Soudruzi ze správy silnic nám na jedné křižovatce vytvořili řízení semafory... nic nového...
Problém je v tom, že přehození " stůj" za " volno " obstarává nějaké čidlo, nebo senzor, jenž nějakým způsobem nezaregistruje motorku !!!
Přijedu k červené, zastavím, čekám, čekám, čekám... furt červená, vykopávám stojánek, skáču kolem motrky, mávám před semaforem... nic...
Po 10ti minutách přijíždí auto a blik... zelená!!!
Otázka zní:
Dá se nějak oje.bat to pos.ra.né čidlo?
Nebo to projet na červenou?
1 reakcí na tento příspěvek Jak na semafor s čidlem
Když je novej asfalt, nemáš možnost poznat, kde to čidlo je. Když je dodělaný do starýho asfaltu, je na tom asfaltu vidět, kde ho řezali - stačí se pak postavit přímo mezi řezy.
Řešením je počkat na auto a až přijede, popojet až na bílou čáru nebo za ní - aby to auto najelo na čidlo.
Údajně funguje i hodně silnej magnet někde na motorce (vespod, třeba na stojánku, pokud tam něni nic jinýho, na co by se chytil). Neodymium magnety jsou ale nejlepší - ale nemam to vůbec vyzkoušený, jen jedna bába povídala.
Čidlo funguje na indukčním principu - když nad ním zastaví hromada železa, ví o ní. Motorka je jen malá hromádka, ale ten magnet by měl výrazně napomoct.
Když nic jinýho, tak otočit nebo na červenou. Nebo změnit pruh/směr jízdy. Nejčastější jsou ty čidla na pruhu pro odbočení vlevo a v Plzni jich je jak nasráno.
Jo a jeden motorkář tady z fora to v Plzni už řeší/řešil oficiální cestou. Myšleno - přijedu a semafor nic a nic a nic - prostě stížnost a debata co s tím. Kam došel, nevím...
Naposledy editováno 25.10.2012 14:56:13
Pavouk106 píše: Ve zkratce - čidlo je smyčka drátu pod asfaltem kus před bílou čárou (cca 1,5m začíná, na šířku má ta 80cm a na dýlku 120cm (odhad). Přímo v tomhle obdélníku musíš zastavit, jinak na motorce nikam dál nepojedeš.
Když je novej asfalt, nemáš možnost poznat, kde to čidlo je. Když je dodělaný do starýho asfaltu, je na tom asfaltu vidět, kde ho řezali - stačí se pak postavit přímo mezi řezy.
Řešením je počkat na auto a až přijede, popojet až na bílou čáru nebo za ní - aby to auto najelo na čidlo.
Údajně funguje i hodně silnej magnet někde na motorce (vespod, třeba na stojánku, pokud tam něni nic jinýho, na co by se chytil). Neodymium magnety jsou ale nejlepší - ale nemam to vůbec vyzkoušený, jen jedna bába povídala.
Čidlo funguje na indukčním principu - když nad ním zastaví hromada železa, ví o ní. Motorka je jen malá hromádka, ale ten magnet by měl výrazně napomoct.
Když nic jinýho, tak otočit nebo na červenou. Nebo změnit pruh/směr jízdy. Nejčastější jsou ty čidla na pruhu pro odbočení vlevo a v Plzni jich je jak nasráno.
Jo a jeden motorkář tady z fora to v Plzni už řeší/řešil oficiální cestou. Myšleno - přijedu a semafor nic a nic a nic - prostě stížnost a debata co s tím. Kam došel, nevím...
Přesněji jde o rozladení L C obvodu. proto cokoliv magnetického, supluje jádro cívky-změna indukčnosti, jyný F-rez.