paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
 
Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.

Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
 
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.

Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

12.11.2014 v 10:59 | Nahoru | #1
zpřevodování se dá změnit rozetou, ale i sekundárním ozubeným kolečkem. Takže pokud chceš motorku hodně do síly a zadní rozeta by byla moc veliká a řetěz by zasahoval do nějaký části motorky tak lze koupit o něco větší přední ozubený kolečko. Průvěs řetězu pro teréní motorky by měl bejt 3-4 cm. Já jsem dával na 4 cm protože když se jezdí blátem tak se to nabalí i na řetěz a tím se i víc napne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

12.11.2014 v 13:08 | Nahoru | #2
 

LaKy_ píše: tovarni retez by mel mit 108 clanku, ten muj uz ma neco najeto a nechtel bych to asi nejak nastavovat, tak bych koupil novy a k tomu bych chtel i tu vetsi rozetu. Vychozi prevod je 13/43 a s tou gumou, co tam mam ted, retez neni prepnuty, ale urcite neni volny, jak by mel byt. Premyslel jsem tedy o tom, ze bych koupil rozetu 47 a retez, ktery by mel 112 clanku (s tim, ze by se mi trochu zvetsilo i misto mezi gumou a lizatkem). Takhle nejak by to mohlo fungovat, ne?


Rychlá baj voko kontrola zhruba sedí - chceš přidat 4 zuby na rozetě, takže na opásání poloviny nové rozety nyní řetěz navíc (oproti předchozí rozetě) spotřebuje o něco málo víc než dva články (opásání je o trochu větší než 180 stupňů), a trochu se taky prodlouží i vzdálenost mezi tečnými body rozety a předního kolečka.

Takže při stejné poloze kola v kyvce by to chtělo řetěz alespoň o cca 3 články delší. Ale když bude delší o 4 články, nebude to na závadu, pokud Ti ještě na kyvce zbývá dostatečný prostor pro posun kola dál dozadu, a to jak v současnosti (kvůli oddálení vzorku drapáku od lízátka), tak i později, až dojde provozem k protažení řetězu.

 

Rider23 píše: zpřevodování se dá změnit rozetou, ale i sekundárním ozubeným kolečkem. Takže pokud chceš motorku hodně do síly a zadní rozeta by byla moc veliká a řetěz by zasahoval do nějaký části motorky, tak lze koupit o něco větší přední ozubený kolečko.


POZOR, takhle ne! Tím by naopak došlo ke zpřevodování "do rychlosti".

Pro zpřevodování "do síly" je nutno přidat zuby vzadu a/nebo ubrat vepředu.
Zmenšování předního kolečka ale má své limity, a není dobré to přehánět s ohledem na ztráty a na životnost kolečka + řetězu.

 

Rider23 píše: Průvěs řetězu pro teréní motorky by měl bejt 3-4 cm. Já jsem dával na 4 cm protože když se jezdí blátem tak se to nabalí i na řetěz a tím se i víc napne.


U Yamahy WR250R/W je to víc - vychází to tuším snad až něco mezi 45 - 55 mm. Zatímco u první série WR 250R z roku 2007/2008 ještě udával výrobce rozkmit řetězu v rozmezí 38 až 48 mm, tak následně už jak u WR 250R, tak i u WR 250X předepisuje jinou metodiku - nikoliv rozkmitem řetězu (rozdílem mezi horní a dolní polohou řetězu), ale vzdáleností mezi řetezem a spodní hranou kyvky, která by měla být v rozsahu od 8 do 13 mm. Viz přiložený obrázek:
 





Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 278, 279] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8347 17.6.2024 v 20:44 mRKEF
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58


TOPlist