globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Spolehlivost a údržba BMW
7.11.2012 v 15:01
Ahoj,

mám Suzuki SV 650 a vážně přemyšlím o koupi cesťáku typu Pan Europan, FJR, ZZR atd., narazil jsem samozřejmě i na BMW. Zaráží mě jen málo diskuzních příspěvků v sekci BMW a to nejen zde na tomto fóru.

Jak servis kardanu, olej?
Jsou motorky BMW tak dobré že se servis neřeší nebo je jich málo?

např. http://www.motorkar...-1150-rt-435508.html

Děkuji Petr

Naposledy editováno 07.11.2012 15:04:52
Anketa: spolehlivost BMW
nadprůměrná
68%
65
průměrná
22%
21
podprůměrná
10%
10

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spolehlivost a údržba BMW

7.11.2012 v 18:29 | Nahoru | #1
novej> nemyslím běžný servis, ale kardan aspol.. prostě neudělá ti to jen tak někdo doma, co dělá Japonce.. to samé spojka, taky to musí dělat někdo, kdo tomu rozumí.. navíc je to 2 dražší

(reakce na) Spolehlivost a údržba BMW

8.11.2012 v 08:22 | Nahoru | #2

naprcccs píše: novej> nemyslím běžný servis, ale kardan aspol.. prostě neudělá ti to jen tak někdo doma, co dělá Japonce.. to samé spojka, taky to musí dělat někdo, kdo tomu rozumí.. navíc je to 2 dražší

V rámci svolávaček mi vyměnili kardan, kroužek imobilizeru a ještě něco na brdový hadičce. Ne že by se to vysralo, ale preventivně. Teď by to tedy mělo být bez much. Ano slyšel jsem že se občas někomu vysype kerdan, ale vždy je to jen zanedbanou údržbou. Stačí jen kontrolovat jestli nelíná simering. Co se týče spojky tak lamela se "preventivně" mění v 90tis což je myslím dost a vydrží i jednou tolik. Je tam trochu víc práce jak s mokrou spojkou. Kardan si průměrně zručnej člověk vymění, zkontroluje, opraví sám.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spolehlivost a údržba BMW

8.11.2012 v 11:26 | Nahoru | #3

naprcccs píše: novej> nemyslím běžný servis, ale kardan aspol.. prostě neudělá ti to jen tak někdo doma, co dělá Japonce.. to samé spojka, taky to musí dělat někdo, kdo tomu rozumí.. navíc je to 2 dražší


Dovolím si nesouhlasit ...
Olej do kardanu (interval 10 000Km) - 68Kč (možnost že odejde ložisko zadního kola je v cca 100 000 Km cena: ložisko - 1600Kč, gufero 600Kč, 2x ložiska u koncového převodu 2x800Kč + nějaký drobný za práci.)
Olej v motoru (interval 10 000Km) - 170Kč/l + 200Kč za filtr
Olej do převodovky (interval 20 000Km) - cenu si nepamatuju, ale je to pár korun
Výměna gufer a oleje v předních vidlicích (mě začala téct jedna vidle po 90tis. km) - cca 1500Kč i s prací
Repas originálních tlumičů (po 100 000 km byly prostě KO) repas 4900Kč, nové Hyperpro pružiny 4500Kč.
Teď mě čeká výměna brzdvých destiček cca 2500Kč a výměna zadního kotouče cca 3000Kč
Když chce klasický servis si uděláš doma, na výměnách kapalin nic není, seřídit ventily dokáže i dítě ze základky ... diagnostickou jednotku když chceš pořídíš za 3500Kč a uděláš na tom zbytek ...

To že koupím motorku, které horko těžko znám původ a hned se s ní vydám do Turecka a v půli cesty mi klekne spojka ... Však už jsme si o tom psali Neber to špatně, ale provoz BMW mi nepřijde mega drahý ... navíc dostupnost náhradních dílů a to se bavmíme i o starých dvouventilech ... je hoooodně rychlá ...

Takže za mě, BMW rozhodně není motorka pro horních 10 000, ale pokud ji chceš, tak si ji kup ... je jen potřeba pořádně vybírat, ať nedopadně člověk jako Naprc (a to nemyslím špatně starouši )

Edit: Posledně jsem dal za servis 4200,- (bylo v tom 1500 za práci) - Výměna oleje, olej. Filtr, olej převodovka, olej kardan, vzduch. Filtr, palivový filtr, řemen, svíčky
A předtím 2700Kč - motorový olej, olej. Filtr, olej koncový převod, ventily, synchro, diagnostika, natažení elektro přídavných světel

Tož ještě k těm neskutečným enormním nákladům za servis

Naposledy editováno 08.11.2012 11:33:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spolehlivost a údržba BMW

10.11.2012 v 13:42 | Nahoru | #4

naprcccs píše: novej> nemyslím běžný servis, ale kardan aspol.. prostě neudělá ti to jen tak někdo doma, co dělá Japonce.. to samé spojka, taky to musí dělat někdo, kdo tomu rozumí.. navíc je to 2 dražší



Dovolím si nesouhlasit. První spojku na GS1100 jsem dělal v klidečku odpoledne, občas si u toho zakouřil, když jsem dělal asi za půl roku na dalších GS1150 spojku, tak jsem se hecnul - a od postavení motorky na stojan 54minut po chvíli, kdy mi stará lamela ležela na stole. A dělám sám. S kardanem taky nebyl nikdy problém, jak s prací tak s dostupností dílů. Btw. - k ceně, dle mě levnější dělat spojku na GS než na 4V japonci. Pro BMW jen lamelu, šroby přítlačáku, závitový lepidlo a já měním ještě vypínací tyčku, páč má snad vždy otlačený teflon na špici. Žádný těsnění, pružiny, apod..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 2 7.11.2023 v 11:25 ja1
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 1 22.10.2023 v 21:42 Destroyer
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 1 22.10.2023 v 10:51 kokoška.
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 14 5.10.2023 v 20:08 oration
kuriózna chyba prevodovky BMW R 1150 GS, BMW R 1150 RT, BMW R 1150 R, BMW R 11... Destroyer 2 14.9.2023 v 07:19 Tomassino


TOPlist