nezná někdo váhu orig. pístu na TL1000S??? Kvůli zvyšování výkonu zvětšením vrtání se budou nakupovat větší kované písty a chceme dosáhnout stejné váhy jako origo píst. Nebo pokud někdo má rozebraný motor z TLS jestli by ho mohl pokoutně zvážit na maminčině či manželčině přesné kuchyňské váze, nejlépe s kroužky i s čepem
Anebo je to jedno a váha pístu nemá vliv???
Díkes za odpovědi
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu
Mi3ka píše: Tak jsem zabrousil do odborné literatury
Technická rukojeť motocyklisty říká:
"Všechny díly klikového mechanismu se vyrábějí tak, aby byly při zachování efektivnosti výroby pokud možno co nejlehčí a nejodolnější.
Vyvažovací závaží nebo nálitky na klikovém hřídeli MUSÍ přesně kompenzovat hmotnost ojnic, ojničních ložisek, pístů, pístních kroužků a pístních čepů.
V opačném případě může v důsledku nevyváženosti docházet k silným vibracím a dokonce může dojít i ke zlomení klikového hřídele.
Co se tady psalo o kitech na zvětšování objemu (že se mění jen válec a píst) napadá mě, jestli nejsou třeba ty větší písty nějak odlehčené. Třeba při větším průměru jsou nižší nebo tak něco. Je to jen nápad, nikdy jsem se s tím nesetkal.
ano, tak tomu bývá, právě u kovaných... Výkovek jde vyrobit lehčí než odlitek. Nicméně pokud zaměníš písty za těžší o stejné hmotnosti, znovu s vyvažováním není problém (v tomto případě jen teoreticky)
To Dolph:
sry, myslel jsem setrvačnost. A ano vše sem si četl, pořád to ale nemění nic na věci, že tím namáháš zbylé díly celého klikového mechanismu.
Naposledy editováno 05.10.2012 12:18:53
Kamy píše: ano, tak tomu bývá, právě u kovaných... Výkovek jde vyrobit lehčí než odlitek. Nicméně pokud zaměníš písty za těžší o stejné hmotnosti, znovu s vyvažováním není problém (v tomto případě jen teoreticky)
To Dolph:
sry, myslel jsem setrvačnost. A ano vše sem si četl, pořád to ale nemění nic na věci, že tím namáháš zbylé díly celého klikového mechanismu.
tak o tom,že se to namáhá více není pochyb...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Suzuki TL 1000 nereaguje na otočení... Suzuki TL 1000S | irmscher1000 | 10 | 27.3.2024 v 18:24 irmscher1000 |
TL1000R/S zadní napínák rozvodu - k... Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R, Suzuki TL1000R Als... | Wanislav | 4 | 29.7.2023 v 19:16 assassin |
výměna těsnění pod hlavou suzuki tl... Suzuki TL 1000S | pavevyskocil | 14 | 22.7.2023 v 12:01 Martin74 |
TL1000R střílí do výfuku [1, 2] Suzuki TL 1000R | Wanislav | 35 | 7.5.2023 v 16:09 assassin |
Suzuki TL 1000S nechce chytit Suzuki TL 1000S | Martin74 | 14 | 1.5.2023 v 15:58 assassin |