globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)


Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

20.2.2014 v 10:23 | Nahoru | #1531
Jindrej> ty svody se musí nechat zajet, pak to bude určitě lepší a až ti z těch akrapů vyletí vata, tak budou další koně navíc

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

20.2.2014 v 12:19 | Nahoru | #1532

Jindrej píše: Tak jsem konečně vyndal graf z auta....
Abych to uvedl na pravou míru, tak je to v maxu přesně o 0,65 Nm míň a o 0,82 koně víc než s Mivvama
Zajímavý, a to už ne tak positivně je, že na druhým grafu je srovnání mivv vs akrap a mivv je do 6500 mnohem lepší. Akrapy pak přidaj nula nula houno úplně nahoře
A místama přes 10 Nm ztráta dole je docela dost...
Což znamená, že to stejně zase celý překopu Zkopčim svody a udělám na průměr 60 a koncovky vodevřu











Hodně slušný

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

20.2.2014 v 12:22 | Nahoru | #1533

Stev píše: Jindrej> tak to je slušná haluzs akrapama. Jinak co furt máte všichni s těma overbore svodama? Přijde že je to teď nějaká móda. Kde by se to mělo projevit, a co je třeba změnit na motoru aby byl pozitivní efekt?

Přijde mi že amman věděl co dělá, ten výkon je už teď hodně dobrej.



Dle zkušeností majitelů smysl mají, asi zlepšujou výplach... jestli ten kužel třeba funguje jako rezonanční komora u dvoutaktu, kdoví...?


Ed.: ale jinak akrapovič taky neni uplně blbej, i ten malej průměr má svoje opodstatnění - ono nezáleží jen na průřezu trubky, ale taky na rychlosti proudění plynu (= setrvačnost). Proč asi se u dvouválu dělaj dlouhý trubky? Nicméně rsv je dost specifický v mnoha ohledech, no...

Naposledy editováno 20.02.2014 12:24:58

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

20.2.2014 v 12:38 | Nahoru | #1534
FiZzeR> aha, dík žes mi to trochu objasnil. On každej dvouvál je nějak specifickej, to není jak 4V řaďáky kde je to všechno na jedno brdo
Ve výsledku je stejně jediná cesta pokus/omyl.

Naposledy editováno 20.02.2014 12:38:49

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

20.2.2014 v 12:42 | Nahoru | #1535
Stev> Asi tak, zrovna u rsv větší roury dávaj smysl. Původně jsem je tam chtěl narvat rovnou ale jaksi jsem nic nesehnal...
Ale s cestou pokus omyl máš recht, bo jak je vidět na grafu, není všechno zlato co se třpytí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

20.2.2014 v 20:33 | Nahoru | #1536
Stev> tak ty 60mm roury určo nějaká nová móda nejsou a smysl to má. Ducati dává na svoje 1098 dokonce 70mm!! A někde to tu psal i Murkin, buď u grafu od jindreje nebo od yoshboye, že by z toho šlo udělat víc, ale že ty svody to prostě "brzdí". Je to někde v tomhle vlákně...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

22.2.2014 v 15:35 | Nahoru | #1537
Mileek> To znám,nejdřív to brzděj svody,pak airbox,potom sací hrdla a nakonec zjistíš,že přez origo ventily stejně končíš ,ale to se změní

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

22.2.2014 v 15:44 | Nahoru | #1538
Jasek> njn, je to nekonečný boj o každýho koníka a Nm navíc a nejhorší je, že vždycky to může být ještě o něco lepší

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

22.2.2014 v 16:12 | Nahoru | #1539
dewwil> Jestli to zvládnu(manželka)tak večer vrazím fotku svejch novejch hlav.Titanovej masakr.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

22.2.2014 v 17:07 | Nahoru | #1540
Jasek> Jsem zvědav

Aprilia RSV úpravy a tuning

22.2.2014 v 18:41 | Nahoru | #1541
Kurva hoši vylezte z garáží už to de. Dneska parádních 50 km a wheelieček nepočítaně.. ach bože i po třech letech musím říct je to DOKONALÁ MAŠINA...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

22.2.2014 v 20:44 | Nahoru | #1542

Jasek píše: dewwil> Jestli to zvládnu(manželka)tak večer vrazím fotku svejch novejch hlav.Titanovej masakr.

tak to sem per

Aprilia RSV úpravy a tuning

22.2.2014 v 23:04 | Nahoru | #1543




















Aprilia RSV úpravy a tuning

22.2.2014 v 23:10 | Nahoru | #1544
Jake tam mas prumery ventilu?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

23.2.2014 v 06:29 | Nahoru | #1545
Jasek> No,doufam,ze se mi to tady nerozleti
Jo a vačky máš?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

23.2.2014 v 09:54 | Nahoru | #1546
Murkin> Celý to koumali na profukovačce,výfukový maj 33mm a sací 40mm.Já chtěl jako vždy co největší ,ale ty výfukový prej bohatě stačej menší.Jinak titanový ventily,beríliový sedla,litinový stírátka,progresivní pružiny,vačky ještě nemá hotový,namyšlený je maj a snad dorazí během týdne.jinak mi doporučili zvětšit průměr sacích hrdel i s klapkama a samozřejmě novej airbox,neboj bude CF.Nevidíš tam doufám nějakej jasnej trabl.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

23.2.2014 v 10:47 | Nahoru | #1547
Jasek> Jo angláni mají dvě verze
SUZ 20 TL 1000S STREET 10.36mm 9.75mm 256 250 110 110 0.20mm 0.20mm 2.68mm 2.23mm
SUZ 21 TL 1000R/TL1000S RACE 11.00mm 10.18mm 257 258 108 108 0.20mm 0.20mm 3.13mm 2.75mm

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

23.2.2014 v 11:31 | Nahoru | #1548

Jasek píše: dewwil> Jestli to zvládnu(manželka)tak večer vrazím fotku svejch novejch hlav.Titanovej masakr.



Krásný palice, jsem zvědavej jak to pofrčí To zas budu mít slinu až u kolen

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

23.2.2014 v 11:44 | Nahoru | #1549

Murkin píše: Jasek> Jo angláni mají dvě verze
SUZ 20 TL 1000S STREET 10.36mm 9.75mm 256 250 110 110 0.20mm 0.20mm 2.68mm 2.23mm
SUZ 21 TL 1000R/TL1000S RACE 11.00mm 10.18mm 257 258 108 108 0.20mm 0.20mm 3.13mm 2.75mm



Tak si pro změnu připadám zas jak dement fakt vůbec netuším co ty čísla znamenaj,pochopil jsem jenom zkratku milimetru

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

23.2.2014 v 11:46 | Nahoru | #1550
Jasek> Tak to nejsi sám

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

23.2.2014 v 11:47 | Nahoru | #1551
Murkin> Ted mi to doteklo,to budou asi rozměry vaček,jsem fakt dobrej.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

23.2.2014 v 11:57 | Nahoru | #1552
Murkin>ještě k tomu airboxu,platí že čím větší tím lepší,mám v plánu použít nádrž jako vršek,něco jako duc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

23.2.2014 v 11:57 | Nahoru | #1553
Jasek>

krásná práce gratuluju a o kolik jsou zvětšený ty sací??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

23.2.2014 v 16:11 | Nahoru | #1554
Pepa1098> 40-33 je tuším 7mm,ty výfukový maj origo průměr,podle tý foukačky prej nemá žádnej smysl je zvětšovat.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

23.2.2014 v 18:39 | Nahoru | #1555

Jasek píše: Pepa1098> 40-33 je tuším 7mm,ty výfukový maj origo průměr,podle tý foukačky prej nemá žádnej smysl je zvětšovat.



tak to je zase jiný level

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

24.2.2014 v 21:16 | Nahoru | #1556
Na seriovym motoru co sem tak badal nema smysl ten airbox zvetsovat, nasel jsem typka co tim prosel ..samo s brzdenim a nic meritelnyho.... Stejne tak zkracovani throttle bodies podle tech ze superbiku - vse horsi, na puvodni hodnoty to dostaly velocity stacks(natrubky) co to natahly na seriovou dylku...

Na motoru s jinejma hlavama a vackama uz zase bude vse jinak, takhle velky ventily asi jeste nikdo v TL nemel, takze tezko rict co delat s airboxem atd... At tak nebo tak to tele posouva k charakteru jako ma rsv, dole nic moc a prichazi to s otackama jak u ctyrvalce ... Coz mi moc nesedi, kdyz budu chtit 160ps v 10ti tis koupim rovnou nakou gsxr a nemusim sypat dvakrat tolik do TL ktery se pak stejne rozlitne :)

Ale kdyz to nekoho bavi :)

Pisu o TL aby nedoslo k mylce, cert vi co se deje v ty italsko rakousky pomste :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

24.2.2014 v 21:20 | Nahoru | #1557
assassin> ja bych rekl, ze s tou uprsvenou hlavou se dostsl na hodnoty ventilu co ma 2generace V990 ... A nevim jak velke ma klapky TeLe

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

24.2.2014 v 21:26 | Nahoru | #1558
Tak prumer ventilu neni vse, je to foukany tak treba tam neco bude - ale jak rikam, ve spicce, a 10koni navrch v 11ti tis me nejak moc nebere :) tam se bojim ze se rozleti uz origo motor :)

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

24.2.2014 v 22:04 | Nahoru | #1559

assassin píše: Tak prumer ventilu neni vse, je to foukany tak treba tam neco bude - ale jak rikam, ve spicce, a 10koni navrch v 11ti tis me nejak moc nebere :) tam se bojim ze se rozleti uz origo motor :)



Assasiane draku nemaluj čerta na zeď

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

24.2.2014 v 22:07 | Nahoru | #1560
Ja vam to preju, ale uz jsem nejak tenhle boj vzdal, udrzet se novy konkurence uz se neda se sebevetsi investici...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 0 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie


TOPlist