globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zpožděné sepnutí blinkrů a jejich frekvence
Zdravím, mám problém s mojí čerstvě koupenou "Máňou" Hoňdou. Při zapnutí předních světel (jak parkovačky, tak potkávačky, vliv to má stejný) a současném zapnutí libovolné strany blinkrů se blinkry sepnou až po cca 2-3s a jejich frekvence blikání je přibližně 2s. Při vypnutých světlech je sepnutí i frekvence v pořádku (tak jak jsem zvyklej u všeho ostatního se směrovkama). Pro informaci jsou tam LED blinkry s cca 12 diodama (odběr neznám). Podobná situace nastane i při sepnutí brzdového světla (bez zapnutých předních světel), ale zpoždění není tak razantní. Bohužel nejsem elektrikář a vím tak leda co kde změřit, jak vypadají nějaké elektrosoučástky no prostě základy a klidně bych problém řešil koupí nového dílu, jen vás chci požádat o pomoc při hledání toho, kde je zakopanej pes. Předem díky.

Samozřejmě můžu začít i koupí origo blinkrů, ale předpokládám, že LEDky mají nižší odběr :)

1 reakcí na tento příspěvek Zpožděné sepnutí blinkrů a jejich frekvence

Skvělá odpověď, děkuji! 23.8.2012 v 14:15 | Nahoru | #1
OK. Nová baterka je plus, ale i tak... Když máš nastartováno, změř napětí na baterce, rozsviť světla a znovu změř. Samozřejmě trochu vrkni plynem, abys to neměřil jen na volnoběh. Můžeš zkusit současně i zapnout blinkry, světelnou houkačku, brzdovku apod. Pokud tam budeš mít za všech okolností 14-14,5 V (při volnoběhu třeba i jen 13,5 - budiž) , je dobíjení OK. Potom bych měřil, jestli je +- to samé napětí na + vstupu přerušovače. No a zajímavý bude ten naměřený rozdíl bez světel a se světly - "neměl by být ideálně žádný"
Podle příznaků to prostě vypadá, že ti kolísá palubní napětí - podle zátěže. Hodnotu žárovky si taky zkontroluj, plastové paraboly se můžou za určitých okolností vytavit. Jinak pohasnutí kontrolek při rozsvícení světel je z principu do jisté míry normální, ale ta míra se na dálku blbě určuje. Hodnoty napětí za chodu jsou ovšem proti tomu neoddiskutovatelné.

No a potom bych preventivně prolez spoje od přerušovače k blikačům a ukostření. Konektory napružit a prostříknout sprejem na kontakty, dá se i WDčko. To samé pak na světlech, aby to někde nemělo společnou zem a třeba napůl uhnilou.
Jinak je otázka, pokud říkáš přerušovač jako spínací relé (klasická autokrabička), ano ale ne každý přerušovač umí led blikny, protože se mu jeví jako malá zátěž a indikují to jako prasklou žárovku. To ale většinou bliká rychle resp. trvale svítí. Pak se tam roubovaly paralelní odpory na jednotlivé větve, imitující zátěž žárovek.

(reakce na) Zpožděné sepnutí blinkrů a jejich frekvence

23.8.2012 v 22:19 | Nahoru | #2
Béža> Mám tedy nějaké výsledky, některé dost podivné. Začnu tam, kde to začalo, tedy včera měla baterka (typ AGM) po nabití cca 12,9V - připojil jsem ji do moto. Dnes po cca hodině jízdy, kterou střídaly dvě cca 10 minutové přestávky, jsem změřil napětí na baterce (motorka celá off) a zobrazila se hodnota 12,49V. Při zapnutí světel 12,02, s blinkry mezi 11,98V - 12,02V. Po vypnutí opět všeho měla baterka napětí 12,42. Podotýkám, že doposud byl motor vypnutý. S nastartovaným motorem bez zapnutých spotřebičů na volnoběhu ukazovala baterka napětí 12,8-12,9V, když jsem byl na 2,5-3tis ot/min tak cca 13,5V. Když jsem zapnul světla a blinkry, šlo to vždy o těch 0,5-0,7V dolů. Přerušovač je nakonec nejspíš mechanický (je to v takové kulaté plechové věci, vypadá to jako servomotorek se dvěma svorkovými výstupy. Při vypnutých světlech a motoru lítalo napětí od 9,4-1,7V (lítalo to opravdu hodně, jsou to proto cca průměrné hodnoty), se zapnutými světly (opět vypnutým motorem) jsem se dostal do rozsahu 8,7-0,9V. Odpojoval jsem žárovky přední lampy (jsou tam 35W - což sedí s továrníma, v jedné to chrastilo a měla volné sklo; u druhé byla lehce ztavená jedna bužírka svorky). Zadní žárovky 5W, taky dvouvláknové, ale fungovalo pouze jedno - při brždění pouze stoupla intenzita světla. Takže dle mého názoru to není stavěné na diodový blinkry a stejně bude potřeba povyměňovat žárovky. Mimochodem jsem si všimnul, že když zapnu světla a hodím blinkry, tak nejen, že je pomalá frekvence rozepnutí a sepnutí, ale taky svítí jen 3-4 diody z 12! S vypnutýma světlama svítí všechny. Teď mám největší obavy, jestli je ten ubýtek napětí na baterce v pořádku a jestli neodešlo dobíjecí relé či co to je, ale o tom zase jiné téma. Nuže doufám, že z toho něco vyčteš, každopádně i tak díky za pomoc
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nsr nejdou nastavit otáčky Honda NSR 125R Vdi 3 6.6.2024 v 15:00 ja1
Honda NSR 125 R - netočí startér, r... Honda NSR 125R, Honda NSR 125 MourisonCZ 12 2.6.2024 v 14:01 Martin03CZ
Nsrko otevření a polazení Honda NSR 125R Karlusus 20 17.3.2024 v 17:20 čeplin
Honda NSR 125 přední světlomet dotaz Honda NSR 125R RiderofNSR125 5 19.2.2024 v 18:53 RiderofNSR125
Nsr rozeta Honda NSR 125R, Honda NSR 125 Karlusus 12 15.9.2023 v 17:23 Karlusus


TOPlist