globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Triumph Tiger Explorer + Tiger 800XC - můj test
24.8.2012 v 09:07
ahoj,
při hledání náhrady za DL650 jsem zkusil "angličany":

Dojmy z Triumph Tiger 800XC

První dojem při usednutí je: "jak to že přede mnou nic není?" motorka se z vnějšího pohledu staví jako cestovní enduro, jako že je to větší cestovní motorka. Při usednutí je to ale najednou spíš jako na streetu, minimální krytí z předu, řidítka široká, blízko a hoodně nízko. Myslím že na GS8OO je to v tomto směru lepší-pohodlnější a víc na cesty's vyjímkou krytí), ale už je to nějaký čas co jsem na tom seděl, tak kdo ví. Sedadlo hodnotím pohodlné a systém dvou výšek je dobře a vymyšlený-určitě líp než u Supertenerky. Poloha řadičky, stupaček mi sedí. U nožní brzdy jsem nevím proč pořád šlapal moc k motoru. Spolujezdce nehodnotím, bo jsem jel sám. Nezvykl jsem si na polohu zpětných zrcátek, která jsou hodně blízko a na straně a člověk se musí doslova ohlížet na zrcátko, mrknout okem se nedá. Celkově ta ergonomie mi dost nesedla, určitě bych dal jiný řidítka a do jiný polohy.
Tak a startujem. Motor má zvuk čtyřválce a i po zahřátí tak nějak nedrží úplně stejné volnoběžné otáčky, nevadí to, otáčkoměr se skoro nehne, ale zvuk je proměnný-nejsem na to zvyklý. Jednička jde pěkně a celá převodovka na mne působí hodně dobře-tichá, přesná, dobře odstupňovaná (s ohledem na tříválcový motor).

Jízda-nebudu už psát o ergonomii, takže-podvozek pohodlný a komfortní, proti Supertenerce je pohodlnější. Na druhou stranu jsem měl ale divný pocit z přední vidlice, né že by to nesedělo, ale při běžných rychlostech a třeba v zatáčce mi to jakoby nějak vlnilo nebo tak něco, třeba je to 21kou nebo měkkostí (která se nedá nastavit), nevím. Třeba na stromu v táhlé zatáčce při 90ce klidně řídím jednou rukou, taky se mi nějak nechtělo. Krom toho se motorka musí do zatáček dost nutit. Na Stromu si to jen pomyslím a už klopím, tady to musím fakt udělat. Při větších rychlostech je to už pohoda a asi do 170 ti je to o.k., Nad ca 170 už to není pro podvozek to pravé, drží, ale komfort to není. Velmi dobře podvozek bere jednotlivé díry a na šotolině to bylo velmi dobré, tam bych dal 9 z 10ti. Né úplně dobře se to chová na klasické české silnici 4 třídy-tedy záplata na záplatě-motorka nesedí tak, jak jsem zvyklý, hůř se to čte. Nemám na mysli, že to skáče nebo tak něco, ale Strom i Supertenerka jsou na takové cestě jistější.

Ochrana proti větru-z mého pohledu je to naháč, nefouká jen na hrudník a bradu a to jsem maličkej. Štít se nedá v základu nijak nastavit a od 60 ky se klepe jako žužu-tohle mě opravdu hodně zklamalo. Zprávy o tom, že táhne horko na stehna od motoru jsou pravdivé a rám u motoru se při pojíždění tak ohřeje že fakt pálí. Dobré je, že v žádné poloze ani rychlosti jsem nenašel turbulentní místo a není tu ani podtlak na hrudníku jako je na Stromu.
ABSko fuguje dobře a spíná dostatečně pozdě, vypnutí se namačká přes palubní počítač.
Motor-čekal jsem něco jiného, neříkám lepšího, pouze jiného. Poprvé jsem jel na tříválci a podle mě to má blíž ke čtyřválci než k dvouválu. Průběh - nárůst síly je velmi příjemný, motor zabírá kultivovaně a nad nějakých 7000ot se z něj stává dobrý magor. Na motor nemám výtku i když se mi to pocitově na 7O kW nezdá. Spotřeba: na 55 km klasických silnic+40km dálnice (cca 130-170km/hod)+10km město jsem jel za 6,5 l/100km...není to málo ani moc,ale chtělo by to větší bandu.
Celkově bych stroj hodnotil pozitivně, ale není to motorka se kterou bych chtěl jet kolem světa. Škoda že jsem nezkusil silničnější verzi, ta nebude tak měkká a přední širší 19ka je pro můj účel vhodnější. Hodně se tento stroj srovnává s GS 800, mě to přijde tak nějak podobný...fouká, chlastá víc než se uvádí, ale jede pěkně a mimo asfalt je to fajnové a je lehoučká, motor je jednoznačně zábavnější než u GS, ale GS má zase lepší podvozek :)

Dojmy z Triumph Tiger Explorer
Tak tady u té motorky jsem byl hodně zvědavý-přímý konkurent Yamahy Superteneré a když si odmyslím pár kilo navíc tak i k BMW 1200GS. Ještě by se určitě mělo říct Stelvio a Crosstourer.

Tenhle „test“ budu brát jako srovnávací vůči Supertenerce (dále jen ST), o které jsem psal tady:
http://www.motorkari...?ft=126889&fid=5
a která je dle mého soudu opravdu v mnoha věcech podobná a samozřejmě srovnávám stále vůči V-Stromům (dále jen VS)

1/ velikost, posez atd
je to podobné jako Supertenerka-motorka, která klame tělem. Když si jí člověk prohlíží, tak se zdá velká, ale když si člověk sedne, tak je to prostě motorka jak má být. Sedlo stavitelné do dvou poloh, samo jsem dal na nižší (mám 170cm). Bylo to tak akorát a prý se dá dát ještě o 2cm nižší sedlo, takže na tom může jezdit snad už každý. Ergonomie motorky je perfektní, opět bych si zvedl a přisunul řídítka, bo mám krátké ruce, ale i bez toho je to přesně do ruky. Proti ST a VS má nádrž větší hrb před břichem-nijak to nevadí ani ve stupačkách, jen to bude vadit při umístění tankvaku. Nohy se dají dobře uložit podél motorky, nikde nic netrčí a to ani při jízdě ve stupačkách. Při zastavení je sedlo dobře tvarované, že se dá „sesunout“ k jedné straně-podobně jako na VS. Váha motorky-pocitově bych řekl že těžiště je o fous výš než u ST, ale opravdu né moc. Při jízdě mi to naopak přišlo ještě obratnější než ST o které si myslím, že je v tomto ohledu perfektní.
Celkově hodnotím ergonomii, ovládací prvky a takové to „jak to padne do ruky“ na jedničku a z mého pohledu to o chlup předbíhá ST. Co musím zmínit je sedlo, které mi u ST nesedlo-taky je to paráda-pohodlné, akorát měkké a lépe tvarované u nádrže. Abych jenom nechválil, tak stejně jako u Tigra 800 mi vadí poloha zrcátek-jsou hodně na straně –chtělo by to přeštelovat víc dopředu.

2/ ochrana jezdce
pěkně velké plexy (dá se pořídit i větší), snadno stavitelné v rozmezí ca 5 cm (mění se zároveň výška a úhel-kolíbkový posun), troufnu si to srovnávat s VS. Proti ST či BMW či Stelviu jednoznačně o třídu lepší. Na kolena nefouká, dole na nohy asi jo-to si neuvědomuju. Co je nepříjemné, je teplo od motoru (jezdil jsem ve 30°C), které je docela znát, ale u těchto objemů motoru je to asi normální, protože ST to má taky. No ale omlouvat to nebudu-prostě na stehna jde hic! Proti ST aspoň není slyšet ventilátor chladiče.

3/ podvozek
po téhle motorce jsem chtěl komfort, velkou tuhost, mrštnost a ovládání pro děti. Tohle všechno tam je a je to dobře udělané. Motorka opravdu perfektně sedí na všech povrchách, proti ST mi přišel podvozek komfortnější ale při tom bez ztráty ovladatelnosti. Na rozbitých silnicích 4 třídy, je to pro zadek měkké, ale pro vedení motorky přesné a „přilepené“, na šotolině pohoda-stejné jako ST a proti VS lepší odpružení větších jam, na dálnici jsem zkusil 210 a nemám výtky-totožné s ST. Jel jsem jen v sole, tak nemůžu posoudit co s tím vším provede spolujezdec. Pro ti ST bych dal malé plus při malých rychlostech-je to pohodlnější, ale možná je to jen měkčím sedlem. Podvozek je plně laditelný-v předu předpětí, vzadu předpětí (kolečkem né klíčem jako u Tiger 800)+odskok. Co se týká zatáček, tak stejně jako ST či VS-paráda-člověk jen naznačí a je to. Proti malýmu Tygru nebe a dudy.

4/ motor
tak tady to bude jednoduchý-špička! Opět je znát že to není dvouvál, takže chybí takové to „naše“ bouchání, ale projevem je to přesně to co mám rád. Je to 12ka, takže táhne od 2000 a konec je v oblasti kolem 10.000-tak nějak má podle mě motor fungovat. Při srovnání s ST to ve spod (2-3.000ot)táhne pocitově trošku míň, ale od nějakých 4.000 se karta obrací a Tygr je mimo klec. Příjemné je to, že když pustím plyn, tak mě motor tolik nehodí na řídítka-asi jiná komprese než ST či VS=líp se s tím popojíždí po městě. Vlivem velkého rozptylu mezi max kroutákem a max výkonem ( 2600ot) je luxusní projev celé motorky-od 6000 to tahá jako magor a asi tak kolem 8000 je to erupce. Když ale člověk „kopečkuje“ tak bublat na 3-4000 a pohoda-jazz. Přesně tento projev mi chyběl u ST a líbil se mi u velkýho VS – když nespěchám tak pohodička, ale když to ve mně buchne, tak atomovka. Co je znát jsou trošku jemné vibrace-mravenčení, na který nejsem zvyklý, nicméně během 2 hodin se mi nic neodkrvilo, takže to bude spíš jen nezvyk na jiný motor. Co se týká převodovky, tak pohoda-přesná, tichá-na dnešní dobu standard. Co se rychlosti týká, tak při 210 jsem to vzdal, ale ještě před tím jsem si zkusil přidat a motor rozhodně nebyl u konce svých sil. Spotřebu na trati 110km (40km dálnice 160-190km/hod, zbytek menší silničky+asi 5km městu) mi to ukázalo 5,7 l/100km což si myslím že je hodně dobré na takovou „krávu“.

5/Brzdy
fungují jak mají, ABS zapíná určitě později než u ST což se mi líbí-pocitově to zadkem brzdí líp, připadá mi že ABS nechá kolo o zlomek déle zablokované než u ST). Vypínat se dá tlačítkem na řídítkách (přes palubní počítač).

6/ Vychytávky
Vypínatelné ABS, kontrola trakce-off, 01, 02-konečně jsem to vyzkoušel na šotolině a dobrý příjemný je tempomat, ukazatel kvaltu, teploměr a takové ty standardy. Ovládání z řídítek. Nemá to přepínač palivové mapy jako ST, takže to jede pořád stejně, ale má to na každý převodový stupeň jinou mapu-(tím si vysvětluju příjemné ovládání na menší stupně třeba ve městě).

Celkový pocit -líbí se mi hodně a ještě ke všemu mě z dosud vyzkoušených velkých bestií chytla nejvíc-je to ten typ motorky, na který si člověk sedne a po 10km a ví že je to ono, že si spolu rozumíte. Je to mazel, který má v sobě čertíka (..no možná i čerta..). Kdyby se ostrovanům podařilo ještě shodit takových 20-30kg, tak by to bylo ještě lepší.

Takže za mě – Tiger poráží Supertenerku motorem a pohodlím. Samozřejmě poráží i velkýho Stroma i když jen díky větším zdvihům a „vychytávkám“, protože V90u Stroma krásně buší. Co se týká malýho Tigeru 800, tak ten je úplně někde jinde.

Libor Trinidad

Naposledy editováno 24.08.2012 09:13:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger Explorer + Tiger 800XC - můj test

23.6.2013 v 22:29 | Nahoru | #1
PetrAT> Jasně ,že znám! Je to můj skoro soused! Kdyby měla Honda novou Afriku,tak by to byla jasná volba,ale chtěl jsem "novátora"....a taky o ňáký to kilo lehčí mašinu.
Do té Albánie s ním jsem chtěl jet taky,ale čekačka na Tigera se natolik protáhla,že to nešlo dát.
Jinak jsem odkojenej Hondou Dominátorem a 7let v sedle 4kolky (2xMaroko,11xRumunsko,3roky závodně Offroadmaraton,crosscountry,trial)....ale teď se zase znovu učím po dvou kolech!
http://kodi.rajce.idnes.cz/

Naposledy editováno 23.06.2013 22:35:09

(reakce na) Triumph Tiger Explorer + Tiger 800XC - můj test

24.6.2013 v 09:23 | Nahoru | #2
Outlander>
Tak se těším až podáš report jak se Tygříkovi líbí v offíku
Domino Tuba týral v Albošce, ale evidentně si chlapec užíval především jeho relativně nízkou váhu
Podle toho co mi říkal Petr, tak projeli pěkné a náročné úseky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rozšíření bočního stojánku Triumph ... Triumph Tiger 800 XC karosa 7 7.5.2024 v 08:39 Radek_S
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Dovozce Triumphu z Velké Británie Triumph Tiger 800 XC bity 10 2.2.2024 v 13:08 NUTELIER
triumph tiger 800 - protáčí, ale ne... [1, 2] Triumph Tiger 800 XC Rvn 44 9.10.2023 v 09:35 Krautkopf
Servis triumph [1, 2] Triumph Tiger 800 XC Petr.E 44 25.8.2023 v 19:46 kratkej01


TOPlist