paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
 
Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.

Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
 
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.

Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

4.8.2014 v 21:41 | Nahoru | #1
Dovi> Sleduju tohle vlákno poctivě už delší dobu a s chutí hltám informace o všech 250DS . Nad tou nádhernou spotřebou WRka fakt žasnu. S hodnotou průměrných 2,7L/100km jezdím se svou stopětadvacítkou, ale ta má skoro 3x menší výkon . Klaním se před konstruktéry Yamahy

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

5.8.2014 v 10:59 | Nahoru | #2
 

Martic píše: Nad tou nádhernou spotřebou WRka fakt žasnu. S hodnotou průměrných 2,7L/100km jezdím se svou stopětadvacítkou, ale ta má skoro 3x menší výkon . Klaním se před konstruktéry Yamahy


Ono je to myslím hlavně tím, že se na tom nehoním s jinýma mašinama nebo autama...

WRko mám úplně od nova a považuju si ho a šetřím ho. Jezdím hodně na pohodu - mimo obec po okreskách podle profilu trasy a okolního silničního provozu většinou v rozmezí 70 až 85 km/h. Obecně před delším kopcem a do kopce pod plynem trochu rychleji, a po rovině bez zátěže nebo z kopce je zase možno o něco pomaleji, ovšem vždycky bez podtáčení motoru. A to máš na nejvyšší kvalt okolo 5 tisíc ot/min, čili v dolním pásmu - max. krouťák je při 8 tisících, max. výkon při 10 tisicích a max. otáčky okolo 12 tisíc. Využívám tak BĚŽNĚ jen asi třetinu potenciálního výkonu motoru. Mašina je slušně zajetá (momentální nájezd 3.000 km), a podle všeho už z výroby dobře seřízená.

 






 
P.S.

Když to srovnáš s Tvou (nebo jinou podobnou) 125kou, tak abys na 4T dváce mohl jezdit trvale touto rychlostí, musí se pochopitelně víc točit a provozovat ji v horní třetině výkonové křivky.
Pak samozřejmě ta spotřeba stoupá, a zvlášť u maloobjemového stroje.

Takže pokud bych tomu svému WRku dával pokouřit blízko jeho maxima výkonu (třeba neustálou jízdou stylem brzda-plyn nebo po dálnici 140 km/h), taky by jistě šla jeho spotřeba razantně nahoru. 

Naposledy editováno 05.08.2014 11:37:46
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 278, 279] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8347 17.6.2024 v 20:44 mRKEF
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58


TOPlist