paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Vliv hmotnosti pístu
Zdar všichni,
nezná někdo váhu orig. pístu na TL1000S??? Kvůli zvyšování výkonu zvětšením vrtání se budou nakupovat větší kované písty a chceme dosáhnout stejné váhy jako origo píst. Nebo pokud někdo má rozebraný motor z TLS jestli by ho mohl pokoutně zvážit na maminčině či manželčině přesné kuchyňské váze, nejlépe s kroužky i s čepem
Anebo je to jedno a váha pístu nemá vliv???
Díkes za odpovědi
Anketa: Může se to kvůli váze pístu posrat???
Ano
70%
45
Ne
13%
8
Nevím
6%
4
Vys..te se na to (stejně to uděláme)
11%
7

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu

5.10.2012 v 12:17 | Nahoru | #1

Mi3ka píše: Tak jsem zabrousil do odborné literatury

Technická rukojeť motocyklisty říká:
"Všechny díly klikového mechanismu se vyrábějí tak, aby byly při zachování efektivnosti výroby pokud možno co nejlehčí a nejodolnější.
Vyvažovací závaží nebo nálitky na klikovém hřídeli MUSÍ přesně kompenzovat hmotnost ojnic, ojničních ložisek, pístů, pístních kroužků a pístních čepů.
V opačném případě může v důsledku nevyváženosti docházet k silným vibracím a dokonce může dojít i ke zlomení klikového hřídele.

Co se tady psalo o kitech na zvětšování objemu (že se mění jen válec a píst) napadá mě, jestli nejsou třeba ty větší písty nějak odlehčené. Třeba při větším průměru jsou nižší nebo tak něco. Je to jen nápad, nikdy jsem se s tím nesetkal.



ano, tak tomu bývá, právě u kovaných... Výkovek jde vyrobit lehčí než odlitek. Nicméně pokud zaměníš písty za těžší o stejné hmotnosti, znovu s vyvažováním není problém (v tomto případě jen teoreticky)

To Dolph:
sry, myslel jsem setrvačnost. A ano vše sem si četl, pořád to ale nemění nic na věci, že tím namáháš zbylé díly celého klikového mechanismu.

Naposledy editováno 05.10.2012 12:18:53

(reakce na) Vliv hmotnosti pístu

5.10.2012 v 13:49 | Nahoru | #2

Kamy píše: ano, tak tomu bývá, právě u kovaných... Výkovek jde vyrobit lehčí než odlitek. Nicméně pokud zaměníš písty za těžší o stejné hmotnosti, znovu s vyvažováním není problém (v tomto případě jen teoreticky)

To Dolph:
sry, myslel jsem setrvačnost. A ano vše sem si četl, pořád to ale nemění nic na věci, že tím namáháš zbylé díly celého klikového mechanismu.



tak o tom,že se to namáhá více není pochyb...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Suzuki TL 1000 nereaguje na otočení... Suzuki TL 1000S irmscher1000 10 27.3.2024 v 18:24 irmscher1000
TL1000R/S zadní napínák rozvodu - k... Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R, Suzuki TL1000R Als... Wanislav 4 29.7.2023 v 19:16 assassin
výměna těsnění pod hlavou suzuki tl... Suzuki TL 1000S pavevyskocil 14 22.7.2023 v 12:01 Martin74
TL1000R střílí do výfuku [1, 2] Suzuki TL 1000R Wanislav 35 7.5.2023 v 16:09 assassin
Suzuki TL 1000S nechce chytit Suzuki TL 1000S Martin74 14 1.5.2023 v 15:58 assassin


TOPlist