák
nedívej se na to že všichni řidiči musí být dokonalí
že motorkáři ztratí výhodu
že se ušetří za benzín/naftu
že ekologie ...
že ....
prostě to ber tak že líp uvidíš to co je osvětlený než to co nesvítí
Opět ?
Pokud běžně přehlédneš auto , jsi velmi nebezpečný pro ostatní a nemáš za volantem co dělat .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rakousko ruší povinné svícení aut ...
ještě to zkusím jednou trochu jinak
tahle diskuse není o tom kdo na silnici patří a kdo ne
tahle je o svícení a nesvícení
na silnicích jezdí tisíce řidičů
nikdy nedokážeš zajistit aby všichni byli 100% dokonalý
ale svícením můžeš zabránit tomu, aby přehlédli co nejmíň protijedoucích aut/motorek
apropó
ty jsi skvělý a dokonalý řidič
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rakousko ruší povinné svícení aut ...
siskin>_max_>
ještě to zkusím jednou trochu jinak
tahle diskuse není o tom kdo na silnici patří a kdo ne
tahle je o svícení a nesvícení
na silnicích jezdí tisíce řidičů
nikdy nedokážeš zajistit aby všichni byli 100% dokonalý
ale svícením můžeš zabránit tomu, aby přehlédli co nejmíň protijedoucích aut/motorek
apropó
ty jsi skvělý a dokonalý řidič
Svícení má opodstatní pouze při snížené viditelnosti .
Jinak je úplně k ničemu .
Jinak nevím , podle čeho soudíš moje řidičský dovednosti - známe se ? Pokud ne , tak si nech svoje impertinence pro někoho jinýho .