paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
 
Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.

Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
 
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.

Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

12.5.2014 v 22:12 | Nahoru | #1
Dovi>

To mi povídej, člověk si nemůže vybrat levné koníčky :) Nejdříve jsem sypal všechny peníze do foťáku, následně do vrtulníku a teď sem došetřil na motorku. I tady ty věci také nejsou na furt, občas je potřeba něco vyměnit a tak :) už jen proto jsem si vybral WRR, vzhledem k nenáročnosti na údržbu, kde by mělo stačit pouze lejt olej a benzín.

Časem přidám určitě nějaké videa WRR ať už z terénu, tak i ze vzduchu - těšte se! :)

Ještě dodatek, podařilo se mi hned druhý den ohnout řadičku, popravdě ani nevím jak, jel jsem lesní cestou a najednou nešlo řadit vyšší rychlostní stupně. Když jsem slezl, měla chudák podrápaný motor od řadící páky, která na něm byla napasovaná. Bude mě tedy čekat rovnání, ale spíš si myslím, že koupě nové. Nejsem moc dobrý rovnač, takže to vidím tak 70 na 30 že praskne :D Ale s tím, kam jsem se zatím stihl podívat a probádat musím říct, že svou WRR už nedám z ruky a nějaká občasná investice mě neodradí :)

Další věc:
I když jsem četl, jak spousta lidí nadává na nepohodlné sedlo + že se na tom celkově nedá moc dlouho vydržet, povedlo se mi zabloudit do lesa a na tří hodinové projížďce (cca hodina na silnici), kde jsem se snažil vymotat z lesa, musím říct, že jsem byl až mile překvapen "pohodlností" sedla. Zpočátku jsem z toho měl strach (po přečtení různých diskuzí), ale musím říct, že kombinace sezení a chvílemi jízda "na stojáka" mi plně vyhovovala a jediné co mě bolelo jsou ramena z neustálého manévrování.

Ale nejspíše to tím, že někomu sedne a někomu ne :)

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

13.5.2014 v 08:31 | Nahoru | #2

LaKy_ píše: Dovi>
~ ... Časem přidám určitě nějaké videa WRR ať už z terénu, tak i ze vzduchu - těšte se! :)

~ ... Ale s tím, kam jsem se zatím stihl podívat a probádat musím říct, že svou WRR už nedám z ruky a nějaká občasná investice mě neodradí :)

Další věc:
I když jsem četl, jak spousta lidí nadává na nepohodlné sedlo + že se na tom celkově nedá moc dlouho vydržet, povedlo se mi zabloudit do lesa a na tří hodinové projížďce (cca hodina na silnici), kde jsem se snažil vymotat z lesa, musím říct, že jsem byl až mile překvapen "pohodlností" sedla. Zpočátku jsem z toho měl strach (po přečtení různých diskuzí), ale musím říct, že kombinace sezení a chvílemi jízda "na stojáka" mi plně vyhovovala a jediné co mě bolelo jsou ramena z neustálého manévrování.



Gratulace LaKy

Na poradny "profi" fotky WRka se tesim .. taky sem kdysi na gymplu nevylez kolikrat 3 dny z fotokomory ale to byla doba černobílých fotek vývojky ustalovače a leštidla .. nicméně tehdejší Zenit s na běžkách propašovaným 28mm širokáčem z DDR (Carl Zeiss Jena) dokázal dělat divy ..

To kolik WRko projede zavisí na gumách, zkušenosti a síle jezdce, přece jen taháme o 15kg víc než ostrý endura a 25 kg víc než ostrý krosky .. kolikrát mam po 2-3 hodinách ramena "na plech" a v plamenech podstatné je, že jestli budeš mít chut přezout stock gumy a dát tam pořádný drapáky tak se budeš denně nechávat překvapovat co WRko vyjede a projede .. jen se nebát se stock gumama si terén pořádně neužiješ pouze lehkou polňačku nebo i středně těžký - ale suchý terén .. s drapákama je to mnohem větší jistota, že ti to jen tak nepodjede .. osobně se vyhýbám jakémukoliv pádu kvůli oběma kolenním meniskům .. ale občasnému složení na krátkou nohu se člověk nevyhne

Ze sedla sem taky zpočátku měl lehké obavy, ale nezaznamenal sem ani po nekolika hodinách nekomfortní stav mého pozadí .. samozrejme v terenu jezdim co nejvíc ve stupačkách ..

před 14 dny jsme se byli project s klukama zpoza doupovek (domluveno přes offmoto.com) s "vostrejma bergama" a musim říct že brutální výjezdy naslepo co mladší kolega na husabergu 450 předváděl braly dech .. jen bylo slyšet jak mizí v dáli vysoko na kopci za temného broukání kladiva
osobně by mně vůbec nenapadlo že to co se dá stěží sject tedy lépe řečeno sklouzat smykem, tak se dá i vyject .. když se to umí







ted sem 14 dní nejezdil páč nebyl čas a pobolívá občas meniskus .. avšak koncem tejdne zas něco podniknu do té doby je tu jeden virtuální jezdec ..







Naposledy editováno 13.05.2014 10:10:53

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

13.5.2014 v 11:51 | Nahoru | #3
 

LaKy_ píše: I když jsem četl, jak spousta lidí nadává na nepohodlné sedlo + že se na tom celkově nedá moc dlouho vydržet, povedlo se mi zabloudit do lesa a na tří hodinové projížďce (cca hodina na silnici), kde jsem se snažil vymotat z lesa, musím říct, že jsem byl až mile překvapen "pohodlností" sedla. Zpočátku jsem z toho měl strach (po přečtení různých diskuzí), ale musím říct, že kombinace sezení a chvílemi jízda "na stojáka" mi plně vyhovovala a jediné co mě bolelo jsou ramena z neustálého manévrování. Ale nejspíše to tím, že někomu sedne a někomu ne :)


Souhlasím, a nejenom to - delší esej v podobně pozitivním duchu plus další info o sedlech WR250R/X jsem psal už v polovině listopadu 2012 na 2. stránce:

...sám jsem byl STRAŠNĚ MOC příjemně překvapenej, jak pohodlně se na těch sedlech sedí, a kolik km respektive jak dlouho se na tom dá úplně bezbolestně jezdit.

Dojezd na nádrž je +200 km a k tomu ještě nějaká ta rezerva navíc, přitom moje maličkost preferuje spíš pomalejší jízdy na couračku... Přesněji řečeno 3-4 hodiny v sedle WR250R/X (na jeden zátah mezi dvěma dotankováníma) NENÍ ABSOLUTNĚ ŽÁDNEJ PROBLÉM. Dokonce ani v náznaku nezačínám po těch 3 až 4 hodinách jízdy na WR 250R i WR250X ty jindy problematický zadní partie cítit.

Na boxerovi (BMW R1100GS) to bylo tak po hodině až půldruhé hodině jízdy, ale tam jsem to přičítal částečně i tomu, že ta mašina i její sedlo byly cca 12-14 let starý. Ale i u mé malé dvácy (Honda CBF 125), kterou mám prakticky odnova a teď je stará jenom něco přes 3 roky, mě zadek začne bolet poměrně dost brzo (a skutečně bolet - není to jenom nepříjemný pocit, ale skutečně bolest), odhadem taky tak zhruba po hodině až po dvou hodinách jízdy - asi jak kdy (možná vliv mé momentální kondice, teploty okolí, kvality silnice atd.).

Ale opravdu u WR 250R i u WR250X (snad mají ta sedla stejná - zatím jsem zjistil, že se navenek liší jenom barvou) nemám vůbec žádný problém se sezením. A to ani nemusím měnit jízdní polohy, přestože ta sedla by to krásně umožňovala.

Paradoxně je to možná právě tou štíhlostí sedla u WR250R/X, že je ten posez takový jakoby přirozený - netřeba mít moc roztažený nohy, je to skoro jako při chůzi.

Oproti tomu u mých ostatních nebo bývalých motorek ta sedla byla vždycky relativně široká a zřejmě ta sedla stlačovala spolu se svalstvem (přechod hýždí do stehen) možná trochu i tepny, žíly nebo nervy, nebo čert ví co - anatomie není můj obor.

Zkrátka a dobře, jízda v sedle WR250R/X je balzám na zadek !!

 
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 278, 279] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8347 17.6.2024 v 20:44 mRKEF
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58


TOPlist