globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)


Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

12.12.2018 v 10:37 | Nahoru | #3151
Mileek> no to by bylo skvely...deign bych prezil...a kdyby to fakt kotvilo stejne jako 03ka... A bez zbytecnych nakladu..

Je fakt..ze obyC zlaty trmeny na my lrvni Rsv2002 kotvily lip nez radialni Tokico na Cbr 2006...at jsme delali co chteli...s dobrejma deskama se povedlo maximalne se temer uplne priblizit schopnostem RSV...ale kdyz byla nova kapalina a desky a vsechno si dobre sedlo...tak to bylo tak na 95%...ale na rsv se na brzdy sahlo jen pri vymene desek...coz bylo jednou...

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

12.12.2018 v 12:21 | Nahoru | #3152
Milku, ja nechci kecat, ale mam za to, ze jsou tam jiny prumery pistku. Ze radialni maj stejny vsechny pistky a ty klasiky maj vrchni vetsi nez spodni. Kdyz jsem na to shanel tesneni pistky, tak to bylo jiny myslim... Ale... Nevim, zda si nepletu ty 4 destickovy radialy a dvoudestickovy radialy (na jine moto nez RSV).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

12.12.2018 v 12:21 | Nahoru | #3153
SPIJKER> bych rekl, ze krome desek a hadic je urcujici pro pocit a vykon brzd tohle

1. Pomer plochy pistku pumpy a brzdicu
2. Velikost kotoucu
3. Prevod pumpy (pivot)
4. Konstrukce trmene

Jestli ses u hondy a aprilky nesesel na podobnej hodnotach u prvnich dvou bodu, tak je zbytecny resit jestli to jsou radialy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

12.12.2018 v 13:04 | Nahoru | #3154

Stev píše: SPIJKER> bych rekl, ze krome desek a hadic je urcujici pro pocit a vykon brzd tohle

1. Pomer plochy pistku pumpy a brzdicu
2. Velikost kotoucu
3. Prevod pumpy (pivot)
4. Konstrukce trmene

Jestli ses u hondy a aprilky nesesel na podobnej hodnotach u prvnich dvou bodu, tak je zbytecny resit jestli to jsou radialy.



Hele asi jo...nerozpouju... Ale ja vim prd co tam v ktery je...ani se v tom mevrtam..a nastesti mam Vasika...tady nademnou... Ja na tom jen jezdim a obcas neco rozbiju...jindy jen ojedu...takova klasicka jitrnice... bez špejlí ale...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

12.12.2018 v 13:53 | Nahoru | #3155
SPIJKER> vsak to je v poradku, jen jsem napsal par veci ktery muzes zahrnout do uvah o brzdach. Mne to lip pise, tobe zas jezdi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

12.12.2018 v 14:23 | Nahoru | #3156
Stev> ..no..drive jsem si myslel ze jsem vetsi Falentýn... Ale vcera... Pote co se mi tu ve svajcu vysral na aute altik... Jsem byl extremne sikovnej Podrztasku-Prinesdrát... Tak mozna jaknse clovek meni s vekem... Uvidime pristi rok... Zteba toho valentyna jeste zahanbim...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

12.12.2018 v 14:58 | Nahoru | #3157
WenCa> ano, to popisuješ třmeny na RSV 1998-2000, byly i na falcu, future, prvním tuonu, starých ducati, benelli atd.... měly průměr pístků 34/30 a 2 desky na třmen. Po nich přišla změna na 34/34 a byly na RSV 2001-2003, prvních ducati 999 (ve stříbrné barvě), nějakých BMW a KTM (v černé nebo stříbrné), 4 desky na třmen...

30/34


34/34

Aprilia RSV úpravy a tuning

12.12.2018 v 15:13 | Nahoru | #3158
jo ty druhy mam na devitkach a brzdi to super

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

12.12.2018 v 15:24 | Nahoru | #3159

SPIJKER píše: Stev> ..no..drive jsem si myslel ze jsem vetsi Falentýn... Ale vcera... Pote co se mi tu ve svajcu vysral na aute altik... Jsem byl extremne sikovnej Podrztasku-Prinesdrát... Tak mozna jaknse clovek meni s vekem... Uvidime pristi rok... Zteba toho valentyna jeste zahanbim...



tak já jsem nepsal že jsi kdovíjak dobrej, jen že jsi určitě lepší než já ...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

12.12.2018 v 16:25 | Nahoru | #3160
Stev> tak jo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

12.12.2018 v 16:27 | Nahoru | #3161
Stev> ...ale kdybys nekdy si udelal cas...klidne se tu muzeme svyzt po kopcich... Mozna bys nic novyho nevidel...anebo jo...no v toom prvnin pripade by ses holt vracel na znamy hezky mista...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

12.12.2018 v 16:35 | Nahoru | #3162
Mileek> no tak aspon vim co to ma streva...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

12.12.2018 v 21:12 | Nahoru | #3163
SPIJKER> kdybys mě protáhnul po orlickejch vůbec bych se nebránil, uvidíme jak to bude na jaře s časem, mohlo by to bejt dobrý.

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

12.12.2018 v 21:25 | Nahoru | #3164
Už jste někdo koupili toho amanna? Byl bych klidnější, kdybych o tom nemusel furt přemejšlet

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

13.12.2018 v 01:36 | Nahoru | #3165

Stev píše: SPIJKER> kdybys mě protáhnul po orlickejch vůbec bych se nebránil, uvidíme jak to bude na jaře s časem, mohlo by to bejt dobrý.



...dobrej plan..

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

13.12.2018 v 07:47 | Nahoru | #3166
FiZzeR> Já jsem si ho v záchvatu zodpovědnosti vymluvil. Potřebuju doskládat prvně toho fichtla....

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

13.12.2018 v 08:14 | Nahoru | #3167
Milleekku, diky za info. Takze ty 4 destickovy, radial i klasika jsou uvnitr stejny a maj i stejny tesneni?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

13.12.2018 v 09:05 | Nahoru | #3168
WenCa> ty radiální jsou také dvou a čtyř destičky. A na dvou destičce jsou velké a malé pístky a na čtyř destičce všechny stejný

Aprilia RSV úpravy a tuning

13.12.2018 v 20:17 | Nahoru | #3169
Diky za info

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.12.2018 v 10:14 | Nahoru | #3170
dakarista> na 1.gen. žádné dvoudeskové radiály nebyly...
WenCa> ano, 4desky radiály i axiály mají stejné pístky i těsnění, stejné mají i monobloky M4, akorát tam už jsou jiné desky...

Aprilia RSV úpravy a tuning

14.12.2018 v 12:11 | Nahoru | #3171
Mileeku diky za osvetu. Dakarista asi myslel obecne. Dvoudeskovy ctyrpistkovy radialy jsem mel treba na Benelli 899 (mel jsem tam predek z verze Century Racer)

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

20.12.2018 v 17:03 | Nahoru | #3172
no mna by skur zajimalo, ne ani jak to brzdi (sice aj to urcite), ale jak funguju ty vidle z inej makiny. Otazka je, ci na tej konkretnej RSV su vymenene len spodky, alebo aj neco vic a ak to tak je, tak potom jak to funguje prave s RSV.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

20.12.2018 v 21:22 | Nahoru | #3173
krAlik33> ...kdyb ty vidle..byvy sly zamenit....pokud myslis spodky vrsky atd...coz nejdou...

Ale kdyz vezmes zlaty vidle z R a das je jinam..na mktorku s podobno hmotnosti a geometrii, budou fungovat uplne normalne, dobre...kdyz by byly o trochu delsi,ve brejlich je vysunes...aby z nich cumela stejna delka... Kdyz bys vzal na nejakou podobnou motorku kratsi...zmeis jizdni vlastnosti, zkratis rozvor..bude to jinak padat do zatacky...jina stanilita na rovine.. Kdyby vidle vic cumeli....udelas z toho vic copra..vic cestaka..pomalejc budenzatacet.

Pokud bys to namontoval na motorku jiny kategorie..tj.s jinou hmotnosti... Pak uz se dostavas do jinyho rezimubzateze nez na jakej byly vidle pocitany delany... A vidle prestanou stihat... Neco podobnyho se doctes o chovani MT01,ktera ma asi vidlenz R1..asi trochu upraveny..ale presto nestihaj hmotnosti moto...pokud na to pylot zacne tlacit... To samy ale obracene bude kdyz to das na neco vyrazne lehciho...inksyz kazy vidle musej mit nejakej hmotnostni rozsah ve kterym budou fungovat...polid pilotuje malej japoncik, neji tlustej Helmut, nebo treba Big Dick...

Otazka dalsi muze bejt...kdyby se to hodilo na nakyho veterana. Sam uvazuju takhle ublizit svy gpz1000rx. Jina geometrie a uplne jina hmotnost. Jsem presvedcenej, ze ta vidle bude fungovat blbe...oproti rsv... Jenze..takhle si to maluju...oproti standardni vidli gpz z roku 1986 to posun bbude velikej...a na GPZ by pak mohlo jit jezdit skoro uplne normalne... Jeste kdyz bude na 17" kolech a normnich mekkych gumach...

No ale nejsem schopnej to podporit vypoctama nebo tvrdejma datama..to napsany... Ale takhle si to predstavuju... Vzhledem k tomu ze na bicyklech funguje vymena vidle..pokid sedi delka..tj pokud zustane zacjovna geometrie...

A naopak..menil jsem pred lety vidli na kole..ale kova byla delsi.. Ac skvela vidle..mnohem lepsi nez puvodni... Cely kolonprestalo fungovat..protoze ae zvednul predem..veskera agilita zmizela atd..
Takze..nutno zachovat dylky a do urcite miry taky hmitnosti...a fungovat to bude.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

21.12.2018 v 14:33 | Nahoru | #3174
SPIJKER> jj toto secko chapu, to je v pohode. To ja si presne prave nepamatam, jak to bylo. Fakt sa mi zdalo, ze typek pisal, ze menil len spodky vidlic.
No ono je to aj tak vlastne jedno. Moto uz aj tak davno neni na bazosi, tak predpokladam, ze je uz fuc.
Ja, teda bych uplne najradsi sel do pekneho Tuona Racing, jo to by bylo papanicko.

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

3.1.2019 v 21:51 | Nahoru | #3175
Chlapy co používáte za olej, mám millku 03, máte jistě své zkušenosti a rád si je počtu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

3.1.2019 v 21:52 | Nahoru | #3176

JozT píše: Chlapy co používáte za olej, mám millku 03, máte jistě své zkušenosti a rád si je počtu

jinak vše nej do Nového roku

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

4.1.2019 v 13:02 | Nahoru | #3177
JozT> Motul 300V 15/50

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

4.1.2019 v 15:49 | Nahoru | #3178
Ojee, snad se nam to tu nesklouzne na flamewar, kterej olej je nejlepsi :D 100 lidi 100 nazoru...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

4.1.2019 v 19:01 | Nahoru | #3179
WenCa> no tak ked si to uz nacal.... tak podla mna slunecnicovy raciol ale jasne, sto ludi sto chuti

edit sorry za offtopic

edit2 ja sem pouzival motul 5100 10w40

Naposledy editováno 04.01.2019 19:12:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

4.1.2019 v 20:15 | Nahoru | #3180
krAlik33> A víš že tam patří 15W50, viď?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 0 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie


TOPlist