Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.
Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.
Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Skalik píše: za 130 máš toho základního AJPa s tím, že pokud se nechystáš závodit, tak provedení za 170 nepotřebuješ.
Technicky souhlas, ale cenová korekce:
To dražší AJP nikoli za 170, ale za 175 tisíc.
A už se musím opakovat z předchozí stránky - to levnější AJP nikoli za 130, ale za 138 tisíc.
LaKy_ píše: mam ted napnutejsi retez, nez jsem mel s temi tovarnimi gumami, nevim, jak moc je to na zavadu.
Důležité je, aby řetěz NIKDY nebyl přepnutý při JAKÉKOLIV poloze kyvky vůči podsedlovému rámu respektive vůči bloku motor+převodovka. Jinak kromě poškození ložiska výstupní hřídele převodovky a lokálního (nerovnoměrného) a/nebo celkového enormního vytahání řetězu hrozí i jeho přetržení se všemi možnými fatálními důsledky pro motorku a jezdce.
LaKy_ píše: Pokud bych to zvladl sam doma, tak bych mozna koupil jinou rozetu a postavil to vice do sily, nevim vsak, co to vse obnasi. A ani co je potreba k tomu, zkratit, nebo prodlouzit retez.
Více do síly --> více zubů rozety (její větší průměr) --> delší řetěz (s více články).
Dovi píše:
Důležité je, aby řetěz NIKDY nebyl přepnutý při JAKÉKOLIV poloze kyvky vůči podsedlovému rámu respektive vůči bloku motor+převodovka. Jinak kromě poškození ložiska výstupní hřídele převodovky a lokálního (nerovnoměrného) a/nebo celkového enormního vytahání řetězu hrozí i jeho přetržení se všemi možnými fatálními důsledky pro motorku a jezdce.
Více do síly --> více zubů rozety (její větší průměr) --> delší řetěz (s více články).
Ted si me trosku postrasil, to je dobre
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Co jsem vycetl, tak tovarni retez by mel mit 108 clanku, ten muj uz ma neco najeto a nechtel bych to asi nejak nastavovat, tak bych koupil novy a k tomu bych chtel i tu vetsi rozetu. Vychozi prevod je 13/43 a s tou gumou, co tam mam ted retez neni prepnuty, ale urcite neni volny, jak by mel byt. Premyslel jsem tedy o tom, ze bych koupil rozetu 47 a retez, ktery by mel 112 clanku (s tim, ze by se mi trochu zvetsilo i misto mezi gumou a lizatkem). Takhle nejak by to mohlo fungovat, ne? (neco v tom smyslu jsem vycetl na WRR forum i s tim, ze se pocita, ze tech 112 clanku vyjde pro vetsi gumu) Kdyztak me opravte
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
PS: Kdyby nekdo nekdy hledal, tak odkaz zde http://wr250rforum....chains-and-sprockets
Naposledy editováno 11.11.2014 23:28:12
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 278, 279] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 | SuperSic58 | 8347 | 17.6.2024 v 20:44 mRKEF |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M | Švejdy45 | 39 | 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58 |