globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: smrt motoru
27.10.2012 v 23:31
tak si čtu, že zase někdo stočil o pár km... nechápu, neřeším... stočení 10 - 50 tis je podle mě úpně jedno... když to udělá jeden člověk, né 5 za sebou... ale... komu z vás tu umřela motorka na moc km.... a spíš, komu už to nějak nešlo řešit... ani výměnou pístů, koužků, gufer, koleček převodovky.... nebo na co umře motorka mimo motoru?

a kde sou všechny ty mrtvoly? koupím nějakou hezkou, mrtvou jako dekoračku.

podle mě, lajka, co do toho fakt nevidí, všechno najede 150 - 300 tis... jen o tom nikdo z nás, co to má neví, bo mají všechy 35 tis... záleží na chování a servisu.. nebavím se o motorkách třeba r.v. 2000 a novější na okruhu... to nikdo neví...

pochlubte se s najetýma km!!! no, do 100 tis asi nepiště

moje GSXR 1000 z roku 2001 má na tacho 58 tis, podle mě tak o 30 víc a třeba za studena to pěkně mlátí, ale za tepla už to jde. ale 100 tis km dá v poho.... to TLR se sto ...a moc je důkaz, že to funguje a jde to...

staré cbr 600 f a GSF a nevím, co ještě musí najíždět...... autové hodnoty....


(reakce na) smrt motoru

29.10.2012 v 22:21 | Nahoru | #121

DemolitionDave píše:

Těmto blbečkům to přeju



Imho to ale odnesly i okolni motorky

smrt motoru

29.10.2012 v 22:27 | Nahoru | #122
Já kupoval tenhle rok V-Stroma novýho a od 1.března mám přes 31000km, takže za 5 let si povíme co ten motor vydržel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) smrt motoru

29.10.2012 v 23:16 | Nahoru | #123

2stroke píše: Bráchova stará GPZ 750 z roku 86 má najeto odhadem tak 250 000 a pořád jede jak za mlada...



tak to má brácha z prdele kliku, protože zrovna GPZka byly dost podceněný na hlavy. Žraly oleje vrchem. Přehřejvaly se na hlavách a pak šly do háje vodítka ventilů. Nějak tam nebylo dobře vyřešený mazání vaček či co.Stačilo v parným létě projíždět městem a stát na semaforech. Každý GPZtko po studeným nastartování dělalo takový zvuky, jako moje Duckna když je dobře seřízená

1 reakcí na tento příspěvek smrt motoru

29.10.2012 v 23:20 | Nahoru | #124
Můj FZS 1000 spatřil světlo světa v r.2004 a já ho kupoval v roce 2007 s 25000km.Teď budu mít 123000km a zatím v poho.Do motoru jsem ještě nehrabal,jen měním olej cca po 6000km a asi 3x jsem měnil svíčky a vzduch. filtr.U oleje jsem postupně přecházel z plné syntetiky 10w-40 na polosyntetiku 10w-40 a teď 20w-50.Oleje dolívám 1-2lt/6000km,podle způsobu jízdy.Měnil jsem ložiska v zadním kole a v krku,4x řetězovou sadu,teď nedávno přední kotouče,několikrát olej v tlumičích a vloni pružiny a trubky v šavlích.Dále jsem spotřeboval troje přední brzdové desky a jedny zadní,taky 14 předních gum a 20 zadních...Motoricky to zatím jde,spíš se bojím převodovky.Doufám,že ještě chvíli vydrží...

(reakce na) smrt motoru

29.10.2012 v 23:39 | Nahoru | #125

t_freedom píše: tak to má brácha z prdele kliku, protože zrovna GPZka byly dost podceněný na hlavy. Žraly oleje vrchem. Přehřejvaly se na hlavách a pak šly do háje vodítka ventilů. Nějak tam nebylo dobře vyřešený mazání vaček či co.Stačilo v parným létě projíždět městem a stát na semaforech. Každý GPZtko po studeným nastartování dělalo takový zvuky, jako moje Duckna když je dobře seřízená



Ještě jsem měl dodat, že ten motor měl už asi tak 5x rozdělaný a má tam válce a písty z jiného motoru, ty staré už byly dost vyběhané (sice to ještě jelo, ale když měl jiné válce a písty, lepší - taky z jetého motoru - tak je tam prostě dal). Teď na konci léta v tom motoru měnil ventilová gufera (a to bez demontáže hlavy)...jako ten motor to roztáhl na 200 v hodině i s prasklými kroužky na 2 válcích ...jo, ta GPZ je Rutanova exmotorka...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) smrt motoru

30.10.2012 v 00:18 | Nahoru | #126

hajnej1 píše: Můj FZS 1000 spatřil světlo světa v r.2004 a já ho kupoval v roce 2007 s 25000km.Teď budu mít 123000km a zatím v poho.Do motoru jsem ještě nehrabal,jen měním olej cca po 6000km a asi 3x jsem měnil svíčky a vzduch. filtr.U oleje jsem postupně přecházel z plné syntetiky 10w-40 na polosyntetiku 10w-40 a teď 20w-50.Oleje dolívám 1-2lt/6000km,podle způsobu jízdy.Měnil jsem ložiska v zadním kole a v krku,4x řetězovou sadu,teď nedávno přední kotouče,několikrát olej v tlumičích a vloni pružiny a trubky v šavlích.Dále jsem spotřeboval troje přední brzdové desky a jedny zadní,taky 14 předních gum a 20 zadních...Motoricky to zatím jde,spíš se bojím převodovky.Doufám,že ještě chvíli vydrží...



Jenom troje predni desky za tolik kilaku a kotouce v haji? Davas nejaky tvrdy mrchy co je zerou ne?

smrt motoru

30.10.2012 v 06:50 | Nahoru | #127
na svejch 34tkm mám druhý přední a třetí zadní desky, dojíždím 2.řetězovku holt já to tvrdím pořád, tady nejde moc poměřovat...každej jezdí jinak.

(reakce na) smrt motoru

30.10.2012 v 07:09 | Nahoru | #128
SirIndy> Když jsem ho kupoval,měl nové desky a řetězovku.Psal jsem jen,co jsem měnil já.

smrt motoru

30.10.2012 v 08:00 | Nahoru | #129
mám 86 000 km na Thunderu a vesele jezdím dál:) měním destičky, olej, filtr a sem tam olej doleju když je třeba

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) smrt motoru

30.10.2012 v 08:19 | Nahoru | #130

mike.46 píše: Tak hlavně jde o to, že to je podvod a na západ od našich hranic je to trestný čin. Taky je asi rozdíl, jestli porovnáváš km na cesťáku, který je ježděný v úplně jiném režimu než třeba supersportová šestka. A taky bych se vsadil, že ty motory s xxxxxx km budou "zvadlé" a určitě nebudou dosahovat výkonů "zánovních" motorů.



Přesně tak.

Četl jsem test Yamahy R1, rv98 po 50ti a 100tis km.

Po 50-ti tis km:
Už po prvních dvaceti tis. km byla spotřeba oleje přes 0,5l/100km. Ventily i po 50ti tis km nepotřebovaly seřídit a motor měl plnou kompresi. To je docela zajímavý, protože písty už byly lehce líznutý (přidřený) a válce byly oválný. Ojniční oka ok. Jedna ojnice musela být vyměněna, protože byla kvůli přidírání natažená. Vačky ok. Ložiska na klice OK. Převodovka v super stavu. Olejový čerpadlo má velký rýhy. Spojka OK. Hodně znatelný POKLES VÝKONU.

Po 100tis km:
První a čtvrtý válec mají ve stěně praskliny 2 a 5 cm dlouhé, válce překročily toleranci ovality a další provoz bloku válců není možný. Ze stejného důvodu docházelo k jednostrannému přidírání pístů, nadměrná vůle v druhém směru pak vedla k odlamování pístního límce. Všechny písty mají trhliny v uložení pístního čepu. Kliková hřídel je v perfektním stavu, stejně jako ojniční oka. Sací ventily nemají žádné usazeniny a jsou stále v toleranci. Vodítka výfukových ventilů jsou jsou už mimo toleranci opotřebení. Závada typická pro první ročník R1 - ulomené oko pružiny řadícího válečku. Opotřebené jehly a komínky v karburátorech způsobují propad výkonu pod 4.000 ot/min.

Test probíhal pokaždý na řádně zahřátým motoru, jak autor článku důrazně píše.

Celkem zajímavý...

1 reakcí na tento příspěvek smrt motoru

30.10.2012 v 08:34 | Nahoru | #131
Pánové tak já se snažim prodat BMW K 1200 LT rv.2000 se 123tis a každopádně je to v ČR neprodejné, soudě dle reakcí. Všechny stejně staré motorky mají v inzerci najeto za 12 let kolem 30-60tis což je strop. Počítám li dobře tak to je 2500-5000km ročně u cesťáku za kterej někdo vyhodil 700tis?? To je jedna dovča i pro ty co nejezdí. Osobně mám za dvě sezony 47tis a to jsem ještě neskončil. V zimě jsem ve 102 tis měřil tlaky, které jsou ve stavu nového stroje ve vzájemném rozpětí do 0,3 baru což je skoro nemožný jinak z oprav při kopi nová spojka v 76 tis, ve 104tis ložisko zadního kola, lehce zpuchřelá sběrná hadice odvzdušnění klikové skříně u karburátorů ve 102tis. Ventily jsem dvakrát po 20tis. jen kontroloval neboť jsou v toleranci. Ještě byl měněnej v 60 tis napínák rozvodového řetězu, kterej je ale prej vždy jako novej. Kotouče jsou původní bez známek zjevného opotřebení. Než bych dával stroj za nesmyslnou cenu, budu raději spokojeně jezdit dál

Naposledy editováno 30.10.2012 08:38:21

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) smrt motoru

30.10.2012 v 08:44 | Nahoru | #132
carlos38> Každopádně ale nelze porovnávat supersport a cesťák.Já jezdim v rozmezí nejčastěji okolo 2tis až 3tisíce otáček. Když tam mam 5 tis tak to valim 170 po dálnici.Takovej poddimenzovanej motor co se jen převaluje nejde jen tak odhonit. Musí to vydržet víc jak auto, bo při stejném motoru táhnu méně než poloviční váhu stroje.

Naposledy editováno 30.10.2012 08:45:37

(reakce na) smrt motoru

30.10.2012 v 08:59 | Nahoru | #133

Mira-KT píše: carlos38> Každopádně ale nelze porovnávat supersport a cesťák.Já jezdim v rozmezí nejčastěji okolo 2tis až 3tisíce otáček. Když tam mam 5 tis tak to valim 170 po dálnici.Takovej poddimenzovanej motor co se jen převaluje nejde jen tak odhonit. Musí to vydržet víc jak auto, bo při stejném motoru táhnu méně než poloviční váhu stroje.



Ano. Proto taky souhlasím s Mikovo příspěvkem.

(reakce na) smrt motoru

30.10.2012 v 08:59 | Nahoru | #134
Mira-KT> to je přesně to...ten kdo by jezdil SSko pod 5trpm ho nepotřebuje. Já osobně, když chci jet a blbnu někde v kopcích a zatáčkách, nepadnu otáčkama pod 6-7trpm.
Kdybych měl GSo, Kčko, ZZR1400 nebo jinej tourer, nepotřebuju z těch koní co to má na cestování ani 2/3 ikdybych jel po dálnici 160km/h.
To jsou dva úplně jiný příběhy...

smrt motoru

30.10.2012 v 09:12 | Nahoru | #135
No právě, že jsou to dva jiné příběhy se stejným koncem cca 50 tis km = neprodejné Kupte si motorku a řekněte kamarádům, že má 120 tis, tak jste za blázna a tak lidi stáčí a stáčí ...

smrt motoru

30.10.2012 v 09:26 | Nahoru | #136
Tak osobně bych si motorku, která má najeto přes 30tis taky už nekoupil. Jsem naočkovanej z R6, která byla víc v servisu než na silnici. Nasypal jsem do ní skoro 50tis a pak jí prodal. Měla najeto 51tis.

Jinak ještě k tomu motoru z R1... Stejný je ve Fazerech. Motory z R6 stejně tak a třeba motor z RSV je v cestovním Caponordu.

1 reakcí na tento příspěvek smrt motoru

30.10.2012 v 09:49 | Nahoru | #137
Já mám Srada 600,rok 97,má najeto 73000km,z toho asi 20 se mnou,mimo spotřebáku(olej,filtry,svíce apod) jsem nechal letos vyčistit a seřídit karby,a jinak pořád jezdí super..bez nejmenšího problému.. znám borce co koupil 954RR 02 s 15000 a druhej to samý s 52000.. kteremu asi ta moto ještě bez problémů jezdí?

(reakce na) smrt motoru

30.10.2012 v 10:17 | Nahoru | #138
Chachar.fista> Známý má 954RR, najeto skoro 70tis. tachometrových, ve skutečnosti možná i víc a žádný problém. Já jsem kupoval 954 s 65tis. na tacho, majitel tvrdil, že měnil tachometr-spadl a vytekl , a moto má údajně jen cca 36tis. ..ale byla v tak vynikajícím stavu, takže jsem ji koupil, lepší jsem nenašel ať měla na tacho třeba 20..
Mimochodem je hodně veliký rozdíl mezi např. r6 a cesťákem od bmw, viz. nahoře. BMW je motorka, která by mohla majitele přežít

Naposledy editováno 30.10.2012 10:18:05

1 reakcí na tento příspěvek smrt motoru

30.10.2012 v 10:28 | Nahoru | #139
mam shadow spirit r.v.09,(kupovana 2010)funglac,ma lahko cez 60 000 km a v pohode,len pravidelny servis.na aute mam cez 300 000 ale uz sa to kurvi.

1 reakcí na tento příspěvek smrt motoru

30.10.2012 v 10:37 | Nahoru | #140
Ja letos koupil RSV z roku 2001 se 17 000 na tachometru.

Kotouce sjety skoro mimo toleranci, podvozek nastavenej na okruh a vymenenej motor neznamyho puvodu ani stari. Ale mela krasnej kratkej arrow

(reakce na) smrt motoru

30.10.2012 v 10:44 | Nahoru | #141

pylot píše: Ja letos koupil RSV z roku 2001 se 17 000 na tachometru.

Kotouce sjety skoro mimo toleranci, podvozek nastavenej na okruh a vymenenej motor neznamyho puvodu ani stari. Ale mela krasnej kratkej arrow



No vidíš. Já letos taky koupil RSV r.v. 05. Najeto 24tis. Přední desky, KO, řetězovka KO, kotouče hezký, takže ty km odpovídaji.

smrt motoru

30.10.2012 v 10:47 | Nahoru | #142
Já bych si to dovolil schrnout i na základě svých zkuŠenosti a zkušeností z okolí - kategorie :
1) 1V 500ccm+ "stary" kostrukce (vzduchac+litina) - tak na 50-70 vybrus event. vrch kliky - na 150 to poradpojede ale celkove uz nic moc
2) 1V 500ccm+ "moderní" (nicasil + vodniky) - obecne bez problemu 100000+ zase tak od 150ti uz se zacnou hromadit dalsi poruchy
3) 2V klasiky 500ccm -obecne vsechny pres 100000 - vodnici i dyl ,celkove vesmes bez problemu ale nad hranici 100-120tis zacinaji obecne brat olej (s tim ale klidne daji 150-200)
4)cestaky- alpy, afriky, - obecne pres 150tis
5)velky cestaky ,bmw varan apod - i pres 150-200
nad tech 150 uz to moc nerozvadim protoze to desne zalezi na pristupu majitele a celkovyho stavu motorky - 20let starou afriku nebo oblibenou 1100gs budete udrzovat nazivu s vetsi ochotou investovat nez 20let staryho obouchanyho supersporta, dalsi vec je pristup k tomu co je bezna udrzba a co je zachrana motoru pres smrti - vybus a ojka u starsi 500ky DR je brana skoro jako samozrejmost - ze by nekdo takhle s klidem uvazoval o vybrusu na CBR silne pochybuju , zivotnost supersportu oplne obchazim a je silne zavadejici podle toho jak je ten motor tahanej - kdyz s nim pojedete jako s cestakem neni duvod aby nevydrzel skoro stejne (vykon na kterej je kosntruovan proste neodebiras a proto vydrzi dyl) ale kdo to turuje na srazu do omezovace patri mu chytnout sulina do sveraku a jebnout kladivem a nebo vesti trest - vyradit ho z vypoctu zivotnosti ) co se tyce mne nikdy sem nestacel a radsi prodaval pod cenou jinak motor byl vzdycky v dobry kondici ale zbytek motorky moralne a technicky vystarl vic nez motor - podvozek se 100t uz je uplne nekde jinde nez nafunglovce akorat majitel je zvyklej a vetsinou to nevi

(reakce na) smrt motoru

30.10.2012 v 10:47 | Nahoru | #143
shadow_7pade> no počkej, ale to už jsi hodně mimo mísu s typem motcyklu a motoru...

smrt motoru

30.10.2012 v 12:09 | Nahoru | #144
Můj jednoválec (NX650) už taky natočil 105.000 km, jezdí, a s trochou péče ještě nějakej pátek určitě bude.

Jinak když bych se vrátil k úplně prvnímu příspěvku, tak smrt motorky nastane tehdy, kdy už se majitel ať už z důvodu nehody nebo poruchy rozhodne motorku znovu nezprovoznit, dá ji do šrotu nebo třeba rozebere na náhradní díly.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) smrt motoru

30.10.2012 v 12:31 | Nahoru | #145

Mira-KT píše: Pánové tak já se snažim prodat BMW K 1200 LT rv.2000 se 123tis a každopádně je to v ČR neprodejné, soudě dle reakcí.


Ahoj potkaly jsme se letos na srazu,mohu potvrdit že jsem viděl to BMW LT na vlastní oči a mít peníze tak ho beru,tady tyhle motory snesou 300tis.km a více jsou to na to dělané motory a pokud se k tomu někdo nechová jako prase tak motorka ho přežije.
A máš pravdu pokud to někdo nezná tak je u nás neprodejná tak jako moje,já ji chci prodat a koupit zpět LT ikdyby mněla 150tis na tachometru,ale poctivého majitele jako ty,který tomu dá to co má.

(reakce na) smrt motoru

30.10.2012 v 12:50 | Nahoru | #146
Pamatuju, bylo to na srazu Europanů v JČ. Jinak zdravim a přeju šťastnou ruku při výběru

Naposledy editováno 30.10.2012 16:21:34

smrt motoru

30.10.2012 v 13:07 | Nahoru | #147
zajímavé čtení, já přispět nemůžu páč na 125ccm si nepamatuju, tam vim že jsem dal od go do go cca 35tisic, suzu jsem koupil po x majitelích, inazuma má asi 55 a nejspíš reálných a babetta má na tacho 21 a nejake drobné, nez bude mít kilo tak budu sedivej

smrt motoru

30.10.2012 v 17:30 | Nahoru | #148
Dolíku, ty si pamatuješ dost mých motorek a víš, jak to mám. Jenom ty dvě poslední: FJ- čko
mělo při prodeji přes 200 tis. a na Triumphu jsem přetočil 100 tis. loni. Takže keci o dědovi, kterej jezdil deset let do kostela jsou samozřejmě kravina. Letos jsem jezdil jen
do června ( než jsem se zrakvil v práci ) a stejně jsem natočil skoro 5 tis.
Spiš mě překvapuje, když tady čtu, kolik toho najezdíme, kdo jsou ti, co stáčej a ti ,
co to vyžadujou. Všichni víme, že je to blbost a všechny motorky mají najeto 35 tis a auta
120. Hmm...

smrt motoru

30.10.2012 v 18:30 | Nahoru | #149
126 000 mil.

smrt motoru

30.10.2012 v 19:25 | Nahoru | #150
souhlasím s autorem článku Sice je zcestné bavit se o nesmrtelnosti, nicméně nevidím důvody proč by motor nemohl přežít stovky tisíc km. Většina mašin umře na zapomenutí ve stodole nebo bouračkou....

Pro příklad Magna 750, 180 tisíc km.... Suzuki VX800 240tisíc km... Takže asi tak

Naposledy editováno 30.10.2012 19:27:35
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist