globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto
 
3.1.2013 v 15:44
Zdravím adepty řidičáku.

Stavil se dnes za mnou známý majitel autoškoly a vyprávěl mi následující:
počínaje 19. lednem se mění praktické jízdy na moto, kde ještě před tím než vyjedete na silnici s komisařem, absolvujete jízdu na cvičišti:

-slalom v pomalé rychlosti mezi kužely
-slalom v rychlosti cca 50 km/h mezi kužely, pak projetí úzkým průjezdem a zastavení na vzdálenosti 12 m
-postavení motorky na hlavní stojan
-zvednutí položené motorky ze země
-tlačení motorky do určité vzdálenosti
Pokud některý z těchto bodů nebude splněn, máte smůlu a opakujete.
Byly vyřazeny Jawy 350 z důvodu min. obsahu 400.

Měl z toho hodně těžkou hlavu, přeju absolventům hodně štěstí

1 reakcí na tento příspěvek Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto

6.1.2013 v 21:33 | Nahoru | #1
No když to vemu kolem a dokola tak to zase tak hrozný není a se změnou by se dalo v podstatě souhlasit až na nějakou tu vyjímku.

Slalom v malej rychlosti: tak to opravdu ale některý motorky v autoškole jsou s dvojtýma řidítkama za trest protože při zatáčení tam kde běžmě máte loket vám překáží pomocná řidítka.

Slalom v rychlosti cca 50 km/h mezi kužely, pak projetí úzkým průjezdem a zastavení na vzdálenosti 12 m: To bych bral až na to zastavení na vzdálenost, každej asi dobře ví kolik faktorů to značně ovlivňuje, spíš bych to asi pozměnil na intenzivní brždění přední brzdou.

Postavení motorky na hlavní stojan: pokud ho motorka v autoškole má tak proč ne, zase tak nemožný to není, i pro 50ti kilovou něžnou duši a pochybuji že někde v autoškole se jezdí na něčem u čeho by se to nedalo zvládnout.

Zvednutí položené motorky ze země: no ruku na srdce, pokud nejsme někde na závodech ale jezdíme v běžném provozu tak motorka spadne většinou za jízdy a v ten moment je člověk rád když se sám zvedne ze země natož pak aby zvedal samotnou motorku, pokud to není nějakej fichtl, simson nebo skůtr. A pokud někomu spadne zaparkovaná ze stojanu tak je to jeho blbost. Takže tento bod bych vynechal a zůstal by napospas samotným majitelům.

Tlačení motorky na určitou vzdálenost: no to ještě dejme tomu jako když to někomu zdechne někde na hlavním tahu za plnýho provozu tak aspoň někde za svodidla nebo ze zatáčky či horizontu pryč, snad to nebude mít zrovna prázdnou gumu.

Myslím si že jinak je dost jiných věcí kterýma by měl člověk prokazovat svoji způsobilost k řízení velkých motorek. A jak se tam píše o vyřazení Jaw350 no tak pokud to bude ohledně kategorie A jakožto plné tak to je pochopitelné ale nemělo by to být stanovené objemem ale výkonem když už to je takto dělené, a pokud se Jawa 350 vyřazuje i s kategorie A25kW tak to potom vůbec nechápu protože zrovna Jawu 350 bych považoval právě za jednu z dostačujících a plnohodnotných motorek pro začátečníky.

(reakce na) Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto

6.1.2013 v 22:16 | Nahoru | #2
motorkar0784> jawa 350 jako vycvikovy motocykl nesplnuje smernici eu,
zadny zastaveni na 12m v zadnem pravnim predpisu neni, je to mozna z mych ust pri skolenich ucitelu a komisaru ale nejak vytrzeno z kontextu...

Ja tvrdim ze kdo nezastavi na 12m z 50km/h na cistem suchem asfaltu by nemel dostat ridicak ale praxe je stejne jinde. 90% zadatelu to na 50 nerozjede a komidar se spokoji i s 15m dokonce jsem byl svedkem kdy to zak (ne muj) pri zkousce na brzdach slozil a stejne dostal P
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist