globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: nastavení napínáku rozvodového řetězu
30.12.2012 v 18:10
Dobrý den, na moji motorce nadešel čas na kontrolu napnutí rozvoďáku a měl bych dotaz jak zkontrolovat spravnou funkci napínáku?

přídávám fotky napínáku










Něco málo jsem si přečetl tady na foru a chtěl jsem povolit (ne odšroubovat) ten šroub co je na tělesu napínáku a nešlo to (nalomil jsem u toho šroubovák)

Prosím poraďte jak na spravnou kontrolu

nastavení napínáku rozvodového řetězu

30.12.2012 v 19:22 | Nahoru | #1
ty jsi na korejským šroubku rozlámal šroubovak? dobrej paradox obecně platí že šrouby u takovýchto motorek jsou bláto jinak je to automatickej napínák.. na tom vyjížděcím palci by měly být zoubky, do kterých zaskakuje zarážka, která brání napínáku se stáhnout... pod tím šroubem by měla být schováná pružina, která roztahuje napínák tak, aby tlačil na kluzák řetezu... jinak správná funkce je ta, že ti napínák vyjede a nemůžeš ho vrátit do stlačenýho stavu jednoduchy co? abys ho tam vrátil zpátky, a fungoval správně, tak tu pružinu stejně musíš vyndat, tak se snaž a ten šroub povol...

nastavení napínáku rozvodového řetězu

30.12.2012 v 21:27 | Nahoru | #2
top je tak, když se někdo sere do něčeho, čemu nerozumí... A hlavně se ani nepodívá, jak to funguje

nastavení napínáku rozvodového řetězu

30.12.2012 v 21:47 | Nahoru | #3
tak za 1. nemyslim si ze je chyba v tom ze jsem podelal sroubovak kdyz nesel povolit sroub. Za 2. Zakladni funkci napinaku znam a za 3. Kvuli takovym jako jsi ty to tady na foru vypada jak vypada ( dobrou radu dostanes malokdy) .... I tak ti dekuju za tvuj bezvyznamny nazor

nastavení napínáku rozvodového řetězu

30.12.2012 v 22:47 | Nahoru | #4
vůbec si ho nevsimaj šak je z prahy a každý neví všecko taky mna to zajímá jak to funguje

1 reakcí na tento příspěvek nastavení napínáku rozvodového řetězu

30.12.2012 v 22:48 | Nahoru | #5
já jsem se doopravdy snažil... jenom jsem byl překvapen, že jsi spíš zlikvidoval šroubovak než ten kříž ve šroubu.. ale povolit ho prostě musíš, jinak ho tam nepořidíš dát nazpátek, ta pružina, co je pod ním, ti ho bude vracet do vyjeté polohy...

(reakce na) nastavení napínáku rozvodového řetězu

30.12.2012 v 23:39 | Nahoru | #6
Vojtas TTR> jj diky moc. Zkusim to lehce striknout uvolnovacem sroubu, jemne poklepat kladivem a to by nebylo aby to neslo

1 reakcí na tento příspěvek nastavení napínáku rozvodového řetězu

31.12.2012 v 15:54 | Nahoru | #7
napínák zkontrolovaný
pružinku jsem nevytahoval. Byla tam jen drážka kterou se otáčí a pohybuje tim vysouvacím kolíkem
Vše funguje naprosto bez problémů
Díky moc za pomoc

(reakce na) nastavení napínáku rozvodového řetězu

2.1.2013 v 18:23 | Nahoru | #8
pernik92> ahoj jestli je to samostavitelnej napínak ,tak při vyndání musíš vyndat pružinu aby při montáži zpět jsi rozvodák nepřetáhnul . Napínák se ti dopne sám podle potřeby.

1 reakcí na tento příspěvek nastavení napínáku rozvodového řetězu

3.1.2013 v 06:00 | Nahoru | #9
jo to jsem zkousel ale je to zarvane jak svina udelal jsem to tak ze jsem dal napinak na misto na volno, pootocil jsem drazkou aby ten kolik nebyl opreny o listu retezu a postupne jsem dotahoval napinak k motoru. Prubezne jsem mezitim otacel drazkou a kontroloval jestli se ten kolik neopira o tu listu. Pak jsem nakonec vse dotahl a napinak funguje bez problemu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nastavení napínáku rozvodového řetězu

4.1.2013 v 22:07 | Nahoru | #10

pernik92 píše: jo to jsem zkousel ale je to zarvane jak svina udelal jsem to tak ze jsem dal napinak na misto na volno, pootocil jsem drazkou aby ten kolik nebyl opreny o listu retezu a postupne jsem dotahoval napinak k motoru. Prubezne jsem mezitim otacel drazkou a kontroloval jestli se ten kolik neopira o tu listu. Pak jsem nakonec vse dotahl a napinak funguje bez problemu



...jestli si ho tam narval takhle, tak to snad ani nestartuj!!! ...ten napínák je prostá rohatka se západkou a celý je to ovládaný právě tou pružinkou, takže před zpětnou montáží prostě MUSÍŠ ten napínák "zresetovat", tj. rohatku zasunout celou nazpět, namontovat napínák, vložit pružinku a zašroubovat středovej šroub...celý napnutí rozvoďáku je daný ovládací silou tý pružinky...pak je ještě jeden typ ovládání a to ten, že ten středovej šroub je jen krycí "záslepka" a pod ní je šroub jehož zašroubováním do krajní polohy zasuneš napínací část...u tohhle typu po namontování jen odjistíš tu vnitřní část povolením a napínák se sám došponuje...opravdu by sis měl před jakoukoliv operací alespoň zjistit jak která část mašiny funguje a pak se do něčeho pouštět a né říct, že jsi to zkoušel a že to nejde...ale je to tvůj bajk, takže???

1 reakcí na tento příspěvek nastavení napínáku rozvodového řetězu

5.1.2013 v 05:31 | Nahoru | #11
no kdybych to nezkousel tak bych nepsal ze to nejde. Fakt jsem se to snazil povolit ten sroub co drzi pruzinu ale nejde to (podelal jsem si tam ty zuby na tom sroubu). Ja chapu ze muj pristup neni standartni ale co mam delat kdyz vsechny srouby jsou stahnute na bejka ?

nastavení napínáku rozvodového řetězu

5.1.2013 v 10:16 | Nahoru | #12
základni povolovací postupy, když to nejde...
1)prolejt WD nebo brzdovkou
2)zkusit zahřát (třeba tam je zajišťovací lepidlo)
3)poklepat na šroub kladivem
4)pokud jsi už hlavu šroubu zkurvil, tak už stejně je ten šroub k ničemu, takže na hlavu přivařit matku, abys měl pořádnej nástroj na povolení...

popravdě - to je taky nápad dávat někam na motorku šroub na křižák

(reakce na) nastavení napínáku rozvodového řetězu

5.1.2013 v 10:52 | Nahoru | #13

pernik92 píše: no kdybych to nezkousel tak bych nepsal ze to nejde. Fakt jsem se to snazil povolit ten sroub co drzi pruzinu ale nejde to (podelal jsem si tam ty zuby na tom sroubu). Ja chapu ze muj pristup neni standartni ale co mam delat kdyz vsechny srouby jsou stahnute na bejka ?



No tak ted mas extremne natazenej retez. Jsem zvedav jestli driv ulitne napinak, retez ci vacka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nastavení napínáku rozvodového řetězu

5.1.2013 v 18:07 | Nahoru | #14
...pak je ještě jeden typ ovládání a to ten, že ten středovej šroub je jen krycí "záslepka" a pod ní je šroub jehož zašroubováním do krajní polohy zasuneš napínací část...u tohhle typu po namontování jen odjistíš tu vnitřní část povolením a napínák se sám došponuje...

Ano to je on, jen jsem to nedokázal patřičně popsat

Je vše nebo jsem něco posral ??

(reakce na) nastavení napínáku rozvodového řetězu

5.1.2013 v 20:56 | Nahoru | #15

pernik92 píše: ...pak je ještě jeden typ ovládání a to ten, že ten středovej šroub je jen krycí "záslepka" a pod ní je šroub jehož zašroubováním do krajní polohy zasuneš napínací část...u tohhle typu po namontování jen odjistíš tu vnitřní část povolením a napínák se sám došponuje...

Ano to je on, jen jsem to nedokázal patřičně popsat

Je vše nebo jsem něco posral ??



No jasne ze to je ten typ. Proto nechapu jak jsi mohl ten napinak zasunout zpet, bez toho abys vyndal tu zatku

2 reakcí na tento příspěvek nastavení napínáku rozvodového řetězu

5.1.2013 v 21:11 | Nahoru | #16
ta zatka je ten sroub na obr. 1 pokud se nemylim. Ten sel zezacatku ztuha ale nakonec sel ... takze sem nic nepodelal kdyz jsem ten vysunovasi kolik zasunul do napinaku, dal napinak k motoru, utahl srouby a ten kolik uvolnil aby se oprel o listu?? o to mi celou dobu jde

(reakce na) nastavení napínáku rozvodového řetězu

5.1.2013 v 21:36 | Nahoru | #17

pernik92 píše: ta zatka je ten sroub na obr. 1 pokud se nemylim. Ten sel zezacatku ztuha ale nakonec sel ... takze sem nic nepodelal kdyz jsem ten vysunovasi kolik zasunul do napinaku, dal napinak k motoru, utahl srouby a ten kolik uvolnil aby se oprel o listu?? o to mi celou dobu jde



No tak to jo, tim padem je vsechno v poradku

Naposledy editováno 05.01.2013 21:37:01

(reakce na) nastavení napínáku rozvodového řetězu

6.1.2013 v 13:18 | Nahoru | #18

pernik92 píše: ta zatka je ten sroub na obr. 1 pokud se nemylim. Ten sel zezacatku ztuha ale nakonec sel ... takze sem nic nepodelal kdyz jsem ten vysunovasi kolik zasunul do napinaku, dal napinak k motoru, utahl srouby a ten kolik uvolnil aby se oprel o listu?? o to mi celou dobu jde



...v tom případě je to v cajku, jak už píše Petr, jen jsme si hned nerozuměli
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Náhrada válce Yamaha YBR 125, Kymco Pulsar 125 Mibas82 1 24.3.2020 v 23:49 VilemRD
na 125ccm po Asii - zájem o přednáš... Kymco Pulsar 125 pernik92 20 9.1.2017 v 21:17 pernik92
s Kymcem do Ruska, Kazachstánu a Tu... [1, 2] Kymco Pulsar 125 pernik92 41 25.11.2016 v 11:02 Raisto01
Značka Kymco Kymco Pulsar 125, Kymco Zing II 125, Kymco CK1 125 koollmen 12 10.8.2016 v 10:56 bledemon
Problém se spojkou Kymco Pulsar 125 Buffa 3 18.4.2015 v 00:36 alesmoto


TOPlist