globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: hlídání funkce světel nejen motocyklu
 
11.12.2012 v 22:29
Loni v říjnu jsem žažil nepříjemnou událost, kdy mi řidička auta nedala přednost, protože mě přehlédla v důsledku kombinace pošmourného počasí a praské žárovky v předním světle.
Jen shodou náhod a aktivním přičiněním na obou stranách to dopadlo naštěstí dobře.
Protože o podobný zážitek (byť s dobrým koncem) podruhé nestojím, následovalo shánění informací, vývoj, výroba a následné testování jednoduchého udělátka, které podobné situace dokáže eliminovat.
O výsledky svého bádání se s vámi dělím zde.
Pro pochopení odkazovaného textu je třeba něco málo znalostí elektrotechniky, ale opravdu jen minimum.
Snad to pro někoho bude užitečné. Předem se omlouvám za pozdní odpovědi na případné dotazy, jsem dost zaneprázdněn a nechodím sem nijak často. Howg!

hlídání funkce světel nejen motocyklu

11.12.2012 v 22:46 | Nahoru | #1
sakra to uz jsem tu cetl a nebude to dyl nez tyden.

Edit: tady

Naposledy editováno 11.12.2012 22:50:56

hlídání funkce světel nejen motocyklu

12.12.2012 v 06:54 | Nahoru | #2
zajimávé

1 reakcí na tento příspěvek hlídání funkce světel nejen motocyklu

12.12.2012 v 07:30 | Nahoru | #3
Tak mě když prdne hlavní žárovka tak mi ještě svítí parkovačka, sice žádnej šajn, ale vidět to je, a v hnusným počasí to snad uvidím, že mi to nějak mdle svítí...Jinak by mě stejně někdo z protisměru vyblikal, že je mě hovno vidět...Jinak mě spíš sere, že jakmile vyndám H1 z čočky tak rupne, zajímalo by mě proč???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) hlídání funkce světel nejen motocyklu

12.12.2012 v 08:50 | Nahoru | #4
dewwil> Pokud tim myslis vyndas/zandas a pak funguje jen kratce, tak to muze byt tim, ze sahas na banku holou rukuu, tim ji zaspinis a pak se sklo zahriva nerovnomerne a prdne. Pokud hned pri vyndavani, tak bych tipnul na vibrace, ktere ji nacnou a kdyz s ni mechnicky pohnes, tak se rozpadne...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) hlídání funkce světel nejen motocyklu

12.12.2012 v 13:22 | Nahoru | #5
E-Ryc> tak to vidím na ty vibrace, ale je zajímavý, že i když s tím nejedu a jen rozsvítím a zhasnu, vyndám ji a jen slyším rup a vlákno je v perdeli, to jsem zkoušel zrovna víc typů H1, která svítí líp A na sklo nehrabu, to si dávám majzla, fakt už nevím, svítí mi třeba sezonu pak ji jen vyndam a konec

(reakce na) hlídání funkce světel nejen motocyklu

12.12.2012 v 13:34 | Nahoru | #6

dewwil píše: E-Ryc> tak to vidím na ty vibrace, ale je zajímavý, že i když s tím nejedu a jen rozsvítím a zhasnu, vyndám ji a jen slyším rup a vlákno je v perdeli, to jsem zkoušel zrovna víc typů H1, která svítí líp A na sklo nehrabu, to si dávám majzla, fakt už nevím, svítí mi třeba sezonu pak ji jen vyndam a konec



Proto nemáš měnit žárovku dřív než praskne

(reakce na) hlídání funkce světel nejen motocyklu

12.12.2012 v 13:53 | Nahoru | #7
 

dewwil píše: E-Ryc> je zajímavý, že i když s tím nejedu a jen rozsvítím a zhasnu, vyndám ji a jen slyším rup a vlákno je v perdeli, to jsem zkoušel zrovna víc typů H1, která svítí líp A na sklo nehrabu, to si dávám majzla, fakt už nevím, svítí mi třeba sezonu pak ji jen vyndam a konec


Když už musíš (chceš, potřebuješ) vyndavat funkční žárovku, nechej ji předtím vždycky pořádně vychladnout.
 

1 reakcí na tento příspěvek hlídání funkce světel nejen motocyklu

12.12.2012 v 18:23 | Nahoru | #8
Od te doby co svidi na silnicich vsichni a motorky nejsou videt jezdim s dalkovejma. Vypinam je v pripade ze stojim v kolone a nekoho bych oslnoval. Za deniho svetla dalkova neoslnuji tak jako v noci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) hlídání funkce světel nejen motocyklu

12.12.2012 v 21:18 | Nahoru | #9
Zx-10RCarlos>
Taky to tak dělám - pasivní bezpečnost.

(reakce na) hlídání funkce světel nejen motocyklu

12.12.2012 v 22:24 | Nahoru | #10
Kolic> ehm...

1 reakcí na tento příspěvek hlídání funkce světel nejen motocyklu

12.12.2012 v 23:58 | Nahoru | #11
Před léty v nástrojárně si jeden kolega koupil nějakého šestiválcového bramboráka (nevím, jaký to přesně byl typ, už trochu starší), který měl docela sofistikovaný palubní počítač na středovém panelu (panel a display ve formátu autorádia) a vzpomínám si, jak jednou mu to pořád psalo "rücklicht defekt" a na pohled jsme nic nemohli najít. Co si matně vybavuju, tak snad nakonec nesvítila jedna ze žárovek osvětlujících SPZ. Takže to možná mělo podobné řešení, i když u Němců, pověstných důkladností, bych se nedivil tomu, kdyby to mělo spíš vřazené malé odpory se snímáním napětí OZ.

Jinak jsem jednou viděl auto, kde byly nalepené na okraji parabol malé, zalité kousky tištáku s dvojlinkou, takže proti sklu zřejmě byla otočena fotodioda, takže byl hlídán přímo svit žárovky a ne procházející proud.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) hlídání funkce světel nejen motocyklu

13.12.2012 v 08:14 | Nahoru | #12

J.M.K. píše: Před léty v nástrojárně si jeden kolega koupil nějakého šestiválcového bramboráka (nevím, jaký to přesně byl typ, už trochu starší), který měl docela sofistikovaný palubní počítač na středovém panelu (panel a display ve formátu autorádia) a vzpomínám si, jak jednou mu to pořád psalo "rücklicht defekt" a na pohled jsme nic nemohli najít. Co si matně vybavuju, tak snad nakonec nesvítila jedna ze žárovek osvětlujících SPZ. Takže to možná mělo podobné řešení, i když u Němců, pověstných důkladností, bych se nedivil tomu, kdyby to mělo spíš vřazené malé odpory se snímáním napětí OZ.

Jinak jsem jednou viděl auto, kde byly nalepené na okraji parabol malé, zalité kousky tištáku s dvojlinkou, takže proti sklu zřejmě byla otočena fotodioda, takže byl hlídán přímo svit žárovky a ne procházející proud.



Svagr jel se Superbem a pocitac hlasil ze nesviti nejaka zarovka, na benzinove pumpe zjistil ze mu nesviti koncove svetlo. Sel a na benzince koupil nejakou polskou zarovku. Dal ji tam a pocitac hlasil ze stale nesviti i kdyz opravdu na pohled svitila. V servisu mu rekli ze neni od skodovky a ma jiny odpor.

edit pismenko

Naposledy editováno 13.12.2012 08:55:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) hlídání funkce světel nejen motocyklu

13.12.2012 v 12:36 | Nahoru | #13
Zx-10RCarlos> To záleží na toleranci senzorů, ať jde o detekci proudu jazýčkovým kontaktem, nebo měření úbytku napětí na vloženém snímacím odporu. Určitý smysl to má i v tom, že při užší toleranci je možné detekovat nejen úplně nesvítící žárovku, ale i pouhé snížení jasu třeba jen vlivem přechodových odporů, což také není někdy moc bezpečné. Ale nedivil bych se tomu, že by to výrobce měl "ošéfované" tak, že by vyráběl "speciálně upravené" žárovky a jim přizpůsoboval detekci v autě, aby tam nebylo možné dát díly konkurenčních výrobců, i když je to tak běžný náhradní a spotřební díl, jako je žárovka. Ale co... však také "škodná" novější jak Š130 by mi do baráku stejně nesměla. Německé auto smontované z odpadních mimotolerančních součástek a a s českým jménem? Ne, díky, nezájem. Leckdo mě sice za takový pohled na věc kamenuje, ale bohužel toto říká docela dost lidí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) hlídání funkce světel nejen motocyklu

14.12.2012 v 09:11 | Nahoru | #14
J.M.K.> Za takový pohled na věc netřeba kamenovat. Jen je zapotřebí si uvědomit že je to nesmysl a šíří to neználci

(reakce na) hlídání funkce světel nejen motocyklu

14.12.2012 v 17:55 | Nahoru | #15
Milos1> Netvrdím, že bych to bral jako něco tesaného do kamene. Ale něco pravdy na tom bude... stačí se zamyslet, co je na těch autech českého? Snad nic - ochcávka z bočního pohledu je Passat jako vyšitý a pár už jsem jich opravoval a nenašel jsem tam jedinou součátku, jež by nebyla popsaná in der deutschen.
Nedávno jsem do jedné montoval DO k centrálu a nebylo jak připojit zapínání blinkrů při odmykání a zamykání, jelikož při montáži jednotky DO do dveří není kudy dostat dráty do průchodky, aby se dostaly do kastle. Jedině odnýtovat ten plech ve dveřích... prostě LaKaToš.

hlídání funkce světel nejen motocyklu

10.1.2013 v 07:40 | Nahoru | #16
jak jsem si to tak pročítal, vlastně jsi vymyslel sprosté relé :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist