globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
 
Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.

Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
 
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.


Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

9.10.2015 v 06:06 | Nahoru | #811
To lešení na SPZku je na těch všech WR250 tak hnusný
Mít něco podobnýho na své, nic kromě rovnání nedělám

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

9.10.2015 v 08:12 | Nahoru | #812
 

StropakMartin píše: Vybírám mezi Yamahou WR 250R a Kawasaki KLX 250. Teď budu dělat řidičák do 35 kW a doteď jsem jezdil jen na 50ccm skútru a občas se projel na nějaký 125. Chci jezdit hlavně na silnici, ale občas si zajezdit po polních cestách nebo zablbnout na louce.
Motorku chci kupovat nějakou ojetou, co nejlevnější (max tak +- 70 000kč)


A to zablbnutí bude na Tvé vlastní louce?
Nebo se souhlasem majitele té louky?

Ale teď už vážně. Jako začátečníkovi Ti po přechodu z 50 ccm skútru bude připadat všechno silný, výkonný a celkově o několik levelů výš - a to ať je to Yamaha WR 250R/X, Honda CRF 250L, Kawa KLX 250, AJP PR4/PR5 apod. A v náročnějším terénu Tě delší dobu nebude limitovat ani tak ta motorka pod Tebou, jako spíš Tvoje schopnosti. Čili z tohoto pohledu bych se asi neupínal na nějaký jeden konkrétní (ideální/vysněný) typ, ale některou z těch 250tek bych pořídil podle ceny ve vztahu k zachovalosti stroje kupovaného z druhé ruky.

A jestli dovolíš, ještě jedna rada do začátku. Sežeň si k sobě někoho zkušeného a ochotného (buďto u Tebe v okolí nebo pak podle lokality kupovaného motocyklu), kdo Tě jednak bude brzdit, abys nekoupil hned první nastrojenou past, na kterou narazíš (nadšení z neznalosti je silný, ale moc špatný rádce), a kdo pak taky bude u přijatelné vytipované nabídky schopen lépe posoudit/odhadnout technický stav kupovaného stroje.

Hodně štěstí, zlom vaz!
 

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

9.10.2015 v 11:20 | Nahoru | #813
Martic> Pěkně jste to s riderem projeli.

COMATIK> to máš recht,...já jsem koupil WR bez toho a aj kdybych to pořídil s tím tak je to první věc co jde dolu,..každopádně má to svůj účel,...když jsme jednou projel bahení lázeň tak jsem si všiml jak se blato odráží od spz přímo do koncovky,..

Naposledy editováno 09.10.2015 11:24:29

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

9.10.2015 v 11:41 | Nahoru | #814
Rischwon> jeden známej co má WR250R tu lopatu do půl kola má a nemůže si jí vynachválit v jízdě v dešti. Má moto na denní ježdění a pochytá to drtivou většinu od kola- proto to taky bylo navrženo. Ale když člověk vidí motorku "utopenou" po to lešení někde v bažině, ztrácí to význam, akorát to všechno drží na tom.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

9.10.2015 v 16:05 | Nahoru | #815
Dovi> díky za odpověď. Tak nějak si mi potvrdil, co jsem si myslel. Že ze začátku mi bude připadat všechno strašně silný předpokládám, ale ani třeba kvůli výhledu do budoucnosti (motorku si chci nechávat dlouho) bys neupřednostnil třeba výkonnější yamahu ?

Na nákup si samozřejmě vezmu někoho zkušenějšího s sebou.

některou z těch 250tek bych pořídil podle ceny ve vztahu k zachovalosti stroje kupovaného z druhé ruky


Takže tu Betu bys z výběru vyloučil ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

10.10.2015 v 06:59 | Nahoru | #816

ale ani třeba kvůli výhledu do budoucnosti (motorku si chci nechávat dlouho) bys neupřednostnil třeba výkonnější Yamahu ?


Ale ano, kdybych si měl (pro sebe) znovu vybírat, sáhnul bych jednoznačně opět po Yamaze WR 250R/X.
A kdybych byl mladší a táhlo by mě to mimo cesty do terénu, zvažoval bych k WRku ještě asi i AJP PR4 (s méně výkonným vzducháčem) nebo možná i PR5 (dražšího vodníka).



tu Betu bys z výběru vyloučil ?


Ne, apriori bych nevylučoval nic potenciálně vhodného a zároveň s ohledem na Tvůj věk taky finančně dostupného. Štěstí přeje připraveným a může se třeba stát, že se Ti i ta Beta Alp 4 v dobrém stavu a ceně připlete do cesty. I když je to hlavně u nás dost exot (myšleno s malým zázemím) a taky už koncepcí stařešina vycházející (hlavně motoricky) z čtvrt století staré Suzuki DR 350, ovšem ten motor je držák, vzducháč (výhoda a zároveň nevýhoda) s traktorovým průběhem (do terénu výhoda). Ale je to Ital s karbecem a údajně s ne moc spolehlivou elektrickou výzbrojí.

No, uvidíš, na jaké nabídky postupně padneš - chce to důsledně sledovat skoro denně inzerci všeho druhu, ale zároveň se neukvapovat. Good luck!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

10.10.2015 v 08:33 | Nahoru | #817
Dovi> ta PR4 ka vůbec nejede... Na to jak je to malý a lehký, je to spíš trialka vím o čem mluvím, má ji tchán




(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

10.10.2015 v 10:08 | Nahoru | #818

ta PR4 ka vůbec nejede... Na to jak je to malý a lehký, je to spíš trialka


Jasně, ale právě proto ta lehká PR4, ideálně Ultrapassar, musí v těžkém a členitém terénu zvládnout minimálně i to, co Tvoje těžší a silnější PR5 - a s menším úsilím a/nebo i v rukách míň zkušeného jezdce.



Samozřejmě ale Tvoje silnější PR5 je zase univerzálnější dual sport a mj. více vhodný i na delší silniční přejezdy atd.

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

10.10.2015 v 12:58 | Nahoru | #819
Jenže ta extreme verze PR 4 stojí nesmysl...
A těch 14KW na 100kg motorku je málo. To ať se na mě nikdo nezlobí

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

10.10.2015 v 13:40 | Nahoru | #820
Na AJP PR5 jsem se taky díval, ale zatím jsem neviděl, že by se objevila v nějakém inzerátu (jedině zánovní nad 100tis). A taky na mě působí už trochu moc terénní.

Abych to uvedl na pravou míru chci jezdit víc na silnici než v terénu (a spíš lehčí terén).

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

11.10.2015 v 20:09 | Nahoru | #821

COMATIK píše: To lešení na SPZku je na těch všech WR250 tak hnusný
Mít něco podobnýho na své, nic kromě rovnání nedělám


Máš pravdu, ten držák na mě působí také dost zranitelným dojmem, ale z hlediska praktičnosti pro denní použití to musí být paráda, přesně jak píšeš dále. Na valné většině ostatních strojů se dneska kvůli designu na ochranu před odletujícím sajrajtem od zadního kola dost zapomíná. Zvlášť když si pak majitelé z frajeřiny ještě držák RZ zkrátí, pak stačí trochu vody na cestě a hnedle jsou z toho mokrá nejen záda, ale i sedací ústrojí . Myslím že pokud člověk v terénu "odkládá" motorku s rozumem, tak i to "lešení" obstojí. Spíš mi vadilo, že ve chvíli když jsem chtěl kolegovi pomoct zatlačit, tak vzadu nebylo za co . To je opět problém většiny dnešních endur, ale u WR jsem nespatřil ani žádné madlo na odsazení zadku . Nebo tam něco takového je?



Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

12.10.2015 v 14:24 | Nahoru | #822
Když jsem si koupil WR-ko, myslel jsem si, že první co udělám, upravím ten divně vyhlížející držák SPZ-ky. Pak jsem si řekl, že to upravím, až ho někdy při položení poškodím nebo rovnou zruším. Už je to 4 roky, a držák stále drž a není vůbec nijak poznamenán. Motorka vždy si tak "rozumně" lehne, že se držáku nic nestane. Dneska bych s ním už nic nedělal. Svou funkci plní na 100%. Na jaře, bylo zrovna dost mokro, jsem se potkal s dvěma endurákama, Dali jsme se do řeči a došlo i na ten "ohavný vocas", jak ho jeden z nich nazval. Když jsem jim ukázal svá záda, a oni se podívali na ta svá, oba mi ho i záviděli.
Vzadu žádné madlo opravdu není, někdy je problém, za co to při zvedání uchopit. Když mašina stojí, tak to jde, chytne se za trubku pod plastem vzadu. Když leží, to i "zábava".........

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

23.10.2015 v 17:15 | Nahoru | #823
Martic-vyjížďka byla fajn, a ten terén byl těžší a pro mě tak nějak nepříjemnej. Včera jsem byl projet okolí kam se o vejkendu chystáme a zkusil jsem nastavit na podmáčenou zem pneumatiky, takže jsem odpustil a to celkem dost. Ovládání na tomhle namočeným povrchu je dost složitý, protože všechno hrozně klouže, hlavně větve. Samozřejmě na jednom výjezdu byl takovej podélnej kořen po kterým jsem se sklouzl a motorku položil na zem. Zvedání motorky není nějak složitý, je celkem lehká a dá se chytit za hodně míst a v garáži ji posouvám ke zdi za uchyt na sedle a nebo za stupačku spolujezdce, který jsou taky fajn a nijak v terénu nevaděj. Ten ohavnej ocas se mi taky moc nelíbí, ale jak psal r.ricci nejdřív jsem ho chtěl odstranit, ale po nějaký době jsem si všiml, že v terénu bejvám čistej oproti ostatním. Rozhodl jsem se tam ten ocas nechat. Pokud povezete batůžek, tak posez je uplně stejnej jako na ostatním motorkách u kterých nejsou madla. Svezl jsem se na hodně typech a nikdy jsem se těch madel nedržel, bylo mi to dokonce nepřijemný a měl jsem pocit, že bych přepadl dozadu po nějakým ostřejším přidání plynu. Nejlepší je se držet zuby nehty řidiče. Podle mě je wrko hodně ideální motorka pro svojí využitelnost. Výkonově mi přijde akorát. Na trojku jde na zadní a ovladatelnost je super, akorát ty řídítka by měli bejt odolnější. Něco bude pravdy na tom, že ten kdo má yamahu wr tak jen jezdí, u mě to tak je

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

25.10.2015 v 18:35 | Nahoru | #824
Rider23> Jo jo, WRko se mi právě kvůli svojí všestrannosti a dobré pověsti dlouhodobě velice zamlouvá. Jen škoda, že jako nové už asi do budoucna v ČR nebude k dostání a v dohlednu ani žádná důstojná náhrada . I ojetiny si drží poměrně vysoké ceny, což tedy na druhou stranu také o něčem svědčí.

Jinak, co se týče terénu, tak já ho momentálně se svým strojem raději nepokouším. Sice to s tím mokrem není až tak hrozné, ale jak píšeš, je podzim takže jízda v přírodě je o dost záludnější. Nicméně, má to i svoje kouzlo, takže mi určitě stroj do zimy čistý také nevydrží

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

25.10.2015 v 19:37 | Nahoru | #825

COMATIK píše: Jenže ta extreme verze PR 4 stojí nesmysl...
A těch 14KW na 100kg motorku je málo. To ať se na mě nikdo nezlobí



Jezdil si nekdy v terenu ? Moje Randonka ma 6kW, a v roklich me to za deset minut utaha tak ze nemuzu dech popadnout

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

26.10.2015 v 06:35 | Nahoru | #826
Ozzy_> ano jezdil/jezdím jelikož mám PR5 a tchán PR4 tak mám srovnání.
Z té šlapačka nebude i když k tomu má blíž jak k enduru.

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

27.10.2015 v 15:28 | Nahoru | #827
nekupovali jste někdo originál polep na plasty u nádrže? Jak jsem umýval motorku wapkou tak jsem to opláchl tak šikovně že se mi odlepil skoro celý boční polep, sice jsem to přilepil zpět ale je jen otázkou času než to upadne úplně. I předchozí majitel mě na to upozorňoval že mám s vapkou na polepy velice opatrně,... Na partsdepot.cz stojí jedna boční nálepka "lidových" 2000Kč.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

28.10.2015 v 12:19 | Nahoru | #828
luke21> Taky pomalu scháním kryt motoru a myslím si, že tady v ČR jen tak neseženeš. Pokud by někdo věděl o nějakým krytu na motor tak dejte vědět.

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

28.10.2015 v 13:13 | Nahoru | #829
Rider23> Pasuje to na 450?

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

28.10.2015 v 18:00 | Nahoru | #830
Letos v létě se mi zadařilo koupit v ČR kryt motoru na WR 250R přes internet. Protože eRko a Xko jsou skoro stejné, pasuje i na Xko.

http://www.westmxshop.cz/







Naposledy editováno 28.10.2015 18:03:52

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

28.10.2015 v 18:58 | Nahoru | #831
r.ricci> jsi BŮH a ještě jedna otázka jakej kryt přesně máš ?

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

29.10.2015 v 15:41 | Nahoru | #832
SKIDPLATE PRO Yamaha WR 250R opsáno z faktury

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

10.11.2015 v 18:02 | Nahoru | #833
r.ricci ještě jednou díky !!!! Chtěl bych se pochlubit dalším videem. Jezdili jsme tenhle pátek, já na WR250X/R, a kámoši na Beta rr400,KTM 450.



Naposledy editováno 10.11.2015 18:03:18

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

12.11.2015 v 12:35 | Nahoru | #834
Wrkaři nezkoušeli jste někdo tyhle polepy? Jsou oba za přijatelnou cenu. Originál polepy by oba vyšli na 4100, což je nemyslitelné.

na modre WR
http://www.motografix.cz/wr-250-r_p2505

na bílé a černé wr
http://www.motolepo....maha/430-wr-250.html

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

13.11.2015 v 20:13 | Nahoru | #835
Já bych si radši vymyslel nějakej vlastní polep

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

14.11.2015 v 11:03 | Nahoru | #836
nemám nic proti vlastnímu pěkně propracovanému polepu,..ale není nic horšího než zmaštěná motorka od obyčejných nálepek ruzných oděvních a sportovních značek,...originál yamaha je original yamaha,...to je pro mě top,...řekl bych že WR v originálním stavu drží stále cenu,...když jsem vybíral wr tak ty vymazlené na oko byli co se týče technické stránky celkem dost olétané,....

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

28.11.2015 v 19:37 | Nahoru | #837
Dnešní ježdění. Máte taky nějaký fotky z vašeho lítání ?
















(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

28.11.2015 v 20:51 | Nahoru | #838
Rider23> Ta poslední fotka je také ze dneška? Já jen, že u nás za celý den slunce ze za mraků nevylezlo

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

28.11.2015 v 22:23 | Nahoru | #839
Jo všechny tři fotky jsou dnešní a udělal jsem je nějak kolem 13:00 a podle mě jsem chytl zrovna nejlepší počasí dne

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

30.11.2015 v 16:01 | Nahoru | #840
Jedno video ze soboty.
Měl bych jednu prosbu. Sháním kryt motoru a narazil jsem na kryty na Yamahu wrf 250. Myslíte, že bude pasovat na yamahu wr 250 x ? Podle mě asi ne.



Naposledy editováno 30.11.2015 17:22:05
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 276, 277] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8281 Včera v 03:14 SuperSic58
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58


TOPlist