globalmoto_kveten





Téma: Test paliva E85

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Test paliva E85

3.12.2012 v 12:34 | Nahoru | #1

todvora píše: Proč paradox? U ono stojí E85 24,5 - takže tam nějaká úspora asi je: http://www.tank-ono...index.php?page=cenik

Fakt je, že v Plzni na shellce chtějí za N95 taky 32,9Kč takže tankuju teď na shell



tak já to napíšu jinak - pokuď mám motor (je fuk zda v motorce nebo autě) kterej jezdí na N98 (podle výrobce), tak tam leju stejně to, co tam patří! stejný jako když mám do toho lejt 10W40, tak tam leju to, co se tam lejt má a né nic jinýho a lacinějšího , abych ušetřil!
ale pokuď si tam někdo leje něco jinýho jen aby ušetřil, je to jeho věc.
každopádně žvástům že mu to jede líp a míň žere fakt věřim

(reakce na) Test paliva E85

3.12.2012 v 16:51 | Nahoru | #2

1100Virago píše: Mr.Dan: Můžeš mi vysvětlit, jak se pouhou změnou paliva jednoduchým způsobem zvýší max. plnící tlak? Buď nesprávně chápu tu formulaci, nebo máš hrubou chybu v úvaze.


U kamarádova Volva možná jde o placebo, má nížkotlaké turbo a poměrně mízký kompresní poměr. U mého Saaba, který i přes dobu svého vzniku oplývá diagnostikou, jež dokáže v reálném čase rozpoznat příznaky klepání motoru, umí ŘJ na základě údajů z čidla klepání posunout max. plnící tlak až o 25 procent, pokud tomu nahrávají podmínky, tedy jednak teplota, druhak a to hlavně kvalita paliva a jeho oktanové číslo, které se u paliva E85 aproximuje na hodnotu 102. Takže motor, který je vybaven čidlem klepání, lambda sondou a solenoidem (ten se tu jmenuje APC=Automatic Performance Control), který dokáže regulovat plnicí tlak turba, je možné při palivu s vyšším OČ pozorovat znatelný zvýšení ochoty motoru akcelerovat, hlavně v otáčkách nejvyšší toč. momentu.
Je zajímavé, že na jiných fórech s trochu vyšší úrovní znalostí diskutujících o tom nikdo nepochybuje, zatímco tady jsou samí chytráci, kteří popřou cokoliv, aniž by o tom věděli víc než učitelka fyziky na ZŠ. ;)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist