globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350/634 nebo MZ 251?
Zdravim, chci si koupit k enduru něco silničního 2taktovýho.Ale nevím asi Jawu Konopnici nebo MZ 251. Jel jsem na obou a obě mě bavily.Kterou teda vzít ?
Anketa: Mz nebo Jawa?
Jawa 350/634 Konopnice
67%
52
MZ 251
33%
26

Jawa 350/634 nebo MZ 251?

1.10.2012 v 16:22 | Nahoru | #31
J350/640! Měl jsem ETZ 251, supr motorka, ale má svoje velké nemoci - spojka elektrika... Znovu bych do toho nešel.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/634 nebo MZ 251?

1.10.2012 v 16:48 | Nahoru | #32
proč chceš starší motor?
jinak v tom případě je možnost 632

Jawa 350/634 nebo MZ 251?

1.10.2012 v 17:05 | Nahoru | #33
Tohle je vždy na palici co vybrat,J350/639 jsem měl 8let a naprostá spokojenost,MZ jenom parkrát svezení na kam.150tce,řek bych,že MZ je taková modernější dala by se přirovnat k J 350/640,konopnice je starší kousek,ale pokud je v puvodním stavu tak je to nadherná motorka 80tych let a možná už jenom proto bych ji dal přednost před MZ.

Já tohle řešil poslední pul rok možná rok,nakonec vyběr skončil na MZ250,J350/639(640),nebo starší kousek ČZ 175(250)/477rv kolem 1973 a k tomu jsem pokukoval po Cagiva Freecia 125 a jak to dopadlo mám v profilu den před tím než jsem se jel podívat na Cagivu,jsem nahodou našel ČZ 180 a druhej den stála na dvoře a je to láska na první pohled.

Jawa 350/634 nebo MZ 251?

1.10.2012 v 17:19 | Nahoru | #34
MZ

Jawa 350/634 nebo MZ 251?

1.10.2012 v 18:21 | Nahoru | #35
Zdarec kup jawu, po pár jízdách na kamošově mz 251 mě jawa přijde taková dospělejší ,mám srovnání s jawkou 639. Mz byla trošku komárovitější a navíc bych ju řadil spíš k endurům a ty už jedno máš a chces to na silnicu ne? Kde se mně jawka zdála o dost lepčí. At si říká kdo chce co chce nemoci mají obě dost podobný elektrika,spojka atd. Mz je prostě taky jawa akorát německá.
Měl sem 639 a nedám na nu dospustit ikdyž mě někdy pěkně srala ale koho občas nesere jeho stará že jo. Kdybich měl víc lovů koupil bych si ju spátky, ikdyž kdybich měl na výběr mezi 639 a konopnicí tak bych si asi nevybral ,639 lepší vlastnosti 634 bezkonkurenční vzhled
Jestli se ti líbí konopnice dá se řešit kotouč a elektrika taky není problém vyměnit 6v za 12v+ bezkontakt (doporučuju dělal se to na jawě 250 líp svítí lepšiač startuje doporučuju sadu od wape, dá to tak 1 den práce a stojí to za to)kladívka sou takovi vostřejší ale za ti problémy to nestojí. Jak už tady někdo říkal rozhodně nevyhazuj origo díly zrovna konopnice bude aji dobrá investice do budoucna bych řekl že dost poroste na ceně.

Jawa 350/634 nebo MZ 251?

1.10.2012 v 19:16 | Nahoru | #36
Jezdil jsem sezonu na MZ 150ce. Byla to velmi hravá motorka. Moc rád na ní vzpomínám.
Zas Jawa konopnice na mě působí festovnějším dojmem.
Takže kdybych chtěl něco na lítání do města do práce prostě přibližovadlo, tak bych šel do MZ. Pokud ale vím, že si budu taky chtít vyjet kochat a užívat jízdu tak větší parádu by mi v tomto ohledu asi splnila Jawka. Každopádně ať jedno nebo druhý - nebude to šlápnutí vedle

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/634 nebo MZ 251?

1.10.2012 v 19:25 | Nahoru | #37
Nebál bych se jawičky, 634kový motor je sám o sobě dobrej, mám ho taky, první 632kový motor, ale ještě 6V elektriku. Když dáš dopředu místo standartního 18z kolečko 17z, tak jsou i kopcovité terény hned lepší...

Našel jsem konopnici s kotoučem a

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/634 nebo MZ 251?

1.10.2012 v 20:07 | Nahoru | #38
maateess> tohle bych si predstavoval bud po mych upravach nebo uz od majitele, ze mi to bude stat v garazi!

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/634 nebo MZ 251?

1.10.2012 v 20:16 | Nahoru | #39
memphis.unv> kdyz to porovnam tak novej motor : vyhody: karb (centrální plovák, pomocná tryska, neutrálně vnímám větší difusor a negativně pak sytič), altík,4kanálové válce a písty
nevyhody:spojka,, převodovka (odstupňování 3 a 4 je dlouhý - na 3 už nejede a na 4 ještě nejede), klikovku (vibrace, musí se na ně zvyknout, dokážou ale praskat oka zavěšení motoru), sání (přechody v rozdojce nedolícované)a blbe udelana clonka sani pred karbem

starej motor : vyhody:sametová spojka, zpřevodování převodovky, řešení bloků, hlav, válců (!průběh výkonu!, krouťák, plnění skrt nesprzněné sání), konstrukční, výrobní a technologické zpracování
nevyhody: vaha,dynamo,zapalovani,6V nesviti moc no ,trosku horsi karbec ae jinak je ten motor proste parada.

po 632 uz taky pokukuju ,ale je moc plastova a Konopnice je nejhezci Jawa pro me

Jawa 350/634 nebo MZ 251?

1.10.2012 v 20:24 | Nahoru | #40
Souboj MZ a Jawa je už legendární záležitost. Já mám jen ty nejlepší zkušenosti s MZ. Je určitě živější, obratnější (proto taky využívaná kaskadéry), Jawa víc pohodlí spolujezdce a lepší zvuk a mohutnější vzhled. Záleží na předchozím majiteli.....

(reakce na) Jawa 350/634 nebo MZ 251?

1.10.2012 v 20:39 | Nahoru | #41
Endurak11> 632 má taky ale novou elektriku
a novější motor je silnější

(reakce na) Jawa 350/634 nebo MZ 251?

1.10.2012 v 21:00 | Nahoru | #42
Endurak11> Jaká sametová spojka u 632?! 640 má úplně stejnou..

A převodovka (odstupňování 3 a 4 je dlouhý? 638 motory mají co já vím čtyřku kratší oproti 632/634.

(reakce na) Jawa 350/634 nebo MZ 251?

1.10.2012 v 21:01 | Nahoru | #43

Endurak11 píše: maateess> tohle bych si predstavoval bud po mych upravach nebo uz od majitele, ze mi to bude stat v garazi!

Koupit pěknou 634 není dnes jednoduchý. A za cenu takhle vymazlené 634 by byly tak dvě emzety.

Jawa 350/634 nebo MZ 251?

1.10.2012 v 21:02 | Nahoru | #44
Typ 350/632 opravdu má 12V elektriku, ale do 634 se ke konci výroby dávali motory typu 632 ale ještě se 6V elektrikou. Nijak se od sebe neliší, jen pravý karter má 4díry pro altík a jinačí pravý čep kliky.
Jinak koupit 632 a překopat ju na čtyřku.

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/634 nebo MZ 251?

Skvělá odpověď, děkuji! 1.10.2012 v 21:41 | Nahoru | #45
Můžu porovnávat, jezdil jsem jak na bratrancově emzetě tak na jawách jezdím dodnes. Emza je opravdu živější, točivější, chová se spíš jako číza 477 jen má o něco víc koníků. Třinda je spíš trochu cestovací a hlavně denní dělník silnic a je jí celkem šumafuk jestli je povrch asfalt, šotolina nebo polňačka, hrne se dopředu jak tank. Navíc konopnice nebo jakákoli 634 má prostě oproti emzetě jedno veliký plus - moc povedeně vypadá, za druhý na ni seženeš ještě bez problémů díly, zatímco na emzetu už skoro nic z originál výroby. Třinda je prostě motorka, emzeta sice taky ale spíš se tváří jako přerostlej simák. Jinak k výkonu motoru 634 - v sobotu jsme jeli takovej zhruba 250 km vejlet na jawách a postarší metrákovej chlápek na 634 bez jakejchkoli problémů nechal za sebou moderní jawy 650 - zatáčkovité a kopcovité trasy. Sám mám 634 i 638 a myslím si že 634 se chová živěji i když má papírově menší výkon než osmičkový motory.

Edit.: Tak jsem byl oním jezdcem na 634 před chvilkou vypeskován, tudíž uvádím na správnější míru - pán v nejlepších letech a dvacet kilo přes cent

Naposledy editováno 02.10.2012 12:41:29

Jawa 350/634 nebo MZ 251?

1.10.2012 v 21:43 | Nahoru | #46
Tak za mne, jednoznačně Jawa 350/634...
Pokud se s ní chvilku pomazlíš - stojí to za to!

Jawa 350/634 nebo MZ 251?

2.10.2012 v 12:25 | Nahoru | #47
MZ 251 ETZ byla moje nejhorší motorka.

Jawa 350/634 nebo MZ 251?

Skvělá odpověď, děkuji! 2.10.2012 v 12:25 | Nahoru | #48
Jawa 350/634 - Je to tank. A nádherný... Ale, jak již bylo řečeno, záleží na stylu jízdy.

(reakce na) Jawa 350/634 nebo MZ 251?

2.10.2012 v 14:39 | Nahoru | #49

maateess píše: Nebál bych se jawičky, 634kový motor je sám o sobě dobrej, mám ho taky, první 632kový motor, ale ještě 6V elektriku. Když dáš dopředu místo standartního 18z kolečko 17z, tak jsou i kopcovité terény hned lepší...

Našel jsem konopnici s kotoučem a



Ta je vážně moc pěkná.

(reakce na) Jawa 350/634 nebo MZ 251?

2.10.2012 v 17:09 | Nahoru | #50

Bimbam píše: Můžu porovnávat, jezdil jsem jak na bratrancově emzetě tak na jawách jezdím dodnes. Emza je opravdu živější, točivější, chová se spíš jako číza 477 jen má o něco víc koníků. Třinda je spíš trochu cestovací a hlavně denní dělník silnic a je jí celkem šumafuk jestli je povrch asfalt, šotolina nebo polňačka, hrne se dopředu jak tank. Navíc konopnice nebo jakákoli 634 má prostě oproti emzetě jedno veliký plus - moc povedeně vypadá, za druhý na ni seženeš ještě bez problémů díly, zatímco na emzetu už skoro nic z originál výroby. Třinda je prostě motorka, emzeta sice taky ale spíš se tváří jako přerostlej simák. Jinak k výkonu motoru 634 - v sobotu jsme jeli takovej zhruba 250 km vejlet na jawách a postarší metrákovej chlápek na 634 bez jakejchkoli problémů nechal za sebou moderní jawy 650 - zatáčkovité a kopcovité trasy. Sám mám 634 i 638 a myslím si že 634 se chová živěji i když má papírově menší výkon než osmičkový motory.

Edit.: Tak jsem byl oním jezdcem na 634 před chvilkou vypeskován, tudíž uvádím na správnější míru - pán v nejlepších letech a dvacet kilo přes cent



634 živější připadá,protože zabírá více od spodu. Ve skutečnosti je ale o poznání slabší i na rozjezd o proti 638.

Naposledy editováno 02.10.2012 19:10:26

Jawa 350/634 nebo MZ 251?

2.10.2012 v 18:12 | Nahoru | #51
nevím, já asi MZ300, jde tam dát výbrus. píst 75,45...motoricky jednoznačně MZ, ale vzhledově jawku.....Mira

Jawa 350/634 nebo MZ 251?

Skvělá odpověď, děkuji! 2.10.2012 v 18:27 | Nahoru | #52
No hele.... Loni sem řešil stejný dilema.... Za VYDŘENÝ prachy z brigády sem chtěl něco jinýho než simsona a pionýra..... V úvahu sem bral Jawu 250, 350 a MZ 150, 250. Tak nějak sem si prošel hooodně zkušeností po netu atd.... Po dlouhej době sem se rozhod pro Jawu.... Ale 250 pro člověka, kterej jezdí deně do školy a za rok najede na motorce tak 12 000 by to asi nebylo nejvhodnější.... Vsadil sem na 350 stim že si koupim 634.... najednou se z toho stal Tramp.... Byl sem se na něj podivat na druhou stranu republiky, ale na fotkách nebylo poznát, že to je šrot, kterej byl na oko danej do kupi..... Po 2 tejdnech se v sobotu ráno oběvila na netu jawa 350/640. Rok výroby 2004. S najetejma 22 000. Po prvnim majteli a ke všemu parkovaná v obejváku :) Neváhal sem a hned sem se na ní jel podívat. Bylo mi řečeno, že bez ní určitě domu neodjedu... Bral jsem to s nadhledem.... Nakonec pán měl pravdu :) Závěrem řečeno....Motorku vlastnim přes rok. Jediná závada byla před měsícem, když se mi začala vařit brzdová kapalina.... Jinak vše úplně bez závad. Kupu NELITUJU

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/634 nebo MZ 251?

2.10.2012 v 19:01 | Nahoru | #53

Bimbam píše: Můžu porovnávat, jezdil jsem jak na bratrancově emzetě tak na jawách jezdím dodnes. Emza je opravdu živější, točivější, chová se spíš jako číza 477 jen má o něco víc koníků. Třinda je spíš trochu cestovací a hlavně denní dělník silnic a je jí celkem šumafuk jestli je povrch asfalt, šotolina nebo polňačka, hrne se dopředu jak tank. Navíc konopnice nebo jakákoli 634 má prostě oproti emzetě jedno veliký plus - moc povedeně vypadá, za druhý na ni seženeš ještě bez problémů díly, zatímco na emzetu už skoro nic z originál výroby. Třinda je prostě motorka, emzeta sice taky ale spíš se tváří jako přerostlej simák. Jinak k výkonu motoru 634 - v sobotu jsme jeli takovej zhruba 250 km vejlet na jawách a postarší metrákovej chlápek na 634 bez jakejchkoli problémů nechal za sebou moderní jawy 650 - zatáčkovité a kopcovité trasy. Sám mám 634 i 638 a myslím si že 634 se chová živěji i když má papírově menší výkon než osmičkový motory.

Edit.: Tak jsem byl oním jezdcem na 634 před chvilkou vypeskován, tudíž uvádím na správnější míru - pán v nejlepších letech a dvacet kilo přes cent



že někdo na čtveře ujel 650tce-tak to rozhodně není tím,že je čtvera lepší,ale tím,že na té 650tce jelo kopyto

(reakce na) Jawa 350/634 nebo MZ 251?

2.10.2012 v 20:06 | Nahoru | #54
MZ jsem ještě neviděl, ale napíšu ti něco k jawě 634 kupoval jsem ju letos v původním stavu akorát přestříkaná na červeno byla vojenská najetých měla jenom 6 555km že 20let stála ve skladě majitel předemnou tam dal 12v vape a nemůžu si na ni stěžovat zatím jsem sní najezdil tisíc km startuje na první nakopnutí na trojku jede 65km/h kopec nekopec a na čtyřku 90km/ kopec nekopec, ale když občas jsem jezdil ve dvou tak to bylo poznat. V pohodě se sní dá jezdit i po polních cestách spotřebu mám 5L na 100km když jsem šteloval karbec tak jsem se dostal i na 3L na 100km ale do kopců to nemělo takovej tah tak jsem to dal z pátky, ale zajímaví bylo že po rovince na jednotlivý převody to šlo vytáhnout na vyšší rychlost

Jawa 350/634 nebo MZ 251?

2.10.2012 v 21:10 | Nahoru | #55
Měl jsem dvě 634 s 6V elektrikou, obě hodně jeté a obě šroty, obě trpěly stejnými neduhy, odcházel 6V reglér, nový byl dost drahý, odcházely kondíky, odcházely kladívka, problémy s vidličkami řazení, bylo třeba vyměnit za litinové, klika jen na třech ložiscích, GO téměř každou sezonu.. Pak jsme měl 634 s motorem 633 (bizon), ta byla špičková, za 8 let sice jen 10tis km, ale v terénu, v lese, na dráze a za celou dobu žáden problém. Ale na 640ku to nemá.. Jak už bylo uvedeno, starý motor je slabší (a to citelně), dvouklíč vepředu NIKDY nebude brzdit ani z třetiny jako plovoucí kotouč u 640ky, svou první 640-1 mám 12 let, najetých 100tis km, z toho 85tis mnou, před rokem k ní přibyla další stejná, jen novější a sotva zajetá. Na parádu je určitě hezčí 634, případně ideálěn pérák, či aspoň kývyčka, ale na každodenní provoz jedině 640ku

Jawa 350/634 nebo MZ 251?

Skvělá odpověď, děkuji! 2.10.2012 v 23:06 | Nahoru | #56
Nemůžu porovnávat, já jezdím jen Jawu 634, ale z mojí zkušenosti: rv. 1979, Jezdí okolo 4l, jel jsem i za 3,5l. Rychlost 80-100kmh ideální, do kopců na trojku vždycky v pohodě 80kmh a to může být táhlý, prudký jaký chceš..běžné kopce si držíš na čtyřku 80-100kmh taky. Jízda ve dvou...no má to 15kw a krouťak okolo 30Nm takže si prostě podřadíš a jedeš jak v jednom. Startování v pohodě, mám kladívka, jednou jsem je seřizoval a když mažeš filc tak na ně nemusíš skoro ani sahat. No 6V toho moc nenasvítí, ale jak už bylo řečeno, není problém když dáš Vape, to předělat na 12V a pak máš po starostech. Je to vděčná motorka, musíš k ní přistupovat jako k ženské, když se o ní staráš hezky ti to oplatí...a co se vzhledu týče, to je vždy jen otázka peněz a času, každý si jí může upravit k obrazu svému, viz moje Nastěnka:) takže za mě bych ti doporučil 634

(reakce na) Jawa 350/634 nebo MZ 251?

2.10.2012 v 23:09 | Nahoru | #57
Dolph-cz> je to myšleno tak, že ta 634 je oproti 650 obratnější, lehčí a tak..samozřejmě, když by si za 650 vzal tak jí do kopce a po rovině ujedeš...musíš Míru brát trošku s rezervou:) fakt je tak, že já té 650 v zatáčkách na 634 taky zdrhnul:D ale na rovince to umí každý debil:)

Jawa 350/634 nebo MZ 251?

2.10.2012 v 23:10 | Nahoru | #58
I 6V svítí výborně, dělá se halogenová žárovka( Osram nebo Hella?), stojí cca 200Kč a s tou svítilo lépe než H4ka v 640tce..

Jawa 350/634 nebo MZ 251?

2.10.2012 v 23:12 | Nahoru | #59
c.j=> vážně?:) máš prosím tě link?:)

mě to mžourá jak bludička

dyštak ho hoď k nám na vlákno díky:)

Naposledy editováno 02.10.2012 23:15:04

Jawa 350/634 nebo MZ 251?

2.10.2012 v 23:16 | Nahoru | #60
třeba tady..

http://www.moto-prodejna.cz/zarovky-pojistky/zarovka-6v-35-35w-halogen.html

Jen je třeba do paraboly udělat 3 zářezy na packy a na dráty dát patici - půlměsíc http://www.autolamp.cz/ITEM/patice-pro-zarovku-H4-pulmesic-_patH4
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... Krautkopf 46 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 panelák 8 14.3.2024 v 19:26 Pabol
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 sadimil 12 24.10.2023 v 11:03 kokoška.
Kterým směrem se otáčí náhon tachom... Jawa 350/634 YettiBob 18 7.8.2023 v 10:23 kokoška.
Kryt řetězu Jawa 350/634, ČZ 350/472 honzaza 3 2.8.2023 v 12:08 Zdenalbenal


TOPlist