v principu je tam pist s dirkou a tu srkti jehla, moznosti jak tohle udelat je spousta. v pripade tohodle tlumice bude treba pistnici rozdelit na dve casti (nejspis bude vcelku) abys to otaceni kolecka na konci pistnice nejak dostal dovnitr (taky je moznost vrtat v ose pistnice diru, ale to uz je myslim tak trosku vyssi divci :) )
uprostred pak v pistu bude nejaka ta tryska a jehla a budou se sroubovat do sebe. tam uz je to dost o vynalezavosti, jak udelat celou tuhle regulaci co nejmensi, jo a pocitej s tim ze nejspis zmensis zdvih tlumice, pist s regulaci se ti nejspis nepodari udelat tak tenkej jako ten origo bez regulace. pokud ma tlumice vyuzitej celej zdvih, tak budes muset predelat dorazy (zmensit rejd) nebo zmenit montazni body tak aby se vyuzila ta zmensena draha tlumice.
jinak tryska/jehla ma opet mnoho konstrukcnich reseni, treba tusim matris pouziva pist slozenej ze dvou "bubinku" v sobe, jeden kterym otaci pistnice ma v sobe jednu dirku, a v pozicich aretovanejch kliknutim je proti teto dirce v tom druhem bubinku vyvrtana dirka ruznych prumeru. to je docela uzky reseni, ale zas malokdo ma vrtacky od 0,3 po 0,05 treba :)
vymenit olej je easy, predelat uz ne. pokud nejsi schopnej to vymyslet sam, nebo nemas nakej tlumic ze kteryho bys reseni okopiroval... tezko najdes nekoho kdo ti to vymysli a rozkresli do vykresu... konstrukcni prace nejsou z nejlevnejsich
1 reakcí na tento příspěvek Rsv tlumič řízení
jestli na vickach neni videt nic na pripravek, tak bejvaj opravdu jen zalisovany, za nima bejva segrovka(ruzny provedeni) ktera uz drzi primo vedeni a tesneni) ty vicka se vyndavaji blbe, zkusit do spary dostat nuz, tim ale vetsinou udelas na trubce i vicku otlaceniny, ja to pak pred smontovanim prerovnam na soustruhu aby ty otlaceniny nebyl videt - to kdyz nemam klestinu nebo sem linej delat pripravek. Dalsi moznost je chytit vicku za prumer do klestiny, nebo udelat pripravek kterym ho za ten prumer zavres (samo jestli vicko couha 0,5mm tak to moc nejde) do beznyho provozu by ti mel stacit 15-20W oil, na okruh se tam lejou i ruzny motoraky a treba i M2T... ale to uz pak s tim moc bojujes v provozu no...
taky nevyhoda tehle hustejch oleju je ta ze se jim hodne meni viskozita s teplotou, tzn v zime nehnes riditkama, proto drahy tlumice jsou delany na ridkej olej a maji proto pro dosazeni dostatecnyho utlumu hodne presny vnitrnosti...
wenca: cece odvzdusneni netusim jak u tohodle typu tlumicu delaj tovarne, ja kdyz delal montazky pro Miru z MPScorse tak rikal ze na to ma fintu, ale nechtel mi vse prozradit, predtim prej pro nej delal kluk co kdyz se to naucil tak zacal delat tlumice svoje - ukradl know how - no a nez sem to stacil okoukat ja tak se Mira zabil
Ja sem si casem vymyslel postup svuj, dost zbesilej, ale funguje to :) vrtani direk do tela by se moc lidem nelibilo... ono teda obcas je orisek i odvzdusnit dvoukomorovej tlumic, taky sem bojoval s jednim ohlinsem nez sem to vychytal a s hyperpro taky :)
R1 -> RSV
předělanej z K7
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Aprilia RSV úpravy a tuning [1 ... 208, 209] Aprilia RSV 1000 | WenCa | 6248 | 28.2.2024 v 16:15 doveda |
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 13 | 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie |