1 reakcí na tento příspěvek Pískování
Teď jsem s tím pískoval padáky, tak můžu dát zkušenosti - je to lepší a rychlejší než smirkování, to jo. Potřebuješ písek - stačí i obyč plavenej, prosátej a vysušenej, jinak se ucpavá. Pak potřebuješ kompresor - velkej. My máme hodně velkej, makal na 100%, bez přestávek a tlak byl 6 atmosfér - to je tak minimum aby to ještě efektivně tryskalo.
Určitě bych koupil pistoli s hadicí - s tou nádobkou by tě bolela ruka a pořád bys to doplňoval.
Práci o 300% urychlí, když se barva opálí, až se seškvaří.
V zimě si chci taky přelakovat rám a rovnou říkám, že si to nechám opískovat, protože bych na tom strávil dva dny. A nechám si to i rovnou stříknout zinkem. A myslím, že těch 1500 Kč je přehnaných - bude to levnější.
Jo a v okruhu 5ti metrů je všude odraženej písek, ani nemluvím, že ty budeš muset mít pořádný rukavice (já měl svářečský), obličejovej štít, kterej si při tom taky zničíš (poškrábe se). Jen brejle ani nezkoušej, to se nedá.
Teď jsem si všimnul - provozní tlak 3 bary - tak to by z toho sice písek lítal, ale moc velkej efekt by neudělal, jedině tak na hliníku.
PS: prosím nesnažme se všechno si udělat sami jako ferda mravenec, a dělejme každé to včem jsme nejlepší
Druhá věc je, že po tryskání často zmizí spousta histroických detailů, například výrobní opravy nádrží cínem, pokud byla v některém místě špatně zavařená autogenem... a naposled taky dokáže tryskání schovat praskliny a jiné poškození rámu, na která se pak příjde až při lakování (kamarádova zkušenost právě pod krkem u Jawy).
Takže za sebe doporučuji a mam mnoho let vyzkoušené, nejprva vše chemicky odlakovat (dá se zvládnout v pohodě doma v hrnci pomocí hydroxidu sodného, co se koupí v drogérii jako perličky na čištění odpadů), pak mam díly v původní nebarvené struktuře (často je vidět kvalita původních polotovarů a třeba i malé vyražené výrobní značky, které by tryskání zničilo) s korozí. Toto prohlédnu, zkontroluji například kapilárkou v ohrožených místech a pak se zbavuji koroze. Opět to jde chemickou cestou, případně dle typu na jemném tryskači a jen v potřebném místě.
Tento postup je pro díly mnohem šetrnější, než bezhlavé tryskání, jen není úplně vhodný pro hliníkové díly (s louhem se moc nemusí).
Howgh.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3899, 3900] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 116971 | Dnes v 06:13 Béďa17 |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka | pornopoet | 3 | 9.3.2024 v 08:28 cmiral |
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka | Lithwick | 12 | 25.2.2024 v 12:11 udinar |
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 57 | 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR |