globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Oprava pístu-vaření hliníku
 
25.12.2012 v 18:55
Podařil se mi královský kousek.Chtěl jsem otestovat baterku a startér,bohužel bez spodní hlavy.Startér motorem protočil,spodní píst vyjel z válce,opřel se do boku a vyštípl si kus spodní hrany.Dílnou se rozezněl řev
Jelikož je píst v podstatě jak nový,chtěl bych jej pokusit opravit.Jedná se o vyvaření díry po chybějícím kousku.Poté to dám soustružníkovi a on mi to stočí.
Nějaké tipy na někoho kdo to zavaří?Krom Pavlíčka,sice schopný,ale moji poslední opravu totálně zpackal.

(reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

29.12.2012 v 21:42 | Nahoru | #151

Anti píše: Janek> Už je tam



no snazil sem se te od toho odradit dost tvrde napsanym prispevkem. Coz se nepovedlo. NEvadi.
Tak aspon preju at ti to funguje. Na zacatku roku se stehuju na Znojemsko tak sem zvedavej jestli se nekde potkame na nejake vyjizdce :)

(reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

30.12.2012 v 18:14 | Nahoru | #152

callowsick píše: říkám si,že kdyby někteří věděli,co se schovává v motoru jejich ojetin, tak by asi nespali.

Anti: dej vědět, jak to vrčí!



to si myslím taky ....páč českej všeuměl ...je dílo

4 reakcí na tento příspěvek Oprava pístu-vaření hliníku

30.12.2012 v 20:58 | Nahoru | #153
Zásah "kutilem domácím" je to nejhorší.
Píst je v háji a tady se 6 stránek polemizuje zda vyměnit nebo nevyměnit?!!!
Jestli chceš jezdit tak neřeš kraviny a kup nový. Použitý může mít navíc jiný průměr, byť jen několik desetin.
A že to stojí prachy? Ono jezdit na motorce (pokud to nebyly Jawky a Zetky) není pro úplné socky.

(reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

30.12.2012 v 21:20 | Nahoru | #154
Franky>

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

30.12.2012 v 22:07 | Nahoru | #155
Franky> Jako že renomovaný výrobce dělá písty s rozptylem několika desetin?Maximálně tak číňan

(reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

30.12.2012 v 22:22 | Nahoru | #156

Anti píše: Franky> Jako že renomovaný výrobce dělá písty s rozptylem několika desetin?Maximálně tak číňan



Ach jo! A pak to má k něčemu vypadat, když úplní techničtí analfabeti chtějí opravovat komlikované italské 750!!!
Ano - na Tvůj motor budou existovat nejméně 3-4 využívané průměry pístů! Byla by obrovská náhoda, kdyby se Ti z té rozprodávané Ducati (byť z konstrukčně podobným motorem) podařilo koupit píst identického průměru. Můžeš mít štěstí, ale pravděpodobnost úspěchu typuji na 30-50%.
Proto znovu - neblbni a kup nový! Před tím si přesně změř průměr (pozor na ovalitu)a vyber správný.
Nebo zkus Wiseco - Libora Oulehlu.

Mimochodem - Libor dělá písty > 20 let = zkus mu poslat fotku s dotazem co by Ti doporučil!

Naposledy editováno 30.12.2012 22:27:28

(reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

31.12.2012 v 06:27 | Nahoru | #157
Franky> Inkriminovaný motor je devítka.Podle této stránky má stejný píst i SS900.Wiseco tyhle písty nedělá,dostupný kit je od JE Pistons (tenhle) nebo Wosnera (tento) .Povšimni si na jaké roky výroby se dají použít.
Co se týká 750,tak zde si v popisu aukce můžeš přečíst na jaké typy se dá použít.
Možná mě máš za úplného blba,ale nejdřív si zkus zjistit fakta
Má rozprodávaná Ducati?Prodávám pouze indučky,jelikož nejsou použitelné pro vstřikování.
Nejen Oulehla,ale ani já bych tohle nedoporučil pro plnohodnotnou opravu.
Vše ostatní viz můj příspěvek č.115

Naposledy editováno 31.12.2012 06:30:37

Oprava pístu-vaření hliníku

31.12.2012 v 08:45 | Nahoru | #158
Ahoj podle fotky to máš zdeformovaný a navíc ti tam pokracuje trhlina ta se bude zvětčovat ten píst ze bud zadře nebo se rozletí rada nevracet máš radinu

1 reakcí na tento příspěvek Oprava pístu-vaření hliníku

31.12.2012 v 08:55 | Nahoru | #159
vím že je to na dračku schnánět ,ale je zima ,tak to se dá vydržet nejezdit a sehnat nový nebo udělat nový s výbrusem ,ale to bude něco holt stát. Ta konstrukce pístu je narušená a s vědomím ,že budeš jezdit s motorek který není na 100% v porátku ,tak to je risk .Kdyby něco jiného tak asi jo ,ale zrovna tohle. vyměň to budeš mít lepší pocit ,že se nic neposere.

(reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

31.12.2012 v 10:24 | Nahoru | #160
George22> ¤115

1 reakcí na tento příspěvek Oprava pístu-vaření hliníku

31.12.2012 v 10:49 | Nahoru | #161
to se mi libi jak si Anti udelal z prispevku 115 dogmu :D :D

2 reakcí na tento příspěvek Oprava pístu-vaření hliníku

31.12.2012 v 11:17 | Nahoru | #162
Přeplátuj to zevnitř hlinikovým plechem ten píst s tim kouskem co upadl svrtej a zanýtuj.Musí to držet.

(reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

31.12.2012 v 11:38 | Nahoru | #163

Mildabike píše: Přeplátuj to zevnitř hlinikovým plechem ten píst s tim kouskem co upadl svrtej a zanýtuj.Musí to držet.



ty vole,že nás to tady nikoho nenapadlo! supr nápad

(reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

31.12.2012 v 11:52 | Nahoru | #164

Anti píše: Franky> Jako že renomovaný výrobce dělá písty s rozptylem několika desetin?Maximálně tak číňan



Budeš se divit,ale čínan dělá lepší písty,než američan :D :D :D
Ještě k tomu Tvému pístu-v tom místě co ho máš poškozený,tak je zrovna dost namáhaný a tak bych si ho raději dal na poličku,než do motoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

31.12.2012 v 12:03 | Nahoru | #165
cuir>Jestli sis všiml,přispívá tu dost lidí kteří nepřečtou téma celé a neznají můj konečný názor který se od založení diskuze změnil.Navíc je tam uvedeno o jaké příspěvky stojím.Nechci se pořád opakovat,proto odkazuji na sto patnáctku.

Ještě uvažuji nad menší úpravou.Koupit tohle a přebrousit to.
Ale některé komentáře mě "posunují" k verzi provozovat to takhle a dokázat autorům že to lze.

Naposledy editováno 31.12.2012 12:05:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

31.12.2012 v 12:42 | Nahoru | #166
Anti> tak pocitej cca 5000kc za nikasil a cena pistu nevim, rikal jsi ze chces usetrit ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

31.12.2012 v 12:51 | Nahoru | #167
dakarista> Myslíš že je tam Nikasil?Já o tom pochybuju.Respektive si myslím že tam není...

Naposledy editováno 31.12.2012 12:51:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

31.12.2012 v 13:00 | Nahoru | #168

Anti píše: dakarista> Myslíš že je tam Nikasil?Já o tom pochybuju.Respektive si myslím že tam není...



vždyď jsi to měl rozebrané...nikasil poznáš na první pohled...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

31.12.2012 v 13:03 | Nahoru | #169
Dolph-cz> Proto to píšu...
Kdybych neměl obavy o to co mi přijde,jdu do toho hned.Jenže jak by si asi sedly už použité kroužky?

A takhle vyúpadá píst na tehle motor od Woesnera.Moc masa tam taky není...

Naposledy editováno 31.12.2012 13:12:25

1 reakcí na tento příspěvek Oprava pístu-vaření hliníku

31.12.2012 v 13:15 | Nahoru | #170
Tak pokud je tam vlozka, tak se musi prevrtat a to zadarmo neni a za druhe jestli ma tolik masa aby pojmula tak velke prevrtani....

(reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

31.12.2012 v 13:16 | Nahoru | #171
Franky> Jako promin, ve valny vetsine pripadu rikas relevantni informace, ale tady si trochu prestrelil. Rozptyl v desetinach je drobatko mimo. Tak opotrebenej pist vypada uz od pohledu na vyhozeni(jmenovite do hladka vybehanej plast bez stop obrabeni, totalne zakarbonovana minimalne oblast nad prvnim krouzkem apod.) a ne jako treba ty pisty co ukazoval na prodej, ktery byly "zanovni" ....a lepsi origo litej pist, nez nejakej xindl typu Wiseco, apod. - kovarsky vykovky s tuningarsky zvedlym kompresnim pomerem a jinou tepelnou roztaznosti, takze kvuli jednomu poskozenymu pistu ale s vybornyma vybrusama musis delat vybrusy na obou valcich ....supr...

(reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

31.12.2012 v 13:19 | Nahoru | #172

Anti píše: Dolph-cz> Proto to píšu...
Kdybych neměl obavy o to co mi přijde,jdu do toho hned.Jenže jak by si asi sedly už použité kroužky?



co mají společného použité kroužky s tím,jestli je to nikasil,nebo litina??

ty jsi nikasil ještě neviděl,že jo?
no to je jedno..

převrtávat na litra je trošku risk-nevím,kolik je tam masa navíc....

jinak k použití starého pístu a kroužků-no není to košér-ale funguje to.za mých mladých let,kdy něco sehnat byla katastrofa,se běžně dělalo,že když byl už píst a válec vyběhaný,tak je nechal ten vyběhaný píst a udělala se nová-menší vložka do válce,na míru na ten píst a jezdilo se vesele dál...,ale to taky není tvůj případ...,nevím no.
problém je,že tvůj problém je tak malý,že nemá cenu nic vymýšlet.ty můžeš "jen" koupit nový píst a jezdit a úsměvem...

horší je,když se stane fakt průser,kdy nové díly by stály desítky tisíc-to se pak přemýšlí co s tím,ale tohle,je prostě maličkost...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

31.12.2012 v 13:20 | Nahoru | #173
dakarista> Poslední převrtání(KLR650) mě stálo 270Kč.Od JE Pistons nebo Woesnera seženeš na tenhle motor v podstatě podobné písty se stejným vrtáním jako big bore kit-je to běžná úprava.Podobně vznikl třeba Monster 1000,ST2 a určitě pár jiných modelů.A třeba ložiska na klice jsou stejná i pro motory 1200 takže únosnost by tam byla.
Já si spíš počkám,až se za tuhle cenu objeví píst co mi tam padne bez úprav....

Dolph-cz:Ta otázka se týkala použití ojetého pístu a ojetých kroužků pro nový výbrus,s nikasilem to samozřejmě nespojuji.

Jindra650:Frankie si spíš myslel,že to Italové mastí jak Japonci a v zájmu zvýšení prodejů čarují s vrtáním o desetiny.Nenapadlo ho,že "Makaróni" to neřeší a valí furt stejnej rozměr.

Naposledy editováno 31.12.2012 13:26:44

1 reakcí na tento příspěvek Oprava pístu-vaření hliníku

31.12.2012 v 13:42 | Nahoru | #174
Ty jsi resil, ze necces vyhodit 6000 za nove pisty a je to moc penez...

Ve finale chces prevrtavat na vetsi a kupovat nove pisty. Trochu to nechapu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

31.12.2012 v 14:02 | Nahoru | #175
dakarista> Ty sis nevšiml že ty písty co jsem postoval jsou za 70 dolarů?A že sis spíš počkám na podobnou nabídku přímo na můj motor?Pointa je jinde.Rozhodně bych radši koupil pár pístů s daným stavem za dva litry nebo sadu nových za šest z ebaye než za dva a půl jeden píst od českého kšeftmana.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

31.12.2012 v 14:03 | Nahoru | #176

Anti píše:
Dolph-cz:Ta otázka se týkala použití ojetého pístu a ojetých kroužků pro nový výbrus,s nikasilem to samozřejmě nespojuji.



není to samozřejmě tak 100% výsledek jako výbrusu+ nový píst,ale pokud je ten píst ojetý rovnoměrně a stejně tak kroužky,tak to bude bez problému fungovat velice dobře ještě mooooc kilometrů...

každopádně jediné co hrozí je to,že si nesedne 100% stírací kroužek apod,nehrozí,že se to rozletí a zničí motor.víš jak to myslím...

(reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

31.12.2012 v 14:19 | Nahoru | #177
Dolph-cz> Zajisté

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

31.12.2012 v 14:20 | Nahoru | #178
Anti> nojo mam na to jinej pohled no, kdyz na to tvoje stoji dva pisty 6000 a na RSV stoji 990€ ...

(reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

31.12.2012 v 14:40 | Nahoru | #179
dakarista> To už bych visel...

Oprava pístu-vaření hliníku

31.12.2012 v 18:17 | Nahoru | #180
No, ja teda nevim, co je tak nekoser na pouziti jetych krouzku, pokud se bude menit pist(ne z duvodu totalniho opotrebeni)...krouzky se frknou ze staryho na novej a je to ....zajedou se casem uplne stejne jako se zajedou novy, teda da rozum, pokud uz nemely vuli v zamku milimetr a jsou sjety na limit v sisatym valci, navic uz nemaj ani predpeti

Naposledy editováno 31.12.2012 18:20:14
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist