bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 21mm carb pro Derbi Senda 50 - tipy
5.11.2012 v 13:56
Ma nekdo zkusenosti s instalaci vetsiho karburatoru na Sendu 50?

Nechci zvetsovat velikost valce, ale vetsi karburator a tryska by mohli pomoci.

Odstranil sem restrikce a mam kompletne ladeny vyfuk od Leo Vince.

Zajima me co se stane, kdyz tam dam vetsi carb (asi tusim) a co musim krom pretryskovani a odladeni udelat pro optimalni prubeh vykonu. Maximalka me nezajima. Taky nevim jestli neni 21mm uz na 50ccm moc velky.

Pro b***ky co neporadi a jenom kafraji a neporadi(jako,ze si mam koupit vetsi motorku apod.). Prosim neprispivejte zde a venujte se jine bohulibe cinnosti.
Předchozí
1 2
Následující

21mm carb pro Derbi Senda 50 - tipy

5.11.2012 v 14:04 | Nahoru | #1
Nejsi to nahodou ty kdo shanel servis .

Cemu myslis ze pomuzes vetsim karburatorem ? Pretryskovavat muzes v pripade ze dokazes do toho valce dohnat i vicero vzduchu. Takze leda nejakej filtr s vyssi propustnosti (jak to dopadlo s ladakem a ladenim netusim). Kazdopadne se tady bavime o pul ponika (stoji ti to zato ?)

co treba turbo ? na 50 ccm by to nemuselo bejt ani velky ?

1 reakcí na tento příspěvek 21mm carb pro Derbi Senda 50 - tipy

5.11.2012 v 14:18 | Nahoru | #2
LOL ... jj ... servis sem shanel, ale zacal sem se v tom uz vrtat i sam :)

BTW ladak je super. Ten to hodne odbrzdil .

Spis me zajimaji zkusenosti. S velkou pravdepodobnosti tam dam vetsi trysku a jinej filtr.

ad turbo ... jezis ... to uz do toho nekde z boku muzu michat ethanol.

21mm carb pro Derbi Senda 50 - tipy

5.11.2012 v 14:28 | Nahoru | #3
Není to dvoutakt? A víš že na dvoutaktu je výfuk s karburací a sáním maximálně provázanej, jde to ruku v ruce, navíc laďák jen tka nějakej dvoutaktu spíš škodí. A nepleteš si slovo odbrzdit s tím že to nebude zabržděný s výrazem pro odladění motorky na motorové brzdě po výměně výfuku, karburace a podobně?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 21mm carb pro Derbi Senda 50 - tipy

5.11.2012 v 14:30 | Nahoru | #4

HiddenSnake píše: LOL ... jj ... servis sem shanel, ale zacal sem se v tom uz vrtat i sam :)

BTW ladak je super. Ten to hodne odbrzdil .

Spis me zajimaji zkusenosti. S velkou pravdepodobnosti tam dam vetsi trysku a jinej filtr.

ad turbo ... jezis ... to uz do toho nekde z boku muzu michat ethanol.


Jezkovy zraky vetsi tryska=vic benzinu , kdyz ti tam potece vic benzinu musis tam dostat i vic vzduchu jinak to bude bohaty. Nehlede nato, ze v soucasny dobe uz to muze byt rozm..dany tim ze si tam narval ten ladak a pravdepodobne to potom uz nikdo nezkoumal ze ?

21mm carb pro Derbi Senda 50 - tipy

5.11.2012 v 14:31 | Nahoru | #5
tak se omlouvám, z toho co jsi tady psal sem si myslel že je ti 15+ a potřebuješ lovit spolužačky před základní školou, po shlédnutí profilu koukám že je to jinak, a že jsi to i s tím výfukem udělal správně a poctivě

(reakce na) 21mm carb pro Derbi Senda 50 - tipy

5.11.2012 v 14:32 | Nahoru | #6
gugo> v profilu píše že to nechal seštelovat po montáži laďáku

(reakce na) 21mm carb pro Derbi Senda 50 - tipy

5.11.2012 v 14:40 | Nahoru | #7

gugo píše: Jezkovy zraky vetsi tryska=vic benzinu , kdyz ti tam potece vic benzinu musis tam dostat i vic vzduchu jinak to bude bohaty. Nehlede nato, ze v soucasny dobe uz to muze byt rozm..dany tim ze si tam narval ten ladak a pravdepodobne to potom uz nikdo nezkoumal ze ?



Rozm... to neni ... to si pis, ze sme upravili karb, ale trysku sem nezvetsoval.

Co trochu resim je prave to, ze abych tam dostal vic vzduchu mozna bude lepsi dat tam vetsi karb nez nejakej pochybnej filtr co mi tim prozene hodne vlhkosti.

Proste s tim jenom nemam zkusenost, tak sem se chtel poptat.

Naposledy editováno 05.11.2012 14:40:45

1 reakcí na tento příspěvek 21mm carb pro Derbi Senda 50 - tipy

5.11.2012 v 14:58 | Nahoru | #8
můj syn má aprilii rx 50, 2007 a podle mne je to s tou tvojí identická motorka (např na chladiči je napsáno derbi senda), Vykuchal jsem sání, namontoval karburátor mikuni z větší aprilie, musel jsem vyrobit redukci, natryskoval, odřízl to zůžení v koleni výfuku a pak strašně dlouho seřizoval. No výsledek je uspokojivej. 80ccm to mladej nandavá jako prd, dokonce i semnou se to rozjede )



21mm carb pro Derbi Senda 50 - tipy

5.11.2012 v 15:57 | Nahoru | #9
obecně: karb s větším difuzorem obyčejně posílí vršek a trochu obere spodek (ale to fakt záleží ještě na spoustě jinejch věcí - ber to hodně obecně).
když ho dobře natryskuješ, půjde ti tam stejná směs jako dosud (jen se ji asi povede nasát víc, díky menšímu odporu v sání)

každopádně když vetšímu karbu nepřizpůsobíš kanály (= bude to sát z velkýho průměru do malýho), tak si moc nepomůžeš.

21mm carb pro Derbi Senda 50 - tipy

5.11.2012 v 16:28 | Nahoru | #10
Derbi-Aprilie-Gilera stejní koncern patří pod piagio.

1 reakcí na tento příspěvek 21mm carb pro Derbi Senda 50 - tipy

5.11.2012 v 18:44 | Nahoru | #11
Kámoš má CPI Sx 50 , v podstatě asi to samé a hodil tam jinší trysky a jelo to líp

(reakce na) 21mm carb pro Derbi Senda 50 - tipy

5.11.2012 v 20:05 | Nahoru | #12

TheFrida píše: Kámoš má CPI Sx 50 , v podstatě asi to samé a hodil tam jinší trysky a jelo to líp



samozrejme, kdyz tam hodis vic paliva a neprechlastas to, tak to jede lip. Pointa je kombinace .... vic vzduchu z vetsiho karburatoru + vetsi trysky + lepsi filtr >>> ???? nejspis lepsi charakteristika (nebo zmenena charakteristika). A taky samozrejme otazka je jestli to ten hrnecek a klikovka jeste vydrzi :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 21mm carb pro Derbi Senda 50 - tipy

5.11.2012 v 21:05 | Nahoru | #13
novej> tak to maji ty 80ky nejake cinske..
Pac ta v kitu by si tu vasi 50ku pojela s prstem v nose

HiddenSnake - 21ky karbece se davaji na stredni 70kove kity. Na 50ku v zakladu je to uplne k hovnu jen to bude more zrat.
A odladeni to si take poladis dlouho...

Naposledy editováno 05.11.2012 21:14:38

(reakce na) 21mm carb pro Derbi Senda 50 - tipy

5.11.2012 v 21:48 | Nahoru | #14

z-x-r píše: novej> tak to maji ty 80ky nejake cinske..
Pac ta v kitu by si tu vasi 50ku pojela s prstem v nose

HiddenSnake - 21ky karbece se davaji na stredni 70kove kity. Na 50ku v zakladu je to uplne k hovnu jen to bude more zrat.
A odladeni to si take poladis dlouho...



ano to je doporucena kombinace ... ale hodne lidi cpe 21ky i na 50cc valce, proto se ptam jestli s tim ma nekdo zkusenost. Technicky by melo zvetseni z 17.5ky vetsim privodem vzduchu.

a uplne 50ka v zakladu to neni. Ony ty kompletne predelany vyfukovy rozvody s tim delaji svoje.

Vetsina 80kovejch kitu je jeste vic rozladenejsi nez ladeny 50ky.

Naposledy editováno 05.11.2012 21:49:39

1 reakcí na tento příspěvek 21mm carb pro Derbi Senda 50 - tipy

6.11.2012 v 18:12 | Nahoru | #15
Calllofsick ti napsal obecně platné věci.
Pokud sis poradil s doladěním po výměně výfuku, poradíš si i s větším karbecem. Akorát abys měl dost trysek... .
Taky by ses měl kuknout, jak to bude na vstupu do karbecu, abys tam měl něco jako nátrubek - aby nedocházelo u vstupního hrdla ke zbytečným turbulencím.
Jen tak pro zajímavost - soutěžní 2T padesátky koncem šedesátých let mívaly karburátory s difuzorem okolo 24mm (hlavní tryska kolem 130, volnoběh 50)...
Byly to symetráky s rozvodem pístem, žádný šíbr, natož klapky.
Já měl na pinckovi úpravu Kreibich, karbec 20, spotřebu přes 6,5...ale jelo to jak kráva...a těch ojnic...

(reakce na) 21mm carb pro Derbi Senda 50 - tipy

6.11.2012 v 18:35 | Nahoru | #16

Zdenalbenal píše: Calllofsick ti napsal obecně platné věci.
Pokud sis poradil s doladěním po výměně výfuku, poradíš si i s větším karbecem. Akorát abys měl dost trysek... .
Taky by ses měl kuknout, jak to bude na vstupu do karbecu, abys tam měl něco jako nátrubek - aby nedocházelo u vstupního hrdla ke zbytečným turbulencím.
Jen tak pro zajímavost - soutěžní 2T padesátky koncem šedesátých let mívaly karburátory s difuzorem okolo 24mm (hlavní tryska kolem 130, volnoběh 50)...
Byly to symetráky s rozvodem pístem, žádný šíbr, natož klapky.
Já měl na pinckovi úpravu Kreibich, karbec 20, spotřebu přes 6,5...ale jelo to jak kráva...a těch ojnic...



no klikovka asi bude casem nova taky.... ale na to si netroufam

21mm carb pro Derbi Senda 50 - tipy

6.11.2012 v 18:52 | Nahoru | #17
Má to motor Minarelli AM6?
Pokud jo, tak k němu se dají podle míry tunění díly normálně koupit - primár s rovnýma zubama, klika...
Jen na to mít peníze.
Do pincka se dá upravit ojnice z Hondy.

21mm carb pro Derbi Senda 50 - tipy

6.11.2012 v 19:45 | Nahoru | #18
jj ... je to klasicka AM6ka

dilu sou na to mraky. De o to,ze karbec si dokazu predstavit, ze vymenim, ale klikovku uz asi ne.

Konzultoval jsem s chlapci z www.adrenalin-pedstop.co.uk a tam mi doporucili http://www.adrenali...T_scooters-4083.aspx + nejakej lepsi filtr. No a sada trysek k tomu abych doladil smes.

Je to sranda. Lidi co padesatku nikdy nemeli mi tvrdi, ze to nebude fungovat. Par lidi co padesatku maji/meli mi radi jak z toho neco dostat.

Jediny co resim jestli nebudu muset prepracovat klapku do motoru a s tim filtrem porad nevim, protoze se trochu bojim vetsiho nasavani vlhkosti do motoru.

1 reakcí na tento příspěvek 21mm carb pro Derbi Senda 50 - tipy

7.11.2012 v 08:44 | Nahoru | #19
Na těchto malorážkách se totiž projeví každá prkotina...
Co se týče filtrů, jsem poněkud konzervativní a používám molitanové, případně papírové. A dostatečně veliké. Zkrz spolehlivou funkci v nečistém prostředí, ne na silnici. Skútry moc v terénu nejezdí...
Potřeboval bych vidět, jak to na té motorce vypadá, ale přímý filtr, nasazený na karburátor, bych tam nedával. Spíše bych se zajímal, jak upravit sériový budník (větší díry na nasávání vzduchu, případně větší vložka), páč tam to bývá řešeno s ohledem na hluk sání...a aby tomu luftu v prostoru za filtrem ke karbecu nic nevadilo.
Velice důležitý je právě přechod do hrdla karburátoru z filtru, co vídávám na veleupravených fichtlech, to je často ukázkou, jak ne. Třeba Mustang v sérii, no hrůza. S tou hadicí a dvacítkou karbecem to vůbec nejelo!
Jak jo, tak to se dá najít na starých padesátkách (Puch, Sachs) na kterých jezdil třebas Gino Perego .
S těma klapkama - těma se dá v určitých hranicích upravit požadovaný průběh výkonu. Ale taky by měla mít klapková skříň uvnitř takovou vložku (před klapkama), omezující mrtvý prostor. Když tam není, má to horší spodek.

(reakce na) 21mm carb pro Derbi Senda 50 - tipy

7.11.2012 v 13:40 | Nahoru | #20

Zdenalbenal píše: Na těchto malorážkách se totiž projeví každá prkotina...
Co se týče filtrů, jsem poněkud konzervativní a používám molitanové, případně papírové. A dostatečně veliké. Zkrz spolehlivou funkci v nečistém prostředí, ne na silnici. Skútry moc v terénu nejezdí...
Potřeboval bych vidět, jak to na té motorce vypadá, ale přímý filtr, nasazený na karburátor, bych tam nedával. Spíše bych se zajímal, jak upravit sériový budník (větší díry na nasávání vzduchu, případně větší vložka), páč tam to bývá řešeno s ohledem na hluk sání...a aby tomu luftu v prostoru za filtrem ke karbecu nic nevadilo.
Velice důležitý je právě přechod do hrdla karburátoru z filtru, co vídávám na veleupravených fichtlech, to je často ukázkou, jak ne. Třeba Mustang v sérii, no hrůza. S tou hadicí a dvacítkou karbecem to vůbec nejelo!
Jak jo, tak to se dá najít na starých padesátkách (Puch, Sachs) na kterých jezdil třebas Gino Perego .
S těma klapkama - těma se dá v určitých hranicích upravit požadovaný průběh výkonu. Ale taky by měla mít klapková skříň uvnitř takovou vložku (před klapkama), omezující mrtvý prostor. Když tam není, má to horší spodek.



jj ... nad tim filtrem taky vaham. V terenu moc nejezdim (parkrat sem jel po polnacce). Na derbine je klasica budka se sanim pod sedlem.

Zatim vypada nejrozumnejsi bud laskovat s tryskama na soucasnym karbecu a snazit se z toho dostat co to da (je tam rezerva na vstupu a urcite i na velikosti trysky), ale je otazka jak to pojede a nebo zvetsit karbec a zvazit ten filtr.

Naposledy editováno 07.11.2012 13:46:36

21mm carb pro Derbi Senda 50 - tipy

7.11.2012 v 14:17 | Nahoru | #21
S filtrem je tam obecne problem. To sani pod sedlem proste vzdycky bude mit limity. Navic ten budnik je obrovskej.

Co se tyce hluku tak to bych neresil. Uz ted to rve jak krava

21mm carb pro Derbi Senda 50 - tipy

7.11.2012 v 20:47 | Nahoru | #22
BTW Zdenale mas nekde fotku "spravneho pripojeni karburatoru" ?

ad natrubek ... to maji jenom zavodni karburatory, ale ty uz zase neumeji primontovat oilmastera >>> takze riziko zadreni se masivne zvysuje :)

Naposledy editováno 07.11.2012 21:24:52

21mm carb pro Derbi Senda 50 - tipy

8.11.2012 v 19:43 | Nahoru | #23
No dneska sem se na to koukal a vypada to, ze na ten otevrenej filtr tam neni moc misto. Budu se muset hrabat v normanim budniku.

21mm carb pro Derbi Senda 50 - tipy

8.11.2012 v 22:17 | Nahoru | #24
kostky jsou vrzeny ... dily jsou na ceste

kdo se boji nesmi ladit silenyho spanelskyho cmelaka ... blah, blah ....

21mm carb pro Derbi Senda 50 - tipy

12.11.2012 v 15:18 | Nahoru | #25
Právě ten óóbrovský budník je spíše výhoda, páč mezi filtrem (nechť je použitý jakýkoliv) a karbecem je velký uklidňovací prostor.
Někdo říká, že je to zbytečné atd., že stačí filtr napichnůt na karbec - ale právě ten filtr na vstupu dokáže to proudění "rozhodit".
Ony staré werky měly na karbecu nátrubek á la silniční stroje a ta pružná, profilovaná hadica byla přes to přetažena až na karbec (Puch).
No a vzduch šel z toho relativně velkého prostoru budníku nijak nerušen přes nátrubek dál.
Sálo to vlastně filtrovaný vzduch z velkého prostoru.
Třebas na www.michaelritter.de je k uvidění pár obrázků, je tam třeba pohled do ústí karbecu přes takovou tvarovou gumu, která konkrétně u Sachse GS 50 jakoby tvořila ten nátrubek. Z toho pohledu je krásně vidět, že na prostoru okolo vstupu se nešetřilo.
A jak sem psal - u třídy "velkých štamprlí" záleží na každé maličkosti...a právě stroje Sachs, Zundapp, Kreidler, Puch...byly v té době na špici.
Jak vidno, u Derbi je podle Tvých slov ten budník taky dost velký, to není ze srandy.




Tohle je teda osmdesátka na 6D 78 ve Švédsku, ale i na ní je krásně vidět to příkladné řešení sání.

21mm carb pro Derbi Senda 50 - tipy

12.11.2012 v 23:09 | Nahoru | #26
on ten obrovsky budnik, ale ma sani pod sedlem v takovych 3 malickych trubickach a do karbecu to jde zahnutou plastouvou trubkou. :(

Jinak podobne jako na fotce vypada jeden z primych filtru co jsou na ceste .,,, uvidime

Trida velkych stamprli .... hmmm... to se mi libi ;)

Naposledy editováno 12.11.2012 23:13:52

21mm carb pro Derbi Senda 50 - tipy

14.11.2012 v 15:08 | Nahoru | #27
Ještě jsem neviděl přímý filtr udělaný tak, jak to má ten Puch.
Na karbecu nátrubek, přes ten byla ta harmoniková guma a mezi filtrem a karbecem byl velký uklidňovací prostor.
Asi takhle:



21mm carb pro Derbi Senda 50 - tipy

14.11.2012 v 17:46 | Nahoru | #28
hmmmm .... to budu muset promyslet.

Natrubky maji jenom zavodni karbecy, ktery na to davat nechci neb nemaji separatbni mazani >>> bojim, bojim, ze to zadru pokud budu michat.

uklidnovaci prostor v momentalnim budniku neni ... tam je filtr, pak zakroucena trubka ze shora dolu a sup do karbecu.

jeste je moznos zmenit ten molitan v budniku (taky mam jinej) a zvetsit sani do budniku, ale to nevim jak.

Naposledy editováno 14.11.2012 17:46:58

21mm carb pro Derbi Senda 50 - tipy

14.11.2012 v 19:45 | Nahoru | #29
...a ten Puch snad není závodní motor?!
Nátrubek se používá proto, aby při vstupu do karbecu nebylo pokud možno turbulentní proudění, které výrazně snižuje užitečný průřez - i na hodnotu, která může být menší, než difuzor použitého karburátoru...
Ty motorky měly též mazání směsí, jednak bylo oddělené mazání v plenkách a druhak mix je nejspolehlivější.
Okolo karbecu (vstupu) by mělo být volné místo tak o dvojnásobku průměru vstupního hrdla...
Filtr bych použil největší, co to jde. Stejně tak rouru ke karburátoru.
S tím nátrubkem si to můžeš vyzkoušet, sám uvidíš .

21mm carb pro Derbi Senda 50 - tipy

14.11.2012 v 20:43 | Nahoru | #30
no namontuju to co prijde a budeme ladit .... s tim filtrem uvidime. Chapu to co rikas, ale nejsem si jist jestli jsem schopen to bez zavodniho karbecu zajistit.

jinak soucasny karb to nema ani nahodou tam je proste trubka ...

jinak me oilmaster vyhovuje (hlava lina nemusi myslet na dolejvani oleje).

Naposledy editováno 14.11.2012 21:01:00
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Problem s baterkou Derbi X-Race 50SM HiddenSnake 3 15.10.2013 v 09:37 pesastor
2 taktni zahada Derbi X-Race 50SM HiddenSnake 21 18.5.2013 v 09:30 HiddenSnake
Predpeti lanka plynu na karburatoru... Derbi X-Race 50SM HiddenSnake 15 23.11.2012 v 19:10 HiddenSnake
Hlavicky svicek - rozdily Derbi X-Race 50SM HiddenSnake 12 18.11.2012 v 20:00 Dr.fík
Osetreni vyfuku Derbi X-Race 50SM HiddenSnake 2 7.11.2012 v 20:49 HiddenSnake


TOPlist