paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
 
Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.

Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
 
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.

Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

11.11.2014 v 11:28 | Nahoru | #1
Tak si to taky říkám,..kdybych jezdil pouze terén tak to AJP bude asi fakt lepší. Bydlím v centru města, takže vždycky je to chtě nechtě cca 30% silnice, 70% teren (spíš soft enduro, bahno jen občas) Na moto jezdím do práce a když už je nějaký větší celodenní výlet tak jedu z velké části po silnici. Chtěl jsem AJP jet vyzkoušet na testovačku do Králíků, ale nevyšlo mi to skr ,... tak si říkám že je to možná aj dobře pač věřím že to může byt v terénu perfektní svezení a mohlo by mě to trošku odvédst pozornost od WR R, které je pro mě stále na první místě. Jenže nechci žádnou na koleni upravovanou či bouranou,... Ty co vycházeli kolem 100tis jsou beznadějně pryč, a jediné co je momentálně dostupné a pro mě přijatelné jsou lehce zajeté z něměcka víceméně za cenu nové (5500 až 6500e).

Dovi => Ještě je tu jedna ze slovenska je to rok 2008, nájezd 25000km za 3500e (98000kč), což se mi zdá celkem dost, když si vezmu že za těch 5500e koupím skoro novou rok 2014 s nájezdem 3-7tis km nebo když už tak WR X 2008 s nájezdem 15000km za 80 000, a měl bych finanční rezervu na enduro kola,....

http://www.motoinzer...835362-wr-250-r.html

http://www.motoinzer...835287-wr-250-x.html

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

11.11.2014 v 15:06 | Nahoru | #2
 

Rischwon píše: Tak si to taky říkám,..kdybych jezdil pouze terén, tak to AJP bude asi fakt lepší. Bydlím v centru města, takže vždycky je to chtě nechtě cca 30% silnice, 70% teren (spíš soft enduro, bahno jen občas). Na moto jezdím do práce a když už je nějaký větší celodenní výlet, tak jedu z velké části po silnici. Chtěl jsem AJP jet vyzkoušet na testovačku do Králíků, ale nevyšlo mi to skr ,... tak si říkám, že je to možná aj dobře, pač věřím, že to může byt v terénu perfektní svezení a mohlo by mě to trošku odvést pozornost od WR R, které je pro mě stále na první místě.


Souhlas, a jestli můžu, tak malou poznámku - obecně se ten poměr terén/silnice dost přeceňuje.
Co si tak pamatuju ještě z dob svého ježdění na "Gelende-Štráse" enduru BMW R 1100GS (boxer nevhodný do těžkého terénu - samozřejmě je to jiná liga a těžká pára oproti o polovinu lehčímu endurku WR 250R/X) a z diskusí na foru BMWGS, tak lidi většinou mají v tomto ohledu velký oči s tím poměrem off-road / on-road.
Původní představa je třeba 50 na 50, nebo někdo i 80 na 20 (maluje si to tak, že 80% ujede v terénu a 20% na silnici), ale praxe bývá většinou opačná - na 100 km zvládnutých alespoň ve středně náročném terénu (nikoliv na lehce sjízdné šotolině nebo polní cestě) nakonec připadá třeba 700 nebo 1000 km po silnicích s pevným nebo se zpevněným povrchem. Schválně ať si to každý zkusí pro zajímavost někdy třeba za dva tři roky zpětně vyhodnotit...

 

Rischwon píše: ...WR R, které je pro mě stále na první místě. Jenže nechci žádnou na koleni upravovanou či bouranou,... Ty, co vycházeli kolem 100tis, jsou beznadějně pryč, a jediné, co je momentálně dostupné a pro mě přijatelné, jsou lehce zajeté z Německa víceméně za cenu nové (5500 až 6500e). Dovi => Ještě je tu jedna ze Slovenska, je to rok 2008, nájezd 25000km za 3500e (98000kč), což se mi zdá celkem dost, když si vezmu, že za těch 5500e koupím skoro novou rok 2014 s nájezdem 3-7tis km nebo když už tak WR X 2008 s nájezdem 15000km za 80 000, a měl bych finanční rezervu na enduro kola...


Člověče, já čím jsem starší a snad i o něco zkušenější, tím míň si troufám takto na dálku radit. Akorát že u sebe vím, že např. k nákupu 6 a půl roku starého terénního endura s nájezdem 25 tisíc km a s neznámou historií bych asi měl za tu cenu přes 100 tisíc korun (včetně dovozu z ciziny a přihlášení v ČR) problém se přemluvit. Ledaže by to bylo ježděné od začátku mým dobrým kamarádem nebo třeba kolegou z práce a věděl bych, co má ta mašina za sebou a jak s ní bylo celou dobu zacházeno. Je to tedy jenom takový můj preventivně opatrný a čistě subjektivní přístup, protože ve skutečnosti kterýkoliv z těch strojů v odkazovaných inzerátech může být ve velmi dobrém stavu, jenže to takhle na dálku nepoznáš.
 
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 288, 289] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8661 Dnes v 11:11 Palomoto
Objednavka sedla Seat Concepts z USA Honda CRF 250L stomas 17 Dnes v 10:25 Deadman
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick


TOPlist