globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tip na zimu - předehřev motoru.
 
21.12.2012 v 15:31
Zdar draci.

Jak tak vidím, že se tu poslední dobou objevilo několik vláken s užitečnými tipy, triky a postřehy (třeba hlídání žárovek cívkou a jazýčkovým relé) a rovněž je tu i nemálo témat týkajících se automobilů, tak rovněž přispěju trochou zkušeností do mlýna.

Nedávno jsem zde narazil na vlákno , v kterém se řešila nezávislá vytápění, tak jsem si vzpomněl, jak jsem už před léty uvažoval o montáži "bufíku", ale tehdy to ztroskotalo na finančních nákladech a obtížnosti vestavby kvůli nedostatku místa.
Dostal jsem v diskusi tip na elektrický předehřev a po chvílí bádání a porovnánání různých možností a výrobců jsem se rozhodl pro tento. . Oproti ostatním podobným má výhodu v integrovaném čerpadle, takže ohřívá motor rychleji a rovnoměrněji a navíc není problém jej vestavět i tam, kde by konstukce chladicího okruhu neumožnila splnění podmínek pro samotížnou cirkulaci.

Ohřívák jsem vestavěl do Punta 55SX a i když byly trochu problémy a laborování s odvzdušněním (jelikož jednotka je v "úvrati" okruhu radiátoru), nakonec pracuje výborně. Není zapojen přesně tak, jak by měl být dle montážního plánu , ale je vřazen ve vratné větvi od radiátoru, takže nasává glykol z radiátoru a vyhřívaného hrdla sání, ohřívá a žene jej vratnou větví na zpětnou hadici od chladiče a odtud přes čerpadlo do motoru. Motor se tak ohřívá od spodu, ne od hlavy a navíc v tomto případě může být ohřev zapnut i při běžícím motoru, jelikož směry proudění čerpadel souhlasí.

Trocha dokumentace konkrétní vestavby:

komplet dodávka:







ukázka velikosti jednotky:







původní vedení vratné větve:












namontovaný předehřev:







připojovací konektor, vyvedený v horním otvoru nárazníku - v "uklizeném" stavu prakticky není vidět:







vysunutý konektor před sejmutím krytky a připojením kabelu. Krytka je zajištěna proti ztrátě zdvojeným vázacím drátem:








Za (ne)kvalitu fotografií se omlouvám - jsou pořízené jen mobilem. Je ale vidět, že vestavba není obtížná. Jediné, co mě udivilo, jest, že síťový kabel pro připojení je jen necelý metr dlouhý, hodil by se delší. Je tam však běžný přístrojový konektor používaný dnes typicky na PC zdrojích, takže sehnat delší kabel snad nebude problém.

Další informace o výrobku zde. . Nemíním nikomu dělat reklamu, ale musím pět chválu na distributora, jelikož ohřev jsem objednával v neděli odpoledne a necelých 20 minut po odeslání objednávky p. Mudrák zavolal, jednak ohledně ověření platnosti objednávky (chápu, že se najde dost šprýmařů), ale také se hned z vlastní iniciativy vyptal, do čeho to chci namontovat, jestli to zvládnu nebo budu chtít montáž od nich a také ochotně odpověděl na všechny otázky. Také se hned omluvil, že prý náklaďák s poslední zásilkou havaroval a i když výrobce hned vypravil další, zdržení bude zřejmě nevyhnutelné. Ale i tak udělali, co se dalo a ve středu večer zásilku přivezli.
Takže mohu vřele doporučit, jednání opravdu solidní a vstřícné.


Dnes ráno jsem provedl zkoušku na zcela prochladném motoru (okolní teplota -5°C) a hodinu po zapnutí byl motor ohřát cca na 47°C a po další hodině již byl skoro na provozní teplotě (kolem 80°C) , i víko hlavy bylo horké, sání rovněž. Před otevřený termostat se slabě natemperoval i chladič a expanzka, takže nehrozil ani "tepltoní šok" po spuštění motoru.
Vůz sice startuje v pohodě na tři otáčky i v silných mrazech, ale tentokrát chytil na "drc" a i topení hned zpočátku fungovalo obstojně. Takže plná spokojenost.

Takže kdo uvažuje o podobném ohřevu, kor u naftového motoru, rozhodně mohu doporučit právě tento. Nevýhodou je sice závislost na vnějším zdroji 220V~, ale tu přebijí výhody snadné vestavby, možnosti použití i v garáži (nejsou zplodiny hoření) a též není nutné nijak zasahovat do elektrického rozvodu vozu, ani do palivového systému.

Výborně se osvědčí zejména řidičům dodávek, kteří musejí startovat kolem páté hodiny ranní, kdy jsou navíc teploty téměř nejnižší v průběhu dne.

2 reakcí na tento příspěvek Tip na zimu - předehřev motoru.

23.12.2012 v 10:57 | Nahoru | #31
kluci klídek já jen chtěl vyjádřit to, že pro moje použití je to zbytečnost. osobák má nějakých 360tis a opravdu jede na vrnk. Jedinej problém co jsem měl tak mě zamrzla slavná omw arktic nafta a to i s předehřivaným naft.filtrem!
náklaďák máme iveco a opět světe div se chytá pěkně samozřejmě zvukový projev je strašný. liazka s kterou jsem kdysi lítal taky chytala pěkně ale hulila jak trefená!

Tip na zimu - předehřev motoru.

23.12.2012 v 11:00 | Nahoru | #32
Ja som túto záležitosť z prídavným ohrevom riešil minulý rok.
Ochcávka 1,9 TDi pri -10 alebo -15°C reílne kúrila po 20km.
Vyriešil som to týmto:Hot Frog

http://www.schwalm-kg.de/

Tip na zimu - předehřev motoru.

23.12.2012 v 11:07 | Nahoru | #33
asi 3 roky mám v dci namontovaný samotížnej předehřev vody na 230V normans. žádnej zázrak to není a motor ačkoli je teplej tak po nastartování hned netopí, ale narozdíl od studeného motoru který začne vlažně topit po cca 5 km, jde hned volněji - je znát že se startuje "teplý" motor a po cca 1km začne proudit teplý vzduch. mám to zapojený na časovač který mám v hodinách v baráku a předehřívám 2 hod.

(reakce na) Tip na zimu - předehřev motoru.

23.12.2012 v 12:51 | Nahoru | #34
HornisGSX> V klidu, nepřipadá mi, že by se tu rozjížděla nějaká bouřlivá diskuse. Ani netvrdím, že ten ohřev je nezbytnost, nicméně mně se každopádně osvědčil a tuplem by se uplatnil třeba u starších velkoobjemových nafťáků.
"Líza hulila jak trefená"... to mně povídej. Ta moja také, když jsem v kopci dal "pedal to the metal", za sebou pokládala kouřovou clonu. Ale tak čerpadlo už bylo dost vyběhané a motor též nebyl v nejlepším stavu. Však také po čase ruply kroužky pod válci a po opravě už motor skoro vůbec nekouřil. Tyto motory na to dost trpí a i když se to zpočátku zdá jako prkotina (teče voda malou dírkou v bloku nad vanou), nakonec to znamená rozebrat půl motoru.

CB750 píše: http://www.schwalm-kg.de/



Však to je přesně ten, o kterém je tu řeč.

Vladimir> Nad tím od Normans jsem také uvažoval, ale jednak u mě by byl dost problém jej vestavět tak, aby samotíž fungovala a druhak přece jen mám k nucenému oběhu větší důvěru už kvůli lepšímu rozložení teplot. Tady je to vidět:







Snímek je vzat z *.pdf "přehled" z této stránky .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tip na zimu - předehřev motoru.

23.12.2012 v 13:09 | Nahoru | #35

HornisGSX píše: kluci klídek já jen chtěl vyjádřit to, že pro moje použití je to zbytečnost. osobák má nějakých 360tis a opravdu jede na vrnk. Jedinej problém co jsem měl tak mě zamrzla slavná omw arktic nafta a to i s předehřivaným naft.filtrem!
náklaďák máme iveco a opět světe div se chytá pěkně samozřejmě zvukový projev je strašný. liazka s kterou jsem kdysi lítal taky chytala pěkně ale hulila jak trefená!


Jako jo, někdo to nevyužije, pro jinýho je to řešení. Když někdo nemá garáž, musí vyjet bez ohledu na počasí den co den a ještě je někde v mrazový kotlině - tak je to pak k nezaplacení. Při startu pod nulou motor i baterka jsou namáhaný a při nějakých -15, nebo -25 to dostává už pořádně na prdel, i když motor chytne někomu na ťuknutí. A pokud někdo jezdí krátkou trasu, na který se motor ani nestihne ohřát a dělá to celou zimu tak je to ještě horší - všechna vlhkost ti zůstane v motorovým oleji atd... Takže nejde jen o nastartování. A ve výsledku se těch pár tisícovek investice může vrátit už jen v snížený spotřebě, nemluvě o životnosti, opravách a i pohodlí. Já mám s předehřevem dobrý zkušenosti, měl sem je a mám v osobácích, v Aviích, v Lízách, v Manech, ve vysokozdvižkách - nejkomfortnější je bufík do vody, ale jako na potvoru u něj vždycky při největších mrazech začla blbnout žhavící svíčka.
Mohli by sme založit vlákno "Zážitky ze startování při pořádným mrazu" - za ty leta sem si toho užil už tolik, že mě zima fakt neskutečně sere... Nastartovat v -25 starší Liazku a nezkurvit jí motor byla taky dvouhodinová operace s nejistým výsledkem. Viděl sem ovšem taky dementa, co jí eterem dokázal nakopnout za 15 vteřin a během dalších 15 vteřin oddělal motor na vrakáč - jen sme to zbírali po place.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tip na zimu - předehřev motoru.

23.12.2012 v 13:27 | Nahoru | #36

charlie.vtx1800 píše:
M Nastartovat v -25 starší Liazku a nezkurvit jí motor byla taky dvouhodinová operace s nejistým výsledkem. Viděl sem ovšem taky dementa, co jí eterem dokázal nakopnout za 15 vteřin a během dalších 15 vteřin oddělal motor na vrakáč - jen sme to zbírali po place.



Tak tak ako píšeš ja som však na Šumave v Sušiciach štartoval PV3S pri -28°C a tiež to bola operácia na hodinu. Fuj od vtedy nemám rád zimu

(reakce na) Tip na zimu - předehřev motoru.

23.12.2012 v 13:44 | Nahoru | #37
CB750> Vejtřaska? Že-by zážitek z vojny? Základ bylo dát jí přečíst Rudý právo!

1 reakcí na tento příspěvek Tip na zimu - předehřev motoru.

23.12.2012 v 14:44 | Nahoru | #38

charlie.vtx1800 píše: A pokud někdo jezdí krátkou trasu, na který se motor ani nestihne ohřát a dělá to celou zimu tak je to ještě horší - všechna vlhkost ti zůstane v motorovým oleji atd... Takže nejde jen o nastartování.



Moje řeč... viděl jsem kdysi rozebraný motor Favorit 135, najeto 50000km, ale byl vylágrovaný jako jiný motor stejného typu, který měl najeto 300000km. Ukázalo se, že majitel snad celých těch 50000km najezdil na krátkých, cca dvoukilometrových trasách, tož typický příklad toho, co provoz neprohřátého motoru dovede. A olej to také dokáže dost zdegradovat - vzpomínám, jak se tvoříval především na víku hlavy nahnědlý "šlem". Stačilo ale motor pořádně prohřát delší jízdou, odpařila se voda z oleje a šlemování zmizelo.
Když už se to řeší tak do detailu kvůli šetření motoru, tak už by se musel ohřívat i olej a nejlépe ještě namontovat pomocnou elektrickou zubovku, která by se zapnula pár minut před startem, aby byl celý mazací okruh natlakovaný a ložiska promazaná. Motor se totiž nejvíc oddělává právě při rozběhu a doběhu, kdy není vytvořen film a protikusy ložisek dosedají "kov na kov".

charlie.vtx1800 píše: CB750> Vejtřaska? Že-by zážitek z vojny? Základ bylo dát jí přečíst Rudý právo!





Pokud mi paměť dobře slouží, tak vejtra má na chladicím plášti motoru víko, které jde sundat a místo něj nasadit podobné víko s benzinovou lampou. Válce se tak ohřívaly cca půl hodiny. I v příručkách bývalo jednoznačně uvedeno, že promrzlý a ztuhlý motor se má předem ohřát a pak teprve použít starter. Ale musel u toho dle předpisu být i druhý člověk s funkčním hasičákem.

1 reakcí na tento příspěvek Tip na zimu - předehřev motoru.

24.12.2012 v 14:05 | Nahoru | #39
vyplati se to vubec pri spotrebe 1kw? na dieslaka mozna jo ale na benzina?

Na benzina bych dodelal pridavnej ohrev chladici kapaliny jako to mam ja - 3 zhavici svicky :) akorat s tim ze by se to vyplo treba pri 50°C a zacalo bezet po startu (zhasne kontrolka altiku)

(reakce na) Tip na zimu - předehřev motoru.

24.12.2012 v 14:26 | Nahoru | #40
J.M.K.> no vidíš ale u další poloviny VT3S bylo tohle zařízení zakázáno používat pač jich pár schořelo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tip na zimu - předehřev motoru.

24.12.2012 v 15:33 | Nahoru | #41
milion> V tom vlákně, kde jsem na tento "bufík" kápnul (odkaz na něj je v úvodu), někdo psal, že elektrický předehřev vyjde na polovinu ceny ohřevu klasickým spalovacím "bufíkem"a i ten při své spotřebě benzinu, nebo nafty vychází levněji, než o kolik motor spotřebuje více, když se natočí promrzlý a musí se ohřát "vlastní silou". Jsem právě zvědav, co to udělá se spotřebou.
U nafťáku se to vyplatí každopádně... mám ještě Accent r. 2007 s motorem 1.5CRDi a ten se opravdu sám vůbec neohřeje, natož na prázdno. Nepomohl mu ani několikaminutový běh na dvoře, než jsem dal králíkům. Jeden čas jsem musel jezdit do práce cca 3.5km, ovšem mimo město a po hlavním tahu velkým provozem (takže jet na kole, na skútru ani jít pěšky nepřipadalo v úvahu) a tam se ohřál sotva na 45°C, při odjezdu z odpolední šichty to také byla pakárna, jelikož okna nebylo jak rozmrazit a odmlžit a hlavně spotřeba - při tomto dojíždění vycházel průměr 9.5l/100km (!!!), zatímco normálně tento vůz "žere" 5 - 5.5l/100km.

Otázka do pranice... píšeš, zda se to vůbec při tom příkonu vyplatí, ale přitom máš dodělaný ohřev žhavicími svíčkami. Co je to za vůz, kde ja máš umístěné a jak a kdy jsou napájené?

HornisGSX> O tom ani nevím, že tento způsob ohřevu později zakázali. Nicméně pokud byl motor čistý a nezaprasený od nafty, tak mě nenapadá logický důvod, proč by vůz měl tak snadno shořet. Když navíc nafta není těkavá, takže možnost výparů nehrozila. Spíš mě napadá, jestli v těchto případech nešlo o zanedbání bezpečnosti a potřebných předpisů.
Však také uvádím, že tento způsob ohřevu byl povolen jen tehdy, když byl k dispozici další člověk s funkčním a připraveným hasičákem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tip na zimu - předehřev motoru.

24.12.2012 v 15:51 | Nahoru | #42
J.M.K.> no co si budem říkat s vetřasky to teklo horem spodem má měl ve vyškově tento způsob startu zakázaný jedna nám tam sfině blafla

Tip na zimu - předehřev motoru.

24.12.2012 v 21:42 | Nahoru | #43
Muj Meganek ropak ma ve vodni hadici elektricke vytapeni zabudovane jiz z vyroby Jsou to tri telesa podobna zhavicim svickam



Naposledy editováno 24.12.2012 21:49:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tip na zimu - předehřev motoru.

24.12.2012 v 23:05 | Nahoru | #44
HornisGSX> To věřím... takový "Haryk po česku" a na šesti kolech. Až na to, že místo o olej se tam jednalo o naftu. Ale viděl jsem i maníka, který si vozil s sebou opalovačku a kde se dostal k zásuvce, tak ji pustil naplno, vrazil do sání a bylo to mnohem účinnější, než jí dávat přečíst noviny. Asi jako tenhle expert:



dedek_new> O těch už se pár lidí zmínilo. A Accent je taky určitě bude někde mít, jelikož v soupisu pojistek je dvakrát, možná třikrát uvedeno "PTC heater". Ale zatím jsem neměl důvod rozebírat a pátrat a sehnat na něj dílenskou příručku je nereálné. Zřejmě je to ještě příliš "nový" typ.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tip na zimu - předehřev motoru.

24.12.2012 v 23:15 | Nahoru | #45
J.M.K.> u novějších v3s ale to byli už civilní ( jedna firma tady to skupovala z armady a modernizovala) tak krom toho že některým zákazníkům montovala už jinné motory tak do původních vzducháčů montovala lelektriký předehřev oleje a hlavy ale to bylo heblo jak sfiń!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tip na zimu - předehřev motoru.

25.12.2012 v 00:02 | Nahoru | #46
HornisGSX> Tělísko ohřívající olej snad měly i některé motory Zetor, pokud se mi to nemotá s jiným. Ono, když se to vezme jooo přísně, tak by bylo třeba ohřát vodu, olej, olej v kvaltkysně a ještě mít pomocnou elektrickou zubovku, která by natlakovala mazací okruh před startem. To by bylo k motoru nejohleduplnější a nejvíc by prodloužilo životnost.
Sice pěkná představa, ovšem prakticky bohužel nereálná.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tip na zimu - předehřev motoru.

25.12.2012 v 10:42 | Nahoru | #47
J.M.K.>
Vyhřívací žhavící svíčky v termostatu měli i starý Ochcávky. Dneska už to nepoužívají, zřejmě kvůli úsporám. Jinak dojíždět do práce 3,5km dieselem ti nezávidim. To bych raději šel pěšky, určitě bych tolik nezmrznul.
Tahle malá krabička má určitě výhodu v ceně. Klasický topení Webasto nebo Eberspächer stojí kolem 25-30tisíc, to by do starýho Punta nemělo cenu.

Naposledy editováno 25.12.2012 10:45:06

Tip na zimu - předehřev motoru.

25.12.2012 v 10:55 | Nahoru | #48
Na V3Ske po pár "ohrevoch" odišli gumové tesnenia na zdvihátkach. A keď to tieklo vrchom, spodkom fakt hrozila "grilovačka"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tip na zimu - předehřev motoru.

25.12.2012 v 13:47 | Nahoru | #49
dave-lister> Tehdy mně holt nic jiného nezbylo. Sice jsem měl měl i benzinové auto, ale to je 40 letý veterán, toho na prosolené silnice tahat nemůžu. Ale je pravda, že stačilo jej natočit, vyvézt na dvůr, vypnout přívěru a jen ručním plynem nastavit co nejnižší otáčky, kdy motor běžel stabilně a než jsem dal králíkům, byl za těch pár minut ohřát skoro na 60°C a hned po vyjetí hicoval naplno. Největší pakárna s Accentem to byla v mrazech, po 22 hodině odjíždět z odpolední šichty, kdy jsm sice oškrábal okna, ale ta se mlžila zevnitř a při studeném radiátoru nepomohla ani zapnutá klimačka coby vysoušení vzduchu. Navíc na předním okně za jízdy okamžitě po ostříknutí a setření znovu "kvetly kytky" rychlostí kolem 3cm za vteřinu. Měl jsem sice na palubce bazmek podobný tomuto (akorát s bubnovým ventilátorem), ale ten dokázal udržet v okně nezamlžený průzor cca 10cm. Takže též na prkač.
Právě proto už tenkrát mě napadlo namontovat do Accenta Webasto, zjišťoval mi to přímo prodejce vozu, ale když jsme zjistili, že z prostorových důvodů by to bylo dost složité a navíc cena montáže by vyšboubovala celkové náklady na dvojnásobek ceny samotného bufíku a že už přede mnou o tom uvažovali tři jiní majitelé tohoto typu a všichni si to nakonec rozmysleli, jsem od toho též upustil.
Punto jsem pořídil až loni v listopadu, když brácha potřeboval Accenta kvůli dojíždění do školy a kvůli mé invaliditě bylo třeba mít doma ještě další auto, použitelné za každého počasí.

Také bych jinak klidně šel pěšky, ujít 3.5km bylo pro mě tenkrát (holt jsem byl ještě zdráv) otázkou 35 minut, jenže to bylo mimo město a po hlavním tahu, kde je ráno i večer tak silný provoz, že jít tudy pěšky po krajnici by nebylo moc bezpečné. Nehledě na to, že když jsou plískanice, tak bych byl od toho bordelu, co lítá od aut, slušně zapraskaný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tip na zimu - předehřev motoru.

25.12.2012 v 15:12 | Nahoru | #50
J.M.K.> vidíš kdybys místo té italské potvory koupil renault clio 1 tak bys byl spokojený . To fakt myslím vážně to autíčko topilo luxusně a v benzínu žralo 5l

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tip na zimu - předehřev motoru.

25.12.2012 v 17:26 | Nahoru | #51
HornisGSX> Já právě k žabožroutům nemám moc důvěry... dle mých zkušeností jsou to "zhýčkané primadóny" - moc nevydrží a přitom ND jsou drahé a přístup při opravách taky nic moc. Tím ovšem nehodlám rozpoutávat hádky "žabožrout vs špageta". Na té "italské potvoře" naopak oceňuju snadný přístup snad ke všemu a krom svíček úplně ke všemu "spotřebnímu". Není to žádný LaKaToš. Kdybych chtěl něco, co topí fakt hned a jako piliňáky, tak vezmu F125, nebo L1600. To topí skoro hned a navíc ty kvanta izolací ve dveřích a tapecech... ale ta spotřeba.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tip na zimu - předehřev motoru.

25.12.2012 v 17:31 | Nahoru | #52
J.M.K.> no vidíš ale já mluvil o cliu s 96 co jsem měl po škole jako krom toho že to zhnilo tak sloužilo mě asi 4 roky pak tátovi další 4 roky a jediné co se na tom opravovalo tak byl altík jinak spotřebáky jak jsem psal kdyby nezhnilo dostala by ho segra . předtím pak jsem měl R25 2.5l V6 to bylo auto jak sfiň ale už topilo o něco hůř ( tyky to byl prostor

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tip na zimu - předehřev motoru.

25.12.2012 v 17:52 | Nahoru | #53
HornisGSX> Starší jsou obecně lepší a neplatí to jen u aut. Pokukuju po MB300D, nebo F132 2.5D, to je také nesmrtelný motor a hlavně klasika s řadovým čerpadlem. Jen je pakárna sehnat je ve slušném stavu finančně nevykrvácet. Do toho MB bych Webasto prsknul každopádně.

Kámošovo dědeček míval R12 (origo) a také si nestěžoval. Hlavně žádné umravňování starteru kladivem jako na té rumunské kopii.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tip na zimu - předehřev motoru.

25.12.2012 v 18:03 | Nahoru | #54
J.M.K.> taky mám radši starší auta a jelikož mi jedno dosluhuje půjdu do severského tanku ale taky staršího pač ty nové ludry stojej všechny za guvno

(reakce na) Tip na zimu - předehřev motoru.

25.12.2012 v 20:30 | Nahoru | #55
HornisGSX> Moje řeč... hlavně v jednoduchosti je síla. Ne jako dneska, kdy Ti rupne jeden odpor a nehneš se z místa a sám neopravíš nic. Dřív jsem s sebou vozil kufr vercajku, kanďáky se všemi náplněmi... ale u 40 leté "italské potvory" jsem je ani jednou nepotřeboval.
"Severské tanky" mají něco do sebe, hlavně ty starší. Třeba takový SAAB 96, když obrátíš na boudu, tak často ani nepopraskají okna, rozkýváním jej obrátíš zpátky na kola a jedeš dál. Na zimních rallye se to stávalo často.

1 reakcí na tento příspěvek Tip na zimu - předehřev motoru.

25.12.2012 v 22:35 | Nahoru | #56
no zas tak staré už asi né ael buď V S60 nebo XC70 pač to jsou sice už přepič auta ale pořád spolehlivá!

E:píčmeno

Naposledy editováno 25.12.2012 22:35:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tip na zimu - předehřev motoru.

25.12.2012 v 23:23 | Nahoru | #57
HornisGSX> Nevím už, co to bylo za typ, ale jeden exemplář jsem někde viděl, jak měl maník provrtanou střechu a místo sedačky spolujezdce obyčejná kamna na dřevo. Myšlenka dobrá, jen bych nechtěl být na jeho místě, až ho nějaký náklaďák taranuje zprava a ta kamna mu hodí do klína.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tip na zimu - předehřev motoru.

25.12.2012 v 23:26 | Nahoru | #58
J.M.K.> no kamna z boku nechcu ani vidět!

(reakce na) Tip na zimu - předehřev motoru.

26.12.2012 v 00:55 | Nahoru | #59
HornisGSX> Mně povídej... strejda vyprávěl, jak ho prý jednou zachránilo, že se paradoxně nezakšíroval. Holt, jak měl hodně, sakra hodně přes metrák, tak se v hundrtce nepoutal a jednou mu maník s Avií nedal přednost na křižovatce a když strejda viděl, že srážka je nevyhnutelná, stačil pustit řízení a nějak přeskočit na druhou sedačku. Avie ho nabrala a prý skoro celá levá strana auta byla úpně zdemolovaná, tož kdyby tam zůstal sedět, už by tady desítky let nebyl. Stejně tak, jako kdyby poslechl předpisy a použil kšíry.

Tip na zimu - předehřev motoru.

20.4.2013 v 16:14 | Nahoru | #60
Čau, očekávám od autora vlákna hodnocení po zimě, spolehlivost, a hlavně spotřebu el. energie když už jsme meli to vyúčtování
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist