globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)


Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

31.3.2016 v 20:41 | Nahoru | #2731

oioi01 píše: kurvafix, který makaron v aprilii konstruoval stojanek? Sem o něj štrejchl v zatáčce a asi sem se lekl, narovnál a vyletěl tak půl metra mimo silnic. Trenky zázrakem čisté

přitom takový náklon asi nemám, na přední ještě poser tak 3mm

co s tím? přitvrdit zadek nebo víc vysedávat?

Třetí vyjíždka a už tak prasim



blbe na tom drepis a nebo tl mas vzadu mekky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

31.3.2016 v 21:17 | Nahoru | #2732
dakarista> mám tam sérii, tak zkusím přidat..
ale myslel jsem že takovou motorku dostanu na limit až za dýl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

31.3.2016 v 21:24 | Nahoru | #2733

oioi01 píše: dakarista> mám tam sérii, tak zkusím přidat..
ale myslel jsem že takovou motorku dostanu na limit až za dýl



na limit jsi ji nedostal, chyba je mezi riditky a sedlem

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

31.3.2016 v 21:32 | Nahoru | #2734
dakarista> to asi taky, ale jako snažím se vysedávat, jen mám krátké ručičky asi...

snad pomůže to přitvrzení, teď se budu chvíli bát do levé

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

1.4.2016 v 08:17 | Nahoru | #2735
Máš to nějaký rozštelovaný nebo na tom skáčeš jak opičák.
Já si na rsv škrtnul stojanem jednou v životě a to už jsem byl opravdu hodně přehecovanej, celý odpoledne jezdil jeden úsek dokola a když to škrtlo, ležel jsem asi tak rovnoběžně se silnicí. Navíc ještě než to škrtlo jsem už tušil, že tohle jsem fakt přehnal A skoro jsem z toho taky pak taky vystoupil.
Při normální hodně rychlý jízdě po silnici tě nemůže absolutně omezovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

1.4.2016 v 08:52 | Nahoru | #2736
Jindřej> to je teda divný...
díval jsem se od oka a oproti stupačce je asi níž, takže škrtne dřív, zkusím to poměrit nějak lati.
možná ho na nové rsv už líp schováný.

snad pomůže to přitvrzení, musím na hodit oko, teď si nejsem jistý co tam je, možná sem kontroloval jen útlum

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

1.4.2016 v 09:06 | Nahoru | #2737
oioi01> zkontroluj jestli mas době SAG a pak si teprve hraj se šroubky. ...

Jak píše Jindřej, motorkou to nebude. A stojan je sice níže, ale taky blíž ke středu, takže to nevadí

Aprilia RSV úpravy a tuning

1.4.2016 v 10:42 | Nahoru | #2738
Hele teď si uvědomuju, že to tehdá snad ani nebylo stojanem ale stupačkou. A jelikož to bylo na přepákování, tak byla napevno a proto mě to tak koplo.
Až to budeš proměřovat, tak ale ber v potaz, že gemoetrie bude jiná v nezatíženém stavu a jiná, když na tom sedíš.
Ty máš Tuono?

Aprilia RSV úpravy a tuning

1.4.2016 v 11:41 | Nahoru | #2739
jo tuňáka

SAG je co? Délka pružiny nebo nastavení té vysky moto?

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

1.4.2016 v 12:47 | Nahoru | #2740
Sag je hodnota, o kterou si tlumič sedne přitom když ho zatížíš vlastní vahou. Nejlíp se to měří pomocí drc pásky.
Tuňák by to měl míst stejně uchycený jako rsv ne? Třeba na benelli jsm kloubem drhnul běžně ale to nebyl oholenej SBK

Aprilia RSV úpravy a tuning

1.4.2016 v 20:35 | Nahoru | #2741
ok borcí, zítra na to s kámošem mrknu a dodám potřebné údaje... a v neděli proběhne snad test na silnici, má být 18st

Naposledy editováno 01.04.2016 20:35:52

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

1.4.2016 v 21:41 | Nahoru | #2742

Jindřej píše: Sag je hodnota, o kterou si tlumič sedne přitom když ho zatížíš vlastní vahou. Nejlíp se to měří pomocí drc pásky.
Tuňák by to měl míst stejně uchycený jako rsv ne? Třeba na benelli jsm kloubem drhnul běžně ale to nebyl oholenej SBK



je to stejny jako RSV

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

3.4.2016 v 20:23 | Nahoru | #2743
kurna, jaksi sem neměl čas to celé omrknout, musel jsem měnit olej na autě, jít do hospody a dneska sem jen spal a jezdil...

Ale koukal jsem na tu zatáčku znovu a je klopená na opačnou stranu (klesá směrěm ze zatáčky), to by mohlo mít taky dost vliv, ne? Pocitový náklon je normál, ale skutečný je o něco větší, že? Zítra snad bude čas to omrknout, ale ten tlumič je jak na svinu dost schovaný v kyvce, snad to nějak změřím...

kolik by tak mělo být to SAG?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

4.4.2016 v 06:01 | Nahoru | #2744
oioi01> zadek se měří tak, že si označíš místo na podsedláku a kyvce a metrem změříš kolmici mezi body vyvěšenou moto a poté s kolama na zemi a poté když na ni sedíš v hadrech a přilbě...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

4.4.2016 v 09:10 | Nahoru | #2745
dewwil> no ty vole, ještě vyvěšenou, se pujdu pověsit asi
no snad to nějak vykoumám, díky chlapi

ted jdu vybírat tu zadní gumu konečně... ta stará dá tak 200km a vyleze plátno...

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

14.4.2016 v 11:43 | Nahoru | #2746
Tak se mi zase neco nezda
Mel nekdo z vas RSV se seriovym llaufem? Me to obcas (tak 1x za 100km treba) desne streli. Mimule jaro sem nechal delat vule, pulka se menila. Pal to prestalo a az na podzim to zase strelilo. Ze by se to za par tisic km zase rozhodilo a nedoviraji?
Nebo je to normal a obcas si proste streli jak z kanonu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.4.2016 v 12:46 | Nahoru | #2747
oioi01> kdy to střelí?
Jak máš nastavený podtlaky?
Brousil nebo měnil podložky pod ventily?

Naposledy editováno 14.04.2016 12:46:37

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.4.2016 v 13:38 | Nahoru | #2748

dakarista píše: oioi01> kdy to střelí?
Jak máš nastavený podtlaky?
Brousil nebo měnil podložky pod ventily?


Kdyz brzdim motorem po zavreni plynu. Proste morda jak kdyz plasi spacky a pak zase treba 200km nic
Asi menil, je to poctivi mechos.
Delal koplet vsechno i podtlaky a TPS

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

14.4.2016 v 14:27 | Nahoru | #2749
A ví ten poctivý mechanik, že na zadním válci má být jiný podtlak než na předním?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.4.2016 v 15:21 | Nahoru | #2750

dakarista píše: A ví ten poctivý mechanik, že na zadním válci má být jiný podtlak než na předním?



Tak snad jo, neživý se tím 2 měsíce...
Má dokonce nějaký soft snad za čtvrt míče myslím, kde je komplet servivsní manuál a hodnoty skoro všech vozidel.... od skůtrů až po nákladáky...

zkusím se za ním zastavit jak pojedu kolem...

Co vlastně ty podtlaky řídí, ovlivnují?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.4.2016 v 15:22 | Nahoru | #2751
oioi01> chod motoru, Fizzer by ti mohl vypravet

zivit se tim muze x let, ale pokud to nezna, tak to udela jako u vsech motorek, coz je vsude stejne... Jen tady to je trochu jinak

Naposledy editováno 14.04.2016 15:24:10

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.4.2016 v 15:47 | Nahoru | #2752

dakarista píše: oioi01> chod motoru, Fizzer by ti mohl vypravet

zivit se tim muze x let, ale pokud to nezna, tak to udela jako u vsech motorek, coz je vsude stejne... Jen tady to je trochu jinak



ale to bych poznal na volnoběhu nebo průběhu výkonu, ne? Moto jede furt stejně a furt dobře, letí jako pila...

Divné je, že to prostě udělá opravdu jen vyjmečně, cca těch 200km... kdyby bylo něco fest rozštelované, tak to dělá při brždění motoru častěji, ne? Motorem brzdím skoro furt....

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

21.4.2016 v 16:27 | Nahoru | #2753
kluci nechci se vám sem srát ale kamarád má RSV myslím 2005 a potřeboval by pravou hliníkovou packu co drží kapotu a zrcátko tak jestli se to někomu válí doma pod ponkem tak napište koupíme my vážně nemocní s V2 si musíme pomáhat

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

21.4.2016 v 22:07 | Nahoru | #2754
Nejdřív se mrkni jestli ti svody někde nepřisávaj Luft, častá závada při deceleraci...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

21.4.2016 v 22:23 | Nahoru | #2755
dewwil> nejaky figl, krome opticke kontroly?

Aprilia RSV úpravy a tuning

22.4.2016 v 06:08 | Nahoru | #2756
No, na nic kromě vizuální a pak jet rukou kolem svodů jestli necítím průvan jsem nepřišel. Bacha ať se nespálíš. Ještě by se daly sundat ponořit do vody nebo stříkat rozprašovačem a natlakovat luftem...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

22.4.2016 v 14:39 | Nahoru | #2757
Pepa1098> tu pravou bych snad doma ještě mít mohl, mrknu se ti...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

23.4.2016 v 11:12 | Nahoru | #2758
Bači> díky moc řekni si cenu napíšu ti adresu a dotáhnem to

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

23.5.2016 v 09:51 | Nahoru | #2759
Ještě jedna věc, můžu dát na Falco jiný řítítka? Chtělo by to asi úplně jiný upevnění a chtěl bych je zvednout. Už jí mam na bazaru, ale prodávat se mi nechce. Jezdí báječně, až na to, že mi toho umírají ruce.. Viděl bych to jako poslední možnost .. po 30 - 50 km mam totál odkrveno

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

23.5.2016 v 21:46 | Nahoru | #2760
Xfanthom> měly by sedět brýle z tuona 03 nebo při použití větší síly z tuona 06
mrkni na googlu, je to docela běžná úprava
nebo lsl dělá kit pro rovné řidítka, ale nejsou to fatbary, jsou to obyč 22mm a to vypadá divně
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 0 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie


TOPlist