paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
 
Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.

Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
 
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.

Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

13.11.2014 v 10:38 | Nahoru | #1
 

LaKy_ píše: Zkusim tech 47 na zadni a dam vedet. Doufam tedy, ze tech 112 clanku bude stacit, nebo bych mel radeji koupit vic a pak treba zkratit? Zase nevim, jestli je vhodnejsi retez prodluzovat nebo zkracovat, a na vypocty, abych si to spocital, moc nejsem. Kazdopadne v tuhle chvili mam kolo jeste kam dozadu posouvat, takze si myslim, ze treba retez o 114 clancich by tam jeste sel (nevim jestli se dela)


Vem si, že výrobce to má dobře odladěno (délka řetězu versus poloha osy kola na kyvce) právě pro své tovární obutí a pro odzkoušený sekundární převod. Ovšem Tvoje situace je o to komplikovanější, že laboruješ nejenom s kolem téměř o 5 cm větším (a proto to kolo chceš nebo potřebuješ posunout na kyvce víc dozadu), ale ještě chceš/potřebuješ změnit převodový poměr, konkrétně zvětšit rozetu, a tak tam máš holt víc proměnných k řešení rovnice.

Takže když dáš o ty 4 zuby větší rozetu, tak jenom kvůli ní bys měl přidal odhaduju tak asi 3 články řetězu (viz zdůvodnění v diskusi z 12.11.2014 13:08). A jestli tam máš nyní (za současného stavu) ještě OPRAVDU DOST MÍSTA pro další posun kola dozadu včetně rezervy do budoucna pro dopnutí vytahaného řetězu (a v tom potřebném posunu Tě dnes brzdí jenom délka stávajícího řetězu), tak bys mohl dále uvažovat ještě minimálně i o dalším jednom nebo dvou článcích řetězu navíc...

Ale zase to s tou délkou řetězu nepřehánět - proti nějakému většímu posouvání kola dozadu hovoří dvě věci. Jednak za chvíli ten drapák trochu ojedeš, vůle mezi kolem a lízátkem se zvětší a potřeba posouvat to velké kolo co nejvíc dozadu už nebude tak velká jako u zcela nového drapáku. A druhá věc je, že až se Ti provozem vytáhne nový řetěz, už bys pak nemusel mít moc možností kolo posouvat ještě dál dozadu a protažený řetěz správně dopnout; ovšem toto je řešitelné dodatečným odebráním již nepotřebného článku - až by tato potřeba nastala.

 
P.S.
Druhá možnost je nechat to tak, jak to je - s tím, že se drapák za chvíli trochu ojede a kolo už nebude tak moc natěsno u lízátka. Ale neřeší se tím fakt, že nyní se stávající originální řetězovkou, když tam máš kolo o cca 5 cm větší než defaultní, vyrobil sis převod poněkud "do rychla". Což sice může, ale taky vůbec nemusí vadit - záleží víceméně na tom, na jaké kvalty a při jakých otáčkách motoru jak náročné terény a sklony jezdíš a co Ti vyhovuje.
 

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

13.11.2014 v 18:04 | Nahoru | #2
Dovi> Nakonec sem to vyresil tak, ze koupim vice clanku a nytovačku a uvidím jak to bude sedět. Dám pak podrobnější info, pro další, koho by to třeba zajímalo. Pro mě je to čistě takový experiment, spousta lidí na WRR forech si 47 vzadu pochvaluji, s tím, že se sníží maximálka, ale dvojka a trojka bude mnohem víc použitelnější. Uvidíme, vyzkouším a napíšu.
Zatím všem díky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 288, 289] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8661 Včera v 11:11 Palomoto
Objednavka sedla Seat Concepts z USA Honda CRF 250L stomas 17 Včera v 10:25 Deadman
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick


TOPlist