globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zadřeno? 125ccm 4t
Zdravím,
jedu si takhle ze školy z mírnáho kopečka, cca 80kmh a najednou mi to na chvíli zdechlo a pak se zablokovalo zadní kolo. No nic, ustál jsem to a zastavil. nejsem si jistej, jestli je ten motor zadřenej, spíš mi příde jako zaseklej. Protože startér s nim neotočí a nakopávačka se ani nehne. ještě nikdy jsem se se zadřenym motorem nesetkal, ale zadřenej motor by se asi projevil jinak, třeba ztrátou výkonu, hlukem atd.

Olej v něm byl, když jsem sundal vrchní díl hlavy, tak ventily byly namazaný, takže olejový čerpadlo se podělat nemohlo. Napadá vás, jak zjistim na čem jsem?
Díky
Anketa: Co to je?
Zadřený
6%
5
Zaseklý
0%
0
uplně v kelu
94%
72

2 reakcí na tento příspěvek Zadřeno? 125ccm 4t

19.9.2012 v 22:31 | Nahoru | #1
Tak 18 mi bude za dva tejdny, a silnější mašinu zatim neplánuju. Tahle mi výkonem docela stačila. Pokud dám do opravy dva tisíce, tak to zase neni tak velká investice. Vyměnit klikovku doma zvládnu.

Ale J.M.K. má pravdu, ještě jsem nepřemejšlel ani nezjištoval, proč se to vlastně kouslo. Oleje tam bylo spíš víc než mín, vyteklo z toho víc než litr a má tam bejt 900ml. Hlavně ta klikovka přece lítá pořád v oleji, tak ta by se zadřít neměla a čerpadlo mi funguje, když jsem hnedka po tom, co se to kouslo sundal vršek hlavy, tak bylo vše namazaný dobře. Je možný, že že to ložisko už bylo načatý a že je zbytek motoru v pořádku. Zejtra se u mě staví kamarád, co dělá ve škole autotroniku a koukne na to. Žádnýho velkýho opotřebení jsem si nevšim, převody jsou pořád jako nový.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřeno? 125ccm 4t

19.9.2012 v 22:48 | Nahoru | #2
Hippieguy> Nic ve zlém, ale kde bereš jistotu, že je čerpadlo v pořádku a že má adekvátní tlak? Už jsem psal na začátku vlákna, v hlavě mohly být jen zbytky oleje z doby, kdy mazání ještě fungovalo, takže tohle neřekne o funkčnosti mazání nic. Načaté ložisko se hryzne málokdy, pokud je dobře mazané. Problém nastane tehdy, kdy má ložisko takvou vůli, že přes něj uteče spousta oleje a v důsledku toho pak není v mazacím okruhu tlak. Takže musíš zkontrolovat vše, olej mohl utíkat také úplně jinudy a to ojniční ložisko holt "mělo smůlu", že bylo první, které na to doplatilo.

A s tím kamarádem pozor... autotronika je zaměřena na elektroniku v motorových vozidlech a těžko říct, do jaké míry tam probírají "strojařské" záležitosti motoru a kolik zkušeností s tím může mít. takže na něho bych moc nespoléhal a dal spíš na slovo mechanika, který má léta praxe s klasickými motory.

A že klika "lítá v oleji"... omyl! Všechna ložiska na klikovce jskou mazána tlakovým olejem přiváděným kanálky vrtanými v hřídeli. Pokud je oleje tolik, že ramena kliky zasahují do hladiny a olej tak rozstřikují a napěňují, je to špatně a končí to vysokou spotřebou oleje. A motory s rozstřikovým mazáním se dneska prakticky vůbec neužívají. Navíc u nich byla klikovka a rozvod stejně mazány tlakovým olejem od čerpadla a ramena kliky nezasahovala přímo do hladiny oleje ve vaně, ale pod klikou bylo korýtko, z kterého ramena kliky olej rozstřikovala na válce a spodní strany pístů.

(reakce na) Zadřeno? 125ccm 4t

20.9.2012 v 08:08 | Nahoru | #3

Hippieguy píše: Tak 18 mi bude za dva tejdny, a silnější mašinu zatim neplánuju. Tahle mi výkonem docela stačila. Pokud dám do opravy dva tisíce, tak to zase neni tak velká investice. Vyměnit klikovku doma zvládnu.

Ale J.M.K. má pravdu, ještě jsem nepřemejšlel ani nezjištoval, proč se to vlastně kouslo. Oleje tam bylo spíš víc než mín, vyteklo z toho víc než litr a má tam bejt 900ml. Hlavně ta klikovka přece lítá pořád v oleji, tak ta by se zadřít neměla a čerpadlo mi funguje, když jsem hnedka po tom, co se to kouslo sundal vršek hlavy, tak bylo vše namazaný dobře. Je možný, že že to ložisko už bylo načatý a že je zbytek motoru v pořádku. Zejtra se u mě staví kamarád, co dělá ve škole autotroniku a koukne na to. Žádnýho velkýho opotřebení jsem si nevšim, převody jsou pořád jako nový.



Kdybych byl v takové situaci, tak už bych do toho prachy necpal. Nemáš u toho jistotu a podle toho co píšeš v profilu o té tvé motorce, tak by potřebovala generálku celá. Asi bych to rozprodal na díly a nebo dal inzerát na samotnou nepojízdnou motorku, určitě se nějakej blázen najde (z motorkářů už asi ne) pokud si seženeš další zimní brigádu, tak už si po ní nekupuj žádnou lacinější čínu ve 125 a radši sáhni po něčem spolehlivějším. A jestli ti tohle stačilo výkonově, tak si pořiď simsona, dej si na něj 70ccm kit a myslim že ti to vydrží dýl jak tohle. Nebo nějakou jinou 50ccm, třeba Yamahu DT 50 vzducháče či silnější DT 80. To je čistě muj názor. Jinak si blázen, že jsi s tim neudělal už něco dříve, když si pozoroval takovej rapidní úbytek oleje, to se potom nemůžeš divit že to kleklo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
postačí 125ccm Yuki Vista 125 jozefjozef 22 2.12.2019 v 21:41 Čurdajurda
Znovuoživení motorky Yuki Vista 125 Eliška125r 12 22.7.2019 v 22:00 Romans512
technicka poradna Yuki Vista 125 amazonak 7 3.5.2018 v 21:29 Tatak
elektro Yuki Vista 125 amazonak 3 22.4.2018 v 22:49 Maxipes_Fík
Nemá jiskru-porucha CDI?? Yuki Sport 125, Yuki Vista 125, V.D.O. Moto Chopper ... Hippieguy 18 20.11.2017 v 12:59 297772714


TOPlist