globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: "Otrhaná" zadní pneu
Nedávno jsem nasadil novou zadní pneu Pirelli Diablo Rosso II a děje se mi taková zvláštní věc s pneumatikou, pravda dělo se to už před přezutím na staré Dunlop Qualifier, není to nic co by asi mělo vliv na funkci, jen se mi to nelíbí...
Můj problém tedy: po odjetých cca 250km na nové gumě začínám pozorovat, že na bocích pneu se vzorek začíná deformovat - vytrhávat a není pěkně hladce sjetý jako třeba na předku. A když se na to podívám, tak ve směru otáčení je první hrana drážky vzorku, jakoby nižší a do kulata zaoblená a druhá hrana ta zadnější zase do špičky jakoby vytažená nad běhoun, pro představu jsem to jen tak rychle naznačil na obrázku.

Prosím o věcné rady, co vylepšit, aby se tak nedělo
Edit: jezdíme hodně ve dvou, ale pozoruji, že se to nezmění a zůstane to tam i když vyrazím sám




Naposledy editováno 27.07.2012 16:03:50
Anketa: Proč to vzniká?
tlak v pneu
14%
3
necitlivá práce s plynem
14%
3
měkký zadní tlumič
59%
13
necitlivé brždění
5%
1
špatná práce se spojkou při podřazování
9%
2
Předchozí
1 2 3 4
Následující

1 reakcí na tento příspěvek "Otrhaná" zadní pneu

27.7.2012 v 08:02 | Nahoru | #1
Taky to tak mám neřeš to.Nejsem odborník, ale při jízdě dochází k deformacem gumy- hlavně v zatáčkách a to se projeví na hranách vzorku

(reakce na) "Otrhaná" zadní pneu

27.7.2012 v 08:19 | Nahoru | #2
susta.> když mě se to nelíbí a právě chci řešit příčinu, proč se to děje...

1 reakcí na tento příspěvek "Otrhaná" zadní pneu

27.7.2012 v 08:40 | Nahoru | #3
A co zadní tlumič nastavení.

(reakce na) "Otrhaná" zadní pneu

27.7.2012 v 08:47 | Nahoru | #4
baks> no on právě moc nastavení neposkytuje - pouze "tuhost" a tam jsem na 2 zubu od nejtvrdšího

1 reakcí na tento příspěvek "Otrhaná" zadní pneu

27.7.2012 v 08:52 | Nahoru | #5
A předním kolem tady zrychluješ?
Neřeš to a jezdi, nejde o nic zvláštního

"Otrhaná" zadní pneu

27.7.2012 v 08:53 | Nahoru | #6
na tý gumě je vidět, že ti motorka nestojí v garáži.. nic extra špatnýho tam není :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Otrhaná" zadní pneu

27.7.2012 v 08:57 | Nahoru | #7

Paťa. píše: A předním kolem tady zrychluješ?


no sice nezrychluju, ale zase jím brzdím a nic takovýho se tam neděje

"Otrhaná" zadní pneu

27.7.2012 v 09:02 | Nahoru | #8
Já jezdím na Conti Road Atack 2
Taky sleduji gumy a myslím, že to tak má být.

Naposledy editováno 27.07.2012 09:07:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Otrhaná" zadní pneu

27.7.2012 v 09:03 | Nahoru | #9
Hygienik> To je taky jen první stupeň. Pak se začnou dělat žmolečky, pak žmolky...

1 reakcí na tento příspěvek "Otrhaná" zadní pneu

27.7.2012 v 09:05 | Nahoru | #10
běžný jev, taky mě to dělalo a i kamošovi, spiš mě příjde že se to dělá na měkčích gumách respektive jde to tam dřív pozorovat

E: můj Qualifier II


Naposledy editováno 27.07.2012 09:10:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Otrhaná" zadní pneu

27.7.2012 v 09:06 | Nahoru | #11

Paťa. píše: Hygienik> To je taky jen první stupeň. Pak se začnou dělat žmolečky, pak žmolky...


ehmm nějak nechápu prosím o vysvětlení

Hogon píše: Já jezdím na Conti Road Atack 2


předek jezdím Continental Conti Race Attack
zadek jsem minulý týden přezul z Dunlopa na Pirelli DR II
tobě se nic takovýho neděje? kolik máš najeto? jak máš nastaven zadní tlumič?

mému problému se celekm přibližuje tohle, ikdyž moje guma vypadá jinak než ta na obrázku...

Naposledy editováno 27.07.2012 09:11:20

"Otrhaná" zadní pneu

27.7.2012 v 09:14 | Nahoru | #12
mám ho nastaven na cca 1/2. Původní gumy na ER6n 2008 jsem měl Dunlop ..220 a najel cca 15 tisíc, ale pocitově v zatáčkách nic moc, pak jsem dal Batlax BT021 a taky cca 15 tisíc a stejné. Pak jsem dal Conti R.A.2 a vždy okolo 10 tisíc (3x po sobě, ale perfekt v zatáčkách - dobře se mi klopí. No a na ER6n 2011 se měl Dunlop Sportmax a po 6.000 jsem je vyměnil opět za C.R.A.2

(reakce na) "Otrhaná" zadní pneu

27.7.2012 v 09:14 | Nahoru | #13
dohoja> jj takhle to mám taky, ale asi ještě víc markantní... odpo taky hodím foto toho DQI

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Otrhaná" zadní pneu

27.7.2012 v 09:18 | Nahoru | #14
Hygienik> Ta díra na obrázku je extrém. Koukal jsi na gumy někomu, kdo umí jezdit? Tak se koukni a přestaň řešit běžné sjíždění..

"Otrhaná" zadní pneu

27.7.2012 v 09:20 | Nahoru | #15
jěště ta druhá odrolená strana, ale tohle bych fakt neřešil je to normální
E: možná to máš víc protože tohle bylo ježděný na 25kW takže toho výkonu tam zas tak nebylo


Naposledy editováno 27.07.2012 09:21:35

(reakce na) "Otrhaná" zadní pneu

27.7.2012 v 09:42 | Nahoru | #16
Paťa.> nejde mi ani tak o běžné sjíždění, ale o to, že třeba špatně nastavenej podvozek tu gumu zbytečně ničí. Je fakt, a to si musím přiznat, že můj styl ježdění je agresivní a k tomu dvouválec převážně ve dvou lidech taky udělá svý, ikdyž třeba na trati v jednom se to nijak nesrovnává. zkusím ve dvou lidech ještě ten zadek víc dotáhnout a uvidím

2 reakcí na tento příspěvek "Otrhaná" zadní pneu

27.7.2012 v 10:07 | Nahoru | #17
Moje Pirellka diablo rosso II po asi 3500km. Včera jsem byl v Mýtě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Otrhaná" zadní pneu

27.7.2012 v 10:11 | Nahoru | #18
pokor> takhle nějak bych si to představoval asi to bude fakt tím zadním tlumičem, takže ho zkusím přitvrdit

"Otrhaná" zadní pneu

27.7.2012 v 10:13 | Nahoru | #19
tak moje gumy vypadaj asi [url= Ta přední ještě jde, ale s tou zadní už se nedalo jet nad 110 zatáčku. Podle mě na to má i vliv velikost odvodňovacích drážek (a tady byly velký jak krávy). Z tý gumy byla úplná cirkulárka. (ve dvou italský alpy)
E: podvozek už nemám kam přitvrdit

Naposledy editováno 27.07.2012 10:14:14

"Otrhaná" zadní pneu

27.7.2012 v 10:16 | Nahoru | #20
Jezdim výhradně sám, okresky a Mýto. Podvozek jsem neupravoval, takhle mi to sedí od předchozího majitele. Podle toho článku, z něhož jsi dával ten příklad, mi vychází vyvážený nastavení podvozku na mojí váhu se stylem, jak tahám.

1 reakcí na tento příspěvek "Otrhaná" zadní pneu

27.7.2012 v 10:21 | Nahoru | #21
Mám to samé na Continental ContiMotion.
Je to úplně normální.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Otrhaná" zadní pneu

27.7.2012 v 10:26 | Nahoru | #22

Hygienik píše: pokor> takhle nějak bych si to představoval asi to bude fakt tím zadním tlumičem, takže ho zkusím přitvrdit



Nebo řidičem.. Hodně záleží na stylu průjezdů zatáčkami a navíc ty nemáš sjetou zadní gumu až ke hraně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Otrhaná" zadní pneu

27.7.2012 v 10:30 | Nahoru | #23
VladaM> no podle toho kdo tu, jak háže fotky to normální není a někde je chyba
ono to na jízdu, jako takovou asi moc vliv nemá, ale jestli je to způsobený podvozkem, tak by to třeba mohlo malinko uklidnit jízdu
pokor> pokud si tě dobře vybavuju, jsi vyšší šlahoun, já mám v kombošce určitě přes metrák k tomu spolujezdec a jsme uplně jinde, k tomu ducatí tvrdej podvozek a je to

(reakce na) "Otrhaná" zadní pneu

27.7.2012 v 10:34 | Nahoru | #24

Paťa. píše: Nebo řidičem.. Hodně záleží na stylu průjezdů zatáčkami a navíc ty nemáš sjetou zadní gumu až ke hraně

no to je druhá věc, ona totiž ta qulifiera co je na fotce je sice označena jako 160/60 ale ve skutečnosti je to 170-175, nechápu, jak ale je to tak doma na pc mám fotky tý nový a tý starý na porovnání když jsem je položil vedle sebe a přehodil přes ně vodováhu tak to byl pěknej rozdíl

edit foto : myslím že tohle je celkem jasně čitelný co je naměřeno na gumě označený 160/60

Naposledy editováno 27.07.2012 15:59:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Otrhaná" zadní pneu

27.7.2012 v 11:00 | Nahoru | #25
[quote=Hygienik]VladaM> no podle toho kdo tu, jak háže fotky to normální není a někde je chyba
ono to na jízdu, jako takovou asi moc vliv nemá, ale jestli je to způsobený podvozkem, tak by to třeba mohlo malinko uklidnit jízdu

No, já mám jízdu celkem klidnou.
Myslím průjezd zatáčkou.
Asi málo tahám v průjezdu a na výjezdu.
Proto taky jemně žmolkuji jen občas.
Je možné, že o něco důraznější akcelerace na výjezdu by zase dělala na hranách drážek těch gum něco jiného.
Ale u mého sportovně-cestovního tempa s tím asi nic neudělám.
Nastavovat můžu jen pružinu vzadu.
Mám to na 3 ze 7, při mých 84 kg.
Ve dvou (+62kg) to mám na 5 ze 7.
A mám pocit, že se mi předek ze zadkem nehádá.
Tlaky v pneu mám dle návodu.

Naposledy editováno 27.07.2012 11:01:32

(reakce na) "Otrhaná" zadní pneu

27.7.2012 v 11:07 | Nahoru | #26

VladaM píše:

No, já mám jízdu celkem klidnou.
Myslím průjezd zatáčkou.
Asi málo tahám v průjezdu a na výjezdu.
Proto taky jemně žmolkuji jen občas.
Je možné, že o něco důraznější akcelerace na výjezdu by zase dělala na hranách drážek těch gum něco jiného.
Ale u mého sportovně-cestovního tempa s tím asi nic neudělám.
Nastavovat můžu jen pružinu vzadu.
Mám to na 3 ze 7, při mých 84 kg.
Ve dvou (+62kg) to mám na 5 ze 7.
A mám pocit, že se mi předek ze zadkem nehádá.
Tlaky v pneu mám dle návodu.



já právě předek taky ladit nemůžu, zatím
ale mám tam podložky pod pružinama a hustší olej, takže předek je OK
na zadku mohu ladit jen tuhost, a teď nevím přesně ale myslím že to mám na 5ze7 tak nějak pořád, což asi není ideál, ale kdo by s tím furt montoval takže sám mám přes metrák a tam to asi funguje ok ale jak jedeme dva tak to tu gumu načne a už to prostě při solo jízdě nedokážu srovnat, dnes je celekem pěkně tak budu asi dělat pokusy

Naposledy editováno 27.07.2012 11:07:50

"Otrhaná" zadní pneu

27.7.2012 v 14:17 | Nahoru | #27
....normalne kluci, asi tomu nebudete chtit verit, ale kdyz jezdite tak si predstavte ze se vam ty gumy opotrebovavaj....

1 reakcí na tento příspěvek "Otrhaná" zadní pneu

27.7.2012 v 14:34 | Nahoru | #28
Na stav tvé gumy mají vliv tři faktory:

1.stav/nastavení zadního tlumiče
2.samotná pneu - její stav/stáří
3.ty sám

"Otrhaná" zadní pneu

27.7.2012 v 14:54 | Nahoru | #29
Je to určitě o rukách Snažíš se předehnat Waliiho a takhle to dopadá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Otrhaná" zadní pneu

27.7.2012 v 15:38 | Nahoru | #30

Zanas píše: Na stav tvé gumy mají vliv tři faktory:

1.stav/nastavení zadního tlumiče
2.samotná pneu - její stav/stáří
3.ty sám


s tím naprosto souhlasím!
ad 1. to budu zkoumat dnes a v průběhu životnosti této pneu
ad 2. stav pneu - nazutá teď nová vyrobená letos 2012
ad 3. jsem prase, ale žeby až tak moc

FiFi.> to jsem zkusil asi jednou nebo dvakrát a do 2-3 kol byl v prde..

Cook> nejde o to že se opotřebovávají, ale jakým stylem

Naposledy editováno 27.07.2012 15:55:46
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Papírové snížení výkonu na 35kw Kawasaki ER 6N Scavvy 22 28.12.2023 v 19:22 Dominator1
Kawasaki ER-6N nad 5000 ot se dusí Kawasaki ER 6N DixonXarto 13 1.8.2023 v 13:16 Slávek-TDM
Suzuki GSR x Kawasaki ER 6N | Ktero... Suzuki GSR 600, Kawasaki ER 6N ERINN 4 31.7.2023 v 08:57 Animals21
Kawasaki ER6N Kawasaki ER 6N Sammm7899 6 10.7.2023 v 21:35 hrabosm17
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom


TOPlist