paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Vliv hmotnosti pístu
Zdar všichni,
nezná někdo váhu orig. pístu na TL1000S??? Kvůli zvyšování výkonu zvětšením vrtání se budou nakupovat větší kované písty a chceme dosáhnout stejné váhy jako origo píst. Nebo pokud někdo má rozebraný motor z TLS jestli by ho mohl pokoutně zvážit na maminčině či manželčině přesné kuchyňské váze, nejlépe s kroužky i s čepem
Anebo je to jedno a váha pístu nemá vliv???
Díkes za odpovědi
Anketa: Může se to kvůli váze pístu posrat???
Ano
70%
45
Ne
13%
8
Nevím
6%
4
Vys..te se na to (stejně to uděláme)
11%
7

1 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu

5.10.2012 v 12:03 | Nahoru | #1
Tak jsem zabrousil do odborné literatury

Technická rukojeť motocyklisty říká:
"Všechny díly klikového mechanismu se vyrábějí tak, aby byly při zachování efektivnosti výroby pokud možno co nejlehčí a nejodolnější.
Vyvažovací závaží nebo nálitky na klikovém hřídeli MUSÍ přesně kompenzovat hmotnost ojnic, ojničních ložisek, pístů, pístních kroužků a pístních čepů.
V opačném případě může v důsledku nevyváženosti docházet k silným vibracím a dokonce může dojít i ke zlomení klikového hřídele.

Co se tady psalo o kitech na zvětšování objemu (že se mění jen válec a píst) napadá mě, jestli nejsou třeba ty větší písty nějak odlehčené. Třeba při větším průměru jsou nižší nebo tak něco. Je to jen nápad, nikdy jsem se s tím nesetkal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu

5.10.2012 v 12:17 | Nahoru | #2

Mi3ka píše: Tak jsem zabrousil do odborné literatury

Technická rukojeť motocyklisty říká:
"Všechny díly klikového mechanismu se vyrábějí tak, aby byly při zachování efektivnosti výroby pokud možno co nejlehčí a nejodolnější.
Vyvažovací závaží nebo nálitky na klikovém hřídeli MUSÍ přesně kompenzovat hmotnost ojnic, ojničních ložisek, pístů, pístních kroužků a pístních čepů.
V opačném případě může v důsledku nevyváženosti docházet k silným vibracím a dokonce může dojít i ke zlomení klikového hřídele.

Co se tady psalo o kitech na zvětšování objemu (že se mění jen válec a píst) napadá mě, jestli nejsou třeba ty větší písty nějak odlehčené. Třeba při větším průměru jsou nižší nebo tak něco. Je to jen nápad, nikdy jsem se s tím nesetkal.



ano, tak tomu bývá, právě u kovaných... Výkovek jde vyrobit lehčí než odlitek. Nicméně pokud zaměníš písty za těžší o stejné hmotnosti, znovu s vyvažováním není problém (v tomto případě jen teoreticky)

To Dolph:
sry, myslel jsem setrvačnost. A ano vše sem si četl, pořád to ale nemění nic na věci, že tím namáháš zbylé díly celého klikového mechanismu.

Naposledy editováno 05.10.2012 12:18:53
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Suzuki TL 1000 nereaguje na otočení... Suzuki TL 1000S irmscher1000 10 27.3.2024 v 18:24 irmscher1000
TL1000R/S zadní napínák rozvodu - k... Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R, Suzuki TL1000R Als... Wanislav 4 29.7.2023 v 19:16 assassin
výměna těsnění pod hlavou suzuki tl... Suzuki TL 1000S pavevyskocil 14 22.7.2023 v 12:01 Martin74
TL1000R střílí do výfuku [1, 2] Suzuki TL 1000R Wanislav 35 7.5.2023 v 16:09 assassin
Suzuki TL 1000S nechce chytit Suzuki TL 1000S Martin74 14 1.5.2023 v 15:58 assassin


TOPlist