globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rsv tlumič řízení
Čus. Chci se zeptat. Nerozdělával ste někdo ten origo tlumič řizení? Teda pokud se do něj vubec dá dostat bez nějaký ůjmy. Zkusil bych si pohrát aspoň s viskozitou oleje. Slyšel sem,že ho někdo dokonce předělal na stavitelnej.(vybavení a obrábecí stroje nejsou problem) Je takovej nijakej a nechce se mi dávat 5 tyček za novej.

Rsv tlumič řízení

17.1.2013 v 14:23 | Nahoru | #1
z RSV sem servisoval jen ty ohlinsy, mas ten nebo nakej jinej? jak vypada? kazdopadne s nejvetsi pravdepodobnosti bude servisovatelnej, jedinej nerozebiratelnej co znam je to nejlevnejsi NHK ... predelat na stavitelnej samo jde...

Rsv tlumič řízení

17.1.2013 v 15:08 | Nahoru | #2
Je to zakladní origo tlumič. Myslím,že se dělal jen v červené barvě v jiné sem ho na staré rsv ani neviděl. Ohlins to nebude. Nějaké podrobnější info,jak předělat a jak dovnitř by nebylo?

Rsv tlumič řízení

Skvělá odpověď, děkuji! 17.1.2013 v 15:35 | Nahoru | #3
J.R. ten origo sem tu nemel, takze bych potreboval videt fotku, z toho bych ti odhadl jak dovnitr, jak predelat je spis na tom jaky vnitrnosti uvnitr jsou, jestli pujdou modifikovat atd.

v principu je tam pist s dirkou a tu srkti jehla, moznosti jak tohle udelat je spousta. v pripade tohodle tlumice bude treba pistnici rozdelit na dve casti (nejspis bude vcelku) abys to otaceni kolecka na konci pistnice nejak dostal dovnitr (taky je moznost vrtat v ose pistnice diru, ale to uz je myslim tak trosku vyssi divci :) )

uprostred pak v pistu bude nejaka ta tryska a jehla a budou se sroubovat do sebe. tam uz je to dost o vynalezavosti, jak udelat celou tuhle regulaci co nejmensi, jo a pocitej s tim ze nejspis zmensis zdvih tlumice, pist s regulaci se ti nejspis nepodari udelat tak tenkej jako ten origo bez regulace. pokud ma tlumice vyuzitej celej zdvih, tak budes muset predelat dorazy (zmensit rejd) nebo zmenit montazni body tak aby se vyuzila ta zmensena draha tlumice.

jinak tryska/jehla ma opet mnoho konstrukcnich reseni, treba tusim matris pouziva pist slozenej ze dvou "bubinku" v sobe, jeden kterym otaci pistnice ma v sobe jednu dirku, a v pozicich aretovanejch kliknutim je proti teto dirce v tom druhem bubinku vyvrtana dirka ruznych prumeru. to je docela uzky reseni, ale zas malokdo ma vrtacky od 0,3 po 0,05 treba :)

vymenit olej je easy, predelat uz ne. pokud nejsi schopnej to vymyslet sam, nebo nemas nakej tlumic ze kteryho bys reseni okopiroval... tezko najdes nekoho kdo ti to vymysli a rozkresli do vykresu... konstrukcni prace nejsou z nejlevnejsich

Rsv tlumič řízení

Skvělá odpověď, děkuji! 17.1.2013 v 18:44 | Nahoru | #4
jak pise assassin... co se servisu tyce, tak uz si nepamatuju presne, ale mam pocit ze na strane, kde neni kloubek, vyloupnes vicko a za nim je dratova pojistka, ktera jde hrozne blbe ven... no a pak s tim tlumicem pohnes a melo by to myslim vyskocit... ale to odvzdusneni, to je pecka... ja to nakonec udelal tak,ze jsem do obalu vrtnul dirku, udelal zavit a odvzdusnil slozeny pod hladinou oleje... nakonec jsem to zadelal cervikem a zalepil... tlumic ma na motorce kamarad a porad to drzi... olej jsem tam dal prrvodak 90, protoze cokoliv ridciho mi pripadalo strasne mekky...

1 reakcí na tento příspěvek Rsv tlumič řízení

17.1.2013 v 19:02 | Nahoru | #5
Chápu princip toho obyč je mi jasnej(píst s dirkam přez který jde olej) Z venku na něm není vidět ,že by se dal rozdělat,žádná dirka na přípravek nebo ségrovka.

Budu ho muset vyndat a pořádně prohlídnout. Ten obyč tlumič využívá celej rozsah pistnice tj asi 53mm. Samo pro mě by bylo nejednoduší ho vylejt a nalejt hustějšim olejem (i když asi pěkná laborace s viskozitou).Nehledě na to ,že už malej rejd řidítek se mi nechce ještě více zmenšovat. Jenom vrtat tu pístnici nebude žádnej med,asi bude pěkně tvradá pokud nemá jenom povrchovku. Mám tu ještě pučenej stavitelnej TOBY , kterej kdyby pasoval,byl by za hezkou,ale ten má rozsah jen 35mm .

Sem všehoschopnej. Klidně i zapojit mozek a vymyslet to. Ptám se jestli tady už náhodou nějakej myslitel není co to dělal? Aby se mi tolik nekouřilo z hlavy.

(reakce na) Rsv tlumič řízení

17.1.2013 v 19:22 | Nahoru | #6
J.R..> hele já už si s tím taky kdysi lámal šišku a otravoval assassina, ale pak se mi do ruky dostal štelovací öhlins z Rka (bohužel jsem ho musel pak vrátit ), kterej jsem samosebou okamžitě utáhl nadoraz a pak povoloval a povoloval... až jsem nakonec zjistil, že nejlíp se mi jezdí s téměř povoleným - na zabránění rozkmitání řidítek to stačí v pohodě, a přitom to neovlivňuje zpětnou vazbu od kola - ten sériovej je imho na běžný silniční jezdění naprosto dostačující

Rsv tlumič řízení

17.1.2013 v 20:53 | Nahoru | #7
No nerad bych se stim sral,abych nakonec došel k závěru,že to bylo zbytečný,ale stejně mi příde,že moc nemaká. Aby to na to moje domácí žvýkání stačilo. Fizzer koukám ,že sis prodloužil pinďoura zx10kou. Pěkná práce.

Rsv tlumič řízení

Skvělá odpověď, děkuji! 18.1.2013 v 08:17 | Nahoru | #8
J.R. jo ja uz to upravoval. ty pistnice maj na vrchu jen chrom, uvnitr relativne mekky (vrtak to vezme, no parkrat bys ho musel prebrousit :) ale vis jak, ono vrtat 50-70mm dlouhou diru s prumerem kolem 3mm uz neni uplne snadna zalezitost :) ale jak rikam obvyklejsi je otaceni cele pistnice, sice tam pak obvykle musis provrtat bypas taky pistnici, ale to uz je v maly dylce...

jestli na vickach neni videt nic na pripravek, tak bejvaj opravdu jen zalisovany, za nima bejva segrovka(ruzny provedeni) ktera uz drzi primo vedeni a tesneni) ty vicka se vyndavaji blbe, zkusit do spary dostat nuz, tim ale vetsinou udelas na trubce i vicku otlaceniny, ja to pak pred smontovanim prerovnam na soustruhu aby ty otlaceniny nebyl videt - to kdyz nemam klestinu nebo sem linej delat pripravek. Dalsi moznost je chytit vicku za prumer do klestiny, nebo udelat pripravek kterym ho za ten prumer zavres (samo jestli vicko couha 0,5mm tak to moc nejde) do beznyho provozu by ti mel stacit 15-20W oil, na okruh se tam lejou i ruzny motoraky a treba i M2T... ale to uz pak s tim moc bojujes v provozu no...
taky nevyhoda tehle hustejch oleju je ta ze se jim hodne meni viskozita s teplotou, tzn v zime nehnes riditkama, proto drahy tlumice jsou delany na ridkej olej a maji proto pro dosazeni dostatecnyho utlumu hodne presny vnitrnosti...

wenca: cece odvzdusneni netusim jak u tohodle typu tlumicu delaj tovarne, ja kdyz delal montazky pro Miru z MPScorse tak rikal ze na to ma fintu, ale nechtel mi vse prozradit, predtim prej pro nej delal kluk co kdyz se to naucil tak zacal delat tlumice svoje - ukradl know how - no a nez sem to stacil okoukat ja tak se Mira zabil
Ja sem si casem vymyslel postup svuj, dost zbesilej, ale funguje to :) vrtani direk do tela by se moc lidem nelibilo... ono teda obcas je orisek i odvzdusnit dvoukomorovej tlumic, taky sem bojoval s jednim ohlinsem nez sem to vychytal a s hyperpro taky :)

Rsv tlumič řízení

Skvělá odpověď, děkuji! 18.1.2013 v 09:25 | Nahoru | #9
assassin> Nojo, ty jsi v tomhle mnohem dál a podle toho, co čtu, tak i praktický zkušenosti se strojařinou máš na mnohem vyšší úrovni Já dělal tlumiče celkem 4... Jeden byl nejspíš nějakej "domaděl", byl stavitelnej a fungoval celkem OK, jen měl moc velkou vůli ve vedení, tak se to muselo předělat, protože díky tomu hrozně tekl... druhej byl sériovej z R1, nevím co za rok, nebyl nastavitelnej, jen jsem měnil olej... Dával jsem ho na jedno RSV a nechodil tam v celým rozsahu, tak jsem dával hustší olej... a tam byl ze strany šroubek, tak se to odvzdušnilo parádně.... stejně tak sériovej tlumič z GSXR 1000 K7, co mám já na RSV - z elektronickýho štelování předělanej na ruční... No a pak ještě tenhle sériovej z RSV...

R1 -> RSV



předělanej z K7


Rsv tlumič řízení

18.1.2013 v 21:12 | Nahoru | #10
Kluci díky moc za cenné info a pěkný slohovky.Doufám,že to pomuže nejenom mě. Jen co budu mít trochu času tlumič jde ven a lozim do něj. Až nebudu vědět,zase se vám ozvu. Ještě jednou díky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Aprilia RSV úpravy a tuning [1 ... 208, 209] Aprilia RSV 1000 WenCa 6248 28.2.2024 v 16:15 doveda
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie


TOPlist