bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)


Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

22.4.2020 v 07:59 | Nahoru | #5641
Mileek> no dobre co s tebu

Aprilia RSV úpravy a tuning

22.4.2020 v 14:29 | Nahoru | #5642

Aprilia RSV úpravy a tuning

22.4.2020 v 14:41 | Nahoru | #5643
jo velice zajimave, teraz nevim ci to je ten z AF1, ale to falco odtat poznam, to predne kolo ani nepotrebuje

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

23.4.2020 v 20:46 | Nahoru | #5644
Čus lidi, hledám výfuk ( laďák) na první generaci RSV :) nemá někdo doma nějakej ve slušným stavu? Díky

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

23.4.2020 v 21:26 | Nahoru | #5645
Sonicek> co tenhle, máme ho tu dva a spokojenost, jestli ho teda ještě má, já ho od něj kupoval, ale inzerát je tam furt, taky jich má asi víc www.tipmoto.com/dily-moto/vyfuky/vyfukova-koncovka/268253-viper.html

Naposledy editováno 23.04.2020 21:27:51

3 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

30.4.2020 v 08:17 | Nahoru | #5646
maly update.
cez zimu, jak uz mnohi vite, sem vymenil tela vstreku za 54mm aj s dvojityma trubkama od Stefana z it.
Cez zimu sem take zehnal a nasadil uz spominany sbk dual system od akrapu k cemu sem si zehnal aj homologovane karbonove akrapy. maju trosku nacate karbonove obaly od neciho kresu. je tazke zehnat origo nahradne obaly, akrap ich uz nerobi. No a proto si drzim v zalohe ty titanove nehomologovane tlumice.
k temu seckemu mam chip od Gabra namapovany na tyto dily.

od zimy ale este stale resim co s airboxem. najprv sem chcel ten karbonovy air tray, nejak ale nejsu furt s tym z totozneny a aj ked vysledky z brzdy od majitelu su super, hlavne ked ide o stred, v realite to moze byt malinko inac kvuli naporovemu efektu. Toto reseni je take vraj z daleka najhlucnejsi, sice mam rad tzv roaring rotaxu, ale zas predsa len radsi pocuju vyfuky.
no a tak sem najprv zacal resit klasicky open airbox jak dole na fotke. Medzitym sem ale studoval dve dalsi promakanejsi verzie a to but MSS typ airboxu alebo aj Edwards open airbox a Smaltmoto typ airboxu
Smaltmoto je zrejme z hlediska vykonu najlepsi, lebo vytvara najvacsi mozny uzavrity airbox. Nanestesti ale vcelku dost ovplyvnuje pristup k svickam a hlavam valcu celkovo.

zacal sem proto hledat MSS airbox. vim ze sa v DE robim kopia za nejakych 300ecek. ten je fajn, ale neni tam zadny filtr, ten by sem musel doresit sam. Napadu par bylo ale stale to byl len zalozny plan.

Skusil sem hledat origo MSS airbox, ktery by byl na prodaj, coz je v dnesnej dobe takmer nemozne. Takmer proto, ze jeden sem nasel v UK. Ma sice znicene tesneni, ale to sa da nahradit tesnenim do dveri auta. To sem nasel tady v autodikoch 1,5m za 5,5e asi.

Tento airbox ma standardne filtr len jak hustu mrezku, takze tam budu muset este doplnit penovy filtr. pena je uz objednana, a ram na jeho uchyteni do airboxu je uz diky Kubovi na ceste ke mne tez.
Jediny problem, ktery ale tuto zmenu vznika je to, ze standardne plynove lanka su kratke, lebo ty budu muset tento airbox obejit z levej strany a ne ze spodu jak u serie.
Nakonec sem teda objednal venhill dluhsi lanka.

Tento airbox by mnel motoru umoznit pristup k vecsimu objemu vzduchu, co ve spojeni s vecsima telama vstreku a akrapom by mjelo umoznit motoru daleko lepsi dychat.

Momentalne teda v tunakovi mam klasicky open airbox a onedluho snad uz mss na druhej fotke.












(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

30.4.2020 v 09:12 | Nahoru | #5647
Ti_rex> pekny vole

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

30.4.2020 v 09:14 | Nahoru | #5648
verynajs bjutifl

škoda jen, že nejlepší airbox pro V990 je celý plynný obal zeměkoule

Naposledy editováno 30.04.2020 09:14:48

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

30.4.2020 v 09:15 | Nahoru | #5649
Ti_rex> bude z tebe RSV guru....

Ja zase po dvou projizdkach nejak ztratil nadseni a radsi jezdim na skutra... nevim co to se mnou je....

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

30.4.2020 v 09:23 | Nahoru | #5650
Ti_rex> že tě to baví co si radši za ty prachy koupit líp fungující moto?

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

30.4.2020 v 09:37 | Nahoru | #5651
FiZzeR> jo no, v990 by potreboval cely vesmir kysliku

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

30.4.2020 v 09:44 | Nahoru | #5652
od rsv guru mam este na Mille daleko

ale mna to bavi sa s tym hrat. aj ked po tejto zime co sem sa na tem uz nasruboval snad uz ani ne

ale zas co si kupim, japonca? nee, ked tak rsv4.
ale na rovinu, asi bych zas neco vymyslal a musel sa v tem hrabat. tu je to asi trosku jednoduchsi (rozumej men elektroniky) a mozna aj krapet lacnejsi, podla teho co sleduju upravy v4.

su zvedavy na ten box, jake to bude. rad bych tento rok skocil s tym na brzdu, zmerat a ked tak jemne doladit.

Este si budu ale chcet spravit takovy ten bazmek na lepsi nastaveni podtlaku, vime hadica, fosna, atd. Len nevim jaky prumer hadice na to?

este sem nasel toto, ci by na to nebylo vhodne, len nevim ci to co to bude ukazovat bude dostatecne verohodne?
https://www.ebay.de/itm/382892324157

Edit: este taka kravina, zvetsit airbox sa da este aj pouzitim nadrze z prvych mille. Ona je vnutri vic vyduta.

Naposledy editováno 30.04.2020 09:45:59

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

30.4.2020 v 09:54 | Nahoru | #5653
Ti_rex> to máš vyzkoušený že větší airbox větší výkon? U továrního TL byl třeba menší airbox než oem a výkon v sériovým obsahu byl skoro stejný jako když se postavil motor s bigbore a větším airboxem.

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

30.4.2020 v 10:07 | Nahoru | #5654
taky jsem videl ruzny pokusy s objemem airboxu u TL a zvetsovani pak neprinaselo zadne vysdledky - ono logicky, k cemu je dobrej ten uzavrenej box? bud k tomu aby se dal vytvorit pretlak od ramairu a pak k vyuziti pulsace v sani - tzn neco jako ladeni vyfuku u 2T - tam ale taky neplati, ze cim vetsi rezonancni komoru udelas tim lepsi, ale jen jedna urcita velikost je ta spravna - pro to ktere naladeni/otacky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

30.4.2020 v 10:18 | Nahoru | #5655
YOSH_BOY> Výkon ne. Ale reakce na plyn a to jak se ten motor sbírá je citelně lepší. (Teda, minimálně u úplně otevřenýho.)

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

30.4.2020 v 11:01 | Nahoru | #5656
assassin> no a ma vliv pak když měnis výšku hrdel aby jsi měl lepší spodek třeba i velikost airbox?

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

30.4.2020 v 11:26 | Nahoru | #5657
YOSH_BOY> jasne. ja osobne este ne, ale citil sem uz len to, ze sem vymenil ten vetsi snorchel.

btw vyskusane to je u Ap je treba vetsi.
kopec ludi co islo do open airboxu citili rozdil a hodne. najvic asi ve strednem pasme.

btw mrkni na smaltmoto a jejich open airbox za 500e.
tam to ma vyslovene napisane.
Gabro z it to ma odbrzdene.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

30.4.2020 v 11:33 | Nahoru | #5658
FiZzeR> presne, o toto u v990 ide predevsim. posilni to stred a reakcie.
on je ten airbox u rsv poddimenzovany.
origo Edwards airbox je v podstate to iste jak ten muj na fotke.

pokat vim, tak smaltmoto airbox je vicemene kopia airboxu z rsv pro sbk.

btw este mam trochu brouka v hlave tam hodit 57mm tela vstriku, musel bych ale iny chip, levi tento co mam by sa dal kombinovat len 57mm pro gen1, teda edwards. a ty sa tazko zhanaju a su daleko drahsi jak upravene z gen2. Gen2 maju ale ine vstriky, proto by musel it iny chip.

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

30.4.2020 v 13:16 | Nahoru | #5659
Já sem tenkrát dal místo 50mm 60ky svody a větší airbox a hodilo to +3koně a 4 krouták ale spíš bych to připisoval těm svodům...


větší airbox:


tovární airbox ten je kvuli nádrži hodně nízkej

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

30.4.2020 v 13:41 | Nahoru | #5660
YOSH_BOY> velice pjekne, ten airbox.

no ja sem nekde v diskusii v nekterej zahranicnej ap skupine cital lepsi cisla myslim. skusim to vyhrabat, davali tam udaje z brzd pri ruznych upravach

Aprilia RSV úpravy a tuning

30.4.2020 v 23:22 | Nahoru | #5661
Čus chlapi,neměl by někdo obě zadní sklíčka na blinkry RSVR 04-09.jedno jestli oranžový nebo čirý

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

1.5.2020 v 00:32 | Nahoru | #5662
YOSH_BOY> tak sem to nasel. nechce sa mi to prepisovat, tu je koment od Gabra, kde uvadza nim namerane hodnoty na brzde u ruzne upravenych v990 motoru gen1 a gen2.





1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

1.5.2020 v 18:26 | Nahoru | #5663
Předpokládám údaje na motoru...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

1.5.2020 v 18:41 | Nahoru | #5664
YOSH_BOY> take myslim. nepise ci motor ci kolo ale podla teho jake su udaje u tych naj tak ano.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

1.5.2020 v 20:31 | Nahoru | #5665
Ti_rex> taky me to zaujalo a myslim ze to je na zadnim kole.

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

1.5.2020 v 21:25 | Nahoru | #5666
Stev: podle čísel u serie bych tipoval zadni kolo.

Podle čísel u upravené bych tipoval na motoru

140na kole ma 1098 a neverim tomu ze to same dokaze rsv jen s vyfukem/sanim + ele , v pripade staršího motoru + vacky z původního objemu

Naposledy editováno 01.05.2020 21:27:56

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

1.5.2020 v 22:51 | Nahoru | #5667
ja si myslim, ze secko je to na motori.
opytam sa ho

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

2.5.2020 v 11:22 | Nahoru | #5668
Ti_rex> Také si myslim, Kolda mel tenkrát taky první gen motor a na motoru měl myslim155 nebo tak něco... změřil u rsv někdo co hodilo úprava zvětšení ventilů? Nebo třeba zůžení kanálů?

Naposledy editováno 02.05.2020 11:26:59

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

2.5.2020 v 12:06 | Nahoru | #5669
YOSH_BOY> o zvetseni ventilu sem myslim este necital nikde. ale co sa vcelku casto robi tak hybrid motor. spodek gen1 a hlavy gen2. gen2 maju vecsi ventily. gabro robi na to chip. okrem ineho aj lesti kanaly v hlavach.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

2.5.2020 v 13:05 | Nahoru | #5670

assassin píše: Stev: podle čísel u serie bych tipoval zadni kolo.

Podle čísel u upravené bych tipoval na motoru

140na kole ma 1098 a neverim tomu ze to same dokaze rsv jen s vyfukem/sanim + ele , v pripade staršího motoru + vacky z původního objemu



Ja tomu verim, u serie by to na motoru byl nesmysl, treba v jednom starym testu sportrider namerili 110 u serie, a tenhle typek uz asi vi kam sahnout aby to jelo jak ma. Coz je dost dulezity, protoze jinak muzou bejt i velky upravy festival marnosti.

Porovnani s duc neberu, jejich v2 mely litrovej vykon vzdycky slabej.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 0 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie


TOPlist