paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Vliv hmotnosti pístu
Zdar všichni,
nezná někdo váhu orig. pístu na TL1000S??? Kvůli zvyšování výkonu zvětšením vrtání se budou nakupovat větší kované písty a chceme dosáhnout stejné váhy jako origo píst. Nebo pokud někdo má rozebraný motor z TLS jestli by ho mohl pokoutně zvážit na maminčině či manželčině přesné kuchyňské váze, nejlépe s kroužky i s čepem
Anebo je to jedno a váha pístu nemá vliv???
Díkes za odpovědi
Anketa: Může se to kvůli váze pístu posrat???
Ano
70%
45
Ne
13%
8
Nevím
6%
4
Vys..te se na to (stejně to uděláme)
11%
7

2 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu

4.10.2012 v 23:38 | Nahoru | #1
... Hmotnost pístu vliv na výkon motoru má poměrně veliký . Čím těžší píst ,

tím více je třeba energie na vracení z mrtvých bodů - (horní , dolní úvrat)!

Primitivní příklad je třeba s kladívkem - s kilovým budu máchat ze strany na stranu

poměrně dobře , s těžším to půjde hůře .

Proto jsou dnes kované písty , titanové ojnice - čím méně musím vracet hmoty ze

strany na stranu ..(nahoru , dolu) - tím mám více výkonu !

Naposledy editováno 04.10.2012 23:39:02

(reakce na) Vliv hmotnosti pístu

5.10.2012 v 06:03 | Nahoru | #2
cechradovan> Titanové ojnice ano,tam je jasným důvod snížení váhy.Ale u kovaných pístů to tak jednoznačné není.Argumenty že kovaný píst má vyšší pevnost a proto mu stačí menší stěna obstojí pouze do okamžiku než si uvědomíme že u kovaných pístu se počítá s větší kompresí a namáháním,tudíž je jejich konstrukce robustnější.
Jinak platí že těžší píst není nikdy přínosem,jelikož se neúčastní momentu setrvačnosti a zbytečně zatěžuje klikové ústrojí.

(reakce na) Vliv hmotnosti pístu

5.10.2012 v 07:39 | Nahoru | #3

cechradovan píše: ... Hmotnost pístu vliv na výkon motoru má poměrně veliký . Čím těžší píst ,

tím více je třeba energie na vracení z mrtvých bodů - (horní , dolní úvrat)!

Primitivní příklad je třeba s kladívkem - s kilovým budu máchat ze strany na stranu

poměrně dobře , s těžším to půjde hůře .

Proto jsou dnes kované písty , titanové ojnice - čím méně musím vracet hmoty ze

strany na stranu ..(nahoru , dolu) - tím mám více výkonu !



Mas trosku hokej v tom co je vykon a kde se bere, kdyz machnes tezkym kladivkem tak abys mu udelil stejnou rychlost jako mensimu kladivku tak pusobis vetsi silou, to je jasny, ale ta energie se tim neztrati, to kladivko ma pak vetsi energii.....

Tzn na tezsi pist pusobi vetsi sily, ale neznamena to ze se tam ztraci vic energie....

Fizzer jo jasne v uvrati to celkem funguje, ale kdyz budes treba v pulce zdvihu tak ta hmotnost co predtim vyvazovala pist pusobi na osu kliky kolmo na osu pohybu pistu- pist ale v tu dobu pusobi na kliku pod jinym uhlem nez je 90 stupnu... Takze kdyz vyvazis pist ke koncum zdvihu, tak celej mechanismus rozvazis zas v jine rovine, mezi timahle stavama se dela nejakej kompromis. ?. Tusim ze se tomu u motoru rika faktor vyvazeni... Ovsem u vecka s uhkem jinym nez 180 stupnu to je docela orisek...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Suzuki TL 1000 nereaguje na otočení... Suzuki TL 1000S irmscher1000 10 27.3.2024 v 18:24 irmscher1000
TL1000R/S zadní napínák rozvodu - k... Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R, Suzuki TL1000R Als... Wanislav 4 29.7.2023 v 19:16 assassin
výměna těsnění pod hlavou suzuki tl... Suzuki TL 1000S pavevyskocil 14 22.7.2023 v 12:01 Martin74
TL1000R střílí do výfuku [1, 2] Suzuki TL 1000R Wanislav 35 7.5.2023 v 16:09 assassin
Suzuki TL 1000S nechce chytit Suzuki TL 1000S Martin74 14 1.5.2023 v 15:58 assassin


TOPlist