Jen shodou náhod a aktivním přičiněním na obou stranách to dopadlo naštěstí dobře.
Protože o podobný zážitek (byť s dobrým koncem) podruhé nestojím, následovalo shánění informací, vývoj, výroba a následné testování jednoduchého udělátka, které podobné situace dokáže eliminovat.
O výsledky svého bádání se s vámi dělím zde.
Pro pochopení odkazovaného textu je třeba něco málo znalostí elektrotechniky, ale opravdu jen minimum.
Snad to pro někoho bude užitečné. Předem se omlouvám za pozdní odpovědi na případné dotazy, jsem dost zaneprázdněn a nechodím sem nijak často. Howg!
1 reakcí na tento příspěvek hlídání funkce světel nejen motocyklu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) hlídání funkce světel nejen motocyklu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) hlídání funkce světel nejen motocyklu
dewwil píše: E-Ryc> tak to vidím na ty vibrace, ale je zajímavý, že i když s tím nejedu a jen rozsvítím a zhasnu, vyndám ji a jen slyším rup a vlákno je v perdeli, to jsem zkoušel zrovna víc typů H1, která svítí líp A na sklo nehrabu, to si dávám majzla, fakt už nevím, svítí mi třeba sezonu pak ji jen vyndam a konec
Proto nemáš měnit žárovku dřív než praskne
dewwil píše: E-Ryc> je zajímavý, že i když s tím nejedu a jen rozsvítím a zhasnu, vyndám ji a jen slyším rup a vlákno je v perdeli, to jsem zkoušel zrovna víc typů H1, která svítí líp A na sklo nehrabu, to si dávám majzla, fakt už nevím, svítí mi třeba sezonu pak ji jen vyndam a konec
Když už musíš (chceš, potřebuješ) vyndavat funkční žárovku, nechej ji předtím vždycky pořádně vychladnout.
1 reakcí na tento příspěvek hlídání funkce světel nejen motocyklu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) hlídání funkce světel nejen motocyklu
Taky to tak dělám - pasivní bezpečnost.
1 reakcí na tento příspěvek hlídání funkce světel nejen motocyklu
Jinak jsem jednou viděl auto, kde byly nalepené na okraji parabol malé, zalité kousky tištáku s dvojlinkou, takže proti sklu zřejmě byla otočena fotodioda, takže byl hlídán přímo svit žárovky a ne procházející proud.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) hlídání funkce světel nejen motocyklu
J.M.K. píše: Před léty v nástrojárně si jeden kolega koupil nějakého šestiválcového bramboráka (nevím, jaký to přesně byl typ, už trochu starší), který měl docela sofistikovaný palubní počítač na středovém panelu (panel a display ve formátu autorádia) a vzpomínám si, jak jednou mu to pořád psalo "rücklicht defekt" a na pohled jsme nic nemohli najít. Co si matně vybavuju, tak snad nakonec nesvítila jedna ze žárovek osvětlujících SPZ. Takže to možná mělo podobné řešení, i když u Němců, pověstných důkladností, bych se nedivil tomu, kdyby to mělo spíš vřazené malé odpory se snímáním napětí OZ.
Jinak jsem jednou viděl auto, kde byly nalepené na okraji parabol malé, zalité kousky tištáku s dvojlinkou, takže proti sklu zřejmě byla otočena fotodioda, takže byl hlídán přímo svit žárovky a ne procházející proud.
Svagr jel se Superbem a pocitac hlasil ze nesviti nejaka zarovka, na benzinove pumpe zjistil ze mu nesviti koncove svetlo. Sel a na benzince koupil nejakou polskou zarovku. Dal ji tam a pocitac hlasil ze stale nesviti i kdyz opravdu na pohled svitila. V servisu mu rekli ze neni od skodovky a ma jiny odpor.
edit pismenko
Naposledy editováno 13.12.2012 08:55:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) hlídání funkce světel nejen motocyklu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) hlídání funkce světel nejen motocyklu
Nedávno jsem do jedné montoval DO k centrálu a nebylo jak připojit zapínání blinkrů při odmykání a zamykání, jelikož při montáži jednotky DO do dveří není kudy dostat dráty do průchodky, aby se dostaly do kastle. Jedině odnýtovat ten plech ve dveřích... prostě LaKaToš.