Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.
Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.
Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Sklenka píše: paráda, díky ... pokud ve vší spokojenosti, výkon očividně stačí :)
Ano, na to, k čemu je to určeno a k čemu to používáme, je výkon myslím si optimální - rozumný, přiměřený, dostatečný...
Čili pohodové ježdění okolo komína, město, okresky, státní silnice, občas nějaký ten 10 až 20 km dálniční přivaděč nebo obchvat. Údržba je nenáročná, provozní náklady (palivo, povinné ručení, olejový filtr a 1.5 litru motorového oleje, pneu, řetězovka apod.) přijatelně nízké třeba i pro nevýdělečně činného studenta, a pořizovací náklady např. u té Hondy CBF 250 z druhé ruky a v dobrém stavu se myslím pohybují převázně tak asi od 35 do 45 tisíc - podle nájezdu, počtu majitelů a vybavení. Jinak všechny ty zmiňované 250 ccm mašiny jsou lehce ovladalelné za jízdy i při manipulaci na místě, a hlavně jsou kvalitní až velmi kvalitní (WR 250R/X) a spolehlivé.
Nejsou to ale motocykly určené/vhodné pro rychlé dálkové přesuny stylem 1000 až 1500 km denně, delší jízdy po dálnici a pro převažující jízdy se spolujezdcem na tandemu.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 288, 289] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 | SuperSic58 | 8661 | Včera v 11:11 Palomoto |
Objednavka sedla Seat Concepts z USA Honda CRF 250L | stomas | 17 | Včera v 10:25 Deadman |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |