paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
 
Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.

Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
 
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.

Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

18.11.2014 v 11:20 | Nahoru | #1
 

Rischwon píše: Kome> Já jsem taky koukal víceméně jen po eRku, ale holt člověk musí vybírat z toho, co je. U toho Xka bych tu homologaci na enduro kolách v mém případě vůbec neřešil, stejně člověk v terénu tolikrát projede místa, kde by neměl co dělat, a když si tam člověk nedejbože rozseká hubu, tak si to taky sám odsere se vším všudy,.. ale jestli bydlíš v centru Prahy, tak by to asi nejideálnější nebylo,... chtě nechtě po silnici ujedeš dost km,.. Dovi> Já právě ještě nejsem definitivně rozhodnutý, co budu vlastně jezdit. To WR to má u mě rozhodnout, na kterou cestu (on/off) se budu v budoucnu vracet častěji. Celkem se mi to začíná líbit to Xko na enduro kolách. Podzim až jaro enduro kola a na léto, kdy jsou výlety po silnici častější a offroad cesty plnější (cyklisti, turisti), tak by se využili i motard kola. Jen bych se chtěl zeptat,.. je přední brzda na Xku o dost silnější, nebylo by to v blátivém terénu nebo v terénu všeobecně na škodu, co se týče silnějšího brzdného účinku, nebo velikosti kotouče i celé brzdy???


Jestli mermomocí trváš na WRku, tak kromě Yamahy WR 250X a WR 250R se nabízí ještě taky Husqvarna WR 250... Pro jistotu - to byl jen joke, tu bych Ti s klidným svědomím neradil, to je syrový stokilový překoňovaný dvoutaktní kladivo na čarodějnice.

___

Takže teď už vážně - přední brzda na Yamaze WR 250R/X je u WR 250X účinnější (silnější) proto, že se brzdný moment vytváří na větším poloměru. Jinak řečeno, síla působící na větším rameni vyvodí větší moment, nebo taky pro stejný moment postačí menší třecí síla mezi destičkama a kotoučem.

Je to tak navrženo proto (myšleno ta silnější brzda u WR 250X oproti slabší u WR 250R), že u endura WR 250R, a to přestože má o víc než 10 cm větší předn kolo, tak na písku a trávě, na mokrém kamení, na spadaném listí apod. stačí pro jeho zablokování subtilnější, méně dimenzovaná brzda, než jaká je jinak potřebná na asfaltu, kde to přední kolo nezablokuješ tak snadno (a zvláště u WR 250X se širší a přilnavější gumou).

Co se brzdného účinku týče, ani ta silnější přední brzda na WR 250X není nějak přehnaně ostrá nebo snad dokonce jedovatá, ale její brzdný účinek je krásně (snadno, příjemně a plynule) dávkovatelný, a ani na kluzkém povrchu by průměrně schopný člověk neměl mít nějaké problémy trvalejšího rázu s případným přebržděním. Čili pokud to není úplný dřevo bez citu, neměl by se do zablokování dostat, pokud by vyloženě sám nechtěl...
 

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

18.11.2014 v 11:54 | Nahoru | #2
Dovi> Ta huska je pěkná no,..ale tak do toho bych musel jezdecky i zkušenostmi dorůst,..

Jinak moc díky za vyčerpávající odpovědi, už mám v tom celkem jasno. Mám v plánu si co nejdříve udělat celodenní výlet, při kterém si objedu jak zmiňované WR Xko, tak i WR Rka od Moto Soukup, které tady visí celou sezonu. Abych si udělal vlastní obrázek, pač jsem Yamahu WR viděl "jen z rychlíku" a udělat konečné rozhodnutí jestli vzít Xko s enduro kolama do bonusu za 110 nebo si připlatit 15 navíc a nechat si dovézt již zmiňované skoro nové R rok 2013 z Itálie přes Moto Soukup. No mět WRko pod stromečkem, zlobit se nebudu,...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Objednavka sedla Seat Concepts z USA Honda CRF 250L stomas 17 Dnes v 10:25 Deadman
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 288, 289] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8660 Včera v 19:41 JAVR
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick


TOPlist